
လီယုိနာဒုိ ဒါဗင္ခ်ီ ကုိ သူေခတ္ သူခါတြင္သာမက ယခု မ်က္ေမွာက္ ေခတ္အထိ ပန္းခ်ီဆရာ၊ သိပၸံပညာရွင္တစ္ဦးအျဖစ္ အသိအမွတ္ျပဳဆဲျဖစ္၏။

သူ႕ကုိ အီတလီျပည္မွ ေတာၿမဳိ႕ေလး တစ္ၿမဳိ႕တြင္ ၁၄၅၂ -ခုႏွစ္ေလာက္က ေမြးဖြားခဲ့၏။
ျမန္မာ အႏုပညာေလာက၊ စာေပေလာတြင္ မိေထြး မေကာင္းေၾကာင္းကုိ ေရးသာခ်က္ အမ်ားအျပားေတြ႕ရေသာ္လည္း။ ဗုဒၶစာေပတြင္ လာေသာ မိေထြးေတာ္ ေဂါတမီသည္ ျမတ္စြားဘုရားရဲ႕ ဒုတိယမိခင္အျဖစ္ အသိအမွတ္အျပဳ ခံရသလုိ၊ သူက.." က်ဳပ္ရဲ ႕ အမိမဲ့ ဘဝဟာ ဒီၿမဳိ႕ေလးကုိ ေရာက္မွ ကင္းလြတ္ခဲ့တယ္။ က်ဳပ္မိေထြးဟာ က်ဳပ္ရဲ႕ ဒုတိယေမေမပဲ" ဟု မိေထြးရဲ႕ အထူးေစာင့္ေရွာက္မႈကုိ ရခဲ့သူျဖစ္ၿပီး။ မိေထြးကုိ အေမရင္းလုိ႔ ဂုဏ္ျပဳခဲ့သူျဖစ္၏။
သူသည္ စိမ္းလမ္းစုိေျပ ေအးခ်မ္းေသာ လယ္ေတာထဲမွာ ဘဝစခဲ့သလုိ၊ ေအးခ်မ္းမႈနဲ႔ ၿငိမ္းခ်မ္းကုိ ႏွစ္သက္သူျဖစ္၏။ ငယ္စဥ္ဘဝကတည္းက ေအးခ်မ္းမႈျဖင့္ ဘဝစခဲ့ရ၍ လယ္ေတာ္မွာ ပုိးေကာင္ ေလးမ်ားကုိ ဖမ္းကာ ေလ့လာရင္း ပုံတူေရးဆြဲတဲ့ ပန္းခ်ီးအႏုပညာ အရင္းခံပါသူျဖစ္၏။
ဖခင္ျဖစ္သူက သူ႕သားရဲ႕ ပန္းခ်ီကားမ်ားကုိ အလြန္ႏွစ္သက္ေလ့ရွိၿပီး။ အေၾကာင္းကိစၥျဖင့္ ၿမိဳ႕ကုိ သြားတုိင္းလည္း သားရဲ႕ ပုံတူမ်ားကုိ ယူေဆာင္၍ ပန္းခ်ီဆရာႀကီးမ်ားကုိ ျပသကာ အၾကံဥာဏ္မ်ား ေတာင္းယူခဲ့၏။
သူထင္းရွာလာေသာအခါ.." သားဟာ တစ္ေန႔မွာ ထူးခြ်န္တဲ့ ပန္းခ်ိဆရာ ျဖစ္မွာပဲ" ဟု အေဖေျပာတဲ့ စကားကုိ ၾကားေယာင္ေနဆဲဟု ။ ဖခင္၏ သူရဲ႕ အႏုပညာ ပန္႔ပုိးမႈကုိ ထုတ္ေဖာ္ေလ့ရွိ၏။
သူသည္ လက္ေတြ႕သမား သိပၸံသမားျဖစ္၏။ သူတစ္ပါး ေျပာရုံႏွင့္ လြယ္လြယ္မယုံတတ္ေပ။ ထင္ရွားေသာ ျဖစ္ရပ္မွာ အဂၢိရတ္ပညာျဖစ္သည့္.. တန္ဖုိးနည္း သတၳဳကုိ ေရႊျဖစ္ေအာင္ လုပ္ႏုိင္သည္ဆုိတာ ယုတၱိမရွိဟု ေျပာင္ေျပာင္တင္းတင္း ျငင္းဆန္ခဲ့သူျဖစ္၏။
ထုိ႕အျပင္ သိပၸံပညာႏွင့္ဘာသာေရး ကြလြဲမႈမ်ားကုိ အျမဲေထာက္ျပေလ့ ရွိသျဖင့္ ဘာသာေရး အသုိင္းအဝုိင္းက သူကုိ မိစၧာဒိ႒ိဟု သမုတ္ၾက၏။
သူ၏ ေလထဲတြင္ ငွက္မ်ား ပ်ံသန္းျခင္းႏွင့္ ေလတြင္ ငါးမ်ား ကူးခတ္ျခင္းကုိ ၾကည့္၍ ေလစီးေၾကာင္း ေရစီး ေၾကာင္း၏ တူညီမႈ နိယာမ သေဘာတရားကုိ ဆင္ျခင္ သုံးသပ္ခဲ့၏။ ထုိ႕ေၾကာင့္ New Ton ရဲ႕ သက္ေရာက္မႈနဲ႔ တူညီတဲ့ တုန္႕ျပန္ သက္ေရာက္မႈ သေဘာဆိုတဲ့ တတိယ နိယာမ ထက္ ႏွစ္ေပါင္း ႏွစ္ရာေက်ာ္က ေလ့လာေတြ႕ ရွိခဲ့သူျဖစ္၏။
ေနာက္ပုိင္းတြင္ ေတာၿမဳိ႕ေလးမွာ မထင္ရွားပဲ၊ ဘုရင္ လူဒိုဗိကုိဆဖုိဇာ ရဲ႕ အားေပးမႈျဖင့္ ဘဝေတာက္ ေတာက္ ေျပာင္ေျပာင္ျဖစ္လာခဲ့၏။
သူ၏ ထင္ရွားေသာ ရုပ္ထုမွာ ဘုရင္မင္ျမတ္၏ ဘခင္ျဖစ္သူ ဖရန္ဆတုိ၏ ျမင္းစီးေနပုံျဖစ္၏။
သူသည္ လက္ေတြ႕သမားပီပီ ထုိရုပ္ထုကုိ မထုပ္လုပ္မီ ခႏၶာေဗဒကုိ နာလည္ ေစရန္ အေလာင္းေကာင္ကုိ ခြဲစိတ္ေလ့လာခဲ့၏။ ျမင္းသရုပ္သ႑န္မွန္ကန္ ေစရန္ ျမင္းေျပးဟန္ကုိလည္း အခ်ိန္ၾကာၾကာ ေလ့လာခဲ့၏။
မီလန္ၿမုိ႕ ကပ္ေရာဂါေၾကာင့္ ပ်က္စီသြားၿပီးေနာက္ ၿမဳိ႕သစ္ ျပန္လည္တည္ေဆာက္ရာတြင္ သူသည္ ၿမဳိ႕ သစ္ပုံုကုိ ေခတ္သစ္ စနစ္သစ္ျဖင့္ ေရးဆြဲ တင္ျပခဲ့၏။ သူ၏ ပုံစံကား.. တူေျမာင္းမ်ား၊ အညစ္အေၾကး ပိုက္လႈိင္းမ်ား ပါသျဖင့္ လြန္စြာ ေခတ္မွီလြန္း၍ ထုိေခတ္က အသုံးမျပဳခဲ့ေပ။
သူ၏ ထင္ရွာေသာ ပန္ခ်ီကားတစ္ခ်ပ္မွာ ခရစ္ေတာ္၏ ေနာက္ဆုံးစားပြဲ ( Last Supper) ပန္းခ်ီကားျဖစ္၏။
ထုိပန္းခ်ီးကာကုိ ေလးႏွစ္တုိင္တုိင္ အခ်န္ယူ ေရးဆြဲခဲ့ရၿပီး မီလန္ၿမဳိ႕ စိန္႔မာရီဘုရား ရွိခုိးက်ာင္းတြင္ ခ်ိပ္ဆြဲထား၏။
သူသည္ ပန္းခ်ီပညာတြင္သာ အာရုံစုိက္ခဲ့သူ မဟုတ္ပဲ ေတြးေတာ ၾကံဆသူအျဖစ္လည္း ထင္ရွာ၏။ ငွက္မ်ား ေလမွာ ပ်ံသန္းမႈကုိ စိတ္ဝင္စားသျဖင့္ စူးစမ္းေလ့လာခဲ့ရာ.. ေလ၌ ပ်ံသန္းမႈ စက္ႀကိယာကုိ ပထမဆုံး စိတ္ကူးသူ အျဖစ္ထင္ရွား၏။
သူသည္ အႏုပညာႏွင္ တီထြင္မႈတြင္သာ အခ်ိန္ကုန္ေန၍ စီပြားေရး အဆင္ေျပလွသူမဟုတ္ ။ ထုိ႕ေၾကာင့္ ေနာက္ပိုင္းတြင္ ပုံတူေရးဆြဲျခင္းျဖင့္ ဘဝရပ္တည္ရ၏။ သူ၏ ပထဆုံး ပုံတူေရဆြဲေသာ ပန္းခ်ီကားမွာ ဖေလာရင့္ၿမုိ႕ ၾကြယ္ဝခ်မ္းသာေသာ ကုန္သည္ သူေ႒၏ ဇနီး မဒြန္နာလီစာ ( Mdonna Lisa) ျဖစ္၏။ ထုိပန္းခ်ီးကားက ကမ႓ာေက်ာ္ မုိနာလီဇာ (Monalisa) ျဖစ္လာ၏။ ထုိပန္းခ်ီကာကုိ လက္ခံစဥ္က ခဏျဖင့္ ၿပီးေလာက္သည္ဟု ထင္ခဲ့ေပမဲ့ သုံႏွစ္တုိင္တုိင္ ေရးဆြဲခဲ့ရ၏။
သူ႕ေခတ္သူ႕ခါက အႏုပညာေလာကမွာ ၿပဳိင္ဘက္မ်ား ရွိေသာ္လည္း ယွဥ္ၿပဳိင္းျခင္းကုိ လုံးဝ မလုိလား သူျဖစ္၏။
ျပင္သစ္တုိ႕က အီတလီကုိ သိမ္းပုိက္ၿပီးေနာက္ ျပစ္သစ္ဘုရင္ခံက သူ႕ကုိ မီလန္းၿမဳိ႕သုိ႔ ဖိတ္ေခၚကာ ထူးခြ်န္သည့္ အႏုပညာသမားအျဖစ္၊ သိပၸံပညာအရွင္ျဖစ္ ခ်ီးေျမွာက္ခဲ့၏။
ေနာက္ပုိင္းတြင္ ပန္းခ်ီမွာ ကမ႓ာေက်ာ္ျဖစ္ခဲ့ၿပီး၊ သိပၸံပညာရွင္ တခ်ုိ႕က .. လီယုိနာဒုိကုိ ေရနံဆီနဲ႔ လည္တဲ့ အင္ဂ်င္တစ္လုံးသာ ေပးႏုိင္ခဲ့ရင္ သူဟာ ေလယဥ္ပ်ံကုိ မုခ် တီထြင္ႏုိင္မွာပဲဟု ခ်ီးမြမ္း ေထာပနာ ျပဳခဲ့ၾက၏။
ထုိ႕ေၾကာင့္ လီယုိနာဒုိ၏ ..မနားတမ္း အလုပ္ႀကုိးစားမႈ၊ မိမိအလုပ္ကုိ လက္ေတြ႕က်က် ေလ့လာတတ္မႈ၊ အရာရာကုိ ၾကံစည္ေတြးေတာ တတ္မႈ တုိ႔ကုိ ေလ့လာ မွတ္သား သင္ေပသည္။
က်မ္းကုိး ( သမုိင္းကုိ ဖန္တီးခဲ့သူမ်ား ေအာင္ျမင့္ဦး)
No comments:
Post a Comment