Wednesday, October 10, 2012

ကုသိုလ္ေကာင္းက်ဳိးမ်ားကုိ ရရွိလိုေသာ္...

ကံအေၾကာင္းကုိ တင္ျပရင္းနဲ႔ စာဖတ္သူမ်ားမွ မရွင္းလင္တဲ့ ကံနဲ႔ဆုိင္တဲ့
 ေမးခြန္းေလး ေတြေမးလာပါတယ္။

အကုသိုလ္အမႈတို႕ကိုယ္တတ္နိုင္သေလာက္ေရွာင္က်ဥ္၍ ကုသိုလ္အမႈတို႕ကိုယ္ တတ္စြမ္း သေလာက္ လုပ္ေသာ္လည္း အဘယ္ေၾကာင့္ ေကာင္းေသာ   ကံအက်ိဳး ကိုမခံစား ရေသးသည့္အေႀကာင္း သိခ်င္ပါသည္ဘုရားလုိ႔ ေမးျမန္းေလွ်ာက္ထားလာပါတယ္။

  အဘိဓမၼာသေဘာ မေျပာၾကေသးခင္.. ဇာတ္ေတာ္မွာလာတာတဲ့ ကံရဲ့ အက်ဳိးေပးပုံသာဓကေလးေတြကုိ အရင္ေလ့လာၾကည့္ရေအာင္ပါ။

ေရွးေရွးတုန္းက ဝိေဒဟတုိင္း ၊ မိထိလာၿမဳိ႕မွာ အဂၤတိမင္းဆိုတာ ရွိတယ္တဲ့။သူေတာ္ေကာင္းမင္းတပါးပါပဲ။

 မင္းႀကီးမွာ ရုစာလုိ႔ေခၚတဲ့ အင္မတန္လွပတဲ့ သမီးေလးတစ္ေယာက္လည္းရွိသတဲ့။  ဒီကေလးမက ဘယ္သူလဲဆုိေတာ့ ရွင္အာနႏၵာေလာင္းပါ၊ အေၾကာင္းမသင့္လုိ႔  မိန္းမျဖစ္ေနတာ။ မင္းႀကီးမွားလည္း ဒီသမီးေလးတစ္ေယာက္ပဲရွိတာ။ ဒီေတာ့ သမီးေတာ္အတြက္ ပန္းေတြ အျမဲပို႔ေပးတယ္။  မင္းႀကီးက သမီးကုိခ်စ္လြန္းလုိ႔ “ သမီး ဝတ္ေကာင္းစားလွေတြ ေန႔တုိင္းလဲေနာ္ ၊ လိုအပ္ေတာေျပာေနာ္” စသျဖင့္  အစစအရာကုိ လုိေလေသးမရွိ ေထာက္ပံတယ္။ သမီးအတြက္ အေျခြအရံေတြကလည္း မနည္းဘူးတဲ့။

တစ္ခုေသာ တန္ေဆာင္မုန္းလျပည့္ေန႔မွာ မင္းႀကီးက မွဴးမတ္ေတြစုၿပီး အစည္းအေဝးတစ္ခုလုပ္တယ္။ မင္းႀကီးက ေမာင္းမင္းတုိ႔ ဒီေန႔ လျပည့္ေနဟာ သိပ္သာယာတယ္ ဘာလုပ္ရင္ ေကာင္းမလဲလုိ႕ အၾကံေတာင္းတယ္။

“အထင္ကရ ပုဂၢိဳလ္ဆီသြားၿပီး မရွင္းလင္းတာေတြ ၊ ျပႆနာေတြ ေမးရင္ မေကာင္းဘူးလားလုိ႔  မွဴးမတ္ တစ္ေယာက္က အၾကံေပးတယ္။  မင္းႀကီးက ဒီနည္းေကာင္းတယ္လုိ႔ သေဘာတူလုိက္တယ္။

လျပည့္ညမွာ မင္းႀကီးနဲ႔မွဴးမတ္ပရိတ္သတ္တုိ႔ နာမည္ႀကီးေနတဲ့ ဦးဂုဏဆီကုိ သြားတယ္။ ထူးျခားတာက ဒီဆရာႀကီးက အဝတ္မဝတ္ဘူးတဲ့။ ဆရာႀကီးက ေျပာေသးတယ္ အဝတ္ဝတ္တဲ့ သူေတြဟာ မရုိးသားလုိ႔တဲ့။  ရုိးသားတဲ့သူ စင္ၾကယ္တဲ့သူမွာ ဝတ္စရာမလုိဘူးတဲ့။  မင္းႀကီး ဦးဂုဏဆီေရာက္ေတာ့ ပရိတ္သတ္ေတြလည္းအမ်ားႀကီး တရားလာနာေနတာ ရွိသတဲ့။ဒီလုိနဲ႔  မင္းႀကီးလည္း ဦးဂုဏရဲ့ တရားပြဲထဲကိုေရာက္သြားတယ္။

မင္းႀကီးေမးတာက..
*** မိခင္၊ ဖခင္ဆုိတဲ့ အေပၚမွာ ဘယ္လုိ႔က်င့္မွ သားေကာင္း ၊ သမီးေကာင္း ျဖစ္ႏုိင္ပါသလဲတဲ့။
*** ဆရာသမားေတြ အေပၚမွာလည္း ဘယ္လုိက်င့္မွ တပည့္ေကာင္း တပည့္လိမၼာ ျဖစ္ႏုိင္ပါသလဲတဲ့။
*** သား၊ သမီး ၊ အိမ္ရွင္ဇနီးအေပၚမွာ ဘယ္လုိက်င့္မွ သူေကာင္း ၊ သူေကာင္းျဖစ္မွာလဲတဲ့။
*** စစ္သည္ ဗုိလ္ပါေတြ အေပၚမွာ ဘယ္လုိက်င့္မွ မင္းေကာင္းျဖစ္မွာလဲ။
*** ဘယ္လုိ က်င့္မွ ေနာင္ဘဝကုိ ေကာင္းေသာဘဝကုိ ရမွာလဲ။
*** ဘယ္လုိ ပုဂၢဳိလ္ေတြ ငရဲေရာက္မွာလဲ စတဲ့ေမးခြန္းေတြပါ။

ဒီအေမးေတြ  ဆရာၾကီးဦးဂုဏလည္း ၾကားလည္းမၾကားဘူးဖူး။ မေျဖလည္း မေျဖတတ္ဘူးတဲ့။ ဒီေတာ့ သူစိတ္ထဲမွာရွိရာ သူ႔အေတြးအေခၚေတြကုိ ေလွ်ာက္ေျပာတာေပါ့။
သူေျဖတာက ..
၁)ေလာကမွာ ကုသုိလ္ ၊အကုသို္လ္မရွိဘူး။
၂) ဟုိဘဝ ဒီဘဝဆုိတာလည္း မရွိဘူး
၃) အေမ ၊ အေဖဆုိတာ မရွိဘူး
၄) ဆရာဆုိတာ မရွိဘူး တဲ့။
အရားအားလုံးဟာ ဓာတ္ႀကီးေလးပါပဲတဲ့။ ေလာကႀကီးမွာ သတ္မွတ္ခ်က္ပဲရွိတယ္တဲ့ ဒီသတ္မွတ္တဲ့အတုိင္း လူေတြ က်င္လည္ေနရတာတဲ့
၅) ဒါနရဲ့ အက်ုိးဆုိတာလည္မရွိဘူး။
၆) တရားက်င့္လည္းဘာမွ မထူးဘူး ။ အခ်ိန္တန္ရင္ ေကာင္းရာသုဂတိ ေရာက္သြားမွာတဲ့ ။ မခ်ိန္မတန္ခင္ ဘယ္ေလာက္ တရားအားထုတ္ အားထုတ္ ကြ်တ္တန္းမရဘူးတဲ့။  လူေတြဟာ ကမ႓ာေပါင္းရွစ္ေသာင္းေလးေထာင္ရွိရင္ အားလုံး ကြ်တ္တန္းဝင္မွာလုိ႔ ဒိ႒ိဆရာႀကီးက ေျဖသတဲ့။

ဆရာၾကီးဦးဂုဏရဲ့ တရားလည္းၿပီးေရာ.. အလာတစစ္သူႀကီးက “မွန္လုိက္ေလဆရာႀကီး အရာအားလုံးဟာ နိယတ- သတ္မွတ္တဲ့အတုိင္းသြားေနတယ္ဆုိတာ မွန္တယ္။ ကုသုိလ္၊ အကုသုိလ္နဲ႔ ဘာမွ မဆိုင္ဘူး ဆုိတာ မွန္တယ္”တဲ့။

အလာတစစ္သူႀကီးဟာ သူရဲ့ ေရွးအတိတ္ဘဝကုိ ျပန္မွတ္မိတယ္တဲ့။ ေရွးဘဝတစ္ခုတုန္းက သူက ႏြားသတ္သမားျဖစ္ခဲ့ဘူးတယ္။ အဲဒီကေသလာေတာ့ ဒီဘဝမွာစစ္သူႀကီးလာ ျဖစ္တယ္။  အကုသုိလ္လုပ္တုိင္း  ငရဲက်တာ မဟုတ္ဘူးလုိ႔ သူ႔အယူအဆကုိုတင္ျပလာတယ္။
ဒီစစ္သူႀကီးရဲ့ ေထာက္ခံစကားဟာ ကံ၊ကံရဲ့အက်ုိး နားမလည္ဘူးဆုိရင္ ယုံစရာလုိ ျဖစ္ေနတယ္ေနာ္။

အမွန္တကယ္ေတာ့ ဒီလုိမဟုတ္ဘူး၊  ဒီစစ္သူႀကီးက ကႆပျမတ္စြာဘုရားလက္ထက္တုန္းက ပန္းကုန္းနဲ႔ ျမတ္စြာဘုရာကုို ပူေဇာ္ခဲ့ဖူးတယ္။ ၿပီးခဲ့တဲ့ဘဝက မဟုတ္ဘူးေနာ္ ဟုိေရွးေရွးဘဝတုန္းက ပူေဇာ္ခဲ့တာ။ အဲဒီကုသုိလ္ကံေၾကာင့္ ဒီဘဝမွာ စစ္သူႀကီးလားျဖစ္တာပါ။ ႏြားသတ္တဲ့ အကုသုိလ္ကံက  မီးခဲျပာဖုံးျဖစ္သြားတာပါ။  အဲဒီ အလာတစစ္သူႀကီးဆုိတာ ေဒဝဒတ္ေလာင္းပဲေလ။

ဒီစစ္သူႀကီးတင္မကေသးဘူး ။  ပရိတ္သတ္ထဲက ဗီဇကကြ်န္ကလည္း ဆရာႀကီးဦးဂုဏရဲ့ တရားကို ေထာက္ခံလုိက္ျပန္ပါေသးတယ္။ ဗီဇကကြ်န္က ပရိတ္ထဲမွာ ရႈိက္ႀကိးတငင္ငုိၿပီး “သူဟာၿပီးခဲ့တဲ့ဘဝက ကြ်န္မဟုတ္ပါဘူး။ သူေဌးတစ္ေယာက္ပါ  အလွဴေပးတယ္။ သူေတာ္ေကာင္းစိတ္ေမြးတယ္။ ဒီဘဝမွာေတာ့ ကြ်န္မသား လာျဖစ္ရတယ္” တဲ့။ ဒါေၾကာင့္ ဆရာႀကီး ဦးဂုဏေျပတာ မွန္တယ္ သီလေတြ၊ ဒါနေတြဟာ ဘာမွ အက်ဳိးမရွိဘူးဆုိတာ” ေျပာသတဲ့။

ဒီလူႏွစ္ေယာက္ရဲ့ စကားကုိ ၾကားရင္ ကံ၊ကံရဲ့အက်ဳိးတရားဆုိတာ မ်က္စီလည္စရာ သံသယျဖစ္စရာေနာ္၊ ဒီေတာ့ ဘုရင္းက အေတြးဝင္လာတယ္ သူရဲ့စစ္သူႀကီး ဘဝနဲ႔ ၊ ဗီဇကကြ်န္တုိ႔ရဲ့ အျဖစ္အပ်က္ကုိ ေကာက္ခ်က္ခ်ၿပီး ဆရာႀကီးဦးဂုဏ  ေျပာတာ မွန္ေလာက္တယ္လို႔ ယူဆလာတယ္။

အမွန္တကယ္ေတာ့ ဗီဇကကြ်န္ဟာ ကႆပဘုရားရွင္လက္ထက္တုန္းက သူဟာ ေတာထဲမွာ ႏြားေပ်ာက္လုိ႔ ႏြားရွာတာ ၊ ႏြား-ရွာမေတြ႕လုိ႔ စိတ္ညစ္ေနတဲ့အခ်ိန္ ခရီးသြားရဟန္းက လာေမးတယ္။ ဒကာ  “ဦးဇင္း လမ္းေပ်ာက္ေနလုိ႔ ဒီလမ္းက ဘယ္သြားတာတုန္း” လို႔သြားေမးမိတယ္။ ဒီေတာ့ သူက စိတ္ဆုိးလုိ႔ “ ဘုန္းႀကီးေတြ သိပ္စကားမ်ားတာ ၊ ဒီလုိစကားမ်ားတာ ကြ်န္ေတြ၊ သင္လဲ ကြ်န္ဘဝကလာတာျဖစ္လိမ့္မယ္” လုိ႔ေျပာမိတယ္။ အဲဒီလုိ႔ သူေတာ္ေကာင္းကုိ ဝစီကံ-ႏုတ္နဲ႔ ျပစ္မွားမိတဲ့ အကုသုိလ္ကံေစတနာေၾကာင့္ ဒီဘဝမွာ ကြ်န္ျဖစ္ရတာပါ။

မင္းႀကီးလည္း ဒီလုိ  ဒြိဟျဖစ္စရာေတြ ၾကားရေတာ့  သူလည္းစိတ္ေျပာင္းသြားၿပီး  ဆရာႀကီး ဦးဂုဏရဲ့ တရားကုိ သေဘာက်သြားတယ္။ေနာက္တစ္ေန႔နံက္ မုိးလင္းတာနဲ႔ နန္းတြင္းမွာ   စိတ္ထင္တုိင္းေပ်ာ္ပါးေတာ့တာပဲ။

 ဘုရင့္သမီးေလး ဒီးတသင္းၾကာေတာ့ စိတ္မေကာင္းျဖစ္သြာတယ္။ ဒါေပမယ့္ သူအခြင့္မသာေသးလုိ႔ သြားၿပီး မတားေသးပါဘူး။ ေနာက္တပတ္ ဘုရင္ႀကီးေပးေနက် လွူဒါန္းဖုိ႕ အသျပာတစ္ေထာင္သြားေတာင္း တယ္။ ဒီေတာ့ မင္းႀကီးက သမီးကုိ ေျပာလုိက္တယ္ “မေပးႏုိင္ဘူး။ လွူလုိ႕လည္း ဘာမွ အက်ုိးမရွိဘူး ေလာကမွာ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ပါးပါးေန ၊ ဘာကုသုိလ္မွာ မလုပ္နဲ႔ေတာ့နဲ႔” လုိ႔ သမီးေလးကုိ ေျပာလုိက္သတဲ့။

ဒီေတာ့ သမီးေတာ္က ဖခင္ကုိ ရဲရဲဝင့္ဝင့္ေလွ်ာက္ထားတယ္ “ သမီး ဟုိတုန္းကၾကားဘူးတယ္ လူမုိက္နဲ႕ ေပါင္းရင္ လူမုိင္ျဖစ္တယ္လုိ႔ ခု ေဖေဖလည္း အလာတ၊ ဗီဇက၊ ဥိီဂုဏ တုိ႕နဲ႔ေပါင္းၿပီး လူမုိက္ျဖစ္ေန တာေပါ့လုိ႔ အေဖဘုရင္ကုိ ေျပာသတဲ့။

မင္းႀကီးက သမီးေတာ္ကုိ ေမးတယ္။ ေကာင္းၿပီ ကုသုိလ္၊ အကုသို္လ္ရဲ့ အက်ဳိးအျပစ္ကုိ လက္ေတြ႕ျပႏုိင္ရဲ႕လာတဲ့။
ဒိေတာ့ သမီေလးက သူရဲ့ အတိတ္က ခုနစ္ဘဝအေၾကာင္းကို ျပန္ေျပာင္းေျပာျပတယ္။ ဒီမိန္းကေလးဟာ ေရွးေရွး ဘဝေတြတုန္းက ပန္းတိမ္သည္ သားျဖစ္ခဲ့ဖူးတယ္။ အဲဒီတုန္းက သူငယ္ခ်င္းမ်ာနဲ႔  ကာေမသုမိစၧာစာရကံ က်ဳးလြန္ခဲ့လုိ႔ ငရဲက်တဲ့အေၾကာင္းနဲ႔၊ ယခုမိန္းကေလးျဖစ္ရတာလဲ အဲဒီအကုသုိလ္ကံေၾကာင့္ ဖခင္ဘုရင္ႀကီးကုိ ေျပာျပတယ္။   သုိ႔ေသာ္လည္း ဖခင္ႀကီးက ဦးဂုဏတရားကို လက္မလြတ္ခ်င္ေသးဘူး။

သမီးေလးက ေဖေဖမင္းႀကီးရဲ့ မိစၧာအယူကုိ မစြန္႔လြတ္မွန္းသိေတာ့ ေလာကပါလနတ္ေတြ
 လာေရာက္ခြ်တ္ေပးပါဆုိတာ အဓိ႒ာန္လုိက္တယ္။

ဘုရင္သမီးေလးအဓိ႒ာန္ေၾကာင့္ ျဗဟၼာျပည္မွ နရဒျဗဟၼာႀကီး ေရာက္လာၿပီး တရားေဟာလုိ႔ မင္းႀကီး စိတ္ေကာင္းျပန္ဝင္ကာ တုိင္းျပည္ကုိ တရားနဲ႔အညီ ျပန္လည္အုပ္ခ်ဳပ္သတဲ့။
ဒီဇာတ္လမ္းေလေတြကုိ ေလ့လာၾကည့္ရင္.. ကုသုိလ္/အကုသုိလ္ဆုိတာ ဒီဘဝ၊ ေနာက္ဘဝတုိ႔မွာ တုိက္ရုိက္အက်ုိးေပးႏုိင္ေသးပါဘူး၊ အခြင့္အခါၾကဳံမွ အက်ဳိးေပးတာပါ။ ျမတ္စြာဘုရားလက္ထက္က ေမာင္ပုဏၰတုိ႕လုိ ခ်က္ျခင္း အက်ဳိးေပးတာက ကုသုိလ္ေစတနာကလည္း ထက္သန္းလြန္းတယ္ ၊ အလွဴခံပုဂၢဳိလ္ကလည္း ဘုရား ရဟႏၲာဆုိေတာ့ ခ်က္ခ်င္း လက္ငင္းအက်ဳိးေပတာပါ။

မိမိကုိယ္ကိုယ္ပဲ ျပန္ေလ့လာၾကည့္ပါ  ကုသိုလ္ေကာင္းမႈလုပ္တဲ့အခါမွာ
 ေစတနာသုံးတန္ ျပ႒ာန္းရဲ့လား၊ စိတ္မပါ့တပါလား တကယ္လုိ႔ အပရေစတနာခ်ဳိ႕တဲ့ရင္လည္း  ကုသိုလ္ရဲ့ ေကာင္းက်ဳိးေတြကုိ မခံစားရ တတ္ပါဘူး။

သာဓကဇာတ္ေတာ္တစ္ခု ေလ့လာၾကည့္ရေအာင္ပါ။

ဟုိးေရွးေရွးတုန္းက ကႆပျမတ္စြာဘုရား လက္ထက္မွာ သူေဌးတစ္ေယာက္ရွိခဲ့ဖူးတယ္။ အိမ္းေရွ႕ကုိ လာရပ္တဲ့ ပေစၥကဗုဒၶါကုိ “ ဆြမ္းေလာင္လုိက္ၾကပါ” ေျပာလုိက္တယ္။ ဆြမ္းေလာင္းၿပီးမွ ကိစၥတစ္ျဖင့္ ေနရာမွ ထသြားၿပီး ေနာက္အေတြးဝင္လာတာက “ ဆြမ္းေလာင္းခုိင္မိတာ မွားေပါ့၊ ထုိထမင္းမ်ားကုိ အခိုင္းအေစမ်ား
 ေကြ်းတာကပင္ ေကာင္းေသးရဲ႕” လို႔ ႏွလုံးမသာယာ အပရေစတနာ ခ်ဳိ႕တဲ့ခဲ့မိတယ္တဲ့။

ထုိသေဌးဟာ ပေစၥကဗုဒၶါကို ဆြမ္းလွူခဲ့လုိ႔ ေဂါတမျမတ္စြာဘုရားလက္ထက္မွာ သူေဌးတစ္ေယာက္ ျဖစ္လာျပန္တယ္။ သုိ႔ရာတြင္ အပရေစတနာ ခ်ဳိ႕တဲ့မႈေၾကာင့္ သူေဌးႏွင့္တူေအာင္ ေနခ်င္စိတ္မရွိ ဆင္းဆင္းရဲရဲ အဝတ္ၾကမ္းကုိ သုံးစပ္စပ္ခ်ဳပ္ၿပီး ဝတ္ရတယ္တဲ့။ ဆံကြဲထမင္း ပုံရည္ဟင္းကုိ စားေသာက္ရတယ္။ ပစၥည္းဥစၥာျပည့္စုံပါေသာ္လည္း အေနဆင္းရဲ အစားဆင္းရဲ ျဖစ္ရတယ္။
ဤကဲ့သုိ႕ျဖစ္ရျခင္းမွာ သူလွဴဒါန္းခဲ့စဥ္က အပရေစတနာ ခ်ုိ႕တဲ့ခဲ့လုိ႕ပါ။

ဒါကေတာ့ ဇာတ္ေတာ္လာ သာဓကမ်ားနဲ႔ ကုသုိလ္/အကုသိုလ္ အက်ဳိးေပးပုံကုိ ေျပာပါတာပါ။
အပိုင္း (၂) မွာ အဘိဓမၼာဆုိင္ရာ  မိန္႔ၾကားခ်က္မ်ားကုိလည္း တင္ျပပါဦးမယ္။

က်န္းမာ ခ်မ္းသာပါေစ..

က်မ္းညြန္း / အေျချပဳပ႒ာန္းတရားေတာ္၊ကုိယ္က်င့္အဘိဓမၼာ

No comments:

Followers

My Blog List