ခုလုိ သၾကၤန္ၿပီးေႏြဦးေပါက္မွာ ျပည္ပက ျပန္လာတဲ့ မိတ္ေဆြအညာသားက သူတုိ႔အညာကုိ ဘုရားဖူးရင္း၊ သူလွူထားတဲ့ ေက်းရြာစာၾကည့္တုိက္ ဖြင့္ပြဲကုိ လုိက္ခဲ့ပါဆုိလုိ႔ အညာေျမကုိတစ္ခါ အလည္ ေရာက္သြားခဲ့သည္။
ငယ္ငယ္ကတည္းက အညာသား စာေရးဆရာမ်ား ေရးဖြဲ႕ေလ့ရွိတဲ့
"ထေနာင္းပင္ထက္က ခ်ဳိးကူသံေလးမ်ားရဲ႕ နားဝင္ခ်ုိျမလွပုံ
"ထန္းပင္ထန္းေတာ လြမ္းေမာစရာပဲ" ဆုိတဲ့ သီခ်င္းသံေလးမ်ားရဲ႕ သာယာလွပပုံ
ကမ႓ာမွာ ျမန္မာဆုိတာကုိ သက္ေသျပစရာျဖစ္တဲ့ "ပုဂံၿမိဳ႕ေဟာင္းႀကီး" ရဲ႕ ဆြဲေဆာင္မႈေၾကာင့္ အညာေျမကုိ တစ္ေခါက္တစ္ခါ အေရာက္သြားခ်င္ခဲ့တာနဲ႔ အကုိက္ျဖစ္သြားသည္။
က်မ အိမ္မက္ထဲက အညာကုိေရာက္ေတာ့မည္ဆုိေတာ့ စိတ္ထဲမွာ အညာသီခ်င္းေလး တေအးေအးနဲ႔ စိတ္ေတြလႈပ္ရွားေနသည္။ အညာေရာက္ရင္ဝတ္ဖုိ႔ အဝတ္အစား၊ ပုဝါပါးပါးေလေတြကုိ အိ္ပ္ထဲျပင္ဆင္ ထည့္ေနသည္။ အညာေႏြက ပူတယ္ဆုိတာ သိၿပီးသားမဟုတ္လား။
ထြက္ပါၿပီ..
ရန္ကုန္- မႏၲေလး အျမန္ရထားႀကီးနဲ႔ ရန္ကုန္မွ ထြက္စကေတာ့ “ေရြႊမန္းဆီသုိ႔ အလယ္ တစ္ေခါက္ေတာ့ ေရာက္ေစခ်င္သည္” ဆုိတဲ့ သီခ်င္းသံ၊ ေဇာ္ဝင္းထြဋ္ရဲ႕ “ ေဟာင္းႏြမ္းေသာ နံရံ အု႒္ခ်ပ္မ်ား ၊ ျမန္မာေဟ့လုိ႔ ဟစ္ေႂကြးဆဲ သက္ေသမ်ား၊ ရာစုႏွစ္ အဆက္ဆက္ ေပးဆပ္ခဲ့တဲ့ အားလုံးရဲ႕ အေမြ” ဆုိတဲ့ သီခ်င္းသံမ်ားကလည္း အေတြးထဲမွာ တစ္ခုၿပီး တစ္ခု တုိးဝင္လာသည္။
ရန္ကုန္-ပဲခူး မီးရထားလမ္းတစ္ေလွ်ာက္လုံး က်မ သြားရမည့္ အညာကုိ ေတြး၍ေတြး၍ ေပ်ာ္ေနဆဲ ၊ ေဟာ! ေပ်ာ္ဘြယ္၊ ရမည္းသင္းေရာက္ပါၿပီ။ ေစာေစာက ေတြး၍ေတြး၍ ေပ်ာ္ခဲ့ေသာ က်မ အေတြးမ်ာ ခ်က္ခ်င္ လြင့္စင္ေပ်ာက္ကြယ္သြားခဲ့သည္။
ရန္ကုန္သူ က်မအဖုိ႔ေတာ့ ရန္ကုန္ေႏြဟာ ပူတယ္ဆုိေပမယ့္ ရန္ကုန္သူ အတြက္ေတာ့ စာမဖြဲ႔ ေလာက္ေပမယ့္ ။ ေဟာ ! ရမည္းသင္းကုိေရာက္ေတာ့ အညာသူ မဟုတ္ေသာ က်မ ၊ ရန္ကုန္ ျပန္သြားခ်င္စိတ္ေတြ ျဖစ္လာသည္။ ပူလြန္းလုိ႔ ေလေအးေအးေလမ်ား ရႈရႈိက္မလားဆုိၿပီး မီးရထား ျပဴတင္းေပါက္ကုိ ဖြင့္လုိက္ခါမွ ေလအဟုန္နဲ႔ ဝင္ေရာက္လာေသာ အပူေငြ႕ဟာ က်မ တစ္ကုိယ္လုံးကုိ ေလာင္ႂကြမ္းသြားသလား ထင္ရေလာက္ေအာင္ အပူရွိန္က ျပင္းလွသည္။ က်မေဘးမွာ ထုိင္ေနတဲ့ အညာသားကေတာ့ ငါးရံ ျပာလူးျဖစ္ေနတဲ့ က်မကုိ ျပဳံးျပဳံးႀကီးၾကည့္ေနသည္။
အညာသား အျပဳံးသည္။ “ ဘယ့္နယ္ရွိေသးလည္း ရန္ကုန္သူ” ဆုိတဲ့ အဓိပၸါယ္ကုိ ေဖာ္ေဆာင္တဲ့ အျပဳံးမ်ဳိးျဖစ္မည္။
ေနဝင္ၿဖဳိးဖ် အခ်ိန္ေရာက္ေသာ္လည္း အပူရွိန္က မက်ေသး၊ မႏၲေလးမေရာက္ခင္ ၊ မိတၳီလာမွာ ကားျဖင့္ခရီးခက္ရဦးမည္ ၊ ထုိ႔ ေနာက္ အညာသား ရြာကုိေရာက္ဖုိ႔ လွည္းျဖင့္ ခရီးဆက္ရဦးမည္။
အမွန္ေျပာရရင္ ေရာက္တဲ့ ေနရာက ကားၾကဳံရွိလွ်င္ ရန္ကုန္ကုိ ျပန္ခ်င္ေနသည္။ အညာေျမ ထေနာင္းပင္ေပၚက ခ်ဳိးကူသံကုိလည္း မၾကားလုိေတာ့၊ ပုဂံျပည္က ေဟာင္းႏြမ္ေသာ နံရံအု႒္ခ်ပ္မ်ားကိုလည္း ျမန္မာလုိ႔ ဟစ္ေႂကြးကာ မၾကည့္လုိေတာ့။
ေဟာ ! ကားၿပီးေတာ့ လွည့္တဆင့္စီးရျပန္ၿပီ။ အညာသားက ဖုန္းဆက္ထားဟန္တူသည္။
ကာဂိတ္မွာ ရြာမွလွည္းမ်ား က်မတုိ႔ ႀကဳိရန္ အသင့္ေစာင့္ေနသည္။ အညာလွည္းစီးရတာ ႏြားျခဴသံ သာသာယာယာ ရွိေသာ္လည္း။
ေအာက္ကုိ ပိပိရီရီခ်မထုိင္ရဲ၊ အညာလွည္း လမ္းမ်ားရဲ႕ေႏြးေႏြးေထြးေထြးႀကဳိဆုိမႈေၾကာင့္ ရင္တထိတ္ထိတ္ျဖင့္ လွည္းေနာက္ၿမီး ျမဲျမဲကုိင္ကာ လုိက္ပါသြားရသည္။
ရြာအဝင္ သုိးအုပ္၊ဆိတ္အုပ္၊ ႏြားအုပ္မ်ားနဲ႔ ရင္ဆုုိင္ရျပန္ေတာ ့ သန္းထြန္းေလးရဲ႕ “ ဖုံလုံးႀကီးေတြ တလိမ့္လိမ္တက္ခါ ျမင္ေယာင္ေသးေတာ့သည္” ဆိုိတဲ့ သီခ်င္းသံ ေခါင္ထဲဝင္လာျပန္သည္။
က်မ ပါးစပ္၊ႏွာေခါင္း အားလုံးကုိ ပုဝါျဖင့္ ပိတ္ထားလုိက္သည္။ လွည္သမားနဲ႔ အညာသားကုိ လွည့္ၾကည့္ေတာ့ သူတုိ႔မွာ မိန္႕မိန္႕ႀကီး ဘာမွ မျဖစ္သလုိနဲ႔ က်မ မေနတတ္ေတာ့ လွဲေပၚက ခုန္ဆင္းကာ အညာသား အိမ္ကုိ အေရာက္ေျပသြားခ်င္လွၿပီ။
က်မ သြားခ်င္တဲ့ ေရႊညာေျမကုိ ေရာက္ပါၿပီ။ အညာသားမ်ား ၊ ဒီေလာက္ ပူေလာင္ ပူစပ္ျဖစ္တဲ့ေဒသ ကုိလည္း ေရႊတပ္၍ စာဖြဲ႕လုိက္ေသးသည္။ တတ္ပဲတတ္ႏုိင္းလြန္းတယ္
ေရႊညာသားတုိ႔ရယ္။
အညာသားအိမ္ေရာက္တယ္ဆုိတာနဲ႔ ရြာမွ အမ်ဳိးသမီး/အမ်ဳိးသား၊ အပ်ဳိ၊အအုိ၊ ႀကီး၊ငယ္၊ လတ္ အရြြယ္မ်ုိးစုံး ေရာက္လာၿပီး က်မတုိ႔ တစ္စုကုိ ဝုိင္းၾကည့္ပါေတာ့သည္။ သူတို႔ အၾကည့္က ထူးထူးဆန္းဆန္း က်မတုိ႔ကုိ ကမ႓ာအျပင္ဘက္က ၿဂုိဟ္သားမ်ား ပမာဝုိင္းၾကည့္ေနၾကသည္။
အညာသူေလးေတြကက်မတုိ႔နားကပ္လာၿပီ “ဟယ္! ရန္ကုန္သူအသားက ျဖဴေဖြးဥေနတာပဲ”တဲ့ ။
ဟုတ္ပါသည္။
အညာသူ/သားမ်ား အရြယ္ အငယ္၊အလတ္၊အႀကီး ကြဲျပားမႈ ရွိေသာ္လည္း ၊အသားေရာင္ကေတာ့ ျပာမြဲမြဲ တေရာင္ထဲသာျဖစ္သည္။ အညာေႏြ ဘယ္ေလာက္ပူသလဲ ဆုိတာ အညာသားမ်ားရဲ႕ အသားေရာင္ကုိ အကဲခတ္ရုံျဖင့္ သိႏုိင္သည္။
ေစာေစာက ေမ့ေပ်ာက္သလုိ ျဖစ္ေနေသာ အညာအပူရွိန္က ခဏၾကာေတာ့ က်မတုိ႕ ရင္ထဲအတိ တုိးေဝွ႕လာျပန္သည္။ အညာေႏြ ဘယ္ေလာက္ပင္ ျပင္ထန္းေသာ္လည္း အညာသူ/သားမ်ား ရြာေရး ရပ္ေရးတက္တက္ၾကြၾကြ ေစတနာထားလုပ္ၾကသည္။ အညာသားရဲ႕ စာၾကည့္တုိက္ ဖြင့္ပြဲ အခမ္းနား အတြက္လည္း အားလုံးက တက္ညီ လက္ညီ ကူညီေဆာင္ရြက္ေနၾကသည္။ ဒီလုိ အပူရွိန္ျပင္းၿပီး မုိးေခါင္ ေရျခားျဖစ္တာ ၂-ႏွစ္ေက်ာ္ရွိၿပီဟု ရြာသူ/သားမ်ား ေျပာျပ၍ သိရသည္။ က်မကိုယ္ခ်င္းစာပါသည္။ က်မအပူသည္ ခဏတာ အာဂႏၲဳက အပူမွ်သာျဖစ္သည္။ မုိးေခါင္ေရျခား ၊ အညာသူ/သားမ်ား အပူကား က်မအပူထက္ ပုိမုိႀကီးမားပါေပစြ။
ဤကဲ့သို႕ ျဖစ္ရျခင္းမွာ ရြာသူ/သားမ်ား ဗဟုသုတနည္းပါးျခင္း၊ သစ္ပင္၊ဝါးပင္မ်ားကုိ အလြယ္တကူ ခုတ္လွဲတတ္ျခင္း။ သိပၸံနည္းက် မစုိက္ပ်ုိးတက္ျခင္းတုိ႔ေၾကာင့္ျဖစ္သည္။
မုိးမရြာေတာ့ ေခ်ာင္းေရ၊ ေျမာေရးမ်ားလည္း ခန္းေျခာက္ကုန္သည္။ က်မက အညာမွာ မုိးေခါင္ရျခင္းႏွင့္ အပူရွိန္မ်ား တုိးပြားလားရျခင္းကုိ အညာသားအား ေမးၾကည့္သည္။
ေအး ! မင္းေျပာသလုိပဲ.. မုိးေခါင္ေရျခားျဖစ္ရတာ လူေတြရဲ႕ေလာဘေၾကာင့္ အတုိခ်ဳံး ေျပာရင္လည္း ရတာေပါ့။ စာေပေတြမွေတာ့ မုိးမရြာရျခင္း အေၾကာင္းငါးပါးရွိတယ္။
၁) အထက္ေေကာင္းကင္းမွာ ေတေဇာဓာတ္ ပ်က္ရင္လည္း မုိးမရြားဘူး။
၂) ေလဓာတ္ ပ်က္ရင္လည္း မုိးမရြားဘူး။
၃) အသုရိန္နတ္မင္းႀကီးကလည္း လက္ဝါးျဖင့္ ခံ၍ သမုဒၵရာသို႔ သြန္ပစ္ တတ္ေသာေၾကာင့္လည္း မုိးမရြားဘူး။
၄) မုိးနတ္သားတုိ႔ မလွည့္ပတ္ မျမူးတူးပဲ ဗိမာန္အတြင္းမွာ စည္းစိမ္ခံကာ ေမ့ေလွ်ာ့ေနရင္လည္း မုိးမရြားဘူး။
၅) လူသားတုိ႔ ကုိယ္က်င့္တရား ပ်က္ရင္လည္း မုိးမရြားဘူးတဲ့။ ဒီငါးပါးထဲက တစ္ပါးပါး ခ်ုိ႕တဲ့ ရင္ မုိးေခါင္တတ္တယ္ေပါ့။
ကဲ.. ဒါဆုိ မုိးရြားရျခင္းရဲ႕ အေၾကာင္းတရားေတြေကာ ရွိမွာေပါ့ေနာ္။
ရွိတယ္ေလ။ မုိးရြာျခင္းအေၾကာင္းတရားက ရွစ္ပါးရွိတယ္။
၁) နဂါးတုိ႔ အာႏုေဘာ္ေၾကာင့္ မုိးရြာတယ္။
၂) ဂဠဳန္တုိ႔၏ အာႏုေဘာ္ေၾကာင့္ မုိးရြာတယ္။
၃) နတ္တုိ႔၏ အာႏုေဘာ္ေၾကာင့္ မုိးရြာတယ္။
၄) သစၥာတရားေၾကာင့္ မုိးရြာတယ္။
၅) ဥတုအစြမ္းေၾကာင့္ မုိးရြာတယ္။
၆) မာရ္နတ္ လွည့္ပတ္ေသာေၾကာင့္ မုိးရြတယ္။
၇) တန္ခုိးႀကီးမားသူတုိ႔ အာႏုေဘာ္ေၾကာင့္ မုိးရြာတယ္။
၈) ကမ႓ာပ်က္မည့္ ရွိေသာအခါ မုိးရြာတယ္။
ေဩာ္… မုိးရြားျခင္း အေၾကာင္းကလည္း ၈-ပါးေတာင္ ရွိပါလား ေစာေစာပုိင္းက က်မတုိ႔ က ရာသီဥတု အ စြမ္းေၾကာင့္သာ မုိးရြာတယ္ဟု မွတ္ထားဖူးတာ။
ေနာက္တစ္ေန႔ ရြာသူရြာသားမ်ား တက္ညီလက္ညီ ေက်းရြာ စာၾကည္တုိက္ဖြင့္ပြဲကုိ လာေရာက္ၾက သည္။ က်မလည္း တတ္စြမ္းသေလာက္ ရြာလုံးကြ်တ္အတြက္ အဟာရဒါနျပဳ လုိက္ပါသည္။
စိတ္ထဲမွာလည္း ရြာသူ ရြာသားေတြ ပူေလာင္းျခင္းမွ ေအးျမသြားေအာင္ မုိးရြာပါေစလုိ႔ ဆုေတာင္းေနမိသည္။
ေန႕လည္ ၁၂-နာရီအခ်ိန္တြင္ ရြာသားမ်ား၊စုံစုံညီညီ စာၾကည့္တုိက္ကုိ ဖြင့္လုိက္ပါၿပီ ထုိ႔ေနာက္ မၾကာမီွမွာပဲ ေရြးမုိးႀကီးက ရြာခ်ပါေတာ့သည္။
ရန္ကုန္သူ က်မမွာေတာ့ ကုိေရႊမုိးကုိ ေက်းဇူးတင္လုိ႔ မဆုံး၊ ေရႊးမိုးႀကီးရယ္ ရြာပါေတာ့ဟူ၍သာ ထပ္ခါခါ ဆုေတာင္းေနမိပါေတာ့သည္။
ငယ္ငယ္ကတည္းက အညာသား စာေရးဆရာမ်ား ေရးဖြဲ႕ေလ့ရွိတဲ့
"ထေနာင္းပင္ထက္က ခ်ဳိးကူသံေလးမ်ားရဲ႕ နားဝင္ခ်ုိျမလွပုံ
"ထန္းပင္ထန္းေတာ လြမ္းေမာစရာပဲ" ဆုိတဲ့ သီခ်င္းသံေလးမ်ားရဲ႕ သာယာလွပပုံ
ကမ႓ာမွာ ျမန္မာဆုိတာကုိ သက္ေသျပစရာျဖစ္တဲ့ "ပုဂံၿမိဳ႕ေဟာင္းႀကီး" ရဲ႕ ဆြဲေဆာင္မႈေၾကာင့္ အညာေျမကုိ တစ္ေခါက္တစ္ခါ အေရာက္သြားခ်င္ခဲ့တာနဲ႔ အကုိက္ျဖစ္သြားသည္။
က်မ အိမ္မက္ထဲက အညာကုိေရာက္ေတာ့မည္ဆုိေတာ့ စိတ္ထဲမွာ အညာသီခ်င္းေလး တေအးေအးနဲ႔ စိတ္ေတြလႈပ္ရွားေနသည္။ အညာေရာက္ရင္ဝတ္ဖုိ႔ အဝတ္အစား၊ ပုဝါပါးပါးေလေတြကုိ အိ္ပ္ထဲျပင္ဆင္ ထည့္ေနသည္။ အညာေႏြက ပူတယ္ဆုိတာ သိၿပီးသားမဟုတ္လား။
ထြက္ပါၿပီ..
ရန္ကုန္- မႏၲေလး အျမန္ရထားႀကီးနဲ႔ ရန္ကုန္မွ ထြက္စကေတာ့ “ေရြႊမန္းဆီသုိ႔ အလယ္ တစ္ေခါက္ေတာ့ ေရာက္ေစခ်င္သည္” ဆုိတဲ့ သီခ်င္းသံ၊ ေဇာ္ဝင္းထြဋ္ရဲ႕ “ ေဟာင္းႏြမ္းေသာ နံရံ အု႒္ခ်ပ္မ်ား ၊ ျမန္မာေဟ့လုိ႔ ဟစ္ေႂကြးဆဲ သက္ေသမ်ား၊ ရာစုႏွစ္ အဆက္ဆက္ ေပးဆပ္ခဲ့တဲ့ အားလုံးရဲ႕ အေမြ” ဆုိတဲ့ သီခ်င္းသံမ်ားကလည္း အေတြးထဲမွာ တစ္ခုၿပီး တစ္ခု တုိးဝင္လာသည္။
ရန္ကုန္-ပဲခူး မီးရထားလမ္းတစ္ေလွ်ာက္လုံး က်မ သြားရမည့္ အညာကုိ ေတြး၍ေတြး၍ ေပ်ာ္ေနဆဲ ၊ ေဟာ! ေပ်ာ္ဘြယ္၊ ရမည္းသင္းေရာက္ပါၿပီ။ ေစာေစာက ေတြး၍ေတြး၍ ေပ်ာ္ခဲ့ေသာ က်မ အေတြးမ်ာ ခ်က္ခ်င္ လြင့္စင္ေပ်ာက္ကြယ္သြားခဲ့သည္။
ရန္ကုန္သူ က်မအဖုိ႔ေတာ့ ရန္ကုန္ေႏြဟာ ပူတယ္ဆုိေပမယ့္ ရန္ကုန္သူ အတြက္ေတာ့ စာမဖြဲ႔ ေလာက္ေပမယ့္ ။ ေဟာ ! ရမည္းသင္းကုိေရာက္ေတာ့ အညာသူ မဟုတ္ေသာ က်မ ၊ ရန္ကုန္ ျပန္သြားခ်င္စိတ္ေတြ ျဖစ္လာသည္။ ပူလြန္းလုိ႔ ေလေအးေအးေလမ်ား ရႈရႈိက္မလားဆုိၿပီး မီးရထား ျပဴတင္းေပါက္ကုိ ဖြင့္လုိက္ခါမွ ေလအဟုန္နဲ႔ ဝင္ေရာက္လာေသာ အပူေငြ႕ဟာ က်မ တစ္ကုိယ္လုံးကုိ ေလာင္ႂကြမ္းသြားသလား ထင္ရေလာက္ေအာင္ အပူရွိန္က ျပင္းလွသည္။ က်မေဘးမွာ ထုိင္ေနတဲ့ အညာသားကေတာ့ ငါးရံ ျပာလူးျဖစ္ေနတဲ့ က်မကုိ ျပဳံးျပဳံးႀကီးၾကည့္ေနသည္။
အညာသား အျပဳံးသည္။ “ ဘယ့္နယ္ရွိေသးလည္း ရန္ကုန္သူ” ဆုိတဲ့ အဓိပၸါယ္ကုိ ေဖာ္ေဆာင္တဲ့ အျပဳံးမ်ဳိးျဖစ္မည္။
ေနဝင္ၿဖဳိးဖ် အခ်ိန္ေရာက္ေသာ္လည္း အပူရွိန္က မက်ေသး၊ မႏၲေလးမေရာက္ခင္ ၊ မိတၳီလာမွာ ကားျဖင့္ခရီးခက္ရဦးမည္ ၊ ထုိ႔ ေနာက္ အညာသား ရြာကုိေရာက္ဖုိ႔ လွည္းျဖင့္ ခရီးဆက္ရဦးမည္။
အမွန္ေျပာရရင္ ေရာက္တဲ့ ေနရာက ကားၾကဳံရွိလွ်င္ ရန္ကုန္ကုိ ျပန္ခ်င္ေနသည္။ အညာေျမ ထေနာင္းပင္ေပၚက ခ်ဳိးကူသံကုိလည္း မၾကားလုိေတာ့၊ ပုဂံျပည္က ေဟာင္းႏြမ္ေသာ နံရံအု႒္ခ်ပ္မ်ားကိုလည္း ျမန္မာလုိ႔ ဟစ္ေႂကြးကာ မၾကည့္လုိေတာ့။
ေဟာ ! ကားၿပီးေတာ့ လွည့္တဆင့္စီးရျပန္ၿပီ။ အညာသားက ဖုန္းဆက္ထားဟန္တူသည္။
ကာဂိတ္မွာ ရြာမွလွည္းမ်ား က်မတုိ႔ ႀကဳိရန္ အသင့္ေစာင့္ေနသည္။ အညာလွည္းစီးရတာ ႏြားျခဴသံ သာသာယာယာ ရွိေသာ္လည္း။
ေအာက္ကုိ ပိပိရီရီခ်မထုိင္ရဲ၊ အညာလွည္း လမ္းမ်ားရဲ႕ေႏြးေႏြးေထြးေထြးႀကဳိဆုိမႈေၾကာင့္ ရင္တထိတ္ထိတ္ျဖင့္ လွည္းေနာက္ၿမီး ျမဲျမဲကုိင္ကာ လုိက္ပါသြားရသည္။
ရြာအဝင္ သုိးအုပ္၊ဆိတ္အုပ္၊ ႏြားအုပ္မ်ားနဲ႔ ရင္ဆုုိင္ရျပန္ေတာ ့ သန္းထြန္းေလးရဲ႕ “ ဖုံလုံးႀကီးေတြ တလိမ့္လိမ္တက္ခါ ျမင္ေယာင္ေသးေတာ့သည္” ဆိုိတဲ့ သီခ်င္းသံ ေခါင္ထဲဝင္လာျပန္သည္။
က်မ ပါးစပ္၊ႏွာေခါင္း အားလုံးကုိ ပုဝါျဖင့္ ပိတ္ထားလုိက္သည္။ လွည္သမားနဲ႔ အညာသားကုိ လွည့္ၾကည့္ေတာ့ သူတုိ႔မွာ မိန္႕မိန္႕ႀကီး ဘာမွ မျဖစ္သလုိနဲ႔ က်မ မေနတတ္ေတာ့ လွဲေပၚက ခုန္ဆင္းကာ အညာသား အိမ္ကုိ အေရာက္ေျပသြားခ်င္လွၿပီ။
က်မ သြားခ်င္တဲ့ ေရႊညာေျမကုိ ေရာက္ပါၿပီ။ အညာသားမ်ား ၊ ဒီေလာက္ ပူေလာင္ ပူစပ္ျဖစ္တဲ့ေဒသ ကုိလည္း ေရႊတပ္၍ စာဖြဲ႕လုိက္ေသးသည္။ တတ္ပဲတတ္ႏုိင္းလြန္းတယ္
ေရႊညာသားတုိ႔ရယ္။
အညာသားအိမ္ေရာက္တယ္ဆုိတာနဲ႔ ရြာမွ အမ်ဳိးသမီး/အမ်ဳိးသား၊ အပ်ဳိ၊အအုိ၊ ႀကီး၊ငယ္၊ လတ္ အရြြယ္မ်ုိးစုံး ေရာက္လာၿပီး က်မတုိ႔ တစ္စုကုိ ဝုိင္းၾကည့္ပါေတာ့သည္။ သူတို႔ အၾကည့္က ထူးထူးဆန္းဆန္း က်မတုိ႔ကုိ ကမ႓ာအျပင္ဘက္က ၿဂုိဟ္သားမ်ား ပမာဝုိင္းၾကည့္ေနၾကသည္။
အညာသူေလးေတြကက်မတုိ႔နားကပ္လာၿပီ “ဟယ္! ရန္ကုန္သူအသားက ျဖဴေဖြးဥေနတာပဲ”တဲ့ ။
ဟုတ္ပါသည္။
အညာသူ/သားမ်ား အရြယ္ အငယ္၊အလတ္၊အႀကီး ကြဲျပားမႈ ရွိေသာ္လည္း ၊အသားေရာင္ကေတာ့ ျပာမြဲမြဲ တေရာင္ထဲသာျဖစ္သည္။ အညာေႏြ ဘယ္ေလာက္ပူသလဲ ဆုိတာ အညာသားမ်ားရဲ႕ အသားေရာင္ကုိ အကဲခတ္ရုံျဖင့္ သိႏုိင္သည္။
ေစာေစာက ေမ့ေပ်ာက္သလုိ ျဖစ္ေနေသာ အညာအပူရွိန္က ခဏၾကာေတာ့ က်မတုိ႕ ရင္ထဲအတိ တုိးေဝွ႕လာျပန္သည္။ အညာေႏြ ဘယ္ေလာက္ပင္ ျပင္ထန္းေသာ္လည္း အညာသူ/သားမ်ား ရြာေရး ရပ္ေရးတက္တက္ၾကြၾကြ ေစတနာထားလုပ္ၾကသည္။ အညာသားရဲ႕ စာၾကည့္တုိက္ ဖြင့္ပြဲ အခမ္းနား အတြက္လည္း အားလုံးက တက္ညီ လက္ညီ ကူညီေဆာင္ရြက္ေနၾကသည္။ ဒီလုိ အပူရွိန္ျပင္းၿပီး မုိးေခါင္ ေရျခားျဖစ္တာ ၂-ႏွစ္ေက်ာ္ရွိၿပီဟု ရြာသူ/သားမ်ား ေျပာျပ၍ သိရသည္။ က်မကိုယ္ခ်င္းစာပါသည္။ က်မအပူသည္ ခဏတာ အာဂႏၲဳက အပူမွ်သာျဖစ္သည္။ မုိးေခါင္ေရျခား ၊ အညာသူ/သားမ်ား အပူကား က်မအပူထက္ ပုိမုိႀကီးမားပါေပစြ။
ဤကဲ့သို႕ ျဖစ္ရျခင္းမွာ ရြာသူ/သားမ်ား ဗဟုသုတနည္းပါးျခင္း၊ သစ္ပင္၊ဝါးပင္မ်ားကုိ အလြယ္တကူ ခုတ္လွဲတတ္ျခင္း။ သိပၸံနည္းက် မစုိက္ပ်ုိးတက္ျခင္းတုိ႔ေၾကာင့္ျဖစ္သည္။
မုိးမရြာေတာ့ ေခ်ာင္းေရ၊ ေျမာေရးမ်ားလည္း ခန္းေျခာက္ကုန္သည္။ က်မက အညာမွာ မုိးေခါင္ရျခင္းႏွင့္ အပူရွိန္မ်ား တုိးပြားလားရျခင္းကုိ အညာသားအား ေမးၾကည့္သည္။
ေအး ! မင္းေျပာသလုိပဲ.. မုိးေခါင္ေရျခားျဖစ္ရတာ လူေတြရဲ႕ေလာဘေၾကာင့္ အတုိခ်ဳံး ေျပာရင္လည္း ရတာေပါ့။ စာေပေတြမွေတာ့ မုိးမရြာရျခင္း အေၾကာင္းငါးပါးရွိတယ္။
၁) အထက္ေေကာင္းကင္းမွာ ေတေဇာဓာတ္ ပ်က္ရင္လည္း မုိးမရြားဘူး။
၂) ေလဓာတ္ ပ်က္ရင္လည္း မုိးမရြားဘူး။
၃) အသုရိန္နတ္မင္းႀကီးကလည္း လက္ဝါးျဖင့္ ခံ၍ သမုဒၵရာသို႔ သြန္ပစ္ တတ္ေသာေၾကာင့္လည္း မုိးမရြားဘူး။
၄) မုိးနတ္သားတုိ႔ မလွည့္ပတ္ မျမူးတူးပဲ ဗိမာန္အတြင္းမွာ စည္းစိမ္ခံကာ ေမ့ေလွ်ာ့ေနရင္လည္း မုိးမရြားဘူး။
၅) လူသားတုိ႔ ကုိယ္က်င့္တရား ပ်က္ရင္လည္း မုိးမရြားဘူးတဲ့။ ဒီငါးပါးထဲက တစ္ပါးပါး ခ်ုိ႕တဲ့ ရင္ မုိးေခါင္တတ္တယ္ေပါ့။
ကဲ.. ဒါဆုိ မုိးရြားရျခင္းရဲ႕ အေၾကာင္းတရားေတြေကာ ရွိမွာေပါ့ေနာ္။
ရွိတယ္ေလ။ မုိးရြာျခင္းအေၾကာင္းတရားက ရွစ္ပါးရွိတယ္။
၁) နဂါးတုိ႔ အာႏုေဘာ္ေၾကာင့္ မုိးရြာတယ္။
၂) ဂဠဳန္တုိ႔၏ အာႏုေဘာ္ေၾကာင့္ မုိးရြာတယ္။
၃) နတ္တုိ႔၏ အာႏုေဘာ္ေၾကာင့္ မုိးရြာတယ္။
၄) သစၥာတရားေၾကာင့္ မုိးရြာတယ္။
၅) ဥတုအစြမ္းေၾကာင့္ မုိးရြာတယ္။
၆) မာရ္နတ္ လွည့္ပတ္ေသာေၾကာင့္ မုိးရြတယ္။
၇) တန္ခုိးႀကီးမားသူတုိ႔ အာႏုေဘာ္ေၾကာင့္ မုိးရြာတယ္။
၈) ကမ႓ာပ်က္မည့္ ရွိေသာအခါ မုိးရြာတယ္။
ေဩာ္… မုိးရြားျခင္း အေၾကာင္းကလည္း ၈-ပါးေတာင္ ရွိပါလား ေစာေစာပုိင္းက က်မတုိ႔ က ရာသီဥတု အ စြမ္းေၾကာင့္သာ မုိးရြာတယ္ဟု မွတ္ထားဖူးတာ။
ေနာက္တစ္ေန႔ ရြာသူရြာသားမ်ား တက္ညီလက္ညီ ေက်းရြာ စာၾကည္တုိက္ဖြင့္ပြဲကုိ လာေရာက္ၾက သည္။ က်မလည္း တတ္စြမ္းသေလာက္ ရြာလုံးကြ်တ္အတြက္ အဟာရဒါနျပဳ လုိက္ပါသည္။
စိတ္ထဲမွာလည္း ရြာသူ ရြာသားေတြ ပူေလာင္းျခင္းမွ ေအးျမသြားေအာင္ မုိးရြာပါေစလုိ႔ ဆုေတာင္းေနမိသည္။
ေန႕လည္ ၁၂-နာရီအခ်ိန္တြင္ ရြာသားမ်ား၊စုံစုံညီညီ စာၾကည့္တုိက္ကုိ ဖြင့္လုိက္ပါၿပီ ထုိ႔ေနာက္ မၾကာမီွမွာပဲ ေရြးမုိးႀကီးက ရြာခ်ပါေတာ့သည္။
ရန္ကုန္သူ က်မမွာေတာ့ ကုိေရႊမုိးကုိ ေက်းဇူးတင္လုိ႔ မဆုံး၊ ေရႊးမိုးႀကီးရယ္ ရြာပါေတာ့ဟူ၍သာ ထပ္ခါခါ ဆုေတာင္းေနမိပါေတာ့သည္။
No comments:
Post a Comment