Thursday, February 21, 2013

ေရြးခ်ယ္ခြင့္...


က်ေနာ္  ၄-တန္းတက္တုန္းက တစ္ေန႔ေသာအခါ ဆရာမက အတန္းထဲမွာ အခုလုိေၾကညာလုိက္တယ္။

"တပည့္တုိ႔ ၊ တုိမ်ားအတန္းထဲက ဥာဏ္ႀကီးရွင္ တစ္ေယာက္ကုိ ဂုဏ္ျပဳၾကရေအာင္။ သူဟာ တကယ့္ေမြး ရာပါ ပါရမီရွင္ အစစ္ျဖစ္ၿပီး  အုိင္က်ဳလည္း အရမ္းျမင့္တယ္ကြယ္" တဲ့။

ဒီေနာက္ ဆရာမက က်ေနာ့္ အခ်စ္ဆုံးသူငယ္ခ်င္း အင္ဒရူးကုိ ပြဲထုတ္လုိက္ပါေတာ့တယ္။

အင္ဒရူးဟာ အတန္ထဲမွာ စာအေတာ္ဆုံးျဖစ္သလုိ ၊ သူကုိသင္ေပးရတဲ့အတြက္လည္း ဆရာမ ဂုဏ္ယူေနပုံပဲ။

အဲဒီအခ်ိန္အထိ " ပုရြက္ဆိတ္ကေလး အင္ဒီ" လုိ႔ က်ေနာ္တုိ႔ နာမည္ေပးထားတဲ့ အင္ဒရူးဟာ ခပ္ငယ္ငယ္ ခ်ာတိတ္ေလးပဲ ရွိပါေသးရဲ့။ သူ႕ကုိ ပုရြက္ဆိတ္လုိ႔ ေခၚရတာလည္း သူက ေသးေသးသြယ္သြယင္းေလႏွင့္ ဖားျပဳတ္ မ်က္လုံးျပဴၾကီးလုိ စာၾကည့္ မ်က္မွန္အထူႀကီး တပ္ထားလုိ႔ပါပဲ။ ခုေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔ သူ႕ကုိ " ဦးေႏွာက္ေကာင္းတဲ့ ပုရြဲဆိတ္ အင္ဒီ" လုိ႔ ေျပာင္းေခၚခဲ့ရၾကပါၿပီး။

ညီးညီႏုိင္ ဘာသာျပန္တဲ့ Rich Kid Smart Kid စားအုပ္မွာပါတဲ့ စာသား အခ်ဳိ႕ကုိ ဖတ္မိေတာ့။ လြန္ခဲ့တဲ့ ၁၀-ႏွစ္ဆီက ႏုိင္ငံျခား သာသနာျပဳ အရြယ္ခ်ယ္ခံ သူငယ္ခ်င္းေတြဆီ  အေတြးကေရာက္သြားတယ္။ သင္တန္းကာလၿပီး ျပည္ပ သာသနာျပဳလႊတ္ဖုိ႔ ေရြးခ်ယ္ၾကဆုိေတာ့ အထက္က ဆရာမလုိပဲ အတန္းထဲမွာ စာေတာ္တဲ့ ၊ဆရာ့စကာ မေသြမတိမ္းလုိက္နာတဲ့ ပုရြက္ဆိတ္အင္ဒရႈ ေရြးသလုိ႔ပဲ အုိင္က်ဳျမင္သူ  ၇-ပါးကုိ ေရြးလုိက္တယ္ဆုိပါေတာ့ဗ်ာ။

မၾကာပါဘူး  ထုိင္ဝမ္ကုိ ပညာသင္သြားတဲ့ အုိင္က်ုျမင့္ အဖြဲ႔မွ တစ္ပါးဟာ အာရုံေၾကာ ေရာဂါလုိလုိ ၊ မသန္းမစြမ္းေရာဂါ လုိလုိနဲ႔  ပညာသင္ေကာလိပ္ေတာင္ မေရာက္ပဲ ေဆးကုဖုိ႔ အိပ္ျပန္ခဲ့ရတယ္။

အုိင္ၾကဴျမင့္တဲ့ ပုရြက္ဆိတ္ကေလး အင္းဒီအေၾကာင္းကုိ ဆက္ေျပာရရင္... ။  အတန္းထဲမွာ ေက်ာင္းသား တစ္ေယာက္က ဆရာမကုိ  အုိင္ၾကဴဆုိတာ ဘာလဲလုိ႔ လက္ဝါေထာင္ေမးတယ္။

ဆရာမက အုိင္ၾကဴ ( Intelligence Quotient ) စားလုိ႔ရတဲ့ ဥာဏ္စြမ္းရည္ကုိ ေခၚတာလုိ႔ ရွင္းျပတယ္။
ေက်ာင္းသာက ဆရာမရွင္းျပတာကုိ နာမလည္းေသးေၾကာင့္း ေျပာေတာ့ ။ " မင္းတုိ႔ ..ငါေျပားထားသာပဲ.. စကားလုံ အနက္မသိရင္ ကုိယ့္ဘာသာကုိ ရွာလုိ႔ ၊ သြား အဘိဓာန္ကုိ ရွာၾကည့္လုိ႔" ဆရာမက ေျပာလုိက္တယ္။

ေက်ာင္းသားေလးလည္း အဘိဓာန္ကုိ ယူလာၿပီး အတန္းထဲမွာ အုိင္ၾကဴရဲ႕ အနက္ဖြင့္ဆုိခ်က္ကုိ အက်ယ္ႀကီးဖက္လုိက္တယ္။
" IQ = စားလုိ႔ရတဲ့ ဥာဏ္စြမ္းရည္၊ လူတစ္ေယာက္ အေပၚ စံခ်ိန္မီ ဆန္းစစ္ခ်က္အရ သတ္မွတ္လုိက္တဲ့ အသိဥာဥ္ရဲ႕ အသက္ကုိ သူေမြးသကၠရာဇ္အရ ေရာက္ရွိေနတဲ့ လက္ရွိအသက္ႏွင့္စား ၁၀၀ ႏွင့္ ေျမွာက္လုိ႔ရတဲ့ ဥာဏ္ရည္အဆင့္ ေဖာ္ျပခ်က္ ကိန္းဂဏန္း" တဲ့။

စာဖတ္ျပတဲ့ ေက်ာင္းသားေလးက ဆရာမကုိ ေမာ့ၾကည့္ရင္း က်ေနာ္ သေဘာမေပါက္ေသးဘူးဆုိေတာ့ ဆရာမက စိတ္ရႈပ္ရႈပ္နဲ႔ မ်က္ေမွာက္ကုတ္ခါ..  " မင္းဘယ္နားလည္ ပါ့မလဲ။ မင္းနားလည္ ခ်င္စိတ္မွာ မရွိတာကုိ ။ မင္းတကယ္နားလည္ခ်င္ရင္ မင္းကုိယ္တုိင္ သုေတသနလုပ္ ေလ့လာရုံပဲရွိတယ္" တဲ့။

ေက်ာင္းသားက မေက်နပ္တာနဲ႔ ဆရာမပဲ ဒါက အေရးႀကီးတယ္ဆုိ။ အေရးႀကီးတာမွန္ရင္ အဓိပၸါယ္ကုိ နားလည္ေအာင္ ရွင္းျပၿပီး ၊ ဘာေၾကာင့္ အေရးႀကီးတယ္ဆုိတာ ေျပာျပရမွာေပါ့။ လုိ႔ေစာဒက တတ္တယ္။

ၾကည့္ရတာ ဆရာမကုိယ္တုိင္ IQ ရဲ႕အဓိပၸါယ္ကုိ ေကာင္းေကာင္း နာလည္ပုံမရပါဘူး။

ဒီလုိေျပာေတာ့ ဥာဏ္ႀကီးရွင္ ပုရြက္ဆိတ္ကေလး အင္ဒီက... က်ေနာ္ကုိ တစ္တန္းလုံး ရွင္းျပပါဟုဆိုကာ အတန္း ေရွ႕ထြက္ၿပီး စာသင္ေက်ာက္သင္ပုန္းေပၚမွာ... ခုလုိျပခဲ့တယ္။

အသိဥာဏ္ဆုိင္ရာ.......         အသက္ ၁၈ ×  ၁၀၀                         =     ၁၈၀ IQ
လက္ရွိအသက္                                ၁၀

" လူေတြက က်ေနာ္ကုိ ဥာဏ္ႀကီးရွင္လုိ႔" လုိ႔ ေခၚၾကတဲ့ အေၾကာင္းက က်ေနာ္ဟာ လက္ရိွ အသက္အားျဖင့္ ၁၀ ႏွစ္သာ ရွိေသးေပမယ့္၊ ဆန္းစစ္ခ်က္အရ ၁၈ႏွစ္အရြယ္ လူတစ္ေယာက္ရဲ႕ အသိဥာဏ္မ်ဳိး ရွိေနတယ္လုိ႔ အမွတ္ေပးၾကပါတယ္"

တစ္တန္လုုံးက ၿငိမ္ၿပီး အင္ဒရူးေျပာတာကုိ ေက်ညက္ေအာင္ ေလ့လာမွတ္သားေနတယ္ေပါဗ်ာ။

ဒီအခ်ိန္မွာ ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္ပဲ.. " တစ္နည္းအားျဖင့္ ေျပာရရင္.. မင္းတုိ႔အသက္ေတြ ႀကီးလာလုိ႔ သင္ယူမႈႏွင့္ ဥာဏ္စြမ္းရည္ေတြ တုိးတက္မလာဘူးဆုိရင္ မင္းတုိ႔ရဲ႕ အုိင္ၾကဴလည္း က်ဆင္းသြားမွာေပါ့"  ဟု ဝင္ေျပာလုိက္ေတာ့ ။

ဥာဏ္ႀကီးရွင္က.. ဒါလည္း ငါေျပာမလုိိ႔ပဲ ဒီေန႔ ငါဥာဏ္ႀကီးရွင္ ျဖစ္ေနေပမယ့္ အသိဥာဏ္ေတြ ဆက္လက္ မျမွင့္တင္ရင္ ညီမွ်ျခင္းထုတ္တဲ့ ေအာက္ေရာက္သြားမွာပါ။

သူငယ္ခ်င္း ေက်ာင္းသားက... " ဒါဆုိ မင္းဟာ ဒီေန႔ ဥာဏ္ႀကီးရွင္ ျဖစ္ေမယ့္၊ မနန္ဖန္ၾကရင္  ငတုံး၊ ငထုိင္း ျဖစ္သြားမွာေပါ့"ဟု ခပ္ေနာက္ေနာက္ေျပာလုိက္ေတာ့။

အင္ဒရူးက ... ရယ္စရာေကာင္းေသး... မင္းထင္သလုိ ငါျဖစ္မယ္ထင္လား ၊ ငါ့ကုိယ္ ငါသိတယ္ကြဲတဲ့။

သူငယ္ခ်င္းေက်ာင္းသားက... ငါ့ကုိလည္း ေက်ာင္းထြက္တဲ့ေန႕လုိက္ၾကည့္ေပါ့ကြာ မင္းနဲ႔ငါ ေဘ့စ္ေဘာကြင္းထဲမွာ ျပန္ေတြ႕ၾကမယ္။ အဲဒီေတာ့မွ ဘယ္သူက အုိင္ၾကဳ ပုိျမင့္သလဲဆုိတာ သိမွာပဲ"

တကယ့္ေတာ့ စာေတာ္တယ္ဆုိတဲ့ အင္းဒရူးဟာ... စာေတာ္ေပမဲ့ အတန္းထဲမွာ မသန္မစြမ္းျဖစ္ေနလုိ႔ ပုရြက္ဆိတ္ကေလး အင္ဒီလုိ႔ေတာင္ ေနာက္ေျပာင္ေနတာ ေက်ာင္းသားတုိင္းအသိပါ။ ေဘ့စ္ ေဘာကြင္းမွာ ဘယ္ေဘာလုံးဖမ္းႏုိင္ပါ့မလဲ..။

ဒီအုိင္ၾကဴအေၾကာင္းကုိ ဖတ္ရင္း...  ၿပီခဲ့တဲ့ ဆယ္ႏွစ္က အုိင္ၾကဴအျမင့္ဆုံးဆုိၿပီး  ဆရာေရြးခ်ယ္လုိက္တဲ့ တပည့္ေတြဟာ... အုိင္ၾကဴေတြဆက္ျမင့္တက္မလာပဲ၊ ေနာက္ဆုတ္သြားတာကုိပဲ ေတြ႕ရတယ္ဗ်ာ။ အဲဒီတုန္းက က်ေနာ္ဟာ အုိင္ၾကဴျမင့္တဲ့ထဲမွာ မပါခဲ့ပါဘူး။

အဓိကေတာ့.. အုိင္ၾကဴထက္.. ေနရာေဒသနဲ႔ ကုိက္ညီတဲ့ အသုံဝင္သူ၊ အင္ဝင္ကြင္က် ျဖစ္တဲ့သူကုိ ေရြခ်ယ္တာ အသင့္ေတာ္ဆုံးပါ။ ေက်ာင္းမွာ စာေတာ္သူတုိင္း ၊ ေခါင္းေဆာင္းေကာင္း မျဖစ္ႏုိင္သလုိ ၊ အရာရာကုိ စြမ္းေဆာင္ႏုိင္သူ မျဖစ္ႏုိင္ပါဘူး။
လူဆုိတာ သူ႔ေနရာန႔ဲသူ .. အသုံးက်ေနတာပဲေလ။



No comments:

Followers

My Blog List