ဒီႏွစ္ ေႏြရာသီက ဗန္ကူးဘားရွိ ျမန္မာကေလးေတြကုိ ျမန္မာစာသင္ျဖစ္တယ္။
ကေလးေတြက အရြယ္စုံသလုိ ၊ အသိပညာ ၊ ဘာသာစကား ကြ်မ္းက်င္မႈလည္း တစ္ေယာက္နဲ႔ တစ္ေယာက္ မတူၾကပါဘူး။ တခ်ုိ႕ကေလးေတြက ျမန္မာျပည္္ကေရာက္တာ မၾကာေသးလုိ႔ ျမန္မာစကား ေကာင္းေကာင္း ေျပာတတ္ၾကေပမယ့္ ဘုရားစာကုိေတာ့ ေကာင္းေကာင္း မတတ္ေသးပါဘူး။ တခ်ဳိ႕ကေလးေတြၾကေတာ့လည္း ထုိင္နယ္စပ္ဒုကၡသည္ စခန္းကေရာက္လာတာဆုိေတာ့ ျမန္မာစကားေတာင္ ေကာင္းေကာင္း မေျပာတတ္ၾကဘူး။ တခ်ုိ႕ကေလးေတြၾကေတာ့လည္း ျမန္မာစကားကုိ နားလည္းတယ္။ ေကာင္းေကာင္း မဖတ္တတ္ ၊ မေျပာတတ္ၾကဘူး။
ဒါ့ေၾကာင့္ ကေလးေတြလည္း မပ်င္းရေအာင္၊ ျမန္မာစာလည္း သင္ယူၿပီးသားျဖစ္ေအာင္း "TWO WAY SYSTEM" စနစ္ျဖင့္ အခ်င္းခ်င္း သင္ယူတဲ့ နည္းစနစ္ကုိ သုံးပါတယ္။ ကေလးေတြလည္း သင္ၾကားေရးမွာ စိတ္ဝင္စားေအာင္ ၊ ေပ်ာ္ရႊင္စရာလည္းျဖစ္ေအာင္ ၿပုိင္ပြဲေလးလုပ္ေပးပါတယ္။ ဒီျပဳိင္ပြဲမွာလည္း အနုိင္/ အရႈံးအေနနဲ႔ ဒုိင္လူႀကီး အမွတ္ေပးပါတယ္။
ဒီၿပုိင္ပြဲေလးကုိ က်င္းပဖုိ႔ အုပ္စု ‘A ‘ ႏွင့္ အုပ္စု ‘B’ ရယ္လုိ႔ ႏွစ္ဖြဲ႕ခြဲပါတယ္။
စာေရးသူက ကေလးေတြရဲ႕ စိတ္ေနသေဘာထားကုိ အကဲခတ္တဲ့ အေနနဲ႔ ေခါင္းေဆာင္ တစ္ေယာက္စီ ေရြးၿပီး အဲဒီေခါင္းေဆာင္ကုိ ဒီၿပဳိင္ပြဲအတြက္ ႀကုိက္တဲ့ကေလးကုိ ေခၚၾကလုိ႔ ခြင့္ေပးလုိက္တယ္။
လူတုိ႕ရဲ႕ သဘာဝ ယွဥ္ၿပဳိင္ရမွာဆုိေတာ့ ျမန္မာစကားေကာင္းေကာင္း ေျပာတတ္သူ၊ လည္လည္ဝယ္ဝယ္ရွိသူကုိ အုပ္စု A ေခါင္းေဆာင္က ေရြးခ်ယ္လုိက္ပါတယ္။ စာေရးသူကလည္း ကေလးတုိ႔ကုိ မွ်တျခင္း၊ စည္းလုံးျခင္း၊ တန္းတူရည္တူ ဆက္ဆံ တတ္ျခင္းကုိ သင္ေပးခ်င္လုိ႔ တမင္တကာဖန္တီးလုိက္တာပါ။
အုပ္စု B မွာေတာ့ အုပ္စု A က မလုိခ်င္တဲ့ ကေလးငယ္ေတြ၊ ျမန္မာစကား ေကာင္းေကာင္း မေျပာတတ္တဲ့သူေတြပဲ က်န္ခဲ့ပါတယ္။
စာေရးသူက ဘာမွ မေျပာေသးပဲ “ ဗန္ကူးဘားေရာက္ ျမန္မာသၾကၤန္း” ေခါင္းစဥ္နဲ႔ စကား ေျပာၾကဖုိ႔ အစည္းအေဝး ထုိ္င္ခုိင္းလုိက္တယ္။ ကေလးေတြကလည္း အဖြဲ႕ႏွစ္ခု ၿပုိင္ရမွာဆုိေတာ့ ေခါင္းေဆာင္လုပ္သူေတြက အဖြဲ႕ဝင္ေတြကုိ သင့္ေတာ္ရာ တာဝန္ေပးၿပီး အခ်င္းခ်င္း ျမန္မာစကားေျပာေလ့က်င့္ၾကတယ္။ သူတုိ႔ အခ်င္းခ်င္းဆုိေတာ့လည္း အဆင္ေျပသြားတာပဲ။
အဖြဲ႕ ႏွစ္ခုလုံး အစည္းအေဝးတြင္တုိင္ပင္ၿပီလုိ႔ ျမန္သၾကန္း သရုပ္ေဖာ္ ျမန္မာစကားေျပာနဲ႔ ၿပုိင္းပြဲဝင္ၾကပါတယ္။ အဖြဲ႕ A ေတာ့ လက္ေရြးစင္ေက်ာင္းသားေတြႀကီးဆုိေတာ့ ျမန္မာသၾကၤန္ကုိ ေကာင္းေကာင္း သရုပ္ျပသြားႏုိင္တယ္လုိ႔ ဆုိႏုိင္ပါတယ္။
အဖြဲ႕ B အလွည့္ေရာက္ေတာ့ အဖြဲ႕ေခါင္းေဆာင္ကလည္း သူတတ္စြမ္းသေလာက္ ကေလးငယ္ အဖြဲ႕ဝင္ေတြကုိ ဦးေဆာင္းၿပီး ျမန္မာသၾကၤန္ သရုပ္ကုိ ေကာင္းေကာင္း ကျပသြားႏုိင္ခဲ့ပါတယ္။
အဖြဲ႕ B မွာ ျမန္မာစကား ေကာင္းေကာင္း မတတ္တဲ့ ကေလးငယ္တစ္ေယာက္က အဖြဲ႕က တာဝန္ေပးတဲ့ တံမ်က္စည္းကုိ ဂီတာလုပ္တီးကာ ဗန္ကူးဘာ ျမန္မာသၾကန္းသရုပ္ကုိ ေကာင္းေကာင္းေဖာ္သြားခဲ့ပါတယ္။ ျမန္မာစကား ေကာင္းေကာင္း မတတ္တဲ့ ကရင္မေလးကလည္း ၊ အဖြဲ႕ေခါင္းေဆာင္ သင္ေပးထားတဲ့ “ ျမန္မာႏွစ္သစ္မွာ ေပ်ာ္ရြင္ပါေစ” ဆုိတဲ့ စာသားေလးကုိ ပီးပီသသရြတ္ဆုိသြားခဲ့ပါတယ္။
စကားၿပဳိင္ပြဲၿပီးလုိ႔ အမွတ္ေပးတဲ့အခါ…၊ အဖြဲ႕ A က လူေကာင္းေတြႀကီးပါလုိ႔ ျမန္မာစကားကုိ ပီပီျပင္ျပင္ ေျပာသြားႏုိင္ေသာ္လည္း ၊ ဦးေဆာင္းမႈက ညံဖ်င္းလုိ႔ အမွတ္ ၂မွတ္ပဲ ရခဲ့ပါတယ္။
အဖြဲ႕ B က ကေလးေတြမ်ားလုိ႔ ျမန္မာစကားကုိ မ်ားမ်ား မေျပာႏုိ္င္ေသာ္လည္း ဦးေဆာင္မႈက ေစ့စပ္ေသခ်ာလုိ႔ အမွတ္ ၂ မွတ္ရခဲ့ပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ ႏွစ္ဖြဲ႕လုံးကုိ သေရးေပးကာ အတူတူ ဆုေပးလုိက္ပါတယ္။
********************
ၿပဳိင္းပြဲအၿပီးမွာေတာ့ ဆုေပးၿပီး ကေလးေတြကုိ ရွင္းျပလုိက္တယ္…။
“ကေလးတုိ႔ရဲ႕.. ယွဥ္ၿပဳိင္ဆင္းႏြဲမႈဟာ အားလုံးေကာင္းပါတယ္။ ဒီေနရာမွာ ဘုန္းဘုန္း သင္ေပးခ်င္တာက အရႈံး/ အႏုိင္ ယွဥ္ၿပဳိင္ဖုိ႔ သက္သက္သာ မဟုတ္ဘူး။ ျမင့္ျမတ္တဲ့ စိတ္ေနသေဘာထားကုိလည္း သင္ေပးခ်င္တာ။
ဘုန္းဘုန္းက အဖြဲ႕ A ေခါင္းေဆာင္ကုိ ဦးစားေပး လူေရြးခုိင္းတဲ့အခါ အဖြဲ႕ေခါင္းေဆာင္ A က လူေတာ္ေတြကုိ ပဲေရြးသြား တယ္။ ဒီလုိမျဖစ္သင့္ဘူး၊ ကုိယ္ေရွ႕သြားရလုိ႔ ၊ ကုိယ္အခြင့္အေရးရလုိ႔ လူေကာင္းေတြ ေရြးယူတယ္ဆုိတာ ျမင့္ျမတ္တဲ့ စိတ္ထားမဟုတ္ဘူး၊ ကုိယ္ေနာက္မွာရွိတဲ့ အဖြဲ႕ B ေခါင္းေဆာင္ အတြက္လည္း စဥ္းစာၿပီး ၊ သင့္တင့္ေအာင္ ၊မွ်တေအာင္ လူ ေရြးရတယ္။ ေနာက္ၿပီး အဖြဲ႕ဝင္လူဆုိတာ .. ငယ္သည္၊ ႀကီးသည္၊ တတ္သည္၊ မတတ္သည္က အဓိက မက်ပါဘူး၊ လူတုိင္းဟာ တာဝန္ေပးလာရင္ ၊ သူ႔တာဝန္ကုိေတာ့ ေကာင္းေကာင္းေဆာင္ရြတ္တတ္ၾကပါတယ္လုိ႔ ၊ျမင့္ျမတ္တဲ့ သဝသခၤန္းစာပါ သင္ေပးလုိက္ပါတယ္။
လူသားတုိင္း ျမင့္ျမတ္ေသာစိတ္ ထားတတ္ၾကပါေစ..၊
ကေလးေတြက အရြယ္စုံသလုိ ၊ အသိပညာ ၊ ဘာသာစကား ကြ်မ္းက်င္မႈလည္း တစ္ေယာက္နဲ႔ တစ္ေယာက္ မတူၾကပါဘူး။ တခ်ုိ႕ကေလးေတြက ျမန္မာျပည္္ကေရာက္တာ မၾကာေသးလုိ႔ ျမန္မာစကား ေကာင္းေကာင္း ေျပာတတ္ၾကေပမယ့္ ဘုရားစာကုိေတာ့ ေကာင္းေကာင္း မတတ္ေသးပါဘူး။ တခ်ဳိ႕ကေလးေတြၾကေတာ့လည္း ထုိင္နယ္စပ္ဒုကၡသည္ စခန္းကေရာက္လာတာဆုိေတာ့ ျမန္မာစကားေတာင္ ေကာင္းေကာင္း မေျပာတတ္ၾကဘူး။ တခ်ုိ႕ကေလးေတြၾကေတာ့လည္း ျမန္မာစကားကုိ နားလည္းတယ္။ ေကာင္းေကာင္း မဖတ္တတ္ ၊ မေျပာတတ္ၾကဘူး။
ဒါ့ေၾကာင့္ ကေလးေတြလည္း မပ်င္းရေအာင္၊ ျမန္မာစာလည္း သင္ယူၿပီးသားျဖစ္ေအာင္း "TWO WAY SYSTEM" စနစ္ျဖင့္ အခ်င္းခ်င္း သင္ယူတဲ့ နည္းစနစ္ကုိ သုံးပါတယ္။ ကေလးေတြလည္း သင္ၾကားေရးမွာ စိတ္ဝင္စားေအာင္ ၊ ေပ်ာ္ရႊင္စရာလည္းျဖစ္ေအာင္ ၿပုိင္ပြဲေလးလုပ္ေပးပါတယ္။ ဒီျပဳိင္ပြဲမွာလည္း အနုိင္/ အရႈံးအေနနဲ႔ ဒုိင္လူႀကီး အမွတ္ေပးပါတယ္။
ဒီၿပုိင္ပြဲေလးကုိ က်င္းပဖုိ႔ အုပ္စု ‘A ‘ ႏွင့္ အုပ္စု ‘B’ ရယ္လုိ႔ ႏွစ္ဖြဲ႕ခြဲပါတယ္။
စာေရးသူက ကေလးေတြရဲ႕ စိတ္ေနသေဘာထားကုိ အကဲခတ္တဲ့ အေနနဲ႔ ေခါင္းေဆာင္ တစ္ေယာက္စီ ေရြးၿပီး အဲဒီေခါင္းေဆာင္ကုိ ဒီၿပဳိင္ပြဲအတြက္ ႀကုိက္တဲ့ကေလးကုိ ေခၚၾကလုိ႔ ခြင့္ေပးလုိက္တယ္။
လူတုိ႕ရဲ႕ သဘာဝ ယွဥ္ၿပဳိင္ရမွာဆုိေတာ့ ျမန္မာစကားေကာင္းေကာင္း ေျပာတတ္သူ၊ လည္လည္ဝယ္ဝယ္ရွိသူကုိ အုပ္စု A ေခါင္းေဆာင္က ေရြးခ်ယ္လုိက္ပါတယ္။ စာေရးသူကလည္း ကေလးတုိ႔ကုိ မွ်တျခင္း၊ စည္းလုံးျခင္း၊ တန္းတူရည္တူ ဆက္ဆံ တတ္ျခင္းကုိ သင္ေပးခ်င္လုိ႔ တမင္တကာဖန္တီးလုိက္တာပါ။
အုပ္စု B မွာေတာ့ အုပ္စု A က မလုိခ်င္တဲ့ ကေလးငယ္ေတြ၊ ျမန္မာစကား ေကာင္းေကာင္း မေျပာတတ္တဲ့သူေတြပဲ က်န္ခဲ့ပါတယ္။
စာေရးသူက ဘာမွ မေျပာေသးပဲ “ ဗန္ကူးဘားေရာက္ ျမန္မာသၾကၤန္း” ေခါင္းစဥ္နဲ႔ စကား ေျပာၾကဖုိ႔ အစည္းအေဝး ထုိ္င္ခုိင္းလုိက္တယ္။ ကေလးေတြကလည္း အဖြဲ႕ႏွစ္ခု ၿပုိင္ရမွာဆုိေတာ့ ေခါင္းေဆာင္လုပ္သူေတြက အဖြဲ႕ဝင္ေတြကုိ သင့္ေတာ္ရာ တာဝန္ေပးၿပီး အခ်င္းခ်င္း ျမန္မာစကားေျပာေလ့က်င့္ၾကတယ္။ သူတုိ႔ အခ်င္းခ်င္းဆုိေတာ့လည္း အဆင္ေျပသြားတာပဲ။
အဖြဲ႕ ႏွစ္ခုလုံး အစည္းအေဝးတြင္တုိင္ပင္ၿပီလုိ႔ ျမန္သၾကန္း သရုပ္ေဖာ္ ျမန္မာစကားေျပာနဲ႔ ၿပုိင္းပြဲဝင္ၾကပါတယ္။ အဖြဲ႕ A ေတာ့ လက္ေရြးစင္ေက်ာင္းသားေတြႀကီးဆုိေတာ့ ျမန္မာသၾကၤန္ကုိ ေကာင္းေကာင္း သရုပ္ျပသြားႏုိင္တယ္လုိ႔ ဆုိႏုိင္ပါတယ္။
အဖြဲ႕ B အလွည့္ေရာက္ေတာ့ အဖြဲ႕ေခါင္းေဆာင္ကလည္း သူတတ္စြမ္းသေလာက္ ကေလးငယ္ အဖြဲ႕ဝင္ေတြကုိ ဦးေဆာင္းၿပီး ျမန္မာသၾကၤန္ သရုပ္ကုိ ေကာင္းေကာင္း ကျပသြားႏုိင္ခဲ့ပါတယ္။
အဖြဲ႕ B မွာ ျမန္မာစကား ေကာင္းေကာင္း မတတ္တဲ့ ကေလးငယ္တစ္ေယာက္က အဖြဲ႕က တာဝန္ေပးတဲ့ တံမ်က္စည္းကုိ ဂီတာလုပ္တီးကာ ဗန္ကူးဘာ ျမန္မာသၾကန္းသရုပ္ကုိ ေကာင္းေကာင္းေဖာ္သြားခဲ့ပါတယ္။ ျမန္မာစကား ေကာင္းေကာင္း မတတ္တဲ့ ကရင္မေလးကလည္း ၊ အဖြဲ႕ေခါင္းေဆာင္ သင္ေပးထားတဲ့ “ ျမန္မာႏွစ္သစ္မွာ ေပ်ာ္ရြင္ပါေစ” ဆုိတဲ့ စာသားေလးကုိ ပီးပီသသရြတ္ဆုိသြားခဲ့ပါတယ္။
စကားၿပဳိင္ပြဲၿပီးလုိ႔ အမွတ္ေပးတဲ့အခါ…၊ အဖြဲ႕ A က လူေကာင္းေတြႀကီးပါလုိ႔ ျမန္မာစကားကုိ ပီပီျပင္ျပင္ ေျပာသြားႏုိင္ေသာ္လည္း ၊ ဦးေဆာင္းမႈက ညံဖ်င္းလုိ႔ အမွတ္ ၂မွတ္ပဲ ရခဲ့ပါတယ္။
အဖြဲ႕ B က ကေလးေတြမ်ားလုိ႔ ျမန္မာစကားကုိ မ်ားမ်ား မေျပာႏုိ္င္ေသာ္လည္း ဦးေဆာင္မႈက ေစ့စပ္ေသခ်ာလုိ႔ အမွတ္ ၂ မွတ္ရခဲ့ပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ ႏွစ္ဖြဲ႕လုံးကုိ သေရးေပးကာ အတူတူ ဆုေပးလုိက္ပါတယ္။
********************
ၿပဳိင္းပြဲအၿပီးမွာေတာ့ ဆုေပးၿပီး ကေလးေတြကုိ ရွင္းျပလုိက္တယ္…။
“ကေလးတုိ႔ရဲ႕.. ယွဥ္ၿပဳိင္ဆင္းႏြဲမႈဟာ အားလုံးေကာင္းပါတယ္။ ဒီေနရာမွာ ဘုန္းဘုန္း သင္ေပးခ်င္တာက အရႈံး/ အႏုိင္ ယွဥ္ၿပဳိင္ဖုိ႔ သက္သက္သာ မဟုတ္ဘူး။ ျမင့္ျမတ္တဲ့ စိတ္ေနသေဘာထားကုိလည္း သင္ေပးခ်င္တာ။
ဘုန္းဘုန္းက အဖြဲ႕ A ေခါင္းေဆာင္ကုိ ဦးစားေပး လူေရြးခုိင္းတဲ့အခါ အဖြဲ႕ေခါင္းေဆာင္ A က လူေတာ္ေတြကုိ ပဲေရြးသြား တယ္။ ဒီလုိမျဖစ္သင့္ဘူး၊ ကုိယ္ေရွ႕သြားရလုိ႔ ၊ ကုိယ္အခြင့္အေရးရလုိ႔ လူေကာင္းေတြ ေရြးယူတယ္ဆုိတာ ျမင့္ျမတ္တဲ့ စိတ္ထားမဟုတ္ဘူး၊ ကုိယ္ေနာက္မွာရွိတဲ့ အဖြဲ႕ B ေခါင္းေဆာင္ အတြက္လည္း စဥ္းစာၿပီး ၊ သင့္တင့္ေအာင္ ၊မွ်တေအာင္ လူ ေရြးရတယ္။ ေနာက္ၿပီး အဖြဲ႕ဝင္လူဆုိတာ .. ငယ္သည္၊ ႀကီးသည္၊ တတ္သည္၊ မတတ္သည္က အဓိက မက်ပါဘူး၊ လူတုိင္းဟာ တာဝန္ေပးလာရင္ ၊ သူ႔တာဝန္ကုိေတာ့ ေကာင္းေကာင္းေဆာင္ရြတ္တတ္ၾကပါတယ္လုိ႔ ၊ျမင့္ျမတ္တဲ့ သဝသခၤန္းစာပါ သင္ေပးလုိက္ပါတယ္။
လူသားတုိင္း ျမင့္ျမတ္ေသာစိတ္ ထားတတ္ၾကပါေစ..၊
No comments:
Post a Comment