Tuesday, March 1, 2011

ေမတၱာ (၂)

ေမတၱာအတု
ေရွးတုန္းက ဒါယကာတစ္ေယာက္သည္ “ေမတၱာပြားေသာ အခါ မည္သူကစ၍ ပြားမ်ားရပါမည္နည္း” ဟု သူ၏ဆရာထံ ေလွ်ာက္ထားေလရာ ၊ ဆရာက ေမတၱာအရွိဆုံးသူက စ၍ ပြားမ်ားရမည္ဟု မိန္႔သျဖင့္ ညဥ့္အခါ အိမ္အျပင္ဘက္၌ ထုိင္၍ သူ၏ဇနီးကုိ ရည္မွန္းလွ်က္ ေမတၱာကမၼ႒ာန္း စီးျဖန္းေလလွ်င္ ဇနီးအေပၚ၌ ခ်စ္ခင္းမႈ တုိးလာရာကား ခ်က္ခ်င္းထ၍ ဇနီးအထံ သြားေလသည္။ သုိ႔ေသာ္ အတြင္းက မင္းတုံးထုိးထားသျဖင့္ ဝင္ခြင့္မရေသာေၾကာင့္ နံရံကုိ ဦးေခါင္းျဖင့္ေဝွကာ ေမတၱာရဲ့အက်ဳိးကိုခံစားရရွာသတဲ့။ ထုိ႕ေၾကာင့္ ထုိအခ်စ္မ်ဳိးကုိ “ေဂဟႆိတေပမ” ဟု မွတ္ရမည္။

ႏြားမႀကီး၏ ေမတၱာ
ထုိတဏွာေပမမ်ဳိးျဖင့္ ခ်စ္ခင္ေနသူ၏ အေပၚမွာ “မည္သည့္အခါမွ် ေမတၱာအစစ္ ကုသုိလ္စိတ္မျဖစ္ႏုိင္” ဟု မဆုိထုိက္ပါ။ မၾကာမၾကာ ေမတၱာအစစ္ ကုသုိလ္ျဖစ္ေသာအခါလည္း ရွိႏုိင္ပါသည္။
ေရွးေသာအခါ မိခင္ႏြားမၾကီးသည္ ေမတၱာအစစ္ျဖင့္ သာငယ္ ႏြားကေလးကုိ ႏုိ႔ခ်ဳိတုိင္ေကြ်းေနစဥ္ မုဆုိးက လွံျဖင့္ ထုိးသတ္ေလရာ ေမတၱာ တန္ခိုးေၾကာင့္ လွံမစူးပဲ ထန္းရြက္ကဲ့သုိ႔ ေေပ်ာ့က်သြားသတဲ့။ ဤသုိလွ်င္ ေဆြမ်ဳိးဥာတိ သားအမိ ဇနိးေမာင္ႏွံတုိ႔၏ အတြင္းမွားလည္း အခ်င္းခ်င္း ေမတၱာအစစ္အမ်ား ျဖစ္ႏိုင္ၾကေပသည္။
သာမာဝတီ၏ ေမတၱာ
ေကာသမၺ္ိျပည္ ဥေတနမင္းဝယ္ သာမာဝတီ ၊ မာဂ႑ီ၊ ဝါသုလဒတၱေဒဝီ ဟု မိဖုရားသုံး ေယာက္ရွိသည္။ သာမာဝတီသည္ ရတနာသုံးပါးကုိ ၾကည္ညဳိ၏။

မာဂ႑ိကား မိဖုရားမျဖစ္ခင္ အပ်ဳိစင္ဘဝကပင္ ဘုရားရွင္အေပၚမွာ ရန္ၿငဳိးထားခဲ့ေသာ ပုေဏၰမကေလးတည္း။
အခါတစ္ပါ သာမာဝတီ အထံ အေဆာင္ေတာ္ကူးရန္ နီးေလေသာ္ မာဂ႑ီသည္ သူ၏ ဘေထြးထံ အဆိပ္ျပင္းေသာ ေျမြကုိမွာ၍ အဆိပ္ကုိေျဖေစလွ်က္ ေစာင္းခြက္တြက္းသုိ႔ သြင္းထားသည္။ ထုိ႔ေနာက္ အေပါက္ကုိ ပန္းကုံးျဖင့္ ပိတ္ဆုိ႔ထားၿပီးမွ ဘုရင့္ထံသြား၍ အိပ္မက္ရာမက္ မေကာင္းေသာေၾကာင့္ သာမာဝတီအေဆာင္ မကူးဖုိ႔ရန္ မိန္းမတုိ႔ပင္ကုိယ္ဥာဏ္ျဖင့္ သံေတာ္ဦး တင္ေလေသာ္ ဘုရင္က ဂရုမစိုက္ပဲ သာမာဝတီ အေဆာင္သုိ႔ကူးသြားေလရာ စိတ္မခ်မ္းသာသည့္ ဟန္ျဖင့္ ေနာက္က အတင္းလုိက္သြားေလသည္။

အေဆာင္ေတာ္ေရာက္၍ ဆက္သေသာ ပြဲေတာ္ကုိတည္ၿပီး ေနာက္သလြန္ေပၚ၌ ေလ်ာင္းသည့္အခါ မေယာင္မလည္ႏွင့္ သူပိတ္ဆုိ႔ထားေသာ ပန္းကုံးကုိ ႏုတ္လုိက္သည္။ ထုိအခါ ထည့္ထားေသာ ေမြသည္ အလြန္စိတ္ဆုိးေနရကား ရွဴးကနဲထြက္ကာ ဘုရင့္ဦးေခါင္အနီးသုိ႔ ေရာက္လာေလေသာ္ အလြန္ ထိပ္လန္႔ စိုးရိမ္ဟန္ျဖင့္ ရွင္ဘုရင္ကုိျပ၍ သာမာဝတီႏွင့္ ေမာင္းမတစ္စုကုိ ႀကိမ္းေမာင္ၿပိီလွ်င္ ရွင္ဘုရင္လည္း သူ႔စကားကုိ နားမေထာင္သျဖင့္ အျပင္တင္ေလသည္။
ဥေတနမင္းကား မာဂ႑ီစီစဥ္သမွ်ကုိ လုံးဝနားမလည္ျခင္းေၾကာင့္ လြန္စြာထိတ္လန္႔၍ ရာဇာမာန္ရွ ေလရကား “မင္းတုိ႔ မ်က္ေစာင္း အေၾကာင္းမေရြး” ေတာ့ဘဲ ကုိင္ေနက် ေလးကုိတင္ကာ သာမတီတုိ႔ အစုကုိ စီတန္းေစလွ်က္ ပစ္ဖုိ႔ရန္ ၾကိမ္းဝါးေနတုန္းမွာပင္ သူေတာ္စင္ထိပ္ထားေလးက သူ၏ ေမာင္မမိႆံမ်ားကုိ ၾသဝါဒေပးသည္မွာ….
“အမိတို႔… ေမာင္ေတာင္မင္းျမတ္ႏွင့္ မာဂ႑ီတုိ႔အေပၚမွာ အနည္ငယ္မွ် စိတ္မကြက္ၾကနဲ႔ေနာ္။ ယခုခလုိ အခါမ်ဳိးမွာ ေမတၱာမွ တစ္ပါး အားကုိးစရာ မရွိေပဘူး။ အမိတုိ႔ ပြားမ်ားေနက် ျဖစ္ေသာ ေမတၱာကုိသာ ေမာင္ေတာ္ႏွင့္ မာဂ႑ီတုိ႔အေပၚမွာ ၾကဳိးစားပြားမ်ားၾကပါ။

ဤသုိ႔ တုိက္တြန္းေလလွ်င္ ပင္ကိုယ္ယဥ္ေက်းၿပီးေသာ ေမာင္းမ်ားျဖစ္သည့္အတြက္ နီးကပ္ေသာ အသက္ေဘာကုိ အေရးတၾကီး မစဥ္းစားဘဲ ေမတၱာကုိသာ ပြားမ်ားၾကေလသည္။ ဥေတနမင္းကာ အမ်က္မေျပႏုိင္ေသးသျဖင့္ ခ်ိန္ရြယ္ထားေသာ ျမားကုိ တစ္အားကုန္ လႊတ္လုိက္ေလရာ ေမတၱာတန္ခုိးေၾကာင့္ ျမားအရွိန္ ေရွ႕မတုိးဘဲ ပစ္သူအထံ ျမားျပန္၍ ခ,ေလေသာ္ ဥေတနမင္း သတိရ၍ မိဖုရားေျခရင္း၌ထုိင္ကာ သည္းခံဖုိ႔႕ရန္ ေတာင္းပန္ရွာေလသည္။

ဝတၳဳမွတ္ခ်က္
မာဂ႑ီမွာ သာမာဝတီ၏ အေပၚ၌ ကုိယ့္ထက္သာ၍ မနာလုိေသာ ဣႆာစိတ္၊ ပရိယာယ္ဥာဏ္ဆင္ရေသာ မာယာစိတ္၊ ေသေစလုိေသာ ေဒါသစိတ္မ်ားျဖစ္၏။ ဥေတနမင္း၌ ေျမြကုိ ျမင္ရသည္ကစ၍ ေဒါသစိတ္ မႊန္ကာ ျမားျပန္လာေသာအခါက်မွ လြန္စြာေၾကာက္ရြံေသာ ေဒါသ၊ ေဒါမနႆစိတ္မ်ားျဖစ္ျပန္ရသည္။ ေမာင္းမအမ်ားႏွင့္တကြ သာမာဝတီထိပ္ထားကား ရန္သူ႔အေပၚ၌ပင္ ေမတၱာစိတ္ထားႏုိင္ေပသည္။

နည္းယူဖြယ္
ယခုကာလ သူေတာ္ေကာင္း အျမင့္တန္းကုိ မွန္းထားရင္း ရွိသူမ်ားမွားလည္း သာမာဝတီ ထိပ္ထား၏ ထုံးကုိ ႏွလုံးသြင္းလ်က္ မိမိအေပၚမွာ မေတာ္တရား ဣႆာမစၦရိယမာ်း သူမ်ားကုိပင္ အတု႔ံျပန္၍ ရန္မမူမိေစဘဲ မိမိစိတ္ကုိသာ ေကာင္းသည္ထက္ ေကာင္းေအာင္ ျပဳျပင္ၾကပါ။ အႀကိဳးေဆာင္ခြင့္ၾကဳံလာလွ်င္ မိမိကုိ မလုိလား သူမ်ား၏ အက်ဳိးကုိပင္ စိတ္ပါလက္ပါ ေဆာင္လ်က္ အဖုိးတန္လွပစြာေသာ ေမတၱာလက္နက္ကုိ အခ်က္က်က် သုံးစြဲသင့္ပါသည္။
ေမတၱာသည္ ေရႏွင့္တူ၏
ေဒါသသည္ မီးႏွင့္တူ၏
ေရမ်ာေလး မီးၿငိမ္းေလျဖစ္၏
ထုိ႔ေၾကာင့္ ေဒါသနည္းေအာင္ ေမတၱာတုိးပြားဖုိ႔ ၾကဳိးစားသင့္ၾကပါသည္။
အရွင္ဇနကာဘိဝံသ

No comments:

Followers

My Blog List