Parents to parent-less
Home to home-less
Hair to hair-less
Self to self-less
ဒီႏွစ္ကေနဒါေႏြက အညာေနြပူသလုိခံစားရသည္။ ခါတုိင္းႏွစ္ထက္ ပုိပူသလုိပဲ။ ဒါမွမဟုတ္လဲ ႏွစ္တုိင္းႏွစ္တုိင္း ေႏြရာသီေရာက္လာရင္ ခါတုိင္းႏွစ္ထက္ ပုိပူတယ္လုိ႔ ထင္တတ္ၾကျမဲျဖစ္ေနသလားေတာ့မသိပါ။ ခါတုိင္းဝတ္ေနက် တီရွပ္ကိုေတာင္ ေခြ်းေလးစိုစိစိျဖစ္လာလုိ႔ ခြ်တ္ထားလုိက္ရသည္။
ကေနဒါေႏြမည္သုိ႔ ပူသည္ျဖစ္ေစ..၊ ကေနဒီယန္မ်ားအဖုိ႔ တႏွစ္ပတ္လည္မွ သုံးလ၊ေလးလေလာက္ ေႏြရာသီအရသာကုိ ခံစာရတာဆုိေတာ့ လူတုိင္းလူတုိင္မ်က္ႏွာမွာ ျပဳံရြင္ေသာမ်က္ႏွာကုိ ေတြ႕ျမင္ရတတ္သည္။ ေႏြရာသီအျပဳံးႏွင္အတူ ထာဝရသိမ္းထားရေလာက္ေအာင္ ၾကည္ႏူးဖြယ္ေကာင္းေသာ ျမင္းကြင္းကေတာ့ တုိရန္ုတို၊ မဟာဓမၼိကျမန္မာေက်ာင္းမွာ ဘဂၤလာေဒရွ္ဗုဒၶဘာသာမိသားစု စုေပါင္းရွင္ျပဳပြဲျဖစ္သည္။
အေမရိကန္ ေဘာ္စတြန္ေေရာက္ဘဂၤလာေဒရွ္မိသားစုႏွင့္ကေနဒါ၊တုိရန္တုိေရာက္ ဘဂၤလာေဒရွ္မိသားစုတုိ႔ သားမ်ားကုိ စုေပါင္းရွင္ျပဳကာ သာသနာ့ေဘာင္သုိ႔
ေႏြရာသီ ေက်ာင္းပိတ္ရက္တြင္ တစ္ခဏတာမွ်ဝင္ေရာက္ တရားဓမၼမ်ား ပြားမ်ားေစျခင္းျဖစ္ပါသည္။
ယေန႔ေခတ္ဗုဒၶဘာသာမိသားစုတြင္ သား၊သမီးငယ္မ်ားအား သာသနာ့ေဘာင္သုိ႔ ဝင္ေရာက္ေစျခင္မွာ ေခတ္စားလာေသာ ၊ ေပၚျပဴလာယဥ္ေက်းမႈ တစ္ခုျဖစ္လာသည္။ ေကာင္းေသာ ယဥ္ေက်းမႈတစ္ခုလုိ႔ ဆုိႏုိင္ပါသည္။ ဒီယဥ္ေက်းမႈကုိ အေျခခံ၍ သာသနာျပဳေခါင္းေဆာင္မ်ားႏွင့္ မိဘမ်ားႏွင့္ ပူေပါင္းကာ ျမတ္စြာဘုရား သာသနာေတာ္ကုိ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းသာသနာမွ မိသာစုသာသနာ၊ အိမ္တြင္းသာသနာ က်င့္ေဆာင္ႏုိင္မည္ျဖစ္ပါသည္။
ေခတ္မွိ ဖြင့္ၿဖုိးတုိတတ္လာသည္ႏွင့္အမွ် လူးတုိင္းမွာ အခ်ိန္က အကန္အသတ္ရွိလာသည္။ မိဘေတြမွာ အလုပ္တက္ရ၊သားငယ္၊သမီးငယ္မ်ားမွာ ေက်ာင္းပိတ္ထားေသာ္လည္း အမ်ားႏွင့္ ရင္ေဘာင္တန္းႏုိင္ေအာင္ သင္တန္းေပါင္းစုံတက္ရႏွင့္ အခ်ိန္ကပုိသည္မရွိ။
ဒီလုိအခ်ိန္အကန႔္အသတ္ရွိသည့္ၾကားက သားသမီးမ်ားကို သာသနာ့ေဘာင္သုိ႔ ဝင္ေစျခင္းမွာ ၊ Buddhist Camp သြင္းလိုက္ျခင္းပင္ျဖစ္သည္။
ဒါေၾကာင့္ ရွင္ျပဳျခင္းကုိ ေခတ္စကားႏွင့္ လြယ္လြယ္ကူကူ ေျပာရရင္ Home to homeless - ကုိယ္အိမ္ျဖင့္ ေနထုိင္ရျခင္းမွ - အုိးမဲ့အိမ္မဲ့ဘဝ၊ Parent to parent less - မိဘႏွင့္အတူေနရတဲ့ဘဝမွ- မိဘမဲ့ဘဝ၊ Heir to Heir-less ဆံပင္ျဖင့္ လွလွပပ ဘဝမွ- ကတုန္းဘဝ မလွအပေ ခဏတာက်င္ၾကံေစျခင္းျဖစ္သည္။ ထုိထက္အဆင့္ျမင့္ျမင့္ ေျပာရရင္ self to self-less - ငါ. အတၱ၊ ပုိင္ဆုိ္လုိျခင္းမွ၊ ငါဆုိတာမရွိ၊ ပုိင္ဆုိင္မႈ မရွိျခင္းဘဝကုိ ခဏတာက်င့္ၾကရျခင္းျဖစ္ေပသည္။ သိကၡာပုဒ္ အေရးအတြက္အာျဖင့္ ေျပာရေသာ္၊ ကုိရင္မ်ားအတြက္ ( ၁၀) ပါးရွိသည္။
၇-ႏွစ္ေက်ာ္ ၈-ႏွစ္သြားအရြယ္ကေလးသူငယ္ဘဝသည္ ဘာသာေရး၊ ရုိးရာယဥ္ေက်းမႈကုိ လက္ဆင့္ကမ္း သင္ျပအေကာင္းဆုံးအရြယ္ျဖစ္သည္။ လူပ်ိုအရြယ္ေရာက္လာပါက ဘာသာတရားသင္ျပရန္ ခက္ခဲလာၿပီး ၊ မိဘစကားကုိပင္ ေကာင္းေကာင္းနာမေထာင္ျဖစ္လာတတ္သည္။
ကုိရင္ေလာင္းမ်ား မိဘႏွင့္အတူေနရာမွ ဘဝေျပာင္း သကၤန္းဝတ္ကာ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းမွာ ေနရျခင္းသည္။ ပထမဆုံး အိမ္းကုိ စြန္႕ခြါျခင္းဟူေသာ စြန္႔စားမႈ တစ္ခုျဖစ္သည္။ လူဘဝတြင္ ပထမဆုံး မိဘေတြကုိ အမွီမျပဳပဲ ကုိယ့္အားကိုိယ္ကုိး၊ ကုိယ့္စားစရာ ကုိရွာစားဘဝကုိ လက္ေတြ႕ စမ္းသပ္လုိက္ျခင္းျဖစ္သည္။ အေနာက္တုိင္းယဥ္ေက်းမႈအရ ၁၈-ႏွစ္ျပည့္မွ မိဘႏွင့္ ခြဲခြာကာ ေနထုိင္ရမည္ဟူေသာ ဘေဝေနနည္းကုိ ဗုဒၶဘာသာက ေစာေစာစီးစီး သင္တန္းေပးလုုိက္ျခင္းပင္။
အတုျမင္ အတတ္သင္
ကေလးတုိ႔သဘာဝအရ..အရာရာကုိ စူးစမ္းလုိစိတ္ရွိသည္။ ကေလးမ်ား ေနထုိင္ရာ ေပါင္းသင္းရာ ပတ္ဝန္က်င္ကုိ လုိက္၍ ေဆးလိပ္ေသာက္ျခင္း၊ အရက္ေသာက္ျခင္းမ်ားကုိ အတုခိုးတတ္ၾကသည္။ ၾကည့္ရႈ ေလ့လာေသာရုပ္ရွင္ႏွင့္စာေပမ်ားလည္း ပတ္ဝန္းက်င္ သူငယ္ခ်င္းမိတ္ေဆြမ်ားကုိ လုိက္၍ အတူယူ ေလ့လာၾကည့္ရႈ႕တတ္ၾကသည္။
တစ္ခါတုန္းက အသက္ရွစ္ႏွစ္အရြယ္ ကေလးငယ္တစ္ေယာက္ကုိ စာေရးသူ ေမးၾကည့္ဖူးသည္။ မင္းႀကီးလာရင္ အရက္ေသာက္မွာလားဆုိေတာ့ ကေလးငယ္က အရက္ေသာက္မယ္ဟု ေျဖဆုိသည္။ ဤကဲ့သုိ႕ေျဖဆုိျခင္းမွာ ထုိကေလးငယ္သည္ သူ႕အေဖ အရက္ေသာက္ျခင္းကုိ မၾကာခဏျမင္ေတြ႕ေနရေသာ ေၾကာင့္ျဖစ္သည္။
ဒကာတစ္ေယာက္မွလည္း သူ႔အေတြ႕အၾကဳံကုိေျပာျပရာတြင္.. သူသည္ တစ္ခုေသာ ညေနခင္းတြင္ အလုပ္ကအျပန္ အိမ္ျပင္ထြက္ကာ ေဆးလိပ္ေသာက္ေနသည္ဟုဆို၏။ ခဏၾကာေတာ့ ကေလးက အေဖ့နား ေျပးလာကာ “အေဖ ဘာလုပ္ေနတာလဲ” ဟု ေမးလုိက္သည္။ အေဖက “ငါ ေဆးေလာက္ေသာက္ေနတာ”လုိ႔ ေျဖလုိက္ေတာ့ သားငယ္က ေဆာလ်င္စြာ “ သားလည္း ႀကီးလာရင္ ေဆးလိပ္ေသာက္မယ္”ဟုသားငယ္က ဆုိေၾကာင္း ေျပာျပဖူးသည္။
ကေလးမ်ားသည္ အတုျမင္ အတတ္သင္လြယ္၏။ ထုိ႕ေၾကာင့္ ကေလးငယ္မ်ား ငယ္စဥ္ကတည္းက သူတစ္ပါး အသက္ မသတ္ရ၊ သူတစ္ပါး ပစၥည္းမခုိးရ၊ အရက္မေသာက္ရ စေသာ တားျမစ္ခ်က္မ်ားကို ႏွလုံးသားထဲေရာက္ေအာင္ သာသနာ့ေဘာင္မွာ ကုိရင္ဝတ္ခါ သင္ၾကားေပးျခင္းျဖစ္သည္။ လူငယ္တုိ႕သဘာဝ အရက္ေသာက္ျခင္း၊ ေဆးလိပ္ေသာက္ျခင္းကို အစမ္းသေဘာ ျမည္းစမ္းလုိ႕ေသာ္လည္း အသိစိတ္ထဲမွာ မေကာင္းဘူးဟု သိေနေသာအခါ ၊ ေႏွာင္အခါ ေရွာင္းၾကဥ္လုိစိတ္ျဖစ္လာပါလိမ့္မည္။
ကေလးမ်ား ကုိယ္ပုိင္ ဆုံးျဖတ္ခြင့္
မိဘမ်ားသည္ မိမိသားသမီးမ်ားကုိ အသက္ဘယ္ေလာက္ပင္ႀကီးႀကီး ကေလးဟုထင္မွတ္ကာ ေနရာတုိင္းတြင္ ပါဝင္တတ္သည္။ ကေလးငယ္မ်ား စဥ္စား၊သိတတ္လာမည္မွ် ကုိယ္တုိင္ လြတ္လပ္သား စဥ္စား ေတြးေခၚခြင့္ကုိေပးသင့္သည္။
ဒီေန႔ ကုိရင္ဝတ္ၿပီးစ ကုိရင္သစ္သုံးပါးအား စာေရးသူမွာ ဗုဒၶဘာသာတြင္ ကုိရင္တုိ႔ အႀကိဳက္ဆုံးအခ်က္ကုိ ေျပာျပပါဟု အလြတ္သေဘာေမးၾကည့္သည္။
ထုိအခါ ကုိရင္တစ္ပါးက အတန္ၾကာစဥ္းစားၿပီးေနာက္ “ ဗုဒၶဘာသာတြင္ အႀကဳိက္ဆုံးအခ်က္မွာ “ဗုဒၶသည္ အျခားဘာသာေရး ေခါင္းေဆာင္တုိ႔ကဲ့သုိ႔ ငါကုိယုံၾကည္ပါဟု မေျပာပဲ ၊ ကုိယ္ပုိင္ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ဆုံးျဖတ္ခြင့္ကုိေပးသည္။ ဗုဒၶ၏တပည့္သားသံဃာေတာ္မ်ားကလည္း သာသနာျပန္႔ပြားေရးကုိ ေဆာင္ရြက္ရာတြင္ အတင္းအဓမၼတုိက္တြန္းျခင္းမရွိ လြတ္လြတ္စြာ ေရြးခ်ယ္ခြင့္ကိုေပးသည္။ ဗုဒၶသည္ ၊ သူ႕ မယုံၾကည္သူကုိလည္းေကာင္း။ ဗုဒၶဘာသာေခါင္းေဆာင္မ်ားသည္ သူ႔ဘာသာ မဝင္သူမ်ားကုိ အၾကမ္းဖက္ စစ္မက္ျပဳကာ
တုိက္ခုိက္ သြန္းသြင္းျခင္းမရွိသည္ကုိ အႀကုိက္ဆုံးျဖစ္သည္ဟုဆုိသည္။
ဟုတ္ပါသည္။
ဗုဒၶသည္ လူသားတုိင္းကုိ ကုိယ္တုိင္းဆုံးျဖတ္ခြင့္ေပးသည္။ ဗုဒၶက လမ္းညႊန္သင္ၾကားျပသေပးရုံသာ။
လူတုိ႔သဘာဝ ကေလးမ်ား မျမဲတမ္းလုိလုိ မိမိကိုယ္ ဗဟုိရ္ျပဳတတ္၏။ ကေလးမ်ား ကစားစရာအရုပ္ကေလးကုိပင္ သူမ်ားႏွင့္အတူ မွ်ေဝကာ မကစားခ်င္။ ငါ ပုိင္ဆုိင္လုိစိတ္၊ ငါ ႀကီးစုိးလုိစိတ္ ရွိတတ္၏။ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းမွာ ကုိရင္ဝတ္လုိက္ျခင္းျဖင့္ စားေသာက္စရာ၊ အိပ္ရာေနရာ၊ ပစၥည္းမ်ားကို အားလုံး မွ်ေဝသုံးစြဲရသည္။ ဤသုိ႔ သုံးစြဲလာတတ္ျခင္းျဖင့္ self ပုိင္ဆုိင္လုိျခင္းအေနအထားမွ self-less ငါ-ပုိင္ဆုိင္လုိျခင္းကုိ နည္းပါေအာင္ ကိုယ္ေတြ့ေလ့လာလုိက္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။
ဗုဒၶေလာင္းလ်ာ သိဒၶတၳမင္းသားဘဝက ဥယ်ာဥ္ေတာ္ကုိ လွည့္လယ္ရင္း သူအုိ၊ သူနာ၊ သူေသ၊ ရဟန္း ဆုိတဲ့ နိမိတ္ႀကီးေလးပါးကုိ ေတြ႕လုိက္ရေတာ့ ေလာကမွာ အုိတာရွိရင္ ..မအုိရာလည္း ရွိရမယ္၊ နာတာရွိရင္၊မနာရာလည္းရွိရမယ္။ ေသတာရွိရင္ မေသတာလဲရွိရမယ္လုိ႔ အေတြးေပါက္ကာ ေနာက္ဆုံးေျဖရွာေတာ့ မအုိ၊မနာ၊မေသရာ လမ္းစကေတာ့ ရဟန္းဘဝျဖစ္ေၾကာင္းသိရ၍ ၊ ေတာထြက္ကာ ရဟန္းျပဳခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။
ယခုလည္း ဗုဒၶဘသာကေလးငယ္မ်ားကုိ “ အုိးျခင္း၊နာျခင္း၊ေသးျခင္း”ရဲ႕လမ္းစအေျဖေသာ ရဟန္းဘဝ မိတ္ဆက္ေပးလုိက္ျခင္းျဖစ္သည္။
ဤသုိ႔ ကေလးဘဝက မိတ္ဆက္ေပးျခင္းျဖင့္ ပါရမီအထုံရကာ birth to birth-less , aging to age-less , sick to sick-less, death to deathless လမ္းစကုိ ရွာေဖြေတြ႕ရွိျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ကေလးဘဝျဖင့္ ဗုဒၶတရားမ်ားကုိ ေလ့လာျခင္းသည္ ေကာင္းေသာအစဥ္အျဖစ္ေၾကာင္းတင္ျပလုိက္ရပါသည္။
Home to home-less
Hair to hair-less
Self to self-less
ဒီႏွစ္ကေနဒါေႏြက အညာေနြပူသလုိခံစားရသည္။ ခါတုိင္းႏွစ္ထက္ ပုိပူသလုိပဲ။ ဒါမွမဟုတ္လဲ ႏွစ္တုိင္းႏွစ္တုိင္း ေႏြရာသီေရာက္လာရင္ ခါတုိင္းႏွစ္ထက္ ပုိပူတယ္လုိ႔ ထင္တတ္ၾကျမဲျဖစ္ေနသလားေတာ့မသိပါ။ ခါတုိင္းဝတ္ေနက် တီရွပ္ကိုေတာင္ ေခြ်းေလးစိုစိစိျဖစ္လာလုိ႔ ခြ်တ္ထားလုိက္ရသည္။
ကေနဒါေႏြမည္သုိ႔ ပူသည္ျဖစ္ေစ..၊ ကေနဒီယန္မ်ားအဖုိ႔ တႏွစ္ပတ္လည္မွ သုံးလ၊ေလးလေလာက္ ေႏြရာသီအရသာကုိ ခံစာရတာဆုိေတာ့ လူတုိင္းလူတုိင္မ်က္ႏွာမွာ ျပဳံရြင္ေသာမ်က္ႏွာကုိ ေတြ႕ျမင္ရတတ္သည္။ ေႏြရာသီအျပဳံးႏွင္အတူ ထာဝရသိမ္းထားရေလာက္ေအာင္ ၾကည္ႏူးဖြယ္ေကာင္းေသာ ျမင္းကြင္းကေတာ့ တုိရန္ုတို၊ မဟာဓမၼိကျမန္မာေက်ာင္းမွာ ဘဂၤလာေဒရွ္ဗုဒၶဘာသာမိသားစု စုေပါင္းရွင္ျပဳပြဲျဖစ္သည္။
အေမရိကန္ ေဘာ္စတြန္ေေရာက္ဘဂၤလာေဒရွ္မိသားစုႏွင့္ကေနဒါ၊တုိရန္တုိေရာက္ ဘဂၤလာေဒရွ္မိသားစုတုိ႔ သားမ်ားကုိ စုေပါင္းရွင္ျပဳကာ သာသနာ့ေဘာင္သုိ႔
ေႏြရာသီ ေက်ာင္းပိတ္ရက္တြင္ တစ္ခဏတာမွ်ဝင္ေရာက္ တရားဓမၼမ်ား ပြားမ်ားေစျခင္းျဖစ္ပါသည္။
ယေန႔ေခတ္ဗုဒၶဘာသာမိသားစုတြင္ သား၊သမီးငယ္မ်ားအား သာသနာ့ေဘာင္သုိ႔ ဝင္ေရာက္ေစျခင္မွာ ေခတ္စားလာေသာ ၊ ေပၚျပဴလာယဥ္ေက်းမႈ တစ္ခုျဖစ္လာသည္။ ေကာင္းေသာ ယဥ္ေက်းမႈတစ္ခုလုိ႔ ဆုိႏုိင္ပါသည္။ ဒီယဥ္ေက်းမႈကုိ အေျခခံ၍ သာသနာျပဳေခါင္းေဆာင္မ်ားႏွင့္ မိဘမ်ားႏွင့္ ပူေပါင္းကာ ျမတ္စြာဘုရား သာသနာေတာ္ကုိ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းသာသနာမွ မိသာစုသာသနာ၊ အိမ္တြင္းသာသနာ က်င့္ေဆာင္ႏုိင္မည္ျဖစ္ပါသည္။
ေခတ္မွိ ဖြင့္ၿဖုိးတုိတတ္လာသည္ႏွင့္အမွ် လူးတုိင္းမွာ အခ်ိန္က အကန္အသတ္ရွိလာသည္။ မိဘေတြမွာ အလုပ္တက္ရ၊သားငယ္၊သမီးငယ္မ်ားမွာ ေက်ာင္းပိတ္ထားေသာ္လည္း အမ်ားႏွင့္ ရင္ေဘာင္တန္းႏုိင္ေအာင္ သင္တန္းေပါင္းစုံတက္ရႏွင့္ အခ်ိန္ကပုိသည္မရွိ။
ဒီလုိအခ်ိန္အကန႔္အသတ္ရွိသည့္ၾကားက သားသမီးမ်ားကို သာသနာ့ေဘာင္သုိ႔ ဝင္ေစျခင္းမွာ ၊ Buddhist Camp သြင္းလိုက္ျခင္းပင္ျဖစ္သည္။
ဒါေၾကာင့္ ရွင္ျပဳျခင္းကုိ ေခတ္စကားႏွင့္ လြယ္လြယ္ကူကူ ေျပာရရင္ Home to homeless - ကုိယ္အိမ္ျဖင့္ ေနထုိင္ရျခင္းမွ - အုိးမဲ့အိမ္မဲ့ဘဝ၊ Parent to parent less - မိဘႏွင့္အတူေနရတဲ့ဘဝမွ- မိဘမဲ့ဘဝ၊ Heir to Heir-less ဆံပင္ျဖင့္ လွလွပပ ဘဝမွ- ကတုန္းဘဝ မလွအပေ ခဏတာက်င္ၾကံေစျခင္းျဖစ္သည္။ ထုိထက္အဆင့္ျမင့္ျမင့္ ေျပာရရင္ self to self-less - ငါ. အတၱ၊ ပုိင္ဆုိ္လုိျခင္းမွ၊ ငါဆုိတာမရွိ၊ ပုိင္ဆုိင္မႈ မရွိျခင္းဘဝကုိ ခဏတာက်င့္ၾကရျခင္းျဖစ္ေပသည္။ သိကၡာပုဒ္ အေရးအတြက္အာျဖင့္ ေျပာရေသာ္၊ ကုိရင္မ်ားအတြက္ ( ၁၀) ပါးရွိသည္။
၇-ႏွစ္ေက်ာ္ ၈-ႏွစ္သြားအရြယ္ကေလးသူငယ္ဘဝသည္ ဘာသာေရး၊ ရုိးရာယဥ္ေက်းမႈကုိ လက္ဆင့္ကမ္း သင္ျပအေကာင္းဆုံးအရြယ္ျဖစ္သည္။ လူပ်ိုအရြယ္ေရာက္လာပါက ဘာသာတရားသင္ျပရန္ ခက္ခဲလာၿပီး ၊ မိဘစကားကုိပင္ ေကာင္းေကာင္းနာမေထာင္ျဖစ္လာတတ္သည္။
ကုိရင္ေလာင္းမ်ား မိဘႏွင့္အတူေနရာမွ ဘဝေျပာင္း သကၤန္းဝတ္ကာ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းမွာ ေနရျခင္းသည္။ ပထမဆုံး အိမ္းကုိ စြန္႕ခြါျခင္းဟူေသာ စြန္႔စားမႈ တစ္ခုျဖစ္သည္။ လူဘဝတြင္ ပထမဆုံး မိဘေတြကုိ အမွီမျပဳပဲ ကုိယ့္အားကိုိယ္ကုိး၊ ကုိယ့္စားစရာ ကုိရွာစားဘဝကုိ လက္ေတြ႕ စမ္းသပ္လုိက္ျခင္းျဖစ္သည္။ အေနာက္တုိင္းယဥ္ေက်းမႈအရ ၁၈-ႏွစ္ျပည့္မွ မိဘႏွင့္ ခြဲခြာကာ ေနထုိင္ရမည္ဟူေသာ ဘေဝေနနည္းကုိ ဗုဒၶဘာသာက ေစာေစာစီးစီး သင္တန္းေပးလုုိက္ျခင္းပင္။
အတုျမင္ အတတ္သင္
ကေလးတုိ႔သဘာဝအရ..အရာရာကုိ စူးစမ္းလုိစိတ္ရွိသည္။ ကေလးမ်ား ေနထုိင္ရာ ေပါင္းသင္းရာ ပတ္ဝန္က်င္ကုိ လုိက္၍ ေဆးလိပ္ေသာက္ျခင္း၊ အရက္ေသာက္ျခင္းမ်ားကုိ အတုခိုးတတ္ၾကသည္။ ၾကည့္ရႈ ေလ့လာေသာရုပ္ရွင္ႏွင့္စာေပမ်ားလည္း ပတ္ဝန္းက်င္ သူငယ္ခ်င္းမိတ္ေဆြမ်ားကုိ လုိက္၍ အတူယူ ေလ့လာၾကည့္ရႈ႕တတ္ၾကသည္။
တစ္ခါတုန္းက အသက္ရွစ္ႏွစ္အရြယ္ ကေလးငယ္တစ္ေယာက္ကုိ စာေရးသူ ေမးၾကည့္ဖူးသည္။ မင္းႀကီးလာရင္ အရက္ေသာက္မွာလားဆုိေတာ့ ကေလးငယ္က အရက္ေသာက္မယ္ဟု ေျဖဆုိသည္။ ဤကဲ့သုိ႕ေျဖဆုိျခင္းမွာ ထုိကေလးငယ္သည္ သူ႕အေဖ အရက္ေသာက္ျခင္းကုိ မၾကာခဏျမင္ေတြ႕ေနရေသာ ေၾကာင့္ျဖစ္သည္။
ဒကာတစ္ေယာက္မွလည္း သူ႔အေတြ႕အၾကဳံကုိေျပာျပရာတြင္.. သူသည္ တစ္ခုေသာ ညေနခင္းတြင္ အလုပ္ကအျပန္ အိမ္ျပင္ထြက္ကာ ေဆးလိပ္ေသာက္ေနသည္ဟုဆို၏။ ခဏၾကာေတာ့ ကေလးက အေဖ့နား ေျပးလာကာ “အေဖ ဘာလုပ္ေနတာလဲ” ဟု ေမးလုိက္သည္။ အေဖက “ငါ ေဆးေလာက္ေသာက္ေနတာ”လုိ႔ ေျဖလုိက္ေတာ့ သားငယ္က ေဆာလ်င္စြာ “ သားလည္း ႀကီးလာရင္ ေဆးလိပ္ေသာက္မယ္”ဟုသားငယ္က ဆုိေၾကာင္း ေျပာျပဖူးသည္။
ကေလးမ်ားသည္ အတုျမင္ အတတ္သင္လြယ္၏။ ထုိ႕ေၾကာင့္ ကေလးငယ္မ်ား ငယ္စဥ္ကတည္းက သူတစ္ပါး အသက္ မသတ္ရ၊ သူတစ္ပါး ပစၥည္းမခုိးရ၊ အရက္မေသာက္ရ စေသာ တားျမစ္ခ်က္မ်ားကို ႏွလုံးသားထဲေရာက္ေအာင္ သာသနာ့ေဘာင္မွာ ကုိရင္ဝတ္ခါ သင္ၾကားေပးျခင္းျဖစ္သည္။ လူငယ္တုိ႕သဘာဝ အရက္ေသာက္ျခင္း၊ ေဆးလိပ္ေသာက္ျခင္းကို အစမ္းသေဘာ ျမည္းစမ္းလုိ႕ေသာ္လည္း အသိစိတ္ထဲမွာ မေကာင္းဘူးဟု သိေနေသာအခါ ၊ ေႏွာင္အခါ ေရွာင္းၾကဥ္လုိစိတ္ျဖစ္လာပါလိမ့္မည္။
ကေလးမ်ား ကုိယ္ပုိင္ ဆုံးျဖတ္ခြင့္
မိဘမ်ားသည္ မိမိသားသမီးမ်ားကုိ အသက္ဘယ္ေလာက္ပင္ႀကီးႀကီး ကေလးဟုထင္မွတ္ကာ ေနရာတုိင္းတြင္ ပါဝင္တတ္သည္။ ကေလးငယ္မ်ား စဥ္စား၊သိတတ္လာမည္မွ် ကုိယ္တုိင္ လြတ္လပ္သား စဥ္စား ေတြးေခၚခြင့္ကုိေပးသင့္သည္။
ဒီေန႔ ကုိရင္ဝတ္ၿပီးစ ကုိရင္သစ္သုံးပါးအား စာေရးသူမွာ ဗုဒၶဘာသာတြင္ ကုိရင္တုိ႔ အႀကိဳက္ဆုံးအခ်က္ကုိ ေျပာျပပါဟု အလြတ္သေဘာေမးၾကည့္သည္။
ထုိအခါ ကုိရင္တစ္ပါးက အတန္ၾကာစဥ္းစားၿပီးေနာက္ “ ဗုဒၶဘာသာတြင္ အႀကဳိက္ဆုံးအခ်က္မွာ “ဗုဒၶသည္ အျခားဘာသာေရး ေခါင္းေဆာင္တုိ႔ကဲ့သုိ႔ ငါကုိယုံၾကည္ပါဟု မေျပာပဲ ၊ ကုိယ္ပုိင္ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ဆုံးျဖတ္ခြင့္ကုိေပးသည္။ ဗုဒၶ၏တပည့္သားသံဃာေတာ္မ်ားကလည္း သာသနာျပန္႔ပြားေရးကုိ ေဆာင္ရြက္ရာတြင္ အတင္းအဓမၼတုိက္တြန္းျခင္းမရွိ လြတ္လြတ္စြာ ေရြးခ်ယ္ခြင့္ကိုေပးသည္။ ဗုဒၶသည္ ၊ သူ႕ မယုံၾကည္သူကုိလည္းေကာင္း။ ဗုဒၶဘာသာေခါင္းေဆာင္မ်ားသည္ သူ႔ဘာသာ မဝင္သူမ်ားကုိ အၾကမ္းဖက္ စစ္မက္ျပဳကာ
တုိက္ခုိက္ သြန္းသြင္းျခင္းမရွိသည္ကုိ အႀကုိက္ဆုံးျဖစ္သည္ဟုဆုိသည္။
ဟုတ္ပါသည္။
ဗုဒၶသည္ လူသားတုိင္းကုိ ကုိယ္တုိင္းဆုံးျဖတ္ခြင့္ေပးသည္။ ဗုဒၶက လမ္းညႊန္သင္ၾကားျပသေပးရုံသာ။
Self- to self-less
လူတုိ႔သဘာဝ ကေလးမ်ား မျမဲတမ္းလုိလုိ မိမိကိုယ္ ဗဟုိရ္ျပဳတတ္၏။ ကေလးမ်ား ကစားစရာအရုပ္ကေလးကုိပင္ သူမ်ားႏွင့္အတူ မွ်ေဝကာ မကစားခ်င္။ ငါ ပုိင္ဆုိင္လုိစိတ္၊ ငါ ႀကီးစုိးလုိစိတ္ ရွိတတ္၏။ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းမွာ ကုိရင္ဝတ္လုိက္ျခင္းျဖင့္ စားေသာက္စရာ၊ အိပ္ရာေနရာ၊ ပစၥည္းမ်ားကို အားလုံး မွ်ေဝသုံးစြဲရသည္။ ဤသုိ႔ သုံးစြဲလာတတ္ျခင္းျဖင့္ self ပုိင္ဆုိင္လုိျခင္းအေနအထားမွ self-less ငါ-ပုိင္ဆုိင္လုိျခင္းကုိ နည္းပါေအာင္ ကိုယ္ေတြ့ေလ့လာလုိက္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။
ဗုဒၶေလာင္းလ်ာ သိဒၶတၳမင္းသားဘဝက ဥယ်ာဥ္ေတာ္ကုိ လွည့္လယ္ရင္း သူအုိ၊ သူနာ၊ သူေသ၊ ရဟန္း ဆုိတဲ့ နိမိတ္ႀကီးေလးပါးကုိ ေတြ႕လုိက္ရေတာ့ ေလာကမွာ အုိတာရွိရင္ ..မအုိရာလည္း ရွိရမယ္၊ နာတာရွိရင္၊မနာရာလည္းရွိရမယ္။ ေသတာရွိရင္ မေသတာလဲရွိရမယ္လုိ႔ အေတြးေပါက္ကာ ေနာက္ဆုံးေျဖရွာေတာ့ မအုိ၊မနာ၊မေသရာ လမ္းစကေတာ့ ရဟန္းဘဝျဖစ္ေၾကာင္းသိရ၍ ၊ ေတာထြက္ကာ ရဟန္းျပဳခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။
ယခုလည္း ဗုဒၶဘသာကေလးငယ္မ်ားကုိ “ အုိးျခင္း၊နာျခင္း၊ေသးျခင္း”ရဲ႕လမ္းစအေျဖေသာ ရဟန္းဘဝ မိတ္ဆက္ေပးလုိက္ျခင္းျဖစ္သည္။
ဤသုိ႔ ကေလးဘဝက မိတ္ဆက္ေပးျခင္းျဖင့္ ပါရမီအထုံရကာ birth to birth-less , aging to age-less , sick to sick-less, death to deathless လမ္းစကုိ ရွာေဖြေတြ႕ရွိျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ကေလးဘဝျဖင့္ ဗုဒၶတရားမ်ားကုိ ေလ့လာျခင္းသည္ ေကာင္းေသာအစဥ္အျဖစ္ေၾကာင္းတင္ျပလုိက္ရပါသည္။
No comments:
Post a Comment