Monday, November 5, 2012

စုေပါင္း မဟာဘုံကထိန္ပြဲေတာ္




"ကထိန္အေၾကာင္း"
ကထိန္ဆိုတာျမန္မာလိုေျပာတာ၊ ပါဠိလို "ကထိန"ဆိုတဲ့ပါဠိက ဆင္းသက္လာပါတယ္။
အဓိပၼါယ္ ျပန္ၾကည့္ရင္..ခိုင္ျမဲျခင္း၊ တည္တံ့ျခင္း လို့ ဆိုလိုပါတယ္။ဘာေၾကာင့္ ခိုင္ျမဲ တည္တံ့ရသလဲ ဆိုေတာ့...အက်ိဳးတရား()ပါးစီ ရွိေနၾကျပီးျဖစ္လို့ပါဘဲ၊ထိုအက်ိဳးတရား()ပါးက ရဟန္းေတာ္ေတြမွာေကာ၊ ကထိန္ဒကာ၊ ဒကာမ ေတြမွာပါ    တူညီစြာခံစားရရွိၾကပါတယ္။


(
)မပန္ မၾကား မခစား၊ သြားလာႏိုင္ေပ ရပ္ေထြေထြ၊.. ဆိုတာ.. ရဟန္းေတာ္မ်ား ဘယ္ျမိဳ့၊ ဘယ္ရြာ၊ ဘယ္ေဒသ ကိုဘဲသြားသြား ဘယ္သူ့ကို ခြင့္ပန္စရာ၊ ခစားေနစရာမလိုဘဲ (အနီးနားက ရဟန္းတစ္ပါးကို ပန္ၾကားစရာမလိုဘဲ)မိမိဘာသာလြတ္လပ္စြာသြားဘာႏိုင္တယ္။ကထိန္အာနိသင္ရတဲ့ရဟန္းေတာ္ေတြမွာ လည္း လြတ္လပ္ခြင့္ရၾကတယ္။

 ရဟန္းေတာ္ေတြမွာသိကၡာပုဒ္ေတြ မ်ားစြာရွိပါတယ္၊ ျမိဳ့တြင္းရြာတြင္းသြားလာတာကအစ အနီးေန ရဟန္းတစ္ပါးကို ပန္ၾကားစရာမလိုဘဲ သြားခြင့္ရွိပါတယ္။အခ်ိန္ကာလအေနနဲ့ကေတာ့ တန္ေဆာင္မုန္း  
လျပည့္ေက်ာ္()ရက္ေန့ ကေန တေပါင္းလျပည့္ေန့အထိလြတ္လပ္ခြင့္အျပည့္ရွိတယ္၊

(
)ကိုယ္ပိုင္ဥစၥာ၊ ထားလိုရာ၊ ထားပါလ်က္ေပ ရန္ကင္းေ၀း...

ကထိန္ခင္းတဲ့ဒကာ၊ဒကာမေတြမွာ မိမိကိုယ္ပိုင္စီးပြား ဥစၥာမ်ားကိုဘယ္ျမိဳ့ဘယ္ရြာဘယ္ေဒသမွာ 
ဘဲထားထား၊ ရန္သူမ်ိဳး()ပါးစတဲ့ အႏၱရယ္ေတြ လံုး၀မဖ်က္ဆီး မေႏွာက္ယွက္ႏိုင္ဘူး...

ကထိန္သကၤန္းကို အလွဳခံရရွိတဲ့သံဃာေတာ္ေတြမွာလည္း တိစိ၀ရိတ္ လို့ေခၚတဲ့ သင္းပိုင္၊ ဧကသီ  
 ႏွစ္ထပ္သကၤန္းေတြ မိမိဘယ္သြားသြား ကင္းကြာခြင့္ရွိတယ္၊ကထိန္အာနိသင္မရဘူးဆိုရင္ ရဟန္းေတာ္ေတြ အေနနဲ့ ၀ိနည္းစည္းကမ္းအရ အဓိဌာန္ တင္ထားတဲ့ သကၤန္း၃ထည္ပါရစျမဲဘဲ၊ အထူးအားျဖင့္အရုဏ္တက္ခိ်န္မွာ မိမိႏွင့္သကၤန္း လံုး၀ကိုကင္းကြာလို့မရပါဘူး။


() ၀တ္စားဖံုဖံု၊ လြန္ျပည့္စံု၊ ကံုလံုက်က္သေရ၊လက္လက္ေ၀...

ကထိန္လွဴဒါန္းၾကတဲ့ဒကာ၊ဒကာမေတြ မွာ အ၀တ္အစားေတာက္ေတာက္  ေျပာင္ေျပာင္
အေကာင္းစားေတြကိုရရွိတယ္၊ ၀တ္ဆင္ရတယ္၊ သူတစ္ပါးေတြနဲ့မတူေအာင္ကိုလွပါတယ္။

ရဟန္းေတာ္ေတြမွာေတာ့ ၀ိနည္းစည္းကမ္းအရ သကၤန္းစတဲ့ အ၀တ္အထည္ေတြကို ဆယ္ရက္အတြင္းမွာ အသိအမွတ္ျပဳ အဓိဌာန္တင္ရတယ္၊ မတင္ရင္  အာပတ္သင့္တယ္၊ ကထိန္အာနိသင္ရတဲ့ ရဟန္းေတာ္ေတြက်ေတာ့ ကထိန္ကာလကေန တေပါင္းလျပည့္ေန့အထိ  အဓိဌာန္တင္စရာ
မလိုဘဲလြတ္လပ္စြာ ထားခြင့္ သံုးစြဲခြင့္ရွိပါတယ္။


() မိစၦာအပင္း၊ ျပစ္မ်ိဳးကင္း၊ ရွင္းရွင္းလြတ္ေပ၊ရန္မ်ိဳးေထြ...

မိမိသံုးေဆာင္စားေသာက္မဲ့ အစားအစာေတြထဲမွာ မေကာင္းတဲ့ အပင္းအဆိပ္ စတဲ့ မိစၦာအတတ္မ်ားျဖင့္ လွည့္ဖ်ားေကာက္က်စ္ ေသာ္လည္းမိမိ ထံသို့မက် ေရာက္ဘဲ လြင့္ျပယ္သြားျခင္း၊ မေကာင္းတဲ့အတတ္မ်ား မက်ေရာက္ျခင္းျဖစ္ပါတယ္။

အက်ိဳးမ်ာက ကထိန္ဒကာ ဒကာမေတြ မွာရရွိပါတယ္။ ရဟန္းေတာ္ေတြမွာ မအပ္စပ္တဲ့ အေခၚအေ၀ၚေတြနဲ့ဆြမ္းစားပင့္ရင္  မသံုးေဆာင္ေကာင္းဘူး။

ဥပမာ...ဆြမ္းဘုန္းေပးၾကြပါဘုရာ..မုန့္ဟင္းခါးဆြမ္းဘုန္းေပးၾကြပါဘုရား လို့မသံုးဘဲ ဆြမ္းစားရေအာင္၊ မုန့္ဟင္းခါးစာရေအာင္ လို့ လူတို့အသံုးေတြနဲ့ဘယ္လိုပင္ေခၚေခၚ ကတိန္အာနိသင္ရတဲ့ ရဟန္းေတြမွာ သံုးေဆာင္ခြင့္ရွိတယ္။

(
) စည္းစိမ္ျမိဳင္ျမိဳင္၊ လြန္ၾကံ့ခိုင္၊ စိုးပိုင္လွေပ၊ တင့္ျဖိဳးေ၀..

မိမိတို့လက္၀ယ္ေရာက္ရွိလာတဲ့ စည္းစိမ္ဥစၥာကို ဘယ္လိုပုဂၢိဳလ္မ်ိဳးကမွ
လုယူ ေႏွာက္ယွက္မွဳ့မျပဳႏိုင္ဘူး၊ မိမိလက္မွာဘဲအျမဲတည္ရွိတယ္၊  မိမိမေပးရင္ဘယ္သူမွ လုယူျခင္း မျပဳႏိုင္ပါဘူး၊၊ ရဟန္းေတာ္ေတြမွာေတာ့ အမ်ားပိုင္ သံဃိကသကၤန္းကိုကထိန္အာနိသင္ ရထားတဲ့ရဟန္းေတာ္ေတြသာ ပိုင္ဆိုင္ခြင့္ရွိတယ္၊ တျခား အာဂႏၱဳက ရဟန္းေတာ္ေတြကို ေ၀စရာမလိုဘဲ မိမိေက်ာင္းတိုက္အတြင္းရွိ သံဃာေတာ္ေတြကိုလြတ္လပ္စြာ ေ၀မွ်သံုးစြဲခြင့္ရွိပါတယ္...







Burmese Buddhist Society, BC and the Union Kathina Main Sponsors,  Daw Htwe Family  the pleasure to invite you to participate in our Kathana Celebration on November 18,  2012.


You are kind presence and contribution  will bring additional joy and happiness to our community on this auspicious  celebration.


Knowledgeable Note
Offering Kathina to the monks is a Buddhists tradition. It has been performed since the Lord Buddha time. Lord Buddha allowed Buddhist Monks to receive Khathina robe from lay people after Buddhist Lent. Buddhists believe that offering made to individual monks provides less merit than those made in the name of the Sangha  ( a group of four monks or more). The kathina robes can be presented only to the Sangha; at least five monks must be present in order to fulfill this ceremony, according to the Vinaya.


No comments:

Followers

My Blog List