Monday, April 30, 2012

ခႏၲီမဂၤလာ ( သည္းခံျခင္းမဂၤလာ)


သည္းခံလွ်င္ နိဗၺာန္ ၊
မခံသာ မွန္ပါသည့္ ဤတရား၊  ခံသာလွ်င္ သံသရာေၾကာ ေမွ်ာလိမ့္အမ်ား။
(စြန္းလြန္းဆရာေတာ္)

မိမိရဲ့ ရင္ေသြးငယ္မ်ားက ..မိမိအားပုတ္ခတ္ေနသည္ကုိ ေက်နပ္စြာ သည္းခံႏုိင္သကဲ့သုိ႔ သူမ်ားတကာ ဆဲေရးတုိင္းထြာ ပုတ္ခတ္လာျခင္းကုိ လက္တုန႔္မျပန္ ေက်နပ္စြာ သည္းခံႏုိင္ျခင္းကုိ “ခႏၲိမဂၤလာ” ဟုေခၚပါတယ္။ တစ္ေယာက္ႏွင့္ တစ္ေယာက္ သည္းခံ၊ခြင့္လႊတ္တတ္ျခင္းသည္ ႀကီးပြားေၾကာင္း တရားျဖစ္၍ သာယာေအးခ်မ္းေသာ မိသားစု၊ တုိးတတ္ေသာ တုိင္းႏုိင္းငံမ်ားတြင္ တစ္ေယာက္ႏွင့္ တစ္ေယာက္၊  တစ္ဖြ႔ဲႏွင့္ တစ္ဖြဲ႕ သည္းခံ၊ခြင့္လြတ္ေတာင္းပန္ေသာ စနစ္ကုိ က်င့္သုံးၾကသည္ကုိ   ေလ့လာ ေတြ႔ရွိရပါတယ္။

ဒီတခါေတာ့ ငါမႏုိင္လုိ႔ သည္းခံလုိက္မည္ ၾကဳံလာလွ်င္ ျပန္ေဆာ္မည္ဟု စိတ္ထားမ်ဳိးျဖင့္   ေအာက္သီးေအာက္သက္ သည္းခံလုိက္ရျခင္းသည္ ခႏၲိအစစ္မဟုတ္။


သိၾကားမင္းရဲ့ ခႏၲီမဂၤလာ
တခါက တာဝတႎသာ အသုရာစစ္ပြဲမွာ တာဝတႎသာနတ္တုိ႔က ႏုိင္လုိ႔ ဖမ္းလာေသာ ေဝပစိတၱိ အသုရာကုိ သုဓမၼာစရပ္မွာ တုပ္ေႏွာင္ထားပါတယ္။ သၾကားမင္းကုိ သုဓမၼာသဘင္မွာ ဝင္တုိင္း၊ ထြက္တုိင္း ေဝပစိတၱိ အသုရာက  မၾကားဝံ့မနာသာ အမ်ဳိးမ်ဳိး ဆဲေရးပါတယ္။ ဆဲေရးတုိင္းထြာသမွ်အားလုံးကုိ သိၾကားမင္းက လက္တုန္႔မျပန္ သည္းခံေတာ္မူပါတယ္။

ဤအခ်င္းအရာကုိ ေတြ႔ေနျမင္ေနရတဲ့ မာတလိနတ္သားက သၾကားမင္းကုိ “ဤကဲ့သုိ သည္းခံေနသည္မွာ ေဝပစိတၱအသုရာကုိ ေၾကာက္ေနလုိ႔လား ၊ ျပန္လည္လက္တုန႔္ မျပန္ႏုိင္ေအာင္ အင္အားမရွိလုိ႔လား” လုိ႔ ေမးပါတယ္။ ထုိအခါ သၾကားမင္း က “ မာတလိ.. ငါသည္ ေၾကာက္လုိ႔လည္း မဟုတ္..၊ အင္အားမရွိလုိ႔ လည္းမဟုတ္.. ငါကဲ့သုိ႕ေသာ ပညာရွိသည္ သူလုိ လူမုိက္ႏွင့္ ဖက္ၿပဳိင္ေနလုိ႔ ဘာမွအက်ဳိးမရွိ” လုိ႔ေျဖဆုိ၏။ တဖန္မာတလိက. “သၾကားမင္း လူမုိက္တုိ႔မည္သည္ ထုိက္ထုိက္ တန္တန္  ျပစ္ဒဏ္ျဖင့္ မႏွိပ္ကြပ္ႏုိင္က.. သာ၍ ကဲလာႏုိင္ေသာေၾကာင့္ ပညာရွိုတုိ႔မည္သည္ လူမုိက္ကုိ ျပင္းျပင္ ထန္ထန္ အျပစ္ေပးသင့္ေၾကာင္း” ဆုိျပန္၏။ သၾကားမင္းက.. “မာတလိ.. သူတပါး အမ်က္ထြက္သည္ကုိ သိ၍  မိမိမွ အမ်က္မထြက္ ၿငိမ္သက္ေနျခင္းဟာ လူမုိက္အား ဆုံးမျခင္းမဟုတ္လား” လုိဆုိ၏။  မာတလိက မေက်နပ္၍.. “  သၾကားမင္း.. ဤကဲ့သုိ႔ သည္းခံေနျခင္းဟာ အျပစ္ရွိ၏၊ လူမုိက္က ငါ့ကို ေၾကာင္လုိ႔ လက္တုန္႔ မျပန္ျခင္းလုိ႔ ထင္ၿပီး ေျပေနေသာ ႏြားမ်ားကုိ ႏြားမ်ားက ဖိလုိက္တတ္သကဲ့သုိ႔  ရန္သူကုိ ဖိတ္ေခၚသလုိ ျဖစ္တတ္ပါတယ္လုိ႔” ဆုိ၏။

 အဆုံးမွာ သိၾကားမင္းက.. အက်ယ္ တဝင့္ တရားျပသည္မွာ  “ငါေၾကာက္၍ သည္းခံ သည္ဟု ထင္လုိထင္ ၊ မထင္လုိေန၊ ခႏၲီထက္သာလြန္ေသာ ေကာင္းက်ဳိးကုိ ငါမျမင္၊ ေလာက၌ အားနည္းသူသာလွ်င္ အျမဲသည္းခံတတ္ရာ၊ အားရွိသူျဖစ္လွ်က္ သည္းခံျခင္းမ်ဳိးကို အျမတ္ဆုံး”ဟု ပညာရွိတုိ႔ဆုိၾက၏။  အားရွိသူမွ လက္တုန္႔ျပန္ျခင္းမွာ လူမုိက္အားမ်ဳိးျဖစ္၍ အားမဟုတ္သည္ကုိ အားထုတ္ျခင္းျဖစ္၏။  

 သည္းခံတရား ေစာင့္ထိမ္းျခင္းျဖင့္ အားထုတ္ျခင္းကုိသာ ျမင့္ျမတ္ေသာ အားထုတ္ျခင္းဟု ဆုိ၏ “ ကုိယ့္အာ အမ်က္ထြက္ သူကုိ ျပန္စိတ္ဆုိးသူမွာ ထုိသူေအာက္ ယုတ္ညံ့သူသာျဖစ္ပါတယ္။  စိတ္ဆုိးသူကုိ ျပန္မဆုိးသည္မွာ ေအာင္ႏုိင္ခဲ့ေသာ စစ္ပြဲကုိ ေအာင္ႏုိင္သူမည္၏။  တခ်ဳိ႕လူဗာလမ်ားက  မိမိ၊သူတပါး အက်ဳိးစီးပြားအတြက္ သည္းခံလုိက္ျခင္းကုိ အလကား သတိၱမရွိသူဟု မွတ္လုိ႔ၾက၏။ သၾကားမင္း၏ သည္းခံ စြမ္းရည္မွာ ေလာကေရး ဓမၼေရးမွာ မွတ္သားထုိက္ေပစြ။

ခႏၲီတရားမရွိသူမ်ား၌ အျပစ္ငါးပါး
၁) လူမုန္းခံရျခင္း
၂) ရန္မ်ားျခင္း
၃) အျပစ္မ်ားျခင္း
၄) ေတြေတြ ေဝေဝေသရျခင္း
၅) ေသေသာ္ အပါယ္သုိ႔ေရာက္ရျခင္း။  ( ဗုဒၶ)

ေဝေဒဟိကာ
တခ်ဳိ႕သည္းခံႏိုင္သည္ဟု ဆုိေသာ္လည္း အရာရာျပည့္စုံေန၍ အျမတ္မထြက္ျဖစ္၏ ၊ ျပႆနာႏွင့္ ရင္ဆုိင္ေတြ႕ ရေသာအခါ သည္းခံလုိစိတ္မရွိၾက။ အေရးႀကီးသည္မွာ တရားသေဘာေပါက္၍   ေကာင္း၊ဆုိႏွစ္တန္ေပၚမွာ သည္းခံႏုိင္ဖုိ႔ အေရးႀကီး၏။ 

ေရွးက သာဝတၳိျပည္မွာ ေဝေဒဟိကာ အမည္ရွိေသာ အိမ္ရွင္မ တစ္ေယာက္ရွိ၏။ အက်င့္ေကာင္းသူ၊ ႏွိမ့္ခ်တတ္သူ၊ တည္ၿငိမ္သူ၊ ေအးေဆးသူအျဖစ္ ဂုဏ္သတင္းမွာ ေက်ာ္ၾကား၏။  ထုိအိမ္ရွင္မ၌ အလုပ္ ကြ်မ္းက်င္၍ မပ်င္းမရိ ဝတၱရားေက်ပြန္ေသာ ကာဠိီမည္ေသာ ကြ်န္မတစ္ေယာက္ရွိ၏။ ကာဠီက “ ငါ့အရွင္မ ေကာင္းတသင္းမွာ အေျပာမ်ားလွ်က္ရွိ၏။  ငါ့အရွင္မ တကယ္ပဲ ေဒါသမရွိသလား ၊ ငါက ေကာင္းေနလုိ႔ သူေကာင္းေနျခင္းျဖစ္ေနသလား” ဟု စုံစမ္းရန္အၾကံျဖစ္၏။  ေနာက္တစ္ေန႔ ေနျမင့္မွ အိပ္ရာကထ၏။ “ ဟဲ .. ကြ်န္မ ဘာ့ေၾကာင့္ အိပ္ရာထ ေနျမင့္သလဲ” ဟုေမးေသာ္ “ဘာမွ မျဖစ္ပါ အရွင္မ” ဟု ေျပာ၏။ ေဝေဒဟိကာ စိတ္ဆုိး၍ မ်က္ေမွာင္ၾကဳတ္၏။  ထုိအခါ ကာဠီိက “ငါ့သခင္မ စိတ္ဆုိးတတ္ပါတယ္ ငါေကာင္းလုိ႔ သူေကာင္းေနတာပါ” ဟု အမွတ္ျပဳ၏။ ေနာက္တေန႔ ထပ္မံစုံစမ္းလုိ႔၍ ထုိထက္ ေနျမင့္ေအာင္ အိပ္ျပန္၏။ ထုိအခါ မ်က္ေမွာင္ၾကဳတ္ရုံတင္မကေတာ့ပဲ ပါးစပ္က ေရးရြတ္ႀကိမ္းေမာင္းသည္အထိ ဆုိ၏။ ေနာက္တေန႔  ထုိထက္ ပုိေနျမင့္ေအာင္အိပ္ျပန္ရာ ထုိအခါ ပါးစပ္ပါမက လက္ပင္ပါလာေတာ့ၿပီး တံခါးမင္းတုပ္ႏွင့္ ေခါင္းကုိ ရိုက္ခြဲရာ ကာဠီေခါင္းကြဲရွာေလသည္။ 

ကာဠီလည္း ေသြးေတြယုိေနေသာ ေခါင္းကြဲျဖင့္ အိမ္နီခ်င္းေတြထံ ေလွ်ာင္ကာ ၾကည့္စမ္းပါ အက်င့္ေကာင္းလွ သည္ဆုိတဲ့ သခင္မရဲ့လုပ္ပုံ ၊ တစ္ေယာက္တည္းေသာ ကြ်န္မကုိ အိပ္ရာထ ေနျမင့္ေအာင္ အိပ္ရေကာင္းလား ဆုိၿပီး တံခါးမင္းတုပ္ႏွင့္ ရုိက္ခြဲတယ္”ဟု ကဲ့ရဲ့ေအာင္ေျပာ၏။ ထုိအခါက်မွ ေဝေဒဟိကာ ၾကမ္းတန္းသည္ မာန္မာနႀကီးသည္  ဆူပူတတ္သည္ဟု မေကာင္းသတင္ထြက္ျပန္၏။ ထုိေၾကာင့္ ဓမၼႏွင့္မယွဥ္ေသာ သည္းခံျခင္းတရား သည္လည္း   ေဖာက္ျပန္တတ္ေၾကာင္း  သာဓကပင္ျဖစ္၏။ 

ထုိေၾကာင့္ သည္းခံျခင္းတရားသည္ ျမင့္ျမတ္ေသာပုဂၢဳိလ္တုိ႔ရဲ့လမ္းစဥ္ျဖစ္၍ ၊ သည္းခံျခင္းတရားကုိက်င့္သုံးျခင္း ျဖင့္ဘဝမွ မလုိလားအပ္ေသာ ဆုိးက်ဳိးမ်ားမွ ေဝးကြာႏုိင္ပါသည္။

သည္းခံျခင္းျဖင့္ ဘဝေအာင္ျမင့္မႈ ရၾကပါေစ

ပရိတ္ႀကီးနိႆယသစ္ ၊ သေျပကန္ဆရာေတာ္

No comments:

Followers

My Blog List