Wednesday, July 10, 2013

သံဃာထုျပႆနာ

facebook တြင္ဖတ္ရေသာ သာမန္လူသားတစ္ေယာက္၏ သံဃာထုျပႆနာကုိ ေမးခြန္းထုတ္လာ၍ ေျဖၾကားေပးပါသည္။ သူကုိယ္တုိင္းလည္း ဒီအခ်က္မ်ားဟာ ေမးခြန္းမ်ားသာ ရွိေနေသးေၾကာင္းတင္ျပထားပါသည္။
သူ၏ ေမးခြန္မ်ားကုိ မေျဖခင္..စာဖတ္သူမ်ား သိထားရန္မွာ အေနာက္ႏုိင္ငံမ်ား၌ ခရစ္ယာန္ႏွင့္ ေဒသခံလူမ်ဳိးခြဲျခားမရသလုိ ၊ေဆာ္ဒီစေသာ မူစလင္ႏုိင္ငံမ်ား၌ အစၥလာမ္ဘာသာႏွင့္ ေဒသခံမ်ားခြဲျခား၍ မရသလုိ ျမန္မာႏုိင္ငံႏွင့္သံဃာထု
ဆုိတာသီးျခား ခြဲျခား၍ မရေသးပါ။

 ေခတ္ကလာ အျခအေနအရ သံဃာထုမ်ားေနသည္ဟု ထင္ရေသာ္လည္း ေခတ္မွီ ဖြင့္ၿဖုိးတုိးတက္လာေသာ အခါ သာသနာအဆုံးမမ်ား ေမွးမွိန္လာကာ၊သာသနာတြင္းသုိ႔ ဝင္ေရာက္ေသာ အေရးအတြက္လည္း နည္းလာပါမည္။ သုိ႔အတြက္ေၾကာင့္ ျပႆနာရွာေဖြသည့္ ေနရာမွာ သာသနာႏွင့္သံဃာကုိသာ စူးစုိက္မရွာပဲ ၊ ေဘးပတ္ဝန္းက်င္၊ ႏုိင္ငံေရးမ်က္ႏွာစာ၊ စီးပြားေရးမ်က္ႏွာစာတုိ႔ကုိပါ ျခဳံငုံသုံးသပ္ကပုိ၍ မွန္ကန္ပါလိမ္မည္။
 ( ရွင္းလင္းတင္ျပသူ)


ျမန္မာႏုိင္ငံ လက္ရွိအေျခအေနအရ.. ဘုန္းေေတာ္ႀကီးေက်ာင္းမ်ားက   ေယာက်္ားမ်ားကုိ သကၤန္းျဖင့္ထိမ္း သိမ္းထား၍ ရာဇဝတ္နည္းပါးျခင္းျဖစ္ေနသည္ကုိလည္း
 ေမ့မထားသင့္ေပ သုိ႔မဟုတ္က ကုလားမ်ားကဲ့သုိ႔ မုဒိန္းမႈမ်ား ၊ခုိးဝွက္မႈမ်ား ဒီထက္ မ်ားျပားလာေပမည္။

အဆုိး/အေကာင္း ဒြန္းတြဲေနသည္ျဖစ္၍ တဖက္ေစာင္းနင္း အျပင္တင္ျခင္းသည္ အျပင္ျမင္သူ/ အျပစ္တင္ခံရသူ ႏွစ္လုံးကုိ ေကာင္းက်ဳိး မျဖစ္ထြန္းေစပါ။

ပုိဂၢုိလ္မည္သူ မည္ဝါဟု မေဖာ္ျပလုိပါ၊ သူ႕အျမင္/ကုိယ့္အျမင္တင္ျပျခင္းသာျဖစ္၍  မည္သူမွားသည္/ မည္သူမွန္သည္ဟု မေဝဖန္လုိပါ။



"တစ္ကယ္ေတာ့ ဒီစာကို ေရးခ်င္ေနတာ ၾကာပါျပီ။ သို႔ေသာ္ ပ်င္းသည္က တစ္ေၾကာင္း၊ ၉၆၉လုိဗုဒၶဘာသာနဲ႔ ဘာမွမဆုိင္တဲ့ လုပ္ရပ္ေတြကို ေဝဖန္ရင္ေတာင္ ဘာသာမဲ့ဆိုတာ သိျပီး ျဖစ္သည့္လူမ်ားက ဗုဒၶဘာသာကို ေစာ္ကားသည္အထင္ျဖင့္ comment box မွာလာ လာရန္ျဖစ္ေနသည္ေၾကာင့္ တစ္ေၾကာင္း၊ လူမုန္းအလြန္မ်ားလွ်င္ ေခ်ာင္း႐ိုက္ခံရမည္ဟု စုိးရိမ္စြာ သတိေပးေသာ ခ်စ္ရသူေၾကာင့္လည္းေကာင္း၊ က်ေနာ့္ကို ဘာသာမဲ့ ရယ္ဒီကယ္ တစ္ေယာက္ အျဖစ္ လူအမ်ားထင္မည္ကုိ စိုးရိမ္သျဖင့္ လည္းေကာင္း ဤစာကို မေရးျဖစ္ခဲ့ပါ။"

ဘာသာတစ္ခုသည္ သတၱဝါ မ်ိဳးစိတ္တစ္ခုလို၊ ဗိုင္းရပ္စ္ပိုးတစ္ခုလုိ ၄င္း၏ တည္တံ့မႈကို   ျပန္႔ပြားေစရန္လိုအပ္သည္။ ထိုသို႔ ျပန္႔ပြားေစရန္ ထုိဘာသာအတြက္ အမာခံ တာဝန္ထမ္းေဆာင္ေပးမည့္ လူပုဂၢိဳလ္မ်ားကုိ မလြဲမေသြ လိုအပ္သည္။ ဗုဒၶဘာသာတြင္ ထုိသို႔ျပန္႔ပြားေစရန္ အဓိက တာဝန္ရိွသူမ်ားမွာ သံဃာပင္ျဖစ္သည္။ အျခားဘာသာမ်ားႏွင့္ မတူသည့္အခ်က္မွာ ဗုဒၶဘာသာတြင္ သံဃာဦးေရသည္ အျခားေသာ ဘာသာမ်ား၏ ဘာသာေရးေခါင္းေဆာင္မ်ားထက္ လြန္စြာ မ်ားျပားေနသည္။ ဤသည္မွာ အေၾကာင္းရင္းအခ်က္မ်ားစြာရိွသည္။
-------------------------
ရွင္းလင္းခ်က္
facebook တြင္ ဖက္ရေသာ " သံဃာထု" ျပႆနာ"ဆုိသည့္ လူတစ္ေယာက္အျမင္ကုိ ျပည္ပတြင္ ဆယ္ႏွစ္ေက်ာ္ သာသနာျပဳေရာက္ေနေသာ ဘုန္းႀကီးတစ္ပါး အျမင္ယွဥ္တြဲေဖာ္ျပလုိက္ပါသည္။ သူသည္ ဘာသာတစ္ခုကုိ ဗုိင္းရပ္ပုိးတစ္ခုႏွင့္ ႏုိင္းယွဥ္ေဖာ္ျပထားသည္။

အျခားဘာသာကုုိေတာ့ မေျပာတတ္ပါ။ ဗုဒၶဘာသာကေတာ့ လူသားေတြ အတြက္   ေကာင္းျခင္းကုိ သားေပးတတ္ေသာဆုံးမ စကားမ်ားသာျဖစ္ၿပီး။ အႏၲရာယ္ျဖစ္ေစေသာ ပုိးမဟုတ္ပါ။  ဤတြင္အမည္ခံဗုဒၶဘာသာႏွင့္ ဗုဒၶအဆုံးအမကုိ ကြဲကြဲျပားျပား နားလည္ ေစခ်င္ပါသည္။


၁။ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းမ်ားတြင္ ပညာသင္ရျခင္း

ပညာေရးအလြန္အားနည္းေသာ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ျမန္မာဘုရင္မ်ားလက္ထက္ကတည္းက တည္ရိွလာေသာ ဘုန္ေတာ္ၾကီးမ်ားက ကေလးသူငယ္မ်ားအား စာသင္ေပးေသာ ဓေလ့မွာ မေပ်ာက္ပ်က္ႏိုင္ေသးပါ။ စာသင္ေပးသည္ဆုိေသာ္လည္း ဘုရားစာသာျဖစ္သည္။ အရြယ္ေရာက္ေသာ အခါ ကိုရင္ဝတ္ကာ သာသနာေဘာင္သို႔ ေရာက္ရိွလာသည္။
-----------------------

ရွင္းလင္းတင္ျပခ်က္

ျမန္မာႏုိင္ငံ ေတာေဒသမွာ အဂၤလိပ္မင္းလက္ထက္ကတည္းက ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းမ်ားတြင္ မူလတန္းပညာကုိ သင္ရသည္။ စာေရးသူကုိယ္တုိင္ စတုတၳတန္းမွ အ႒မတန္းအထိ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းသားဘဝျဖင့္တက္ခဲ့ရသည္။  ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းမွာ ဘုရားစာကုိပဲ သင္ရသည္ဟု စြတ္စြဲခ်က္မွာ မဟုတ္ပါ။ တန္းစားမ်ား ၊ အဂၤလိပ္စားမ်ား သင္ၾကားေပးပါသည္။

ကုိရင္ဝတ္ခါ သာသနာေဘာင္သုိ႔ေရာက္ၾကသည္ဟူေသာ အျမင္မွာလည္း မမွန္ပါ။ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းထြက္ စစ္ဗုိလ္မ်ား ၊ဆရာဝန္းမ်ား ၊အင္ဂ်င္နီယာမ်ား ေျမာက္မ်ားစြာရွိပါသည္။

ေခတ္မွီ ဖြင့္ၿဖုိးတုိးတက္သာ အေမရိက၊ကေနဒါလုိ ႏုိင္ငံမ်ားမွာလည္း ဘာသာေရးေက်ာင္းတြင္ စာသင္ရေသာ ေလာကီတန္းေက်ာင္းမ်ား ေျမာက္မ်ားစြာရွိပါသည္။ ဥပမာ။ ။ ရုိမင္ကက္သလစ္ေက်ာင္း၊ အစၥလာမ္သာသနာျပဳေက်ာင္း၊ စာေရးသူေနေသာ ၿမဳိ႕ငယ္ေလးမွာပင္ ေလာကီပညာသင္ေပးေသာ အစၥလာမ္သာသနာျပဳေက်ာင္း ႏွစ္ေက်ာင္းရွိပါသည္။

--------------------------

သာသနာျပဳေက်ာင္းမ်ားတြင္ စာသင္ရေသာအက်ဳိးေက်းဇူး

ေလာကီပညာေရးသာမက ဘာသာေရးႏွင့္အေတြ႕အထိရွိ၍ ပုိမုိယဥ္ေက်းသိမ္ေမြ႕လာျခင္း၊ တစ္ေယာက္ႏွင့္တစ္ေယာက္ အႏုိင္က်င့္မႈမ်ားနည္းပါးျခင္း၊ ရာဇဝတ္မႈမ်ား ျပင္ပအစိုးရေက်ာင္းမ်ားထက္နည္းပါးျခင္း။ လိင္ကိစၥအရႈပ္အေထြးမ်ား ျပင္ပေက်ာင္းမ်ားထက္ နည္းပါးျခင္းကုိ ေလ့လာေတြ႕ရွိရသည္။ အေနာက္ႏုိင္ငံ ဘာသာေရး Church ေက်ာင္းမ်ားမွထြက္ေသာ ကေလးငယ္မ်ားမွာ ကုိယ့္က်င့္စာရိတၱေကာင္း ပုိမုုိေကာင္းမြန္ေသာေၾကာင့္ မိဘမ်ားမွ လုိလိုလားလား ဘာသာေရးေက်ာင္းတြင္ ထားခ်င္ၾကသည္။ သုိ႔ေသာ္ ေက်ာင္းသားအကန္႔အသတ္ရွိ၍ ထားမရပါ။
---------------------------------------

၂။ စီးပြားေရးအင္အားနည္းသူမ်ားသည္ ကိုရင္ သို႔ ရဟန္းဘဝသို႔ ကူးေျပာင္းျခင္း

LDC ႏိုင္ငံတစ္ႏိုင္ငံျဖစ္ေသာ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္းေန ျပည္သူမ်ား၏ ဘဝသည္ စီးပြားေရးအရ ခက္ခဲၾကမ္းတမ္းလွသည္။ ထိုျပည္သူမ်ားအတြက္ ေရြးခ်ယ္ႏိုင္သည့္ အေကာင္းဆံုး alternative တစ္ခုမွာ အရြယ္မေရာက္ေသးေသာ ကေလးသူငယ္မ်ားႏွင့္ အရြယ္ေရာက္ျပီး သူ ေယာက်ာၤးေလးမ်ားကို ကိုရင္ သို႔မဟုတ္ ပဥၨင္း ခံခုိင္းလိုက္ျခင္းသာျဖစ္သည္။ ထုိနည္းအားျဖင့္ ၄င္းတို႔၏ စားဝတ္ေနေရး၊ ပညာသင္စရိတ္မ်ားအား မိဘမွ ကုန္က်ခံရန္ မလိုအပ္ေတာ့ပဲ ဘဝတစ္သက္တာ ဖူလံုေစသည္။

ရွင္းလင္းခ်က္...

စီးပြားေရး မျပည့္စုံ၍ ုဘုန္းႀကီးရဟန္းျဖစ္လာျခင္းဟု စြတ္စြဲခ်က္မွာ လုံးဝမမွန္ပါ။

ဘုန္းႀကီးရဟန္းမဝတ္ပဲ ဆင္းရဲ၍ ခုိးဝွက္ေနေသာ ကေလးငယ္မ်ား၊ လမ္းေဘး ပလက္စတစ္ေကာင္ေနေသာ ဆင္းရဲသားမ်ား ၊ စစ္ထဲဝင္သြားေသာ ကေလးငယ္မ်ား ႏွင့္ ျဖစ္သလုိ ဘဝကုိရုန္းကန္ေသာ ကေလးမေလးမ်ား ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ ေျမာက္မ်ားစြာရွိပါသည္။ ျမန္မာျပည္ အာဏာရွင္စနစ္ထြန္းခါးခ်ိန္တြင္
 ျမတ္စြာဘုရားသာသနာ ျပန္႔ပြားခ်ိန္ဟာ အတူခ်ိန္ကုိက္က်သြားျခင္းဟု သုံးသပ္က ပုိ၍ မွန္ကန္ပါမည္။  လူတုိ႔သည္ မည္သုိ႔ပင္ ဆင္းရဲပါေစ.. ကူညီအားေပး
 ေထာက္ပံ့မည္သူမရွိက .. ဝိနည္းသိကၡာပုဒ္မ်ားစြာျဖင့္ ခ်ဳပ္တည္းစြာေနရေသာ သာသနာေဘာင္ကုိ အဘယ္သူေနခ်င္ပါအ့ံနည္း။ သင္တုိ႔ကဲ့သုိ အရက္ေလးတျမျမႏွင့္ သားမယားျဖင့္ ေပ်ာ္ပုိက္ခ်င္သည္မွာ လူတုိ႔သဘာဝပင္မဟုတ္ပါလား။

-------------------------------------

၃။ ဘဝေနဝင္ခ်ိန္ေရာက္ေနသူမ်ား လူ႔အဖြ႔ဲအစည္းတြင္ ေနရာမရသူမ်ားအတြက္ နားခိုရာျဖစ္ျခင္း

ပင္စင္စားမ်ား၊ ဘဝတြင္ အ႐ံႈးသမားဟု ေခၚဆုိ၍ ရေလာက္ေအာင္ အဆင္မေျပခဲ့သူမ်ား၊ အားကိုးရာမဲ့သူမ်ားအတြက္ သံဃာဘဝကိုေရြးခ်ယ္ၾကသည္။ လူအမ်ားက ထိုင္ရိွခုိးခံရသူမ်ားျဖစ္လာသည့္ အတြက္ စိတ္ပိုင္းဆုိင္ရာအရ ေက်နပ္ ႏွစ္သိမ့္မႈရႏိုင္ျပီး လွဴဒါန္းမႈမ်ားမွတဆင့္ ဝင္ေငြအသင့္အတင့္ ရႏိုင္သည့္ မက္လံုးလည္းရိွသည္။

ရွင္းလင္းခ်က္

ထုိအျမင္မွာလည္း အစြန္းေရာက္အျမင္သာျဖစ္သည္။ သာသနာႏွင့္သတၱဝါတုိ႔၏ ကံၾကမၼာကုိ ခြဲျခားစြာ နားမလည္တတ္ျခင္းျဖစ္၏။  သာသနာသည္ ဘုန္းကံရွိသူတုိ႔နားခုိရာျဖစ္၍ လူတုိင္းႏွင့္လည္း မထုိက္တန္ပါ။ လူတုိင္းႏွင့္ ထုိက္တန္သည္ဆုိ အဘယ္ေၾကာင့္လူတုိင္း သံဃာ့ဘဝမေရာက္ၾကသနည္း။ ပင္စင္စားမ်ား သာသနာ့ေဘာင္ ဝင္ေရာက္သူမ်ား ရွိသလို႔  ၊ မယားငယ္မ်ားႏွင့္ ဘဝတြင့္ေမ့ေမွ်ာသူမ်ားလည္း ဒုႏွင့္ေဒပင္ျဖစ္၏။  သာသနာသည္ လူအဖြဲ႕အစည္းတြင္ ေနရာမရွိသူမ်ားအတြက္ နားခုိရာေနျဖစ္ျခင္းဟု ျမင္းျခင္းႏွွင့္စာလွ်င္ လူအဖြဲ႔အစည္းတြင္ ျပႆနာေပးမည့္ လူတစ္ေယာက္ သာသနာ့ေဘာင္ေရာက္သြား၍ လူ႔အဖြဲ႔အစည္း ပုိမုိေအးခ်မ္းလာျခင္းဟု ျမင္တတ္ပါက ပုိမုိစိတ္ခ်မ္းသာ စရာပင္ျဖစ္ေပသည္။
-------------------------------------

၄။ ရဟန္္းဘဝသည္ ျမင့္ျမတ္သည္ နိဗၺာန္ေရာက္လြယ္သည္ ဟူေသာ အယူအဆ

(ဤအခ်က္သည္ ရဟန္းေဘာင္ဝင္လာရသည့္ နံပါတ္တစ္အခ်က္ ျဖစ္သင့္ေသာ္လည္း ယေန႔ေခတ္တြင္ ထိုသုိ႔ေသာ ရဟန္းမ်ား အလြန္ရွားသြားျပီျဖစ္သည္။) ရဟန္းသံဃာမ်ားကို ဘုရားသားေတာ္မ်ားဟု ေခၚၾကသည္။ ဘာသာေရးကို အလြန္ယံုၾကည္သူမ်ားအတြက္ ဤနည္းလမ္းသည္ အေကာင္းဆံုးနည္းလမ္းပင္ ျဖစ္သည္။ ဗုဒၶ၏အဆံုးအမမ်ားကို သင္ယူလိုၾကေသာေၾကာင့္ ရိွျပီးသား မိမိ၏ ရာထူးစည္းစိမ္မ်ားကို ပစ္ကာ ရဟန္းဘဝသို႔ ကူးေျပာင္းလာၾကျခင္းျဖစ္သည္။ ဥပမာ အရွင္ ဆႏၵာဓိက။ သို႔ေသာ္ ဤသို႔ေသာ္ ရဟန္းမ်ားမွာ မရိွသေလာက္ ရွားပါးသြားျပီျဖစ္သည္။

ရွင္းလင္းခ်က္..
သံသရာမွ လြတ္ေျမာက္လုိ၍ သာသနာေဘာင္ကုိ ဝင္လားျခင္းမွာ အမွန္ပင္ျဖစ္သည္။ သုိ႔ေသာ္ ... နိဗၺာန္္သည္ လြယ္လြယ္ကူကူျဖင္ ရႏုိင္ေသာ အရာမဟုတ္၍  တဆင့္ျခင္းက်င့္ယူရသည္ ။ ဒီဘဝမွစ၍ တျဖည္းျဖည္းက်င့္ ယူပါမည္။ သင္အထင္ႀကီးေသာ ရာထူးစည္းစိမ္ကုိစြန္႔ကာ သာသနာ့ေဘာင္ေရာက္လာေသာ အရွင္ဆႏၵာဓိကေကာ နိဗၺာန္ရၿပီးလားဟု ေမးၾကည့္ပါဦး။ သူကေတာ့ ေျဖလိမ့္မည္။ နိဗၺာန္ဆုိတာ ေအးခ်မ္းျခင္း ခဏတာ လုိခ်င္မႈေလး ေအးခ်မ္းသြားရင္ နိဗၺာန္ အရသာပဲဟုေျဖလိမ့္မည္။ တကယ့္နိဗၺာန္ကုိကား ေျဖၾကားရန္ ခက္ခဲေပလိမ့္မည္။

လူတုိင္းတြင္ အနည္းႏွင့္အမ်ားဆုိသလုိ ပုိင္ဆုိင္မႈမ်ားရွိပါသည္။ ဥပမာ ..ဆံပင္..။ ဆံပင္ကုိ ခ်စ္ျမတ္ႏုိးသူက .. ေခါင္းရိတ္ရမွာ စုိး၍ ဘယ္ေတာ့မွ ဘုန္းႀကီးဝတ္မည္မဟုတ္။ စာေရးသူ ဦးႀကီးတစ္ေယာက္ေျပာဖူးတာကုိ မွတ္မိေနသည္။ ငါ့တူကုိရင္.. ကုိရင္က သကၤန္းႏွင့္သိပ္လုိက္တယ္။ ညေနစာလည္း အဆာခံႏုိင္တယ္။ ဦးကေတာ့ ညေနစာအဆာမခံႏုိင္လုိ႔၊ သူမ်ားေလာင္းလွူတ့ဲ ထမင္းေအး ဟင္ေအး မစားတတ္ေတာ့ ဒီတသက္ေတာ့ ဘုန္းႀကီးမျဖစ္ေတာ့ဘူးတဲ့။ မိတ္ေဆြ ကားသမား တစ္ေယာက္ေျပာဘူးတာကုိလည္း ေျပာျပခ်င္ပါသည္။ " အရွင္ဘုရား တပည့္ေတာ္ကေတာ့ အရွင္ဘုရားတို႔ကုိ မိန္းမ မယူတာ တစ္ခုတည္းနဲ႔ ၾကည္ညုိေနၿပီ တပည့္ေတာ္ မိန္းမမရွိရင္ မေနတတ္ဘူးဟု"ဆုိသည္။ အထက္ပါ သံဃာထု ျပႆနာကုိ တင္ျပေသာ သူလည္း မိန္းမမရွိပဲ ေနႏုိင္ပါ့မလားဟု ေမးခ်င္ပါသည္။

-------------------------

၂။ ငယ္ျဖဴမ်ား ျဖစ္ေသာ ဘုန္ၾကီးမ်ားသည္ ေခတ္စာေပ ေကာင္းစြာ မသင္ရေပ။ ရလဒ္အေနျဖင့္ လစ္ဘရယ္အေတြးအေခၚမ်ား၊ လူသားဝါဒႏွင့္ (အျပင္စာ ဖတ္႐ႈျခင္းမရိွပါက) ေဝးလံေနသည္။ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္းေျပာရေသာ္ ငယ္စဥ္ကတည္းက ေက်ာင္းမေနဘဲ ဘုန္းၾကီးဝတ္သြားသူမ်ားသည္ စာဖတ္တတ္ေသာ္လည္း ပညာတတ္လူတန္းစားတြင္ စာရင္းသြင္း၍ မရႏိုင္ေပ။

ရွင္းလင္းခ်က္..

ေလာကီပညာတတ္ျခင္းႏွွင့္ အသိပညာတုိ႔ကြားျခားေပးသည္။ ဘုန္းႀကီးသာ မဟုတ္ ေလာကီပညာတတ္မ်ားလည္း အသိပညာ မရွိက ဘုန္းႀကီးထက္ပင္ ပုိဆုိးပါသည္။  ဖြင့္ၿဖဳိးမႈေနာက္က်ေသာ ျမန္မာႏုိင္ငံမ်ုိးတြင္ ထုိသူျမင္သကဲ့ အစြန္းေရာက္ ဘုန္းႀကီးမ်ား ရွိသလုိ လူမ်ားလည္းရွိပါသည္။သုိ႔ေသာ္ သာသနာႏွင့္မဆုိင္ပါ။ အခ်ိန္ခါ ၊ ပတ္ဝန္က်င္က စကားေျပာပါသည္။

ေခတ္မွီ ဖြင့္ၿဖဳိတုိးတက္ေသာ အေနာက္ႏုိင္ငံမ်ားတြင္လည္း ထုိသူျမင္သကဲ့သုိ႔ လစ္ဘရယ္ အေတြးေခၚမ်ား ေျမာက္စြာ ရွိပါသည္။ စာေရးသူေနေသာ ႏုိင္ငံတြင္ ဒီမုိကေရစီဆုိေသာ္လည္း ထုိကဲသုိ႔ အစြန္းေရာက္ပုိဂၢဳိလ္မ်ားႏွင့္ေတြ႕က ေဝးေဝးကပင္ အသိရွိစြာ ေရွာင္ခြါရပါသည္။

----------------

၃။ သံဃာထု၏ အင္အားသည္ ေၾကာက္စရာေကာင္းေလာက္ေအာင္ မ်ားလွသည္။ ေရြဝါေရာင္ အေရးအခင္းတြင္ ထုိအင္အားသည္ စစ္အာဏာရွင္အစိုးရကို ေတာ္လွန္သည့္အတြက္ အေပါင္း လကၡဏာဟုဆိုႏိုင္ေသာ္လည္း ဘာသာေရး အၾကမ္းဖက္မႈမ်ားတြင္မူ မေတြးရဲေအာင္ျဖစ္သည္။ သံဃာမ်ား အစဥ္အျမဲ တစ္စုတစ္ေဝးတည္းေနသည့္ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းမ်ားသည္လည္း အၾကမ္းဖက္မႈ စုေပါင္း လုပ္ေဆာင္ႏိုင္ရန္ တြန္းအားေပးေနသည္။
 ေသြးထိုးလံႈေဆာ္သူမ်ားအတြက္လည္း အပင္ပန္းခံ လူစုရန္မလို။

ရွင္းလင္းခ်က္အေျဖ

သံဃာထုမ်ားကုိ အၾကမ္းဖက္အဖြဲ႕အစည္းဟု စြတ္စြဲရေအာင္ ၊ေထာင္ထဲမွာ သံဃာအေရအတြက္ႏွွင္ လူအေရတြက္ မည္သူက မ်ားပါသနည္း။ လူဆုိးဆုိကေတာ့ အဖြဲ႕အစည္းတုိင္းတြင္ ရွိတတ္သည္။ သံဃာသည္ပင္ လူျဖင့္ဖြဲ႕စည္းထားသည္ မဟုတ္ပါလား။ အခ်ဳိ႕သံဃာမ်ားးကုိၾကည့္ၿပီး သံဃာ့အဖြဲ႕အစည္းတစ္ခုုလံုးကုိ မရႈတ္ခ်သင့္ပါ။

ေရႊဝါေရာင္ေတာ္လွန္ေရးသည္လည္း ေခတ္ကာလက ေတာင္းဆုိေသာေၾကာင့္ သံဃာထုႀကီး ျပည္သူလူုထုေရွ႕မွ မားမားမတ္မတတ္ရပ္ေပးျခင္းသာျဖစ္သည္။

---------------------

ျမန္မာလူထုသည္ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ကမာၻႏွင့္ မ်က္ေျချပတ္ခဲ့၍ အေတြးအေခၚ အယူအဆမ်ားတြင္ ေရွး႐ိုးစြဲ ေနခဲ့သည္။ ထိုအထဲတြင္ ရဟန္းသံဃာမ်ားလည္း အပါအဝင္ျဖစ္သည္။ ဗုဒၶဘာသာသည္ (ဘာသာတစ္ခုဟု ယူဆမည္ဆိုလွ်င္) အျခားေသာ ဘာသာမ်ားႏွင့္ အိုင္ဒီယိုေလာ္ဂ်ီျခင္း မယွဥ္ႏိုင္ေအာင္သာေသာ္လည္း ျမန္မာျပည္တြင္မူ ဗုဒၶဘာသာ၏  spiritual ပိုင္းကို ေဟာၾကားျခင္းနည္းလွျပီး လူပိန္းၾကိဳက္ေစမည့္ ၃၁ ဘံုအယူအဆ၊ နတ္ျပည္၊ ငရဲ စေသာ လက္ေတြ႔ႏွင့္ မနီးစပ္သည္မ်ား၊ ေခတ္ပညာ အနည္းအက်ဥ္းတတ္ထားသူမ်ားပင္ ယုတၱိ မရိွမွန္းသိသာေသာ ျမင့္မိုရ္ေတာင္၊ စၾကာဝေတးမင္းႏွင့္ အျခားေသာ နိပါတ္ေတာ္ႏွင့္ ဇာတ္ေတာ္မ်ားကိုသာ ေဟာေျပာေနၾကသည္။ ထိုမွတဆင့္ စဥ္းစားဥာဏ္မရိွေသာ ယခင္အစိုးရ သြပ္သြင္းထားေသာ ဗမာလူမ်ိဳးၾကီးဝါဒတြင္ ပိတ္မိေနေသာ၊ အမ်ိဳးဘာသာသာသနာ ဆိုေသာ လူၾကိဳက္မ်ားေစမည့္ marketing နည္းလမ္းကို အသံုးျပဳေသာ ဆရာေတာ္မ်ားမွ မူဆလင္ မုန္းတီးေရးကို သီးသန္႔ ေဟာေျပာလာေသာအခါ ထိုသို႔ေသာ ဘုန္းၾကီးမ်ားကို ေဝဖန္ရန္၊ အျပစ္တင္ရန္၊ လမ္းမွန္ေရာက္ေအာင္ ႏႈတ္အားျဖင့္ျဖစ္ေစ၊ လူအားျဖင့္ျဖစ္ေစ ကူညီရန္ က်ေနာ္တို႔တြင္ တာဝန္ရိွသည္။

ရွင္းလင္းခ်က္...
ဘုန္းႀကီးမ်ားကုိ ေဝဖန္ျပစ္တင္ေနမည့္အစား ကုိယ့္တုိင္း ျပည္သူမ်ား အျမင္က်ယ္ေအာင္ ထုိဘုန္းႀကီးမ်ားေဟာၾကားေသာ တရားေတာ္မ်ားကုိ မယုံၾကည္ေအာင္ ထုိဘုန္းႀကီးမ်ားထက္
 ေကာင္းမြန္ေသာ အေတြးအေခၚမ်ား ခ်ျပက ပုိမေကာင္းေပးဘူးလား။ တစ္ေယာ္ႏွစ္တစ္ေယာက္ အျပစ္တင္ျခင္းသည္ ျပည္သူမ်ား ေအးခ်မ္းျခင္းကုိ ျဖစ္ေစပဲ၊  ျပည္သူမ်ားကုိ ပုိမုိရႈပ္ေထြးေစသည္။


(ဤသည္မွာ ေမးခြန္းသက္သက္လုိ ျဖစ္ေနျပီး အေျဖမ်ားကို အခ်ိန္ရလွ်င္ ဆက္ေရးပါမည္။)

ထုိေမးခြန္းမ်ားကုိ စာေရးသူ ေျဖၾကားေပးပါသည္။

1 comment:

Burmese Buddhist Society, BC said...

ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။

Followers

My Blog List