သမီး.. ၿပီးခဲ့တဲ့ စာတုန္းက သတင္းကြ်တ္လ မီးထြန္းပြဲေတာ္ ၊ သက္ႀကီးပူေဇာ္ပြဲ ၊ ဒီႏွစ္ေတာ့ အပုိေဆာင္းလို႔ ခင္ပြန္းႀကီးဆယ္ပါး ပူေဇာ္ပြဲ ရြာမွာ လုပ္ၾကမယ္လို႔ ေျပာခဲ့တယ္ေနာ္။
မီးထြန္းပြဲႀကီးလည္း စည္းစည္းကားကားၿပီးသြားတယ္သမီး။ ရြာဦးေက်ာင္း ေစတီရင္ျပင္မွာ ဆီမီး တစ္ေထာင္ အျပည့္ထြန္း၍ တစ္ရြားလုံးလည္း ထိန္ထိန္လင္းပါပဲ။ သမီးရဲ့ ေဒၚေလး ေအးႀကုိင္တုိ႔က ညလုံးေပါက္ မီးစက္ထြန္းၿပီး အလင္းေရာင္လွူဒါန္းသတဲ့ေလ။
ဆရာေတာ္ဘုရားက သက္ႀကီးရြယ္အို မိဘေတြကုိ ကန္ေတာ့ရျခင္း ရည္ရြယ္ခ်က္ကုိ ေဟာတဲ့အခါမွာ ပုထုဇဥ္အရ ျပစ္မွားမိတဲ့ အတိတ္ကျဖစ္ရပ္ေတြကို ေတာင္းပန္ ၊ ကန္ေတာ့ၾကဖုိ႔နဲ႔၊ ကန္ေတာ့ခံ မိဘ၊ ဘုိးဘြားမ်ားကလည္း မိမိတုိ႔ရဲ့ သမီးေတြအေပၚ သည္းခံ၊ ခြင့္လြတ္ၾကဖုိ႔၊ ဒါမွသာ အနာဂတ္ခရီးလမ္းဟာ သာသာယာယာ ေကာင္းမြန္ႏုိင္မယ္လုိ႔ ေဟာတယ္သမီး။
တစ္ေယာက္ေသာ သူကုိ ခြင့္လြတ္ဖုိ႔ အတိတ္က အေၾကာင္းေတြကုိ ျပန္ၾကည့္တယ္အခါ ေမေမရဲ့ အသိစိတ္ထဲမွာ ေပၚလာတာက သမီးရယ္၊ သမီးရဲ့ေဖဖရယ္ပဲ ေမေမရဲ့ အျဖစ္အပ်က္ေတြရယ္ေပါ့ကြယ္။
အရင္တုန္းကေတာ့ အတိတ္က အေၾကာင္းေတြ မစဥ္စားခင္ကေတာ့ ဘာမွ မျဖစ္သလုိနဲ႔၊ အေအးခန္းထဲ ထည့္ထားတဲ့ စာစရာ တစ္ခုလုိပါပဲလား။ အေအးခန္းထဲကုိ ၾကာၾကာထည့္ထားတဲ့ စားစရာ တစ္ခုကုိ ထုတ္လုိက္ရင္ ဘယ္လုိျဖစ္ေနတယ္ ဆုိတာ သမီးသိပါတယ္။
ဒီစားစရာဟာ အု႒္ခဲတစ္လုံးလုိ မာေနမယ္။ အနံ႕မရွိ၊ အရသာမရွိ အေပၚရံ ေရခဲလႊာပါးပါးေလးက အုပ္ေနမယ္။ ဒါေပမယ့္ အဲဒီ ေရခဲတုန္း အပူးေပးလုိက္တာနဲ႔ သူရဲ့နဂုိပုံစံ အေရာင္ျပန္ေပၚလာမယ္။ သူ႕ရဲ့ ရနံ႕က စားဖုိေဆာင္တစ္ခုလုံးကုိ လႊမ္းသြားမယ္။
ဒီလုိပဲေပါ့ကြယ္ စိတ္ဆင္းရဲ စရာေကာင္းတဲ့ အမွတ္တရျဖစ္ရပ္ေတြဟာ တစ္ဦးတစ္ေယာက္ရဲ့ စိတ္ထဲကုိ မေရမေတြက္ႏုိင္ေအာင္ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ၊ ဆယ္စုႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ၊ ဘဝတစ္ေလွ်ာက္လံုး ကိန္းေအာင္းေန တတ္တယ္သမီး။
တစ္ခ်ိန္ေသာအခါမွာ အမွတ္တရျဖစ္ရပ္ေတြ ျပန္သတိရလာေရာ၊ ဒီျဖစ္ရပ္ေတြနဲ႔ တြဲေနတဲ့ ေဝဒနာေဟာင္းေတြ ျပန္ၾကြလာေရာ၊ ဒီေဝဒနာ ဘယ္ေလာက္ ျပင္းထန္သလဲဆုိရင္ အဲဒီ ျဖစ္ရပ္ျဖစ္စဥ္က အတုိင္း အလူးအလဲခံစားတယ္ေလ။
အဲဒီေဝဒနာေတြက ေမေမရဲ့အေၾကာင္း ေမေမႀကီးရဲ့ ကံၾကမၼာလွည့္ကြက္ဆန္း ဇာတ္လမ္း ျပန္ခင္းျပသလုိပါပဲကြယ္။
ဇာတ္လမ္းဆုိတာ အစေန ေျပာတာေကာင္းတယ္။
ဇာတ္လမ္းအစကေတာ့ ေမေမႀကီးရဲ့ ငယ္ဘဝေပါ့။ ၿပီးေတာ့ ေမေမရဲ့ ထူးျခားတဲ့ သီးျခားကမ႓ာက်ဥ္းေလးေပါ့။
ေမေမတုိ႔ေခတ္က အိမ္ေထာင္ေရးနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး စဥ္စားၾကတဲ့အခါ ဥာဏ္ရည္ ထက္ျမက္တဲ့ မိန္းကေလးကုိ မစဥ္းစားၾကဘူး။ ဥာဏ္ရည္ထက္ျမတ္ျခင္းဟာ မိန္းကေလးအတြက္ အႏုတ္လကၡဏာပဲ၊ ဇနီးမယားဆုိတာ သားေမြးဖုိ႔၊ သစၥာေစာင့္သိဖုိ႔၊ လင္ေယာက်္ားကုိ ခ်စ္ျမတ္ႏုိးတတ္ဖုိ႔ပဲလုိတယ္။ ဒီထက္ အရည္အခ်င္း ပုိမလုိဖူးလုိ႔ အစဥ္အလာ ( သုိ႔) ဓေလ့လုိျဖစ္ေနတယ္။
ထက္ထက္ျမက္ျမက္ရွိတယ္။ စူးစမ္းေလ့လာတတ္တယ္၊ လႈပ္လႈပ္ရွားရွား ေနတတ္တယ္ဆုိတဲ့ မိန္မတစ္ေယာက္ကုိ ဘယ္ေယာက်္ားေလးမွ မၾကဳိက္ၾကဘူး၊ ေမေမငယ္စဥ္က သီးျခား တစ္ကုိယ္တည္း ျဖစ္ေနသလဲဆုိတာ အဲဒီ ေရွးရုိးအစဥ္အလာေတြက မီးေမာင္းထုိးျပေနတယ္သမီး။
အမွန္အတိုင္း ေျပာရရင္ ေမေမက ရုပ္သိပ္မဆုိးပါဘူး။ မိဘက အသင့္အတင့္ ခ်မ္းသာၾကြယ္ဝတယ္၊ ဒီေတာ့ ေမေမ့ အသက္ ဆယ့္ရွစ္ႏွစ္နဲ႔ ႏွစ္ဆယ္အတြင္းမွာ ခ်စ္သူဝုိင္းဝုိင္းလည္ေနတာေပါ့၊ ဒါေပမဲ့ စကား စျမည္ေျပာၾကတဲ့အခါ ေမေမက ကုိယ့္ယုံၾကည္ခ်က္နဲ႕ ေနတတ္တယ္၊ စကားကုိ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ေျပာတတ္တယ္ ၊ ဟန္မေဆာင္တတ္ဘူးဆုိတာ သိသြားေတာ့ ကိုယ္ေတာ္ေခ်ာ မ်ားလည္ ေနာက္တစ္ခါ ေပၚမလာေတာ့။ ေမေမပဲ.. အခ်စ္ကံ မေကာင္းဘူးလုိ႔ပဲ ေျပာရမလား ၊ သုိ႔မဟုတ္ ကံေကာင္းၿပီး အေၾကာင္းမလွခ်င္လုိ႔ပဲ ေျပာရမလား..။ ဒီလုိ ပတ္ဝန္က်င္မွာ ႀကီးျပင္းလာရတဲ့ ေမေမဟာ စိတ္ရင္းသန္႔သန္႔ပဲ ဘဝကုိရွင္သန္ေန႔ခဲတယ္။ ေမေမရဲ့ အဲဒီပင္ကုိယ္စိတ္ရင္းက မိန္းမမာယာလုိ႔ လူေျပာမ်ားတဲ့ လိမ္လယ္ လွည့္ျဖားျခင္းကုိ လက္မခံႏုိင္ဘူးသမီး။
သိတဲ့အတုိင္းပဲ ၊အထက္တန္းေက်ာင္းၿပီးသြားခ်ိန္မွာ ေမေမရဲ့ ပညာေရးက ရပ္သြားတယ္။ ေဖေဖက ေက်ာင္းဆက္တက္ခြင့္ မေပးေတာ့ဘူးေလ၊ ေဖေဖရဲ့ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ကုိ ေမေမလုံးဝ မေက်းနပ္ခဲ့ဘူး၊ သုိ႔ေသာ္လည္း မိန္ကေလးဆုိေတာ့ ဘာမွ ေလွ်ာက္လဲခြင့္မရွိဘူးေလ။ ဒါေၾကာင့္ ေမေမႀကီး ပညာကုိ ငန္းငန္းတက္လုိခ်င္ခဲ့တယ္။
ေက်ာင္းမွာ တျခားမိန္းကေလးေတြနဲ႔ စကားေျပာတဲ့အခါ ေမေမက သီးျခားကမ႓ာက ၿဂဳိဟ္သား တစ္ေယာက္လုိ ျဖစ္ေနတတ္တယ္။
သူတုိ႔နဲ႔ ေမေမ ကြားျခားတာကေတာ့ မိန္းမမယာလုိ႔ေခၚတဲ့ ပရိယာယ္ေပါ့၊ သူတုိ႔မွာ မာယာပရိယယ္ေတြ ျပည့္စုံတယ္။ ေမေမမွာ ဘာမွမရွိဘူး၊ သူတုိ႔က ေယာက်္ားေတြဟာ ‘မ’ နဲ႔ပတ္သတ္ လာရင္ အရမ္း ေပ်ာညံ့ၾကတယ္၊ သူတို႔လွည့္စား သလုိခံၾကရတဲ့ သတၱဝါေတြလုိ႔ ခံယူထားၾကတယ္။ ဘယ္လုိ ေယာက်္ားမ်ုိးကို ဘယ္လုိ မက္လုံးေပးၿပီး ဘယ္လုိ ခ်ဳပ္ကုိင္ရမယ္ဆုိတာ သူတုိ႔ ေကာင္းေကာင္း သိၾကတယ္။
ေမေမကေတာ့ ဒါေတြ အေတာ္ေႏွာင္းမွ သိနားလည္လာတယ္။ တခ်ဳိ႕မိန္းကေလးေတြဆုိ ဒါေတြကုိ ဆယ့္ငါးႏွစ္၊ ဆယ့္ေျခာက္ႏွစ္သမီး အရြယ္ကတည္းက နာလည္ေနၾကၿပီသမီး။ သူတုိ႔က
ေကာင္ေလးေတြကုိ ျငင္းပယ္တယ္၊ လက္ခံတယ္။ ေလသံေလးကုိ တုိးတုိးကေလး တစ္ဖုံ၊ က်ယ္က်ယ္ေလး တစ္မ်ဳိး၊ လုိခ်င္သလုိ လုပ္ၿပီး ေျပာတတ္တယ္။ ေကာင္ေလးေတြနဲ႔ ခ်ိန္းတယ္၊ ၿပီးေတာ့ မသြားပဲ
ေနခ်င္ေနတယ္၊ ဒါမွ မဟုတ္ အခ်ိန္ၾကာႀကီးမွ သြားခ်င္သြားတယ္ စတာေတြေပါ့၊ ေမေမကေတာ့ ကုိယ့္ပတ္ဝန္က်င္မွာ ဘာျဖစ္ေန မွန္းေတာင္ မသိပါဘူး။
သမီးေလးစိတ္ထဲမွာ ထူးဆန္းလုိက္တာလုိ႔ ထင္မယ္ေနာ္..။ ဒါေပမယ့္ ေမေမမွာ သစၥာေစာင့္သိစိတ္ ရွိပါေသးတယ္။ ဆုိလုိတာက ေယာက်္ားေတြကို ကစားစရာ အရုပ္လုိ သေဘာမထားခ်င္ဘူး။
တစ္ေန႔မွာေတာ့ ေမေမနဲ႔ ညဥ့္နက္ သန္းေခါင္အထိ မေမာႏုိင္ ၊ မပန္းႏုိင္ စကားထုိင္ေျပာေနလုိ႔ ရမယ့္ ေယာက်္ားေလး တစ္ေယာက္ေတာ့ ေတြ႕မွာပဲလုိ႔ ေမေမႀကီး ယုံၾကည္ထားတယ္။ တုိ႔ႏွစ္ေယာက္အတူ စကားေျပာၾကရင္းနဲ႔ အျမင္ေတြ၊ အယူအဆေတြ ဖလွယ္ႏုိင္မယ္။ ၿပီးေတာ့ တစ္ေယာက္ႏွင့္တစ္ေယာက္ ခံစားခံခ်က္ေတြ တူညီပါလားလုိ႔ သေဘာေပါက္လာမယ္။
အဲဒီအခါက်မွ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာေတြ ေပါက္ဖြားလာမယ္။ဒါမွ ခင္မင္းရင္းႏွီးမႈ
အေပၚ အေျခခံတဲ့ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာ၊ အျပန္အလွန္ ေလးစားမႈ အေပၚ အေျခခံတဲ့ ခ်စ္ျခင္း ေမတၱာ၊ လိမ္လည္လွည့္စားမႈမရွိ ျဖဴစင္တဲ့ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာလုိ႔ ေမေမယုံၾကည္တယ္ သမီး။
မ်ားေသားအားျဖင့္ ေမေမကုိ ခ်ဥ္းကပ္တဲ့ ေယာက်္ားေတြ က ဒီလုိခံယူခ်က္မ်ဳိး မရွိ။ သူတုိ႔က အခ်စ္ ေဈးဝယ္သလုိ တန္ရာတန္ေက်း ေပးဝယ္ခ်င္ၾကတယ္၊ ေပ်ာ္ရႊင္ျခင္းရဲ့ ျမဴးတူးရာလုိ႔လည္း ထင္တက္ၾကတယ္။ ကုန္ကုန္ ေျပာရရင္ သူတုိ႔ရဲ့ အခ်စ္ နားနည္းမႈမွာ ႏွစ္ဦးသားေပါင္းဆုံးျခင္းလုိ႔သာ ခံယူထားၾကေတာ့ ေနာက္ဆုံး ငွက္ေပ်ာက္ ၾကက္ေပ်ာက္ ေပ်ာက္ကုန္ ၾကတယ္။ ေမေမးလည္း ၾကာလာေတာ့“ ေရွးရုိးႀကီး” ဆုိတဲ့ နာမည္တလုံး ထပ္ရလာတယ္သမီး။
ေမေမမွာ မိန္းကေလး အေပါင္းအသင္းေတြရွိပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ သူတုိ႔နဲ႔ ေမေမရဲ့ ဆက္ဆံေရးက တစ္ဖက္သက္ ဆက္ဆံေရး ျဖစ္ေနတယ္။ သူတုိ႔က ခ်စ္ေရးခ်စ္ရာေတြကုိ ရင္ဖြင့္ဖုိသက္သက္ ‘ ႏုတ္လုံသူ’ အျဖစ္သက္သက္သာ ေမေမကုိ အေပါင္းအသင္းလုပ္တာ။ သူတုိ႔တေတြ တစ္ေယာက္ၿပီး တစ္ေယာက္ အိမ္ေထာင္ျပဳသြားၾကတယ္။ ေမေမလည္း သီတင္းကြ်တ္တုိင္း သူငယ္ခ်င္းေတြရဲ့ မဂၤလာေဆာင္ပဲ သြားေနရတယ္ေလ။ ေနာက္ေတာ့ တစ္ေယာက္ၿပီး တစ္ေယာက္ ကေလးေတြေမြးၾကတယ္။ ဒီေတာ့ ေမေမကေတာ့ ေဒၚေဒၚ ၊ အပ်ဳိႀကီးေပါ့။
အေစာပုိင္းကေတာ့ တစ္ကုိယ္ေတာ္ အပ်ဳိးႀကီး ဘဝကုိ ေမေမ သိပ္ သေဘာက် ႏွစ္သက္ခဲ့တယ္၊ ဘာလုိ႕လဲသိလား? တျခား အိမ္ေထာင္ သည္ မိန္းမေတြနဲ႔စာရင္ အခ်ိန္ေတြပုိရတယ္။ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ရွိတယ္လုိ႔ ခံစားရတယ္။ အလယ္တန္းျပ ဆရာမလစားနဲ႔
ေအးေအးေဆးေဆး ကုိယ့္ဘာသာ ႀကဳိက္သလုိ သုံးခြင့္ ရွိတယ္လုိ႔ ထင္ခဲ့မိတယ္။ ၾကာေတာ့လည္း ဒီလြတ္လပ္မႈနဲ႔ ေပ်ာ္ရႊင္မႈဟာ တျဖည္ျဖည္နဲ႔ အတုအေယာင္ေတြလုိ ျဖစ္လာတယ္။ အတင္းအက်ပ္ ဖန္တီတဲ့ သေဘာ သက္ေရာက္လာတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အပ်ုိႀကီး တစ္ကုိယ္တည္းဘဝဟာ အခြင့္ထူးတစ္ရပ္လုိ႔ ထင္ရေပမဲ့ ၾကာလာေတာ့ ၿငီးေငြ႕စရာႀကီးပဲ သမီး။
မိဘႏွစ္ပါးကလည္း အသက္ေတြႀကီးၿပီ ။ ေဖေဖကဆုိ ေလျဖတ္ထားလုိ႔ မသန္းမစြမ္းဘဝနဲ႔ မိဘေတြကေတာ့ ေမေမကုိ အိမ္ေထာင္ျပဳခုိင္းခ်င္ၿပီ၊ သူတုိ႔ သေဘာတူထားတဲ့ သူနဲ႔ မိတ္ဆက္ေပးတယ္။
ေမေမလည္း စဥ္စားပါတယ္။ ငါတစ္ေယာက္တည္း ဒီလုိ႔ေနသြားမလား မိဘေတြ ဆုံးပါးသြားတဲ့ အခါ ငါ့တေယာက္ထဲ ဘယ္လုိလုပ္မလဲ၊ ငါေသရင္ေတာင္ ဘယ္သူ မီးသၿဂဳိလ္မလဲ စသျဖင့္ေတြးရင္း တစ္ကုိယ္တည္း ဘဝဟာ အဓိပၸါယ္မရွိဘူးလုိ႔ ခံစားရတယ္။
ဒီလုိန႔ဲ မိဘေတြနဲ႔လုပ္ငန္းတူတဲ့ ေက်ာင္ပန္းေတာင္းၿမဳိ႕မွွ ကုန္သည္တစ္ေယာက္နဲ႔ သားနဲ႔ မိဘေတြက မိတ္ဆက္ေပးတယ္။ သူနာမည္က ကုိခ်ဳိတဲ့။ တစ္ေန႔ ေမေမက ညစာ စားပြဲဖိတ္လုိ႔ ေမေမ့ရဲ့ သတုိ႔သားေလာင္း ကိုခ်ဳိ တစ္ေယာက္ ညစာေနစာလာစားတယ္။
ေမေမ ကုိခ်ဳိကုိ ျမင္ျမင္ခ်င္း မခ်စ္မိတဲ့အျပင္ ၾကည့္လုိ႔ေတာင္မရဘူးသမီး။ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာ သိပ္အံၾသစရာ ေကာင္းတာေနာ္ ကုိယ့္ဘဝထဲကုိ မၾကာခင္ ဝင္ေရာက္လာမယ့္ သတုိ႔သားေလာင္းကုိေတာင္ ၾကည့္လုိ႔မရဘူး ဆုိတဲ့ အျဖစ္မ်ဳိး ၾကဳံဖူးၾကမယ္ထင္ပါတယ္။ ေဖဖကေတာ့ ခဏတျဖဳတ္ အနားယူဖုိ႔ အိပ္ခန္းထဲကုိဝင္သြားတယ္။ ေမေမတုိ႔ႏွစ္ဦး ဧည့္ခန္းထဲ အတူရွိေနတဲ့ အခ်ိန္မွာ တစ္ေယာက္ႏွင့္ တစ္ေယာက္စကား မေျပာၾကဘူး။ ဘာေၾကာင့္ရယ္မသိ လူတုိင္းကုိ ခင္ခင္မင္မင္းစကား ေျပာတတ္တဲ့ ေမေမတစ္ေယာက္ ၊ ကုိခ်ုိနဲ႔ေတြမွ ခပ္ရုိင္းရုိင္းျဖစ္သြားတယ္။ ေမးတစ္ခြန္း ေျဖတစ္ခြန္းပဲ သမီး။ အထူးသျဖင့္ ‘အင္း’ နဲ႔ ‘ဟင့္အင္း’ ဆုိတဲ့ စကားလုံးေတြပဲေပါ့။ သူစကား မစလုိေတာ့ ေမေမႀကီး တစ္ခြန္းမွ မဟခဲ့ဘူး။
ေနာက္တစ္ေန႔ ညေနစာ ထမင္းစားဝို္င္းမွာေတာ့ မိဘေတြက ကုိခ်ုိးဟာ ေတာ္ေၾကာင္း၊သိကၡာရွိေၾကာင္း ၊ စီးပြားေရးလာဒ္ျမင္ေၾကာင္း ခ်ီးမြမ္းခန္း ဖြင့္ေတာ့တာပဲ၊ အဲဒီေန႔က ဒီလုိနဲ႔႔ သတုိ႔သားေလာင္း
ေတြ႕ဆုံးပြဲေလးၿပီးသြားခဲ့တယ္သမီး။ ေနာက္ပိုင္ တစ္လေလာက္ ေမေမတုိ႔ႏွစ္ေယာက္ တစ္ေယာက္ သေဘာထား တစ္ေယာက္ ေျပာၾကည့္တဲ့အခါ ၊ သေဘာထား မတူဘူ၊ ဝါသနာအတူၾကဘူး၊ ခံယူခ်က္ျခင္းလည္း မတူၾကတာ ကို ႏွစ္ဦးသားေလ့လာ ေတြ႕ရွိရတယ္။ ေနာက္ တစ္လမွာေတာ့ သတုိ႔သားေလာင္ ေပၚမလာပဲ စာတစ္ေဆာင္ ေမေမ့ဆီေရာက္လားတယ္။
“ မ်ဥ္ၿပဳိင္လုိ ျဖစ္ေနတဲ့ ခ်စ္သူႏွစ္ေယာက္ အတြက္ ဆုံးစည္းဖုိ႔ ခက္ပါတယ္။ ဒါကုိ အတင္းအဓမၼ
ေပါင္းစည္းဖုိ႔ ဆက္မႀကုိးစားခ်င္ေတာပါ့ဘူးတဲ့၊ တစ္ေယာက္ႏွင့္တစ္ေယာက္ အျပန္အလွန္ ဒုကၡေပးစရာမလုိ၊ နာက်င္စရာ မလုိေသာ လမ္းကုိသာ ေရြးခ်ယ္ၾကေအာင္ပါဆုိ” တဲ့ ႏႈတ္ဆက္စာေလး ပဲေရာက္လာၿပီး ေပ်ာက္သြားတယ္ သမီး။ ( ဆက္ရန္ ၁၁)
No comments:
Post a Comment