Friday, August 8, 2014

ဝါေခါင္လျပည့္ေမတၱာအခါေတာ္ေန႔


၀ါေခါင္လျပည့္ ေမတၱာအခါေတာ္ေန႔ ျဖစ္ေပၚလာပံုကေတာ့ ေဂါတမျမတ္စြာဘုရားလက္ထက္ေတာ္အခါက ရဟန္းေတာ္ငါးရာတို႔ ျမတ္စြာဘုရားထံမွ ကမၼဌာန္းတရားကို ယူေဆာင္
၍ ေတာအုပ္တစ္ခုတြင္ ၀ါဆို၀ါကပ္ေတာ္မူၾကပါတယ္။ ရဟန္းေတာ္မ်ား၏ သီလတန္ခိုးေၾကာင့္ေနရာဖယ္ေပးၾကရတဲ့ နတ္အခ်ိဳ႕က အမ်ိဳးမ်ိဳးေျခာက္လွန္႔ၾကေသာေၾကာင့္ တရားကိုေျဖာင့္
ေအာင္ ႏွလံုးမသြင္းႏိုင္ဘဲ စိတ္ဓာတ္ေတြေျခာက္ျခားၿပီး ၀ါတြင္းကာလမွာပင္ ျမတ္စြာဘုရားရွိရာ
သာ၀တၱိျပည္ ေဇတ၀န္ေက်ာင္းေတာ္သို႔ ျပန္သြားၾကပါတယ္။

         ျမတ္စြာဘုရားက ေမတၱာလက္နက္ကို ယူေဆာင္ၿပီး ေတာအုပ္သို႔ ျပန္သြားၾကရန္ တိုက္
တြန္းၿပီး ေမတၱာသုတ္ေဒသနာကို ေဟာၾကားေပးလိုက္ပါတယ္။ ရဟန္းေတာ္တို႔၏ ေမတၱာဓာတ္
ေၾကာင့္ နတ္မ်ားက ခ်စ္လာၾကၿပီး ေအးခ်မ္းစြာ ေနေတာ္မူၾကရပါတယ္။
         ရဟန္းေတာ္ငါးရာတို႔ဟာ ထိုေတာအုပ္မွာပင္ ၀ါေခါင္လအတြင္း ဒုတိယ၀ါ ကပ္ေတာ္မူၾကၿပီး ေမတၱာတရားကို ပြားမ်ား၍ ၀ိပႆနာတရားကို ဆက္လက္အားထုတ္ၾကရာ ၀ါမကၽြတ္မီ
အားလံုး ရဟႏၱာ ျဖစ္ေတာ္မူၾကပါတယ္။ ဘုရားရွင္က (၁) ရဟန္းေတာ္ငါးရာကို အေၾကာင္းျပဳ၍ေမတၱာသုတ္ကို ၀ါတြင္းကာလ၌ ေဟာေတာ္မူပါတယ္။ (၂) ရဟန္းေတာ္ငါးရာတို႔ ေတာအုပ္သို႔
ျပန္၍ ၀ါေခါင္လ၌ ပစၦမ၀ါကပ္ေတာ္မူပါတယ္။ ဒီအေၾကာင္းမ်ားကိုေထာက္၍ ၀ါေခါင္လျပည့္ေန႔ကို ေမတၱာအခါေတာ္ေန႔ ျဖစ္ေပၚလာရပါတယ္။

ေမတၱာဘာ၀နာအေၾကာင္း သိေကာင္းစရာမ်ား
*********************************************
ေမတၱာဘာ၀နာသည္ မိမိကိုလည္း ခ်မ္းသာေစသည္။ သူတစ္ပါးကိုလည္း ခ်မ္းသာေစသည္။ မိမိကိုလည္း ေဘးကင္းေစသည္။ သူတစ္ပါးကိုလည္း ေဘးကင္းေစသည္။
ေမတၱာ၏ လကၡဏာသည္ သက္ရွိသတၱ၀ါမွန္သမွ်တို႔၏ အက်ိဳးစီးပြားကို က်င့္ေဆာင္ၿခင္းျဖစ္၏။ မိဘအေပၚ သားသမီးအေပၚတြင္သာ မဟုတ္ဘဲ သက္ရွိ သတၱ၀ါအားလုံးတို႔၏ အက်ိဳးစီးပြားကို က်င့္ေဆာင္မွသာလွ်င္ ေမတၱာဘာ၀နာအစ္ဟု ေခၚဆိုႏိုင္၏။
ေမတၱာ၏ ၿပဳလုပ္တတ္သည့္ ကိစၥသည္ အာဃာတကို ပယ္ေဖ်ာက္ေပးၿခင္းျဖစ္၏။
ေမတၱာ၏ ထင္ရွားေသာ အၿခင္းအရာသည္ စိတ္ထဲတြင္ အၿမဲတမ္းေအးၿမ ၿငိမ္းခ်မ္းေနျခင္းျဖစ္၏။
ေမတၱာၿဖစ္ၿခင္း၏ အနီးဆံုးအေၾကာင္းသည္ သတၱ၀ါတို႔၏ ေကာင္းကြက္ကို ရွာၾကံ ၾကည့္ရႈတတ္ၿခင္းျဖစ္၏။

ေမတၱာပြားနည္းမ်ား
ေမတၱာဘာ၀နာ ပြားမ်ားအားထုတ္လိုသူတို႔သည္ မိမိကိုယ္၌ သက္ေသျပဳျခင္းငွာ မိမိကိုယ္ကို ေရွးဦးစြာ ပြားမ်ားအားထုတ္ရသည္။ ကိုယ္ခ်င္းစာသကဲ့သို႔ျဖစ္သည္။
၁။ ငါသည္ ရန္ကင္းလို၏။ ရန္ကင္းပါေစ။
၂။ စိုးရိမ္ျခင္း ကင္းလို၏၊ စိုးရိမ္ျခင္း ကင္းပါေစ။
၃။ ဆင္းရဲျခင္း ကင္းလို၏။ ဆင္းရဲျခင္း ကင္းပါေစ။
၄။ မိမိကိုယ္ကို ခ်မ္းသာေအာင္ ရြက္ေဆာင္လို၏။ ခ်မ္းသာေအာင္ ရြက္ေဆာင္ႏိုင္ပါေစ- ဟုပြားၿပီးလွ်င္ ပိယ-ၾကည္ညိဳဖြယ္ ဂုဏ္ထူးရွိေသာဆရာ၊ ဆရာအရြယ္ ပုဂၢိဳလ္ျမတ္ကို သီလ စေသာ ဂုဏ္ကို ဆင္ျခင္၍ အဖန္ဖန္ပြားရသည္။

သီမသေမၻဒ
သီမသေမၻဒ ျဖစ္ေအာင္ ျပဳလိုေသးမူကား ေရွးဦးစြာ ပိယ= ခ်စ္ေသာ ပုဂၢိဳလ္၌ ေမတၱာလိုတုိင္း ရေအာင္ပြားရသည္။ ထိုေနာက္ မဇၩတၱ= အလယ္အလတ္ ပုဂၢိဳလ္္၌၊ ထိုေနာက္ ေဝရီ=ရန္သူ ပုဂၢိဳလ္၌ ေမတၱာလုိတုိင္း ရေအာင္ ပြားရသည္။

ဩဓိေမတၱာ အေနာဓိ ေမတၱာ
ယင္းသို႔ ေမတၱာဘာဝနာ ပြါးမ်ားအားထုတ္ရာတြင္ ပုဂၢိဳလ္ တဦးတည္းကို ျဖစ္ေစ၊ ပုဂၢိဳလ္တစုကို ျဖစ္ေစ ပိုင္းျခား ကန္႔သတ္၍ ပြါးမ်ားလွ်င္ ဩဓိေမတၱာ ျဖစ္၏။ မည္သည့္ ပုဂၢိဳလ္ဟု မပိုင္းျခား မကန္႔သတ္ပဲ တေလာကလံုးရွိ သတၱဝါ အားလံုးကို အာ႐ံုျပဳ၍ ပြါးမ်ားလွ်င္ အေနာဓိေမတၱာ ျဖစ္၏။

ထို႔အျပင္ အရပ္(၁၀)မ်က္ႏွက္ႏွာ ဒိသာဖရဏ ေမတၱာပြားနည္း၊ ေမတၱသုတ္ေတာ္လာ ေမတၱာပြားနည္း (၁၁)နည္းမ်ားကိုလဲ မင္းကြန္းတိပိဋက ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး ေရးစပ္ေတာ္မူသည့္အတိုင္း ျမန္မာလို ေမတၱာပို႔ ကဗ်ာမ်ားျဖင့္လဲ ေမတၱာပို႔ကာ ပြားမ်ားအားထုတ္ႏိုင္သည္။

ေမတၱာဘာ၀နာ ပြားက်ိဳး (၁၁) မ်ိဳး
ေမတၱာပြါးသူသည္-
၁) ခ်မ္းခ်မ္းသာသာ အိပ္ရၿခင္း၊
၂) ခ်မ္းခ်မ္းသာသာ ႏိုးရၿခင္း၊
၃) အိပ္မက္ေကာင္းကိုသာ ၿမင္မက္ၿခင္း၊
၄) လူအမ်ား ခ်စ္ခင္ျခင္း၊
၅) နတ္တို႔ ခ်စ္ခင္ျခင္း၊
၆) နတ္တို႔ ေစာင့္ေရွာက္ျခင္း၊
၇ လက္နက္၊ အဆိပ္၊ မီး စသည္တို႔ေၾကာင့္ မေသျခင္း၊
၈) လ်င္ၿမန္စြာ သမာဓိရၿခင္း၊
၉) ရႊင္ၾကည္လန္းဆန္းေသာ မ်က္ႏွာရွိၿခင္း၊
၁၀) မေတြမေ၀ သတိရွိလ်က္ ေသရၿခင္း၊
၁၁) ေသေသာအခါ ၿဗဟၼာၿပည္သို႔ လားေရာက္ရၿခင္း။

အိပ္လဲခ်မ္းသာ၊ ႏိုးခ်မ္းသာ၊ ေကာင္းရာ အိပ္မက္သည္။
လူေရာ နတ္ပါ၊ ခ်စ္ခင္တာ၊ ေစာင့္ရာ နတ္တို႔သည္။
လက္နက္ ဆိပ္မီး၊ မဖ်က္ဆီး၊ အၿပီး စိတ္တည္ၾကည္။
မ်က္ႏွာၾကည္ေလ၊ မေတြေဝ၊ အေသ ေကာင္းလွသည္။
ျဗဟၼာ့ဘံုလား၊ ဆယ့္တပါး၊ က်ိဳးမ်ား ေမတၱာရည္။
( အဂၤုတၱရ၊ ဧကာဒသက၊ ၅၄၁ )

ေမတၱာအာနိသင္ သာဓကဇာတ္ေတာ္မ်ား
သီလဝမင္းႀကီး ဇာတ္ေတာ္၌ အမတ္ယုတ္မာသည္ မိဖုရားကို ျပစ္မွား၏။ မင္းႀကီး၏ တုိင္းျပည္ စည္းစိမ္းကို မင္းတစ္ပါးလက္သို႔ ေရာက္ေအာင္ျပဳ၏။ မင္းႀကီးသည္ အမတ္တစ္ေထာင္ႏွင့္တကြ သုႆန္၌ လည္ပင္းအထိ အရွင္လတ္လတ္ အျမွဳပ္ခံရသည့္တုိင္ေအာင္ အမ်က္မထြက္။ ေတာေခြးတို႔ ေျမယက္၍ေဖာ္ျခင္း၊ ဘီလူးတို႔ ျပန္ပို႔ျခင္းျဖင့္ စည္းစိမ္ျပန္ရ၏။ ရန္သူမင္းလည္း မိတ္ေဆြမင္းအရာ၌တည္၏။
ခႏၲီဝါဒီရေသ့ ဇာတ္ေတာ္၌ ကေလာဗုမင္းသည္ ဆူးရွိေသာ ႀကိမ္ျဖင့္ရိုက္ျခင္း၊ နား, ႏွာ, လက္, ေျခ ျဖတ္ျခင္း စသည္ျပဳေသာ္လည္း ဟဒယဝတၳဳ၌ တည္ေသာ ခႏၲီကို မထိခိုက္ေအာင္ အမ်က္ထိန္း၏။ ႏွလံုးရည္ စြမ္းလွ၏။
စူဠဓမၼဇာတ္ေတာ္၌ ပက္လက္အရြယ္မင္းသားငယ္ကို ခမည္းေတာ္ မဟာပတာပမင္းသည္ ေျခလက္ေလးဘက္မွ်စ္ကဲ့သို႔ခုတ္ျဖတ္၍ အာဏာသားတို႔ကို ေခါင္းဦးျဖတ္ခုိင္း၏။ ဦးေခါင္းျဖတ္သူ အာဏာသား၊ ေစခုိင္းသူ ခမည္းေတာ္၊ ငိုေၾကြးသူ မယ္ေတာ္၊ ဒုကၡသည္မိမိ ဤ ေလးေယာက္၌ စိတ္ညီမွ်ေအာင္ ခုိင္ၿမဲစြာ ေဆာက္တည္သည္။ ေဒါသအျခင္းအရာ မျပဳ။
ဆဒၵန္ဆင္မင္း ဇာတ္ေတာ္၌ ျမွားျဖင့္ ခ်က္မွပစ္ေဖာက္ေသာ မုဆိုးႀကီးကိုေသာ္လည္း အမ်က္မယူ အစြယ္ျဖတ္လွဴေသးသည္။
မဟာကပိဇာတ္ေတာ္၌ ေခ်ာက္မွလူကို ကယ္ဆယ္၍ ပင္ပန္းစြာအိပ္ေနခိုက္ ေက်ာက္ခဲျဖင့္ ထိုသူက ထုေသာ္လည္း အမ်က္မဖို႔၊ ေဘးကင္းရာသို႔ အေရာက္ပို႔ေသး၏။
ဘူရိဒတ္ နဂါးမင္း၊ စေမၸယ်နဂါးမင္း၊ သခၤါပါလနဂါးမင္း၊ မတုေပါသထ ဆင္မင္းဇာတ္ေတာ္တို႔၌လည္း အမ်က္မထား ေမတၱာပြားကာ က်င့္ၾကံအားထုတ္ခဲ့ေသာ သာဓကမ်ား မ်ားစြာရွိခဲ့ပါသည္။

ဤသို႔ျဖင့္ ေမတၱာအေၾကာင္း ေကာင္းေကာင္းသိရွိနားလည္ၾကကာ ေမတၱာဘာ၀နာကို က်ိဳးစား၍ ပြားမ်ားအားထုတ္ႏိုင္ၾကပါေစ။ ကမၻာသူကမၻာသား သတၱ၀ါအာလုံး ေဘးရန္ကင္းကြာ က်န္းမာခ်မ္းသာ ၿငိမ္းခ်မ္းေပ်ာ္ရႊင္ၾကပါေစ။

No comments:

Followers

My Blog List