(သမီးရယ္ တစ္ခါတစ္ေလက်ေတာ့လည္း လြတ္လပ္ခြင့္ဆုိတဲ့ မ်က္ႏွာဖုံးစြပ္ႀကီးက အရွက္၊ အေၾကာက္ ဆုိတဲ့ေလာကပါလတရားတုိ႔၊ ကူညီေဖးမမႈဆုိတဲ့ ေမတၱာတရားေတြကုိ ဖုံးကြယ္ေပးထားတယ္သမီး။ လြတ္လပ္ခြင့္ဆုိတဲ့စည္းနဲ႔ ေစာင့္ထိမ္းျခင္းဆုိတဲ့ကမ္းဟာ ပါးပါးလပ္လပ္ကေလးပဲျခားထားတာသမီး၊ )
တစ္ခါက စာေရးဆရာတစ္ေယာက္ ေျပာဘူးတယ္ ဝတၳဳတစ္ပုဒ္ေရး ေနရင္.. နံက္လင္း အိပ္ရာထတာနဲ႔ ဝတၳဳထဲက ဇာတ္ေကာင္ေတြ အေတြးထဲကုိ အလုိလုိဝင္တာတယ္တဲ့။ ေမေမလည္း သမီးအတြက္ ဒုိင္ယာရီးေရးေနေတာ့ ေမေမရဲ့ အတိတ္ေၾကာင္းေတြဟာ တစ္ခုၿပီးတစ္ခု တန္းစီေပၚလာတယ္ သမီး။
ေမေေမရဲ့ အတိတ္ေၾကာင္းေတြက သိပ္ၿပီး စိတ္ၾကည္ႏူးစရာေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ အတိတ္ေၾကာင္းေတြစဥ္စားမိတုိင္း ငါ့ဘဝကံဆုိးပါလားဆုိတဲ့ အသံႀကီးက အျမဲတမ္းလုိလုိ က်ယ္ေလာင္စြာ ၾကားရတတ္တယ္သမီး။
ဒီေန႔ မနက္ေတာ့ အိမ္ဝန္းႀကီးထဲမွာ လမ္းေလွ်ာက္ရင္း ေမေမရဲ့ အေၾကာင္းပဲ ေခါင္ထဲမွာ တစိတ္တပုိင္းေပၚလာတယ္။ ခုတေလာ မုိးရာသီ မုိးက ခဏခဏရြာတတ္လုိ႔ ေမေမ သိပ္ေဝေဝလံလံကုိ လမ္းမေလွ်ာက္ျဖစ္ဘူး။ အိမ္မွာပဲ အျမဲရွိေနတတ္တယ္။
အိ္မ္ဝန္းထဲမွာလမ္းေလွ်ာက္ၿပီး သမီးေခြးေလးနဲ႔ အိ္မ္ထဲကုိ ျပန္ဝင္ခဲ့တယ္။ အိပ္ထဲေရာက္ေတာ့ အလုိအေလ်ာက္ သမီးေနတဲ့ အခန္းဖက္ကုိ ေခြးေလးနဲ႔အတူ ေရာက္သြားတယ္။ ေမေမတစ္ေယာက္တည္း တစ္ခန္းဝင္ တစ္ခန္းထြက္ သြားရင္း ဒီအိမ္ႀကီးေဆာက္ခဲ့ပုံအေၾကာင္း ေခါင္းထဲမွာ ေပၚလာတယ္။
ဒီအိမ္ႀကီးက သမီးေဖေဖနဲ႔အိပ္ေထာင္က်ၿပီး၃-လေလာက္မွာ ေမေမတုိ႔စိတ္တုိင္းက် ေဆာက္ထားတာေလ။
ေစာေစာပုိင္း စိတ္ကူးကေတာ့ အကယ္၍ သား၊သမီးေတြမ်ားလာရင္ ဆုိတဲ့ စိတ္ကူးနဲ႔ အခန္းမ်ားတဲ့ အိမ္ႀကီးကုိ စီမံကိန္နဲ႔ ေဆာက္ခဲ့တာေပါ့။
သမီးေလရဲ့ အခန္းထဲမွာရွိေနတုန္း ေခါင္းေပၚတည့္တည့္ မုိးႀကဳိးပစ္ခ်လုိက္တယ္။ ရုတ္တရက္ ဆုိေတာ့ ေမေမဟာ သမီးေလးရဲ့ အိပ္ရာေပၚကုိ ထုိင္ရက္သားျဖစ္သြားတယ္။ အျပင္မွာ သဲႀကီးမဲႀကီး ရြာေနတဲ့ မုိးရဲ့ အသံကုိၾကားေနရတယ္။ ေလျပင္းရိုက္ခံေတြကုိလည္း ၾကားေနရတယ္။ အိမ္ထဲအသံေတြကေတာ့ မ်ဳိးစုံေပါ့၊ တကြ်ိကြ်ိ၊ တဒုတ္ဒုတ္နဲ႔ သစ္သားျခင္းပြတ္တုိက္တဲ့အသံ။ ေမေမရဲ့ စိတ္ထဲမွာေတာ့ ဒီအိမ္ႀကီးဟာ ေလျပင္းမႈံတုိင္ထန္တဲ့ ပင္လယ္ျပင္ႀကီးျဖတ္ကူးေန႕တဲ့ သေဘၤာႀကိးစ္စင္းလုိခံစားရတယ္။ သမီးေလးအခန္း ျပတင္းေပါက္ကေန အျပင္ကုိ လွမ္းၾကည့္လုိက္ေတာ့ သစ္ပင္ၾကားက သစ္ကုိင္းႏွစ္ခု က်ဳိးက်ေနတာကုိ ေတြ႕လုိက္ရတယ္။
ဒီႏွစ္ပုိင္းေတြမွာ ျမန္မာျပည္မွာ ေရးေတြႀကီးေနတယ္သမီး။ ရန္ကုန္မွာဆုိ လမ္းေတြေပၚမွာေတာင္
ေရေတြျပည့္လုိ႔ ။ ေမေမတုိ႔ေနတာက ေတာရြာေလဆိုေတာ့ ဘဘာဝဒဏ္ကုိ တုိက္ရုိက္ခံရေပမယ့္ ရန္ကုန္ၿမဳိ႕လုိ ရက္သတ္တပတ္ထိေအာင္ ေရးႀကီးျခင္းေတာ့ မရွိဘူးေပါ့။ သမီးေလးမွတ္မီဦးမွာပါ ၂၀၀၈-ခုႏွစ္ေလာက္က ဧရာဝတီျမစ္ရုိး တစ္ေလွ်ာက္ နာဂစ္မႈန္တုိင္း တုိက္တာေလ။ ေသလုိက္တဲ့ ကေလး၊ လူႀကီး ၊တိရစၧာန္ အမ်ားႀကီးပဲ။ ေမေမတုိ႔ကံေကာင္းတာက ေတာရြာေလးမွာ ေနတာဆုိေတာ့ အေသအေပ်ာက္ မရွိခဲ့ဘူးေလ။
ခုေတာ ေမေမ စားဖုိေဆာင္ထဲကုိ ေရာက္ေနၿပီ။ ေမေမရဲ့ အသက္ဆက္ ခန္းမဟုတ္လား။ ေမေမ ဆာတဲ့အခါ ထမင္းေလ တစ္ဆုပ္ တလုပ္စားလုိက္ ၊ ၿပီးေတာ အသုံးျပုတဲ့ ပန္းကန္ခြက္
ေယာက္ေတြကို ေဆးေၾကာလုိက္နဲ႔ေပါ့။
သမီးရဲ့ေခြးေလကေတာ့ ေမေမရဲ့ ေျခရင္းနားမွာ အိပ္ေပ်ာ္ေနေလရဲ့။ ဒီမနက္ ေၾကာက္ရ လန္႔ရလြန္းလုိ႔ ေမာပန္းသြားၿပီထင္ပါရဲ့။ ဒီေကာင္းေလး အသက္ႀကီးလာေလေလ မုိးခ်ဳန္းသံကုိ ပုိေၾကာက္ေလေလပဲ။
တစ္ေလာက သတင္းစာအခ်ပ္ပုိထဲက သိပၸံေဆာင္းပါတစ္ပုဒ္ဖတ္ရတယ္။ ဒီေဆာင္းပါးမွာ ေဖာျပထားတာက တစ္စတစ္စ တုိးတက္ေျပာင္းလဲမႈ
ျဖစ္စဥ္ဆုိတာဟာ တုိ႔မ်ား အျမဲတမ္း ေတြးထင္ထားသလုိ မဟုတ္ဘူးတဲ့။ ပုိၿပီးရွည္တဲ့ေျခဆံ၊ ဒါမွမဟုတ္ပုံစံမတူတဲ့ ႏႈတ္သီးတစ္ခု ျဖစ္ထြန္းလာတယ္ဆုိတာ မ်ုိးဆက္တစ္ဆက္ၿပီးတစ္ဆက္
ျဖည္းျဖည္းခ်င္း ေျပာင္းလဲတာ မဟုတ္ဘူး။ တစ္ခါတစ္ရံမွာ ထူးထူးျခားျခား ျဗဳန္စားႀကီး
ေျပာင္းလဲတတ္တယ္တဲ့။
ကေလး တစ္ေယာက္ဟာ သူ႔မိခင္၊ဖခင္နဲ႔ ေတာ္ေတာ္ႀကီး အသြင္မတူတာကုိလည္း ေမြးဖြားႏုိင္တယ္တဲ့။
ဒီသေဘာတရားကုိ အတည္ျပဳေပးတဲ့ သက္ေသေတြကေတာ့ ရုပ္ၾကြင္းေတြျဖစ္တယ္တဲ့။ ေမးရုိးေတြ၊ ခြာေတြ၊ သြားအမ်ဳိးမ်ဳိးနဲ႔ ဦးေခါင္ခြံေတြတဲ့။ တခ်ဳိ႕မ်ဳိးႏြယ္ေတြမွာဆုိ ၾကားခံအဆင့္ကုိ ရွာမေတြ႕ဘူးတဲ့။ အဘုိးတစ္ေယာက္ရဲ့ ထူးျခားတဲ့ လကၡဏာေတြဟာ သူ႕ေျမးက် ေတြ႕ခ်င္မွ ေတြ႕ႏုိင္တာတဲ့။ တုိ႔ဗုဒၶက်မ္းစာေတြမွာလည္း ဒီလုိ႔ မ်ဳိးဆက္ ေျပာင္းလဲမႈနဲ႔ ပတ္သတ္လုိ႔ ေဟာထားတာေတြရွိပါတယ္။
ေမေမမွတ္မိသေလာက္ေတာ့ ဘုရားရဟႏၲာေတြရဲ့ အရုိးက ကြင္းဆက္တဲ့၊ ပုထုဇဥ္လူေတြရဲ့ အရိုးကေတာ့ ေတ့ဆက္တဲ့။
ဒါေၾကာင့္ ေျပာင္းလဲမႈဆုိတာ တစ္ခါတစ္ေလ တဆင့္ဆင့္ ေျပာင္းလဲတယ္။ တစ္ခါတစ္ေလမွာ ျဗဳန္းဆုိ ရုတ္တရက္ ေျပာင္းလဲႏုိင္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ လူတစ္ေယာက္ဟာ ရုတ္တရက္ဆုိသလုိ အဝန္းအဝုိင္းထဲက ထူးထူးျခားျခား
ေဖာက္ထြက္ႏုိင္တယ္။တသီးတျခားလည္း ျဖစ္သြားႏုိင္တယ္သမီး။
ဒါေတြကုိ ေကာက္ခ်က္ခ်ၾကည့္ရင္ ကံၾကမၼာ ဖန္လာခ်က္၊ မ်ဳိးရုိးလုိက္ျခင္း၊ ျပဳစုပ်ဳိးေထာင္ေျမေထာင္ေျမွာက္ျခင္းတုိ႔ပါပဲ။ ဒါေတြက ဘယ္ကစလုိ႔ ဘယ္မွာဆုံးတယ္ဆုိတာ မသိႏုိင္ဘူးတဲ့။
လွ်ုိဝွက္ဆန္းၾကယ္ေသာ အေၾကာင္းအရာတဲ့။ ဒီအေၾကာင္းအရာေတြ သမီးေလး စဥ္းစားမယ္ဆုိရင္ အေတြးေရယဥ္မွာ ေမ်ာပါသြားၿပီးသာမွတ္။
ေမေမအိမ္ေထာင္ မက်ခင္က ေဖေဖညီမ( သူက အၾကားအျမင္ရွိသူေလ) ကသူ႔မိတ္ေဆြ ေဗဒင္ဆရာ တစ္ဦးအကူအညီနဲ႔ ေမေမရဲ့ဇာတာကုိ ၾကည့္ေပးတယ္။ သူကတြက္ခ်က္ၿပီး ေဟာ.! ဒါဟာ မင္းရဲ့ “ အနာဂတ္”လုိ႔ စာရြက္ကေလးကုိ လွမ္းေပးတယ္။ စာရြက္ေပၚမွာ ဂ်ီဩေမၾတီပုံၾကမ္းေလး တစ္ခုေတြ႕ရတယ္။ အဲဒီအထဲမွာ ၿဂဳိလ္တစ္ခုကေန တစ္ခု ကူးသြားတဲ့ မ်ဥ္းေတြနဲ႔ ရႈပ္ေနတာပဲ။ ေမေမဒီမ်ဥ္းေတြကုုိ ျမင္ျမင္ျခင္း သထိတား
မိလိုက္တာကေတာ့ ေျပေျပေခ်ာေခ်ာမရွိဘူး၊ တစ္ဆက္တည္း မရွိဘူး၊ ျပတ္ေတာက္သြားလုိက္ ခုန္ပ်ံေက်ာ္သြားလုိက္ပဲ၊ ၿပီးေတာ့ တစ္ဆစ္ခ်ဳိး အေကြ႕ေတြလည္း အမ်ားႀကီး။
စာရြက္ရဲ့ေနာက္ဖက္မွာ ေဗဒင္ဆရာ ေဟာစာတမ္း ေရးထားေပးတယ္။
“ ခက္ခဲၾကမ္းတမ္းတဲ့ လမ္းကုိေလွ်ာက္ရမယ္၊ သင့္ခရီးဆုံးခမ္းတုိင္ေအာင္
ေလွ်ာက္ခ်င္တယ္ဆုိရင္ ေကာင္းမြန္သင့္ျမတ္ေသာ ကုိယ္က်င့္သီလကုိ
ေစာင့္ထိမ္းျခင္းျဖင့္ ကာကြယ္ပါ”တဲ့။
ဒီစာတမ္းကုိ ေတြ႔မွ ေမေမ ပုိၿပီး စိတ္ရႈပ္သြားတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္က
ေမေမဘဝက ၿငီးေင႔ြစရာႀကီးပဲ၊ ဟုတ္တယ္ ၊ ျပႆနာေတြရွိတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဒီျပႆနာေတြဟာ အေသးအဖြဲေတြပါ။ ေမေမအျမင္မွာေတာ့ ဘာမွ ႀကီးႀကီးက်ယ္က်ယ္ ဆုိးဆုိးရြားရြား မဟုတ္ပါဘူး။ အရြယ္ေရာက္ လာသူတုိင္း ေတြ႕ၾကဳံရတတ္တဲ့ အဆင္မေျပမႈေလးေတြပါ။
ဘဝရဲ့ ျပင္ထန္းတဲ့ လႈိင္တံပုိးႀကီးေတြ ေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ အရြယ္ေရာက္ၿပီး ဇနီးမယားဘဝ၊ မိခင္ဘဝ၊ တစ္ခုလတ္ဘဝ ၊ ၿပီးေတာ့ အဖြားဘဝေရာက္ တာေတာင္ ေမေမ ပုံမွန္ဘဝမွာ ရွိေနေသးတယ္လုိ႔ သေဘာထားတယ္။
ေျပာမယ္ဆုိရင္ေတာ့ သမီးေလးနဲ႔ ေမေမႀကီး ကေတာက္ကဆျဖစ္ၿပီး
ႏုိင္ငံျခားထြက္သြားတဲကိစၥ ေလာက္ပါပဲ။ တကယ္ေတာ့ သမီးေလးဟာ ေမေမရဲ့ အသက္ပါပဲကြယ္။
သမီေလးဟာ ေလာကႀကီးထဲကုိ အကာအကြယ္မဲ့စြာ ေရာက္လာတယ္။ သမီးေလးရဲ့ ခုိးခုိးခစ္ခစ္ရယ္သံေတြ၊ တဝါးဝါးငုိသံေတြနဲ႔ ဒီတိတ္ဆိတ္ၿပီး
ေၾကကြဲေဆြးေျမ့စရာ အိမ္ႀကီးကုိ စီနင္းလြမ္းမုိပစ္လုိက္တယ္။ ဧည့္ခန္းက ဆုိဖာ၊စားပြဲေတြၾကားမွာ ေျပးလြႊားေဆာ့ကစားေနေတာ့ သမီးေလး
ကုိၾကည့္ရင္း စဥ္းစားေနမိတယ္။ သူရဲ့ ရက္ေရာသေဘာထားႀကီးမႈကုိ ႀကဳိတင္ခန္႔မွန္းလုိ႔မရတဲ့ ကံတရားႀကီးက ေမေမကုိ တစ္ခါတလွည့္ မ်က္ႏွာသာေပးလုိက္ျပန္ၿပီလားလုိ႔။
ေစာေစာပုိင္းက သမီးကုိ ပ႒ာန္းကမၼပစၥည္ထဲမွာ ကံအေၾကာင္းတရား
ေတြကုိ မိတ္ဆက္ ေပးခဲ့တယ္ေနာ္။
ေမေမက စာေပါင္းစုံဖတ္တာဆုိေတာ့ အခ်ဳိ႕ဘာသာေတြရဲ့ အယူဝါဒကုိလည္း ေမေမ ေလ့လာဘူးတယ္။ တခ်ုိ႕ဘာသာေတြမွာ “ ကံ” ဆုိတဲ့ ေဝါဟာရမရွိဘူးသမီး။ စီပြားဥစၥာတုိးတက္တာ၊ ပစၥည္းဥစၥာေတြ မထင္မွတ္ပဲ ရလာတာဟာ ေျပာမယ္ဆုိရင္ အရဲစြန္႔မႈဆုိတဲ့ ေဝါဟာရပဲ ရွိတယ္တဲ့။
သူတုိ႔ကေျပာတယ္ ဘုရားသခင္ရွိတဲ့ ေနရာမွာ စုိးရိမ္ေၾကာင့္ၾကမႈ မရွိဘူး၊ ဘုရားသခင္ရွိတဲ့ ေနရာမွာ ကံဆုိတာ မရွိဘူးတဲ့။ ျဖစ္ရပ္တုိင္းဟာ အမိန္႔ခ်မွတ္ၿပီးသားပဲတဲ့။ အထက္က စီမံျပ႒ာန္းတာ၊ ျဖစ္သမွ် ၊ ပ်က္သမွ်တုိင္းဟာ အေၾကာင္းတစ္ခုခုေၾကာင့္ ပ်က္ရတာခ်ည္းပဲတဲ့။
တစ္ခုခုျဖစ္ပ်က္လာရင္ ဒါဟာ ဘုရားသခင္ရဲ့ ဆႏၵေတာ္ပဲ၊ ဘုရားသခင္က ငါ့ကုိ ေရြးခ်ယ္ၿပီး ဒီလို ခ်မွတ္ေပးတာပါ့လားလုိ႔ အေတြးမ်ဳိးနဲ႔ ေက်ေက်နပ္နပ္ လက္ခံရမယ္တဲ့ ။ ဒါကုိေတာ့ ေမေမႀကီး လုံးဝ စိတ္တုိင္းမက်ဘူး။ ဘာေၾကာင့္လဲဆုိေတာ့ ကိုယ္ရဲ့ အျပစ္ေတြကုိ ဝန္မခံခ်င္လုိ႔ ဘုရားသခင္ကုိ ဝန္ခံခုိင္းတာျဖစ္ေနတယ္။
အေျခအျမစ္မရွိတဲ့ ေလွ်ာက္လဲခ်က္လုိ႔လည္း ေမေမလက္မခံႏုိင္ပါဘူး။
ေမေမကေတာ့ ေလာကႀကီးရဲ့ ထိတ္လန္႔ေခ်ာက္ခ်ားစရာ၊ တရားမမွ်တမႈေတြနဲ႔ ရင္ဆုိင္ရတုိင္း တုန႔္ျပန္တြန္းလွန္တာပဲ။ ဘယ္ေတာ့မွ ဘုရားသခင္ရဲ့ ေက်းဇူးေတာ္က ေပးအပ္ခံရတာလုိ႔ဆုိၿပီး ခံယူ မေနတတ္ဘူးသမီး။
ေမေမ ပင္ပန္းသြားၿပီး သမီး၊ ခုခ်ိန္ထိ ေမေမေရးခဲ့သမွ် စာေတြကုိ စုိးရိမ္စိတ္နဲ႕ ျပန္ဖတ္ၾကည့္တယ္။ ေမေမေရးတဲ့ စာေတြကုိ သမီးေလးမွာ နာလည္ပါ့မလားလုိ႔။ အေတြးေပါင္းမ်ားစြာက ေမေမရဲ့ ရင္ထဲမွာ ျပည့္သိပ္ေနတယ္။ ေမေမရဲ့ ရင္ထဲက အေတြးေတြက တစ္ခုၿပီးတစ္ခု တုိးေဝွထြက္ လာတယ္။ ေမေမက ဘယ္ေတာ့မွ ကုိယ့္အေတြးေတြကုိ မစုစည္းႏုိင္ဘူး။ တစ္ခါတစ္ခါေတာ့လည္း အေတြးကြန္႔မိတယ္။ ငါတကၠသိုလ္မ်ား မသြားခဲ့လုိ႔မ်ားလားလုိ႕။
ေမးေမႀကီး စာအုပ္ေတြအမ်ားႀကီဖတ္ခဲ့တယ္။ အေၾကာင္းအရာေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကုိလည္း သိခ်င္စိတ္ရွိခဲ့တယ္။ ဒါေပမယ့္ ပထမ အေတြးတစ္ခုက ဘာသာေရးအေၾကာင္း သိခ်င္ေနခ်ိန္မွာ ဒုတိယအေတြး စာဖုိေဆာင္ဆီေရာက္သြားျပန္ၿပီး တတိယအေတြးက ခံစားခ်က္ေတြ အေၾကာင္း ေရာက္သြားျပန္ေကာ။
တစ္ခါတေလ သမီးေလးနဲ႔ အေၾကာင္းအရာတစ္ခုကုိ
ေဆြးေႏြးတုိင္း ေမေမႀကီးကပဲ အေလ်ာ့ေပးရတယ္။ ေမေမႀကီးမွာက သမီးေလးကုိ နာလည္သေဘာေပါက္ေလာက္ေအာင္ တိက်တ့ဲ အေထာက္အထားမ်ဳိး မေပးႏိုင္စြမ္းမရွိဘူးေလ။
ဒါေၾကာင့္ သမီးေလးက စိတ္ခံစားခ်က္ျပင္းထန္ၿပီး အမည္နာမတပ္လု႔ိမရတဲ့ ဂနာမၿငိမ္မႈေတြနဲ႔ ျပည့္လွ်ံေနတဲအခါ၊
ေမေမကလည္းနာလည္မႈသေဘာတရားေတြနဲ႔သာ ေျဖရွင္းခဲ့ၾကတာပါ။
ေမေမၾကီးက ဒီမုိကေရစီ၊လူအခြင့္အေရး၊ လြတ္လပ္စြာ ကုိးကြယ္ခြင့္၊ အမ်ုိးသမီးအခြင့္အေရး စတဲ့ ႀကီးႀကီးမားမား စကားေတြကုိ မေျပာတတ္သူ ။ သမီးကေတာ့ ေခတ္စနစ္နဲ႔အညီ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ေတြးေခၚခ်င္သူ။ လြတ္လြတ္လပ္ေနခ်င္သူ။
သမီးရယ္ တစ္ခါတစ္ေလက်ေတာ့လည္း လြတ္လပ္ခြင့္ဆုိတဲ့ မ်က္ႏွာဖုံးစြပ္ႀကီးက အရွက္၊ အေၾကာက္ ဆုိတဲ့ေလာကပါလတရားတုိ႔၊ ကူညီေဖးမမႈဆုိတဲ့ ေမတၱာတရားေတြကုိ ဖုံးကြယ္ေပးထားတယ္သမီး။ လြတ္လပ္ခြင့္ဆုိတဲ့စည္းနဲ႔ ေစာင့္ထိမ္းျခင္းဆုိတဲ့ကမ္းဟာ ပါးပါးလပ္လပ္ကေလးပဲျခားထားတာသမီး။
ထိမ္းသိမ္းမႈမရွိရင္ ေစာင့္ထိမ္းမႈမရွိရင္ လြတ္လပ္ခြင့္မွတဆင့္ ဇြတ္အတင္း ဝင္ေရာက္စြဲဖက္မႈ ေတြေတာင္ ပါလာႏုိင္တယ္သမီး။
ေမတၱာတရားဆုိတာ..ပ်င္းရိေလကန္မႈရဲ့ အေပါင္းအသင္း မဟုတ္ဘူး၊ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာဆုိတာ အစြမ္းကုန္ ဖူးပြင့္ရွင္သန္ရတဲ့ အရာမ်ဳိး။
ျပႆနာဆုိတာဟာ လည္း ေနးေကြဖင့္ႏြဲၿပီး တုန္႔ဆုိင္း တုန္႕ဆုိင္ လုပ္ေနရမယ့္အရာမဟုတ္ဘူး ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ေျဖရွင္းခ်က္
ထုတ္ရမယ့္အရာမ်ဳိး၊ သို႔မဟုတ္က ေတာမီးေလာင္သလုိ ပုိမုိတုိးပြားလားႏုိင္တယ္သမီး။
ေမေမႀကီး အတုံ႔အလွည့္ဆုိတဲ့ ကံတရားအေၾကာင္းကုိ အသက္ရြယ္ေလးရလာမွ သတိထားမိတယ္။ သမီးတုိ႔ အသက္အရြယ္မွာေတာ့ ေမေမဟာ ကံတရားအေၾကာင္းကုိ နည္းနည္းေလးမွ မစဥ္းစားမိဘူး။ ျဖစ္၊ ပ်က္သမွ်ဟာ တုိ႔မ်ားရဲ့ ဆႏၵအရလုိပဲ ခံယူထားတာသမီး။ တုိ႔တေတြဟာ တုိ႔ေလွ်ာက္မယ့္လမ္းကုိ ခင္းဖုိ႔ ေက်ာက္တုံးတစ္တုံၿပီး ေနာက္တစ္တုံး ခင္းေနတဲ့ အလုပ္ၾကမ္းသမားေတြနဲ႔တူတယ္။ အခ်ိ္န္ေႏွာင္းမွ လမ္းက ရွိၿပီးသားပါကလား။ တစ္ေယာက္ေယာက္က ခင္းထားၿပီးသား၊ တုိ႔လုပ္ရမွာက ဒီလမ္းအတုိင္း
ေလွ်ာက္ရမွာပါကလားဆုိတာ သတိထားမိၾကတယ္။
အသက္ေလးဆယ္ေက်ာ္လို႔မိမိတုိ႔ ေလွ်ာက္ခဲ့တဲ့လမ္းကုိ ျပန္ၾကည္တဲ့အခါ..တုိ႔တေတြေလွ်ာက္ခဲ့တဲ့ လမ္းမႀကီးဟာ လမ္းေျဖာင့္ႀကီးမဟုတ္ပဲ အခ်ဳိး၊ အေကြ႕ေတြအမ်ားႀကီးလုိ႔ သိျမင္လာတယ္။ ေျခတလွမ္း လွမ္းမိတုိင္း တျခားလမ္းေၾကာင္းကုိ ညႊြန္ျပတဲ့ ဆုိင္းဘုတ္တစ္ခုစီ ရွိေနတယ္။
မသိနားမလည္လုိ႔ ေလွ်ာက္ခဲ့တာ ျဖစ္ေပမဲ့လည္း မထင္မွတ္တာေတြ ျဖစ္လာရင္ စိတ္ထဲမွာ တစစ္စစ္ နာက်င္ေနတတ္တယ္။ ဒီဟာေလကုိ လုပ္သင့္ပါလွ်က္ မလုပ္လိုက္မိပါလား။ တုိ႔တေတြ
ေရွ႕ဆက္ရမယ့္အစား ေနာက္ေၾကာင္း ျပန္ေလွ်ာက္ေနပါ့လား။ ေလွကားေျမြကစားနည္း တုိ႔ ဝကၤဘာကစားနည္းကုိ သမီးေလးမွတ္မိလား။ ဘဝဆုိတာ အဲဒီကစားနည္းအတုိင္းပဲ။
သမီးေလး ဘဝရဲ့ အခ်ဳိးအေကြ႕ေတြ အသီးသီးကုိ ျဖတ္ေက်ာ္ၿပီး ကုိ္ယ့္လမ္းကုိေလွ်ာက္ရင္ တျခားလူေတြ ၊ တျခားဘဝေတြနဲ႔ ဆုံေတြ႕ရလိမ့္မယ္။ သမီးသူတုိ႔နဲ႔ အတူလက္တြဲမလား၊ ခြဲမလား၊ ဒါကေတာ့ သမီးရဲ့ အသိနဲ႔ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ေပၚမွာ မူတည္တယ္။
တစ္ခါတေလက်ေတာ့လည္း ေလွ်ာက္လက္စ လမ္းကုိပဲ ဆက္ေလွ်ာက္မလား၊ လမ္းခြဲေနာက္ကို လုိက္မလားဆုိတာ ဆုံးျဖတ္ရလိ္မ့္မယ္။ အဲဒိလုိ ဆုံးျဖတ္ခ်က္မွာ သတိလက္လြတ္ အမွတ္တမဲ့ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ ခ်ခဲ့ရင္ေတာ့ သမီးေလေကာ ၊ သမီေလးဘဝနဲ႔ ဆက္ႏြယ္ေနသူေတြပါ ဒီဆုံးျဖတ္ခ်က္ရဲ့ ေကာင္းက်ဳိးဆုိးျပစ္ကုိ ခံယူၾကရမယ္သမီး။ ဆက္ရန္.....
တစ္ခါက စာေရးဆရာတစ္ေယာက္ ေျပာဘူးတယ္ ဝတၳဳတစ္ပုဒ္ေရး ေနရင္.. နံက္လင္း အိပ္ရာထတာနဲ႔ ဝတၳဳထဲက ဇာတ္ေကာင္ေတြ အေတြးထဲကုိ အလုိလုိဝင္တာတယ္တဲ့။ ေမေမလည္း သမီးအတြက္ ဒုိင္ယာရီးေရးေနေတာ့ ေမေမရဲ့ အတိတ္ေၾကာင္းေတြဟာ တစ္ခုၿပီးတစ္ခု တန္းစီေပၚလာတယ္ သမီး။
ေမေေမရဲ့ အတိတ္ေၾကာင္းေတြက သိပ္ၿပီး စိတ္ၾကည္ႏူးစရာေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ အတိတ္ေၾကာင္းေတြစဥ္စားမိတုိင္း ငါ့ဘဝကံဆုိးပါလားဆုိတဲ့ အသံႀကီးက အျမဲတမ္းလုိလုိ က်ယ္ေလာင္စြာ ၾကားရတတ္တယ္သမီး။
ဒီေန႔ မနက္ေတာ့ အိမ္ဝန္းႀကီးထဲမွာ လမ္းေလွ်ာက္ရင္း ေမေမရဲ့ အေၾကာင္းပဲ ေခါင္ထဲမွာ တစိတ္တပုိင္းေပၚလာတယ္။ ခုတေလာ မုိးရာသီ မုိးက ခဏခဏရြာတတ္လုိ႔ ေမေမ သိပ္ေဝေဝလံလံကုိ လမ္းမေလွ်ာက္ျဖစ္ဘူး။ အိမ္မွာပဲ အျမဲရွိေနတတ္တယ္။
အိ္မ္ဝန္းထဲမွာလမ္းေလွ်ာက္ၿပီး သမီးေခြးေလးနဲ႔ အိ္မ္ထဲကုိ ျပန္ဝင္ခဲ့တယ္။ အိပ္ထဲေရာက္ေတာ့ အလုိအေလ်ာက္ သမီးေနတဲ့ အခန္းဖက္ကုိ ေခြးေလးနဲ႔အတူ ေရာက္သြားတယ္။ ေမေမတစ္ေယာက္တည္း တစ္ခန္းဝင္ တစ္ခန္းထြက္ သြားရင္း ဒီအိမ္ႀကီးေဆာက္ခဲ့ပုံအေၾကာင္း ေခါင္းထဲမွာ ေပၚလာတယ္။
ဒီအိမ္ႀကီးက သမီးေဖေဖနဲ႔အိပ္ေထာင္က်ၿပီး၃-လေလာက္မွာ ေမေမတုိ႔စိတ္တုိင္းက် ေဆာက္ထားတာေလ။
ေစာေစာပုိင္း စိတ္ကူးကေတာ့ အကယ္၍ သား၊သမီးေတြမ်ားလာရင္ ဆုိတဲ့ စိတ္ကူးနဲ႔ အခန္းမ်ားတဲ့ အိမ္ႀကီးကုိ စီမံကိန္နဲ႔ ေဆာက္ခဲ့တာေပါ့။
သမီးေလရဲ့ အခန္းထဲမွာရွိေနတုန္း ေခါင္းေပၚတည့္တည့္ မုိးႀကဳိးပစ္ခ်လုိက္တယ္။ ရုတ္တရက္ ဆုိေတာ့ ေမေမဟာ သမီးေလးရဲ့ အိပ္ရာေပၚကုိ ထုိင္ရက္သားျဖစ္သြားတယ္။ အျပင္မွာ သဲႀကီးမဲႀကီး ရြာေနတဲ့ မုိးရဲ့ အသံကုိၾကားေနရတယ္။ ေလျပင္းရိုက္ခံေတြကုိလည္း ၾကားေနရတယ္။ အိမ္ထဲအသံေတြကေတာ့ မ်ဳိးစုံေပါ့၊ တကြ်ိကြ်ိ၊ တဒုတ္ဒုတ္နဲ႔ သစ္သားျခင္းပြတ္တုိက္တဲ့အသံ။ ေမေမရဲ့ စိတ္ထဲမွာေတာ့ ဒီအိမ္ႀကီးဟာ ေလျပင္းမႈံတုိင္ထန္တဲ့ ပင္လယ္ျပင္ႀကီးျဖတ္ကူးေန႕တဲ့ သေဘၤာႀကိးစ္စင္းလုိခံစားရတယ္။ သမီးေလးအခန္း ျပတင္းေပါက္ကေန အျပင္ကုိ လွမ္းၾကည့္လုိက္ေတာ့ သစ္ပင္ၾကားက သစ္ကုိင္းႏွစ္ခု က်ဳိးက်ေနတာကုိ ေတြ႕လုိက္ရတယ္။
ဒီႏွစ္ပုိင္းေတြမွာ ျမန္မာျပည္မွာ ေရးေတြႀကီးေနတယ္သမီး။ ရန္ကုန္မွာဆုိ လမ္းေတြေပၚမွာေတာင္
ေရေတြျပည့္လုိ႔ ။ ေမေမတုိ႔ေနတာက ေတာရြာေလဆိုေတာ့ ဘဘာဝဒဏ္ကုိ တုိက္ရုိက္ခံရေပမယ့္ ရန္ကုန္ၿမဳိ႕လုိ ရက္သတ္တပတ္ထိေအာင္ ေရးႀကီးျခင္းေတာ့ မရွိဘူးေပါ့။ သမီးေလးမွတ္မီဦးမွာပါ ၂၀၀၈-ခုႏွစ္ေလာက္က ဧရာဝတီျမစ္ရုိး တစ္ေလွ်ာက္ နာဂစ္မႈန္တုိင္း တုိက္တာေလ။ ေသလုိက္တဲ့ ကေလး၊ လူႀကီး ၊တိရစၧာန္ အမ်ားႀကီးပဲ။ ေမေမတုိ႔ကံေကာင္းတာက ေတာရြာေလးမွာ ေနတာဆုိေတာ့ အေသအေပ်ာက္ မရွိခဲ့ဘူးေလ။
ခုေတာ ေမေမ စားဖုိေဆာင္ထဲကုိ ေရာက္ေနၿပီ။ ေမေမရဲ့ အသက္ဆက္ ခန္းမဟုတ္လား။ ေမေမ ဆာတဲ့အခါ ထမင္းေလ တစ္ဆုပ္ တလုပ္စားလုိက္ ၊ ၿပီးေတာ အသုံးျပုတဲ့ ပန္းကန္ခြက္
ေယာက္ေတြကို ေဆးေၾကာလုိက္နဲ႔ေပါ့။
သမီးရဲ့ေခြးေလကေတာ့ ေမေမရဲ့ ေျခရင္းနားမွာ အိပ္ေပ်ာ္ေနေလရဲ့။ ဒီမနက္ ေၾကာက္ရ လန္႔ရလြန္းလုိ႔ ေမာပန္းသြားၿပီထင္ပါရဲ့။ ဒီေကာင္းေလး အသက္ႀကီးလာေလေလ မုိးခ်ဳန္းသံကုိ ပုိေၾကာက္ေလေလပဲ။
တစ္ေလာက သတင္းစာအခ်ပ္ပုိထဲက သိပၸံေဆာင္းပါတစ္ပုဒ္ဖတ္ရတယ္။ ဒီေဆာင္းပါးမွာ ေဖာျပထားတာက တစ္စတစ္စ တုိးတက္ေျပာင္းလဲမႈ
ျဖစ္စဥ္ဆုိတာဟာ တုိ႔မ်ား အျမဲတမ္း ေတြးထင္ထားသလုိ မဟုတ္ဘူးတဲ့။ ပုိၿပီးရွည္တဲ့ေျခဆံ၊ ဒါမွမဟုတ္ပုံစံမတူတဲ့ ႏႈတ္သီးတစ္ခု ျဖစ္ထြန္းလာတယ္ဆုိတာ မ်ုိးဆက္တစ္ဆက္ၿပီးတစ္ဆက္
ျဖည္းျဖည္းခ်င္း ေျပာင္းလဲတာ မဟုတ္ဘူး။ တစ္ခါတစ္ရံမွာ ထူးထူးျခားျခား ျဗဳန္စားႀကီး
ေျပာင္းလဲတတ္တယ္တဲ့။
ကေလး တစ္ေယာက္ဟာ သူ႔မိခင္၊ဖခင္နဲ႔ ေတာ္ေတာ္ႀကီး အသြင္မတူတာကုိလည္း ေမြးဖြားႏုိင္တယ္တဲ့။
ဒီသေဘာတရားကုိ အတည္ျပဳေပးတဲ့ သက္ေသေတြကေတာ့ ရုပ္ၾကြင္းေတြျဖစ္တယ္တဲ့။ ေမးရုိးေတြ၊ ခြာေတြ၊ သြားအမ်ဳိးမ်ဳိးနဲ႔ ဦးေခါင္ခြံေတြတဲ့။ တခ်ဳိ႕မ်ဳိးႏြယ္ေတြမွာဆုိ ၾကားခံအဆင့္ကုိ ရွာမေတြ႕ဘူးတဲ့။ အဘုိးတစ္ေယာက္ရဲ့ ထူးျခားတဲ့ လကၡဏာေတြဟာ သူ႕ေျမးက် ေတြ႕ခ်င္မွ ေတြ႕ႏုိင္တာတဲ့။ တုိ႔ဗုဒၶက်မ္းစာေတြမွာလည္း ဒီလုိ႔ မ်ဳိးဆက္ ေျပာင္းလဲမႈနဲ႔ ပတ္သတ္လုိ႔ ေဟာထားတာေတြရွိပါတယ္။
ေမေမမွတ္မိသေလာက္ေတာ့ ဘုရားရဟႏၲာေတြရဲ့ အရုိးက ကြင္းဆက္တဲ့၊ ပုထုဇဥ္လူေတြရဲ့ အရိုးကေတာ့ ေတ့ဆက္တဲ့။
ဒါေၾကာင့္ ေျပာင္းလဲမႈဆုိတာ တစ္ခါတစ္ေလ တဆင့္ဆင့္ ေျပာင္းလဲတယ္။ တစ္ခါတစ္ေလမွာ ျဗဳန္းဆုိ ရုတ္တရက္ ေျပာင္းလဲႏုိင္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ လူတစ္ေယာက္ဟာ ရုတ္တရက္ဆုိသလုိ အဝန္းအဝုိင္းထဲက ထူးထူးျခားျခား
ေဖာက္ထြက္ႏုိင္တယ္။တသီးတျခားလည္း ျဖစ္သြားႏုိင္တယ္သမီး။
ဒါေတြကုိ ေကာက္ခ်က္ခ်ၾကည့္ရင္ ကံၾကမၼာ ဖန္လာခ်က္၊ မ်ဳိးရုိးလုိက္ျခင္း၊ ျပဳစုပ်ဳိးေထာင္ေျမေထာင္ေျမွာက္ျခင္းတုိ႔ပါပဲ။ ဒါေတြက ဘယ္ကစလုိ႔ ဘယ္မွာဆုံးတယ္ဆုိတာ မသိႏုိင္ဘူးတဲ့။
လွ်ုိဝွက္ဆန္းၾကယ္ေသာ အေၾကာင္းအရာတဲ့။ ဒီအေၾကာင္းအရာေတြ သမီးေလး စဥ္းစားမယ္ဆုိရင္ အေတြးေရယဥ္မွာ ေမ်ာပါသြားၿပီးသာမွတ္။
ေမေမအိမ္ေထာင္ မက်ခင္က ေဖေဖညီမ( သူက အၾကားအျမင္ရွိသူေလ) ကသူ႔မိတ္ေဆြ ေဗဒင္ဆရာ တစ္ဦးအကူအညီနဲ႔ ေမေမရဲ့ဇာတာကုိ ၾကည့္ေပးတယ္။ သူကတြက္ခ်က္ၿပီး ေဟာ.! ဒါဟာ မင္းရဲ့ “ အနာဂတ္”လုိ႔ စာရြက္ကေလးကုိ လွမ္းေပးတယ္။ စာရြက္ေပၚမွာ ဂ်ီဩေမၾတီပုံၾကမ္းေလး တစ္ခုေတြ႕ရတယ္။ အဲဒီအထဲမွာ ၿဂဳိလ္တစ္ခုကေန တစ္ခု ကူးသြားတဲ့ မ်ဥ္းေတြနဲ႔ ရႈပ္ေနတာပဲ။ ေမေမဒီမ်ဥ္းေတြကုုိ ျမင္ျမင္ျခင္း သထိတား
မိလိုက္တာကေတာ့ ေျပေျပေခ်ာေခ်ာမရွိဘူး၊ တစ္ဆက္တည္း မရွိဘူး၊ ျပတ္ေတာက္သြားလုိက္ ခုန္ပ်ံေက်ာ္သြားလုိက္ပဲ၊ ၿပီးေတာ့ တစ္ဆစ္ခ်ဳိး အေကြ႕ေတြလည္း အမ်ားႀကီး။
စာရြက္ရဲ့ေနာက္ဖက္မွာ ေဗဒင္ဆရာ ေဟာစာတမ္း ေရးထားေပးတယ္။
“ ခက္ခဲၾကမ္းတမ္းတဲ့ လမ္းကုိေလွ်ာက္ရမယ္၊ သင့္ခရီးဆုံးခမ္းတုိင္ေအာင္
ေလွ်ာက္ခ်င္တယ္ဆုိရင္ ေကာင္းမြန္သင့္ျမတ္ေသာ ကုိယ္က်င့္သီလကုိ
ေစာင့္ထိမ္းျခင္းျဖင့္ ကာကြယ္ပါ”တဲ့။
ဒီစာတမ္းကုိ ေတြ႔မွ ေမေမ ပုိၿပီး စိတ္ရႈပ္သြားတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္က
ေမေမဘဝက ၿငီးေင႔ြစရာႀကီးပဲ၊ ဟုတ္တယ္ ၊ ျပႆနာေတြရွိတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဒီျပႆနာေတြဟာ အေသးအဖြဲေတြပါ။ ေမေမအျမင္မွာေတာ့ ဘာမွ ႀကီးႀကီးက်ယ္က်ယ္ ဆုိးဆုိးရြားရြား မဟုတ္ပါဘူး။ အရြယ္ေရာက္ လာသူတုိင္း ေတြ႕ၾကဳံရတတ္တဲ့ အဆင္မေျပမႈေလးေတြပါ။
ဘဝရဲ့ ျပင္ထန္းတဲ့ လႈိင္တံပုိးႀကီးေတြ ေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ အရြယ္ေရာက္ၿပီး ဇနီးမယားဘဝ၊ မိခင္ဘဝ၊ တစ္ခုလတ္ဘဝ ၊ ၿပီးေတာ့ အဖြားဘဝေရာက္ တာေတာင္ ေမေမ ပုံမွန္ဘဝမွာ ရွိေနေသးတယ္လုိ႔ သေဘာထားတယ္။
ေျပာမယ္ဆုိရင္ေတာ့ သမီးေလးနဲ႔ ေမေမႀကီး ကေတာက္ကဆျဖစ္ၿပီး
ႏုိင္ငံျခားထြက္သြားတဲကိစၥ ေလာက္ပါပဲ။ တကယ္ေတာ့ သမီးေလးဟာ ေမေမရဲ့ အသက္ပါပဲကြယ္။
သမီေလးဟာ ေလာကႀကီးထဲကုိ အကာအကြယ္မဲ့စြာ ေရာက္လာတယ္။ သမီးေလးရဲ့ ခုိးခုိးခစ္ခစ္ရယ္သံေတြ၊ တဝါးဝါးငုိသံေတြနဲ႔ ဒီတိတ္ဆိတ္ၿပီး
ေၾကကြဲေဆြးေျမ့စရာ အိမ္ႀကီးကုိ စီနင္းလြမ္းမုိပစ္လုိက္တယ္။ ဧည့္ခန္းက ဆုိဖာ၊စားပြဲေတြၾကားမွာ ေျပးလြႊားေဆာ့ကစားေနေတာ့ သမီးေလး
ကုိၾကည့္ရင္း စဥ္းစားေနမိတယ္။ သူရဲ့ ရက္ေရာသေဘာထားႀကီးမႈကုိ ႀကဳိတင္ခန္႔မွန္းလုိ႔မရတဲ့ ကံတရားႀကီးက ေမေမကုိ တစ္ခါတလွည့္ မ်က္ႏွာသာေပးလုိက္ျပန္ၿပီလားလုိ႔။
ေစာေစာပုိင္းက သမီးကုိ ပ႒ာန္းကမၼပစၥည္ထဲမွာ ကံအေၾကာင္းတရား
ေတြကုိ မိတ္ဆက္ ေပးခဲ့တယ္ေနာ္။
ေမေမက စာေပါင္းစုံဖတ္တာဆုိေတာ့ အခ်ဳိ႕ဘာသာေတြရဲ့ အယူဝါဒကုိလည္း ေမေမ ေလ့လာဘူးတယ္။ တခ်ုိ႕ဘာသာေတြမွာ “ ကံ” ဆုိတဲ့ ေဝါဟာရမရွိဘူးသမီး။ စီပြားဥစၥာတုိးတက္တာ၊ ပစၥည္းဥစၥာေတြ မထင္မွတ္ပဲ ရလာတာဟာ ေျပာမယ္ဆုိရင္ အရဲစြန္႔မႈဆုိတဲ့ ေဝါဟာရပဲ ရွိတယ္တဲ့။
သူတုိ႔ကေျပာတယ္ ဘုရားသခင္ရွိတဲ့ ေနရာမွာ စုိးရိမ္ေၾကာင့္ၾကမႈ မရွိဘူး၊ ဘုရားသခင္ရွိတဲ့ ေနရာမွာ ကံဆုိတာ မရွိဘူးတဲ့။ ျဖစ္ရပ္တုိင္းဟာ အမိန္႔ခ်မွတ္ၿပီးသားပဲတဲ့။ အထက္က စီမံျပ႒ာန္းတာ၊ ျဖစ္သမွ် ၊ ပ်က္သမွ်တုိင္းဟာ အေၾကာင္းတစ္ခုခုေၾကာင့္ ပ်က္ရတာခ်ည္းပဲတဲ့။
တစ္ခုခုျဖစ္ပ်က္လာရင္ ဒါဟာ ဘုရားသခင္ရဲ့ ဆႏၵေတာ္ပဲ၊ ဘုရားသခင္က ငါ့ကုိ ေရြးခ်ယ္ၿပီး ဒီလို ခ်မွတ္ေပးတာပါ့လားလုိ႔ အေတြးမ်ဳိးနဲ႔ ေက်ေက်နပ္နပ္ လက္ခံရမယ္တဲ့ ။ ဒါကုိေတာ့ ေမေမႀကီး လုံးဝ စိတ္တုိင္းမက်ဘူး။ ဘာေၾကာင့္လဲဆုိေတာ့ ကိုယ္ရဲ့ အျပစ္ေတြကုိ ဝန္မခံခ်င္လုိ႔ ဘုရားသခင္ကုိ ဝန္ခံခုိင္းတာျဖစ္ေနတယ္။
အေျခအျမစ္မရွိတဲ့ ေလွ်ာက္လဲခ်က္လုိ႔လည္း ေမေမလက္မခံႏုိင္ပါဘူး။
ေမေမကေတာ့ ေလာကႀကီးရဲ့ ထိတ္လန္႔ေခ်ာက္ခ်ားစရာ၊ တရားမမွ်တမႈေတြနဲ႔ ရင္ဆုိင္ရတုိင္း တုန႔္ျပန္တြန္းလွန္တာပဲ။ ဘယ္ေတာ့မွ ဘုရားသခင္ရဲ့ ေက်းဇူးေတာ္က ေပးအပ္ခံရတာလုိ႔ဆုိၿပီး ခံယူ မေနတတ္ဘူးသမီး။
ေမေမ ပင္ပန္းသြားၿပီး သမီး၊ ခုခ်ိန္ထိ ေမေမေရးခဲ့သမွ် စာေတြကုိ စုိးရိမ္စိတ္နဲ႕ ျပန္ဖတ္ၾကည့္တယ္။ ေမေမေရးတဲ့ စာေတြကုိ သမီးေလးမွာ နာလည္ပါ့မလားလုိ႔။ အေတြးေပါင္းမ်ားစြာက ေမေမရဲ့ ရင္ထဲမွာ ျပည့္သိပ္ေနတယ္။ ေမေမရဲ့ ရင္ထဲက အေတြးေတြက တစ္ခုၿပီးတစ္ခု တုိးေဝွထြက္ လာတယ္။ ေမေမက ဘယ္ေတာ့မွ ကုိယ့္အေတြးေတြကုိ မစုစည္းႏုိင္ဘူး။ တစ္ခါတစ္ခါေတာ့လည္း အေတြးကြန္႔မိတယ္။ ငါတကၠသိုလ္မ်ား မသြားခဲ့လုိ႔မ်ားလားလုိ႕။
ေမးေမႀကီး စာအုပ္ေတြအမ်ားႀကီဖတ္ခဲ့တယ္။ အေၾကာင္းအရာေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကုိလည္း သိခ်င္စိတ္ရွိခဲ့တယ္။ ဒါေပမယ့္ ပထမ အေတြးတစ္ခုက ဘာသာေရးအေၾကာင္း သိခ်င္ေနခ်ိန္မွာ ဒုတိယအေတြး စာဖုိေဆာင္ဆီေရာက္သြားျပန္ၿပီး တတိယအေတြးက ခံစားခ်က္ေတြ အေၾကာင္း ေရာက္သြားျပန္ေကာ။
တစ္ခါတေလ သမီးေလးနဲ႔ အေၾကာင္းအရာတစ္ခုကုိ
ေဆြးေႏြးတုိင္း ေမေမႀကီးကပဲ အေလ်ာ့ေပးရတယ္။ ေမေမႀကီးမွာက သမီးေလးကုိ နာလည္သေဘာေပါက္ေလာက္ေအာင္ တိက်တ့ဲ အေထာက္အထားမ်ဳိး မေပးႏိုင္စြမ္းမရွိဘူးေလ။
ဒါေၾကာင့္ သမီးေလးက စိတ္ခံစားခ်က္ျပင္းထန္ၿပီး အမည္နာမတပ္လု႔ိမရတဲ့ ဂနာမၿငိမ္မႈေတြနဲ႔ ျပည့္လွ်ံေနတဲအခါ၊
ေမေမကလည္းနာလည္မႈသေဘာတရားေတြနဲ႔သာ ေျဖရွင္းခဲ့ၾကတာပါ။
ေမေမၾကီးက ဒီမုိကေရစီ၊လူအခြင့္အေရး၊ လြတ္လပ္စြာ ကုိးကြယ္ခြင့္၊ အမ်ုိးသမီးအခြင့္အေရး စတဲ့ ႀကီးႀကီးမားမား စကားေတြကုိ မေျပာတတ္သူ ။ သမီးကေတာ့ ေခတ္စနစ္နဲ႔အညီ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ေတြးေခၚခ်င္သူ။ လြတ္လြတ္လပ္ေနခ်င္သူ။
သမီးရယ္ တစ္ခါတစ္ေလက်ေတာ့လည္း လြတ္လပ္ခြင့္ဆုိတဲ့ မ်က္ႏွာဖုံးစြပ္ႀကီးက အရွက္၊ အေၾကာက္ ဆုိတဲ့ေလာကပါလတရားတုိ႔၊ ကူညီေဖးမမႈဆုိတဲ့ ေမတၱာတရားေတြကုိ ဖုံးကြယ္ေပးထားတယ္သမီး။ လြတ္လပ္ခြင့္ဆုိတဲ့စည္းနဲ႔ ေစာင့္ထိမ္းျခင္းဆုိတဲ့ကမ္းဟာ ပါးပါးလပ္လပ္ကေလးပဲျခားထားတာသမီး။
ထိမ္းသိမ္းမႈမရွိရင္ ေစာင့္ထိမ္းမႈမရွိရင္ လြတ္လပ္ခြင့္မွတဆင့္ ဇြတ္အတင္း ဝင္ေရာက္စြဲဖက္မႈ ေတြေတာင္ ပါလာႏုိင္တယ္သမီး။
ေမတၱာတရားဆုိတာ..ပ်င္းရိေလကန္မႈရဲ့ အေပါင္းအသင္း မဟုတ္ဘူး၊ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာဆုိတာ အစြမ္းကုန္ ဖူးပြင့္ရွင္သန္ရတဲ့ အရာမ်ဳိး။
ျပႆနာဆုိတာဟာ လည္း ေနးေကြဖင့္ႏြဲၿပီး တုန္႔ဆုိင္း တုန္႕ဆုိင္ လုပ္ေနရမယ့္အရာမဟုတ္ဘူး ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ေျဖရွင္းခ်က္
ထုတ္ရမယ့္အရာမ်ဳိး၊ သို႔မဟုတ္က ေတာမီးေလာင္သလုိ ပုိမုိတုိးပြားလားႏုိင္တယ္သမီး။
ေမေမႀကီး အတုံ႔အလွည့္ဆုိတဲ့ ကံတရားအေၾကာင္းကုိ အသက္ရြယ္ေလးရလာမွ သတိထားမိတယ္။ သမီးတုိ႔ အသက္အရြယ္မွာေတာ့ ေမေမဟာ ကံတရားအေၾကာင္းကုိ နည္းနည္းေလးမွ မစဥ္းစားမိဘူး။ ျဖစ္၊ ပ်က္သမွ်ဟာ တုိ႔မ်ားရဲ့ ဆႏၵအရလုိပဲ ခံယူထားတာသမီး။ တုိ႔တေတြဟာ တုိ႔ေလွ်ာက္မယ့္လမ္းကုိ ခင္းဖုိ႔ ေက်ာက္တုံးတစ္တုံၿပီး ေနာက္တစ္တုံး ခင္းေနတဲ့ အလုပ္ၾကမ္းသမားေတြနဲ႔တူတယ္။ အခ်ိ္န္ေႏွာင္းမွ လမ္းက ရွိၿပီးသားပါကလား။ တစ္ေယာက္ေယာက္က ခင္းထားၿပီးသား၊ တုိ႔လုပ္ရမွာက ဒီလမ္းအတုိင္း
ေလွ်ာက္ရမွာပါကလားဆုိတာ သတိထားမိၾကတယ္။
အသက္ေလးဆယ္ေက်ာ္လို႔မိမိတုိ႔ ေလွ်ာက္ခဲ့တဲ့လမ္းကုိ ျပန္ၾကည္တဲ့အခါ..တုိ႔တေတြေလွ်ာက္ခဲ့တဲ့ လမ္းမႀကီးဟာ လမ္းေျဖာင့္ႀကီးမဟုတ္ပဲ အခ်ဳိး၊ အေကြ႕ေတြအမ်ားႀကီးလုိ႔ သိျမင္လာတယ္။ ေျခတလွမ္း လွမ္းမိတုိင္း တျခားလမ္းေၾကာင္းကုိ ညႊြန္ျပတဲ့ ဆုိင္းဘုတ္တစ္ခုစီ ရွိေနတယ္။
မသိနားမလည္လုိ႔ ေလွ်ာက္ခဲ့တာ ျဖစ္ေပမဲ့လည္း မထင္မွတ္တာေတြ ျဖစ္လာရင္ စိတ္ထဲမွာ တစစ္စစ္ နာက်င္ေနတတ္တယ္။ ဒီဟာေလကုိ လုပ္သင့္ပါလွ်က္ မလုပ္လိုက္မိပါလား။ တုိ႔တေတြ
ေရွ႕ဆက္ရမယ့္အစား ေနာက္ေၾကာင္း ျပန္ေလွ်ာက္ေနပါ့လား။ ေလွကားေျမြကစားနည္း တုိ႔ ဝကၤဘာကစားနည္းကုိ သမီးေလးမွတ္မိလား။ ဘဝဆုိတာ အဲဒီကစားနည္းအတုိင္းပဲ။
သမီးေလး ဘဝရဲ့ အခ်ဳိးအေကြ႕ေတြ အသီးသီးကုိ ျဖတ္ေက်ာ္ၿပီး ကုိ္ယ့္လမ္းကုိေလွ်ာက္ရင္ တျခားလူေတြ ၊ တျခားဘဝေတြနဲ႔ ဆုံေတြ႕ရလိမ့္မယ္။ သမီးသူတုိ႔နဲ႔ အတူလက္တြဲမလား၊ ခြဲမလား၊ ဒါကေတာ့ သမီးရဲ့ အသိနဲ႔ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ေပၚမွာ မူတည္တယ္။
တစ္ခါတေလက်ေတာ့လည္း ေလွ်ာက္လက္စ လမ္းကုိပဲ ဆက္ေလွ်ာက္မလား၊ လမ္းခြဲေနာက္ကို လုိက္မလားဆုိတာ ဆုံးျဖတ္ရလိ္မ့္မယ္။ အဲဒိလုိ ဆုံးျဖတ္ခ်က္မွာ သတိလက္လြတ္ အမွတ္တမဲ့ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ ခ်ခဲ့ရင္ေတာ့ သမီးေလေကာ ၊ သမီေလးဘဝနဲ႔ ဆက္ႏြယ္ေနသူေတြပါ ဒီဆုံးျဖတ္ခ်က္ရဲ့ ေကာင္းက်ဳိးဆုိးျပစ္ကုိ ခံယူၾကရမယ္သမီး။ ဆက္ရန္.....
No comments:
Post a Comment