ျပည္ပတုိင္းျပည္မွာ ေက်ာင္းထုိင္းဘုန္းႀကီးျဖစ္ရတာ၊
ျမန္မာျပည္က ရြာတစ္ရြာမွာ ေက်ာင္းထုိင္ဘုန္းႀကီး ျဖစ္ရတာနဲ႔အတူတူပါပဲ။
က်န္းမာေရးမေကာင္းရင္လည္း
က််န္းမာေစဖုိ႔ ဆုေတာင္ေပးရသလုိ အႏၲရာယ္ ကင္းေစဖုိ႔
တတ္သလုိ မွတ္သလုိ ရြတ္ဖတ္ သရဇၩယ္ ေပးရျပန္ပါတယ္။ လူေတြရဲ႕ဆႏၵ က်န္းမာေရး၊လူမႈေရး ၊စီးပြားေရး စုံလုံပါပဲ။ တစ္ခါတစ္ရံ
.. ရုိးရာ ယုံၾကည္မႈဆုိင္ရာေတြကုိပဲ ျဖစ္ေစ၊ ရုိးရာဓေလ့ကုိပဲျဖစ္ေစ ခဲရာခဲဆစ္ လာေရာက္ေမးျမန္တတ္ပါတယ္။
အဲဒါေၾကာင့္ ရုိးရာဓေလ့မ်ားကုိ
ေလ့လာရင္း “ ျမန္မာဗုဒၶဘာသာဆုိင္ရာ ေမြးစားျခင္း ဓေလ့ထုံးစမ္ကုိ တင္ျပလုိက္ရပါတယ္။
ဓေလ့ထုံစံႏွင့္ပတ္သတ္၍
အရာရာကို ဓေလံထုံးစံလုိ႕ သတ္မွတ္လို႔မရပါဘူး
ဓေလ့ထုံးစံဆုိတာ
၁။ ကာလၾကာရွည္စြာ အခိုင္အမာနဲ႔ တည္ရွိလာတဲ့ ဓေလ့ထံုးတမ္း ျဖစ္ရမယ္။
၂။ တရားမွ်တမႈ ရွိရမယ္။
၃။ လူအမ်ား လက္ခံက်င့္သံုးမႈ ရွိရမယ္။
၁။ ကာလၾကာရွည္စြာ အခိုင္အမာနဲ႔ တည္ရွိလာတဲ့ ဓေလ့ထံုးတမ္း ျဖစ္ရမယ္။
၂။ တရားမွ်တမႈ ရွိရမယ္။
၃။ လူအမ်ား လက္ခံက်င့္သံုးမႈ ရွိရမယ္။
ဓေလ့ထံုးတမ္း ဥပေဒနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ကေတာ့ ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ ဗုဒၶဘာသာကိုးကြယ္သူမ်ားအတြက္ ျမန္မာ့ဓေလ့ထံုးတမ္း ဥပေဒ၊ အစၥလာမ္ဘာသာ၀င္မ်ားအတြက္ အစၥလာမ္ ဓေလ့ထံုးတမ္းဥပေဒ၊ ခရစ္ယာန္ဘာသာ၀င္မ်ားအတြက္ ခရစ္ယာန္ ဓေလထံုစံ ဥပေဒ၊ ဟိႏၵဴလူမ်ဳိးမ်ားအတြက္ ဟိႏၵဴဓေလ့ထံုံးစံ သက္ဆိုင္ရာ ဓေလ့ထံုးတမ္း ဥပေဒမ်ားနဲ႔အညီ ဆံုးျဖတ္ၾကပါတယ္။ ကတၱိမသား ေမြးစားျခင္း၊ လက္ထက္မဂၤလာတုိ႕ကုိ ဆုိင္ရာ ဘာသာေရး ဓေလံထုံးစံအတုိင္း က်င့္သုံးၾကပါတယ္။
ဒီေနရာမွာ ဗုဒၶဘာသာ ရုိးရာဓေလံထုံးစံကုိ ေျပာပါရေစ...
၁) ငယ္စဥ္ေတာင္ေက်း ကေလးဘဝကတည္းက မိရင္းဘရင္းက ခ်ဳိ႕တဲ့မယ္၊ ပစၥည္းဥစၥာ
မျပည့္စုံရင္ ပစၥည္ဥစၥာ ျပည့္စုံတဲ့ ဦးေလး၊ ေဒၚေလးတုိ႕ကျဖစ္ေစ၊ေဆြးမ်ုိး မေတာ္စပ္ေသာ္လည္း
ပစၥည္းဥစၥာ ျပည့္စုံသူက ျဖစ္ေစ ကတၱိမသားအျဖစ္ ေမြးစား၍ ရွစ္ပါးပရိကၡရာ စုံလင္စြာျဖင့္ အသက္ ၈/၉ ႏွစ္သား အရြယ္ေလာက္မွာ ရွင္ဒကာ ၊ ေမြးမိဘ အျဖစ္ခံယူက ျမတ္စြာဘုရား သာသနာေဘာင္ကုိ
သြတ္သြင္း ခ်ီးျမွင္းတတ္ၾကပါတယ္။
သာသနာေဘာင္မွာ ဆက္လက္ ေပ်ာက္ပုိက္က ေမြးစားသား အျဖစ္ဆက္လက္ေထာက္ပံလွူဒါန္၍ ။အကယ္၍ မေပ်ာ္ပုိက္က
လူဝတ္လဲကာ ေလာကီတန္းပညာဆက္လက္ဆည္းပူးက ဆက္လက္ ေငြေၾကး ေထာက္ပံတဲ့ ေမြးစား မိဘမ်ားလည္းရွိတတ္ၾကပါတယ္။
၂) ထုိ႔အတူ ကုိရင္မ်ား
အသက္ႏွစ္ဆယ္ျပည့္က ေမြးစားမိဘေခၚ ပစၥည္းေလးပါး ေထာက္ပံ့ေသာ ရဟန္းဒကာမ်ားျဖင့္ ျမင့္ျမတ္ေသာ ရဟန္းအျဖစ္ကုိ တက္ေရာက္ရပါပါတယ္။ မိဘရင္း
(သုိ႔) ပစၥည္းေလးပါး ေထာက္ပံ့သူ ရဟန္းဒကာမ်ားမရွိက ရဟန္းျဖစ္ခြင့္မရွိပါးဘူး။ ဒါကေတာ့ သာသနာနဲ႔ ဆုိင္တဲ့
ကိတၱိမ ေမြးစား ျခင္း ဓေလ့ထုံးစံျဖစ္ပါတယ္။
ထုိ႔ အတူပါပဲ ေလာကီနယ္ပယ္မွာလည္း မိရင္းဘရင္းက ပစၥည္းဥစၥာ ခ်ဳိ႕တဲ့လုိ႔
သားသမီးရင္းကုိ
ေက်ာင္းဆက္မထားႏိုင္ရင္ ၊ေဆြးမ်ုိးထဲမွျဖစ္ေစ၊ အျခား ပစၥည္းဥစၥာ ျပည့္စုံသူကျဖစ္ေစ
ေက်ာင္းထားေပးကာ ပညာေရးေထာက္ပံ့ျခင္း အားျဖင့္ ေမြးစားမိဘအျဖစ္ကုိ ခံယူတတ္ၾကပါတယ္။
ေက်ာင္းဆက္မထားႏိုင္ရင္ ၊ေဆြးမ်ုိးထဲမွျဖစ္ေစ၊ အျခား ပစၥည္းဥစၥာ ျပည့္စုံသူကျဖစ္ေစ
ေက်ာင္းထားေပးကာ ပညာေရးေထာက္ပံ့ျခင္း အားျဖင့္ ေမြးစားမိဘအျဖစ္ကုိ ခံယူတတ္ၾကပါတယ္။
ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈအရ .. မိဘရင္းႏွင့္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ေမြးစားမိဘမ်ားႏွင့္ေသာ္လည္း
ကေလးမွ ကူးလူး ဆက္ဆံမႈရွိပါတယ္။ ဥပမာ။ ။ ေက်ာင္းတတ္ခ်ိန္မွာ
ေမြးစားမိဘအိမ္ေနေသာ္လည္း ၊ ေက်ာင္းပိတ္ခ်ိန္တြင္ မိဘရင္းဖရင္း အိမ္ကုိ အလည္အပတ္သြားေနတတ္ၾကပါတယ္။
စာေရးသူအေတြ႕အၾကဳံအရ… စာေရးသူရဲ႕ ေဒၚႀကီးမွာ ကေလးတစ္ယာက္မွ မထြန္းကားသျဖင့္
၊ ဦးေလ၏ းသာ တစ္ေယာက္ကုိ ေခၚယူေမြးစားကာ ၊ ေက်ာင္းထားေပးျခင္း၊ အဝတ္အစားဆင္ေပးျခင္း
စသည္ျဖင့္ ကူညီေစာင့္ေရွာက္ကာ တူေတာ္ေမာင္ကုိ
ေမြးစားလုိက္ၾကပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ ျမန္မာမႈနယ္ပယ္မွာ “ ေမြးမိဘ၊ ေကြ်းမိဘ” ရယ္လုိ႔ ဆုိရုိးစကားရွိလာပါတယ္။
ျမန္မာႏုိင္ငံဆုိင္ရာ ဥပေဒေၾကာင္းရေျပာရရင္ေတာ့ ေရွးတုန္းက ကိတၱိမသားအျဖစ္ ေမြးစားရင္ စာခ်ဳပ္စာတမ္းေတြ မလိုအပ္ခဲ့ဘူး။ ဒါေပမယ့္ ေနာက္ပိုင္း အေမြပံု စီမံခန္႔ခြဲတဲ့အခါ အေမြရလိုမႈေတြ တရားစြဲဆိုတဲ့အခါမွာ အျငင္းပြားမႈေတြ ျဖစ္လာတဲ့အတြက္ ၁၉၃၉ ခုႏွစ္ ကိတၱိမသားသမီး ေမြးစားျခင္း မွတ္ပံုတင္ အက္ဥပေဒကို ျပဌာန္းခဲ့တယ္။ ၁၉၄၁ ခုႏွစ္၊ ဧၿပီလ (၁) ရက္ေန႔မွာ စတင္ အတည္ျဖစ္လာတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ၁၉၄၁ ခုႏွစ္ေနာက္ပိုင္းမွာ ကိတၱိမသားသမီး ေမြးစားမယ္ဆိုရင္ မွတ္ပံုတင္ စာခ်ဳပ္စာတမ္းနဲ႔ ေမြးစားမွသာ တရား၀င္ေမြးစားတဲ့ အဆင့္အတန္းကို ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ကိတၱိမသားသမီးအျဖစ္ တရား၀င္ခဲ့ၿပီဆိုရင္ သားသမီးအရင္းမ်ားနဲ႔အတူ အေမြပံုကုိ အညီအမွ် ခံစားရမွာ ျဖစ္တယ္။
မည္သုိ႔ျဖစ္ေစ .. လက္ရွိျမန္မာႏုိင္ငံမွာ ေမြးစားမႈ ဓေလ့ကေတာ့ ဗုဒၶဘာသာ ဓေလ့ထုံးလမ္းစဥ္လာအရ.. ပညာေရးေထာက္ပံျခင္းအားျဖင့္ျဖစ္ေစ၊ ကူညီေစာင့္ေရွာက္ျခင္းအာျဖင့္ေစ နားလည္မႈမ်ားႏွင့္ စာခ်ဳပ္စာတန္း မရွိပဲ ေမြးစားပုံဓေလ့ထုံးစံမွာ ဆက္လက္တည္ရွိေနဆဲျဖစ္ပါတယ္။
No comments:
Post a Comment