“ ေျမြတုိ႔အား
ႏုိ႔တုိက္ျခင္းမွာ အဆိပ္ပြားရုံသာ ၊ လူမုိက္တုိ႔အတြက္ ညႊန္ၾကား ဆုံးမခ်က္မွာ စိတ္ဆုိးဖုိ႔ရာသာ
ၿငိမ္းဖုိ႔ မျဖစ္ႏုိင္ ( နီတိ)
မိဘ၊ ဆရာသမားေတြက.ျဖစ္ေစ
အက်ဳိးလုိလားလုိ႔ ေျပာဆုိဆုံးမသူကျဖစ္ေစ.. လုိလုိလားလား လက္ခံက်င့္သုံး တတ္သူဟာ ေသာဝစႆတာ
မဂၤလာနဲ႕ျပည့္စုံသူျဖစ္ပါတယ္။ ဆုိဆုံးလြယ္သူျဖစ္ဖုိ႔.. ကုိယ့္ကုိယ္ကုိႏွိမ္ခ်ျခင္းဆုိတဲ့ “နိဝါတမဂၤလာ” ဆက္စပ္ေနပါတယ္။
ျမတ္စြာဘုရား
ဓမၼပဒပါဠိေတာ္မွာ … “အျပစ္ျပဆုိဆုံးမလာသူကို ေရႊအုိးႀကီး ေဖာ္ထုတ္ေပးသလုိ လက္ခံရမည္။ မိမိအားႏွိမ္ေျပာသူ ပညာရွိမ်ဳိးကုိ ဆည္းကပ္ရမည္။
ထုိပညာရိွမ်ဳိးကုိ ဆည္းကပ္သူမွာ ယုတ္ည့ံသူမျဖစ္ႏုိင္ ျမင့္ျမတ္သူသာျဖစ္ရမည္” ဟုေဟာေတာ္မူပါသည္။
နိတိဆရာတုိ႔ကလည္း
“ ခ်စ္ဖြယ္ေသာစကား ေျပာၾကားတတ္သူမ်ားကုိ အျမဲရလြယ္၏။ မႏွစ္ဖြယ္ အက်ဳိးရွိေသာ စကားကုိ
ေျပာတတ္သူ နားေထာင္တတ္သူကား ရခဲ့လွ၏။ ေလာက၌ မႏွစ္ဖြယ္ျဖစ္ေသာ္လည္း အက်ဳိးျဖစ္ေစမည့္
စကားမ်ုဳိးကုိ ေျပာတတ္သူကား မိတ္ေဆြ အစစ္ျဖစ္၏။ တျခာသူမွာ မိတ္ေဆြ အမည္ခံရုံမွ်သာ”
ဟုဆုိသည္။
အရွင္ရာဟုလာသည္
သဲကုိလက္ျဖင္ဆုပ္၍ “ ဤသဲလုံးႏွင့္အမွ် ငါ့ကုိ ဆုံးမမည့္သူ ရလွ်င္ေကာင္းေလစြ” ဟု ေတာင္းတေတာ္မူဖူး၏။
နတ္တဦးက ဆုံးမတာကုိ နာခံသူ..
ေရွးက ရဟန္းတပါး
ဆြမ္းခံျပန္ ေရကန္ထဲဆင္း ေရခ်ဳိးစဥ္ ၾကာပန္းရန႔ံကုိ အမွတ္တမဲ့ နမ္းရႈမိ၏။ ထုိခုိက္.. နတ္တဦးက “အရွင္…
သူမ်ားမေပးပဲ ၾကာပန္းရနံကုိ ႏွမ္းေနသည္မွာ ခုိးျခင္း တမ်ဳိးျဖစ္ န႔ံသာသူခုိးျဖစ္ေၾကာင္း
ျပစ္တင္ေျပာဆုိ၏။ ထုိအခါ ရဟန္းက.. “ၾကာစြယ္ေတြတူး ၊ ၾကာပန္းတြခ်ဴိးေနသူကို ထုိသုိ႔မေျပာပဲ
မခ်ဳိးမဖဲ့ အေဝးမွေန အနံ႔ခံရုံသာ ခံေနသာ ငါကုိ ဘာေၾကာင့္ အန႔ံသူခုိး” ဟုေခၚရေၾကာင္း ေမး၏။
အရွင္ဘုရား..“ေၾကေညႇာ္ေပးေနေသာ
အထိန္းသည္ လက္ႏွီးကဲ့သုိ႔ အျပစ္ေတြမ်ားေနသူကုိ အျပစ္မေျပာလုိ။ အရွင္ကား..အျပစ္ကင္းသူ.. စင္ၾကယ္ျခင္းကုိ လုိလားသူျဖစ္၍
သားၿမီးဖ်ားေလာက္ေသာ အနည္ငယ္ေသာ အျပစ္ကုိ တိမ္တုိက္ႀကီးေလာက္ ထင္ေနသူျဖစ္သည္” ဟုနတ္ကဆုိ၏။
ရဟန္းေတာ္ေလးသည္..
“ သင္ကား ငါကုိအက်ဳိးလုိ၍ ၾကင္နာသူျဖစ္၏ ေနာက္ သည္လုိအျပစ္မ်ဳိးျမင္ လွ်င္ ေျပာပါ” ဟု
ဖိတ္၏။ နတ္ကလည္း ရဟန္းကေလး ငါ့ကုိ ေျပာမည့္သူ ဆုံးမမည့္သူ ရွိတာပဲဟု ေမ့ေမ့ ေလွ်ာေလွ်ာ့ ေနမည္စုိး၍ “ တပည့္ေတာ္ကား အရွင့္ကုိမွီ၍
အသက္ေမြးသူလည္းမဟုတ္၊ သုဂတိေရာက္ ေၾကာင္းတရားတုိ႕ကုိ အရွင္သာ သိေအာင္ႀကဳိးစားပါ” ဟု
ဆိုလွ်က္ကြယ္ေပ်ာက္ သြားေလသည္။
အဆုံးအမ မလုိလားသူ..
တခ်ဳိ႕ အက်ဳိးလုိ၍
ဆုံးမေသာ္လည္း လူမုိက္မ်ားကား အဆုံးအမကုိ အေကာင္းမထင္ ဆုံးမသူကုိပင္ ရန္ျပဳတတ္ၾက၏။
ေရွးက မိုးေလေၾကာင့္ တုန္တုန္ခုိက္ခုိက္ျဖစ္ေနေသာ ေမ်ာက္ကုိ ဘုရားေလာင္း သိဂႋလ ငွက္က..“
သင္ကား လူလုိပင္ လက္၊ေျခ၊၊ ေခါင္းရွိေနလွ်က္ အိမ္မရွိသည္မွာ ဘာေၾကာင့္လည္း” ဟုေမး၏။ “လူလုိ လက္၊ေျခ၊ေခါင္းရွိေသာ္လည္း ငါ့မွာပညာမရွိ”ဟုဆုိ၏။ ထုိအခါ ဘုရားေလာင္းက “ စိတ္မတည္ ေပါ့ေလွ်ာ့သူ၊ မိတ္ေဆြျပစ္မွားသူ၊
သီလမရွိသူကား မခ်မ္းသာႏုိင္ ၊ မိမိအက်င့္ အစြမ္းထုတ္ကာ အေအးဒဏ္၊ ေလဒဏ္ ကာကြယ္ႏုိင္ေသာ
အိမ္ကုိေဆာက္ပါ”ဟု ေကာင္းရာေကာင္းေၾကာင္းေျပာျပ၏။
သုိ႔ေသာ္.. ပညာမဲ့ေမ်ာက္ကား အေကာင္းမထင္ “ငါ့ကုိေျပာရေကာင္းလား” ဟု သင္ပင္ထက္တက္ကာ
အသုိက္ဖ်က္ဆီး၍ ဘုရားေလာင္းငွက္ထြက္ေျပးရဘူးသည္။
ေလွးထုိးသမားတစ္ေယာက္ရဲ့
အျပဳအမႈ..
ေရွးက အဝါရိယပိတာ အမည္ရွိေသာ ေဒါသႀကီးေသာ ေလွသမား တစ္ေယာက္ရွိ၏။
သူသည္..ေလွစီးခကုိ တဖက္ကမ္းေရာက္မွ ေတာင္းေလ့ရွိရာ လွည္စီးခရီးသည္ေတြႏွင့္ အျမဲရန္ျဖစ္ေလ့ရွိ၏။
တေန႔ ဘုရားေလာင္း ရေသ့ သူ႕ေလွျဖင့္ကူးခဲ့ရာ တဖက္ကမ္းေရာက္ေသာ္ ေလွခေတာင္း၏။ ထုိအခါက ဘုရားေလာင္းက “ မကူးမီ သည္ဖက္ကမ္းထဲက ေလွခ ေတာင္းဖုိ႔အေၾကာင္း
၊ လူမည္သည္ မကူမီ စိတ္တမ်ဳိး ကူးၿပီး ေနာက္
တဖက္ကမ္းေရာက္ေတာ့ တစ္တမ်ဳိးျဖစ္ေၾကာင္း ႏွင့္ ရြာမွာျဖစ္ေစ. .ေတာမွာျဖစ္ေစ..ကုန္းမွာျဖစ္ေစ..
ေရမွာျဖစ္ေစ.ေဒါသမထြက္ဖုိ႔ ၊စိတ္မဆုိးဖို႔ ဆုံးမ၏။ ”
ထုိအခါ.. ေလွထုိးသမားက .. “ဒါေလွခလား”ဟုေမးေသာ္ဘုရားေလာင္းက
“ငါ့မွာ ေလွခမပါ ၊ ငါေပးႏုိင္တာ ဒီတရားပဲ”ဟု အမိန္႔ရွိိေသာ္ ေလွခမပါဘဲ စီးရေကာင္းလာဆုိၿပီး
ဘုရားေလာင္းကုိ တြန္းလွဲ၍ စီးၿပီး မ်က္ႏွာကုိထုိးေတာ့၏။ ထမင္းပုိ႔လာေသာ သူ႔ဇနီးကျမင္၍
“ဘုရင္ ဆရာျဖစ္သျဖင့္ ဤသုိ႔ မျပဳထုိ္က္ေၾကာင္း” ေျပာေသာ္ “ဇနီးကုိပင္ ဝင္ေျပာရေကာင္းလား”ဟု ရုိက္ႏွက္ရာ ထမင္းကြက္လည္း
ကြဲ ၊ မယားလည္း ကုိယ္ဝန္ပ်က္ရ၏။ လူမုိက္လည္း မင္းျပစ္ မင္းဒဏ္စသင့္ရ၏။
ဤ အမ်က္ေျဖတရားမွာ
ဘုရင့္ကိုေဟာစဥ္က အခြန္တသိန္းထြက္ေသာ ရြာႀကီး ေပးအပ္ခ်ီးေျမႇာက္ ခံရေသာ္လည္း လူမုိက္ေသာ္ေဟာေသာအခါ လက္သီးဒဏ္ရေလ၏။
(သေျပကန္ပရိတ္ႀကီးနိႆယသစ္မွ)
No comments:
Post a Comment