Tuesday, April 10, 2012

အတာသၾကၤန္ပြဲ ...ဆင္ကာႏႊဲ..



ဧၿပီလလယ္.. ေရာက္တာနဲ႔ ျပည္တြင္းေကာ ၊ ျပည္ပမွာရွိၾကတဲ့ ျမန္မာေတြ သၾကၤန္ပုိး ထလာတတ္ ၾကပါတယ္။  ျမန္မာႏုိင္ငံမွာဆုိ ရပ္ကြက္တုိင္း၊ ရြာတုိင္းမွာ သၾကၤန္းမ႑ပ္ေတြ၊ စတုဒိသာအလႉမ႑ပ္    ေတြနဲ႔အတူ သၾကၤန္းသီခ်င္းေတြကလည္း လူငယ္၊လူႀကီးမေရြး သၾကၤန္းစိတ္ကုိး ႏုိး ဆြေပးေနသလုိပါပဲ။

ျပည္ပေရာက္ျမန္မာမ်ားမွာေတာ့ အင္တာနက္မွာရွိတဲ့ သၾကၤန္သီခ်င္းမ်ား နားေထာင္ရင္းနဲ႔ သၾကၤန္ပုိး ထၾကရ သည္ေပါ့။

ျမန္မာျပည္မွာေတာ့ တရားဝင္ရုံးပိတ္ရက္ျဖစ္လုိ႔ သၾကၤန္အႀကဳိ ၊  သၾကၤန္အက် ၊ သၾကၤန္အၾကတ္၊ သၾကၤန္အတက္ ၊ ႏွစ္ဆန္းတစ္ ရက္ေန႔ထိေအာင္ အလုပ္နားလုိ႔  ေပ်ာ္ေပ်ာ္ပါးပါး   ေမာ္ေတာ္ကားနဲ႔ ေရး စကားၾကမည္ေပါ့။

ျပည္ပေရာက္ ျမန္မာမ်ားမွာေတာ့ လူႀကီး၊လူငယ္စုေပါင္းၿပီး ခန္းမတစ္ခုငွားကာ ျမန္မာသၾကၤန္အတု တစ္ရက္ေတာ့ က်င္းပၾကပါတယ္။ သၾကၤန္အတုလုိ႔ ေျပာရတာက ျမန္မာျပည္မွာလုိ႕ ပတ္ဝန္က်င္ တခုလုံး သၾကၤန္မက်ပဲ၊ ျမန္မာလူမ်ားသာ သၾကၤန္က်ရေတာ့ေျခာက္ကပ္ကပ္ျဖစ္ေနရသလုိ.ရာသီဥတု ေအးတဲ့ႏုိင္ ငံ   ေတြ မွာဆုိ  ရာသီဥတု ေအးလုိ႔ ေရမကစားရပဲ သၾကၤန္းပြဲကုိ  မိန္းကေလးမ်ား လွလွပပ ၾကြၾကြရြရြ ဝတ္သြားလု႔ိမရပဲ ထူထူထဲထဲ ဝတ္ၿပီး သြားရပါတယ္။

ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ေလ ကုိယ့္လူမ်ဳိး၊ ကုိယ္ယဥ္ေက်းမႈကုိ မေပ်ာက္ပ်က္ေအာင္  ဘယ္ေနရာ ၊ဘယ္ေဒသ   ေရာက္ေရာက္  ထိမ္းသိမ္းထားဟာ ေကာင္းျမတ္တဲ့အစဥ္အလာတခုပါ။

ပုိၿပီးခ်စ္စရာေကာင္းတဲ့ ျမန္မာသၾကၤန္ယဥ္ေက်းမႈေလးယဥ္ေက်းမႈေလးက..  ဗုဒၶဘာသာနဲ႔ ဆက္ႏြယ္ေန တဲ့ ျမန္မာ့ဓေလ့ပါ။ ျမန္မာ့ႏွစ္ သစ္ကူးမဂ္လာ သၾကၤန္အခါဟာ ဗုဒၶဘာသာနဲ႔ တုိက္ရုိက္ မသက္ဆုိင္ေပမယ့္။ သၾကၤန္းရက္တြင္းမွာ  စတုဒိသာ အလႉဒါနေတြ ေပးလႉတာ၊ ေက်ာင္း၊ကံ၊ဘုရားသြားၿပီး  ဥပုသ္သတင္းေဆာက္တည္တာ၊ သတၱဝါေတြ ေဘးမဲ့ေပတာ၊ သက္ႀကီးရြယ္အုိေဆြကုိ လက္သဲေခ်သဲ ညႇပ္ေပတာ၊ ေခါင္းေလွ်ာ္ေပးတာ သိပ္ေကာင္တဲ့အေလ့အထေလးပါ။ 
ပန္းပိေတာက္ႏွင့္အတူ..


ျမန္မာ့သၾကၤန္သမုိင္းနဲ႔ပတ္သတ္လုိ႔ ေတာ္ဝင္FM  
မွ တင္ဆက္ထာတဲ့ .. မွတ္သားဖြယ္ရာမ်ားကုိ တင္ျပလုိက္ပါတယ္။

ဘာသာတုိင္း လူမ်ဳိးတုိင္းမွာ ႏွစ္သစ္ကူးပြဲေတာ္ဆုိတာ ရွိပါတယ္။    ျမန္မာႏုိင္ငံရဲ့ ႏွစ္သစ္ကူးပြဲေတာ္ဟာ အျခားေသာ ႏုိင္ငံမ်ားရဲ့ ပြဲေတာ္မ်ားနဲ႔ မတူပဲ ထူးျခားလွပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆုိေတာ့   ျမန္မာလူမ်ဳိးေတြဟာ ႏွစ္သစ္ကူးပြဲေတာ္ကုိ အတာေရ ပက္ဖ်န္းၿပီး က်င္းပၾကလုိ႔ျဖစ္ပါတယ္။

 ႏွစ္ေဟာင္းက အညစ္အေၾကးကုိ ႏွစ္သစ္ကို သယ္ေဆာင္ မသြားခ်င္တဲ့သေဘာနဲ႔ အတာေရးနဲ႔ ပက္ဖ်န္းၿပီး က်င္းပၾက တာျဖစ္ပါတယ္။
 ျမန္မာ့ရာသီ စက္ဝန္းရဲ့ ပထမဆုံးေသာလဟာ တခူးလျဖစ္ပါတယ္။ ႏွစ္ေဟာင္း ကုန္ဆုံးၿပီး ႏွစ္သစ္ကူးတဲ့ တကူးလမွာ ျမန္မာ့ရုိးရာ သၾကၤန္ပြဲက်င္းပၾကပါတယ္။ သၾကၤန္ဆုိတဲ့ ေဝါဟာရဟာ ပါဠိဘာသာ သကၤႏၲ၊ သကၠဘာသာ သၾကႏၲမွ ဆင္းသက္လာပါတယ္။ သၾကႏၲမွ တေဖ်ာက္ၿပီး သၾကၤန္းဆုိတာ ျဖစ္လာပါတယ္။ ေဝါဟာရလီနတၱဒီပနီမွာေတာ့ မိန္ရာသီမွ မိႆရာသီသုိ႕ တနဂၤေႏြၿဂိဳလ္ သၾကၤန္တာ ကူးေျပာင္းေသာေၾကာင့္ တခူးလဟုေခၚေၾကာင္း ဖာ္ျပထားပါတယ္။  ျမန္မာ့အဘိဓာန္မွာေတာ့ ၁၂-လရာသီမွာ  ႏွစ္ေဟာင္းမွ ႏွစ္သစ္ကူးတဲ့အခ်ိန္းအခါသမယ ျဖစ္ၿပီး ေရးပ်က္ဖ်န္း၍ ကူးေျပာင္းေသာ   ေၾကာင့္ သၾကၤန္ဟုေခၚေၾကာင္း ေဖာ္ျပထားပါတယ္။

သၾကၤန္ရဲ့မူလအစက သၾကၤန္ပဲြေတာ္ဟာ ဗုဒၶဘာသာဝင္ေတြ က်င္းပခဲ့ျခင္မရွိခဲ့ပါဘူး ။ ဟိႏၵဴေတြရဲ့ ဘာသာေရးပြဲေတာ္ တခုသာျဖစ္ပါတယ္။

တခါတုန္းက ဓရမဆုိတဲ့ ျဗဟၼာမင္းတပါးဟာ နတ္အေပါင္းတုိ႔ရဲ့ ဘုရင္ျဖစ္တဲ့ သၾကားမင္းကုိ စစ္ရႈံးခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီလုိ စစ္ရႈံခဲ့တဲ့အတြက္ သၾကားမင္းဟာ ျဗဟၼာမင္းရဲ့ ဦးေခါင္းကုိ ျဖတ္ပစ္ခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီေနာက္မွာေတာ့ သၾကားမင္းဟာ ပ်က္သြားတဲ့ ျဗဟၼာမင္းရဲ့ ဦးေခါင္းေနရာမွာ ဆင္တစ္ေကာင္ရဲ့ ဦးေခါင္းကုိ အစားထိုးဖုိ႔  ျဗဟၼာမင္းကုိ ညႇိႏုိင္းပါေတာ့တယ္။ စစ္ရႈံးခဲ့တဲ့ ျဗဟၼာမင္းဟာ သၾကားမင္းရဲ့ ညႇိႏႈိင္းမႈကုိ  သေဘာတူရခဲ့ရပါတယ္။

 ဒါနဲ႕ပဲ ဆင္ဦးေခါင္းနဲ႔ ျဗဟၼာကုိယ္ေပါင္းစပ္တဲ့ ဟိႏၵဴဘုရား “ကေနဇာ”  ျဖစ္လာ ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္  ျဗဟၼာမင္းဟာ အလြန္တန္ခုိးႀကီးတဲ့အတြက္ ပ်က္သြားတဲ့ ဦးေခါင္းကို ပင္လယ္ ထဲေမ်ာပစ္ရင္ ပင္လယ္ေရ ခန္းေျခာက္သြားမယ္။ ေျမႀကီးေပၚတင္မယ္ဆုိရင္လည္း ေျမၾကီးဟာ အပုိင္းပုိင္းကြဲျပတ္ သြားႏုိင္းပါတယ္ ။ အကယ္၍မ်ား မုိေကာင္းမထဲကုိ  ပစ္လုိက္မယ္ဆုိရင္လည္း မုိးေကာင္းကင္ တစ္ခုလုံး မီးေတာက္ေလာင္သြားႏုိင္ပါတယ္။ ဒါကုိသိတဲ့ သၾကားမင္းကုိ  ျဗဟၼာမင္းႀကီးရဲ့ ဦးေခါင္းကုိ အဲဒီလုိ ပ်က္စီး မႈေတြ မျဖစ္ေစဖုိ႔အတြက္ ျဗဟၼာမင္းဦးေခါင္းကုိ  နတ္သမီးေတြလက္ထဲမွာ တစ္ႏွစ္တခါ အလွည့္က်စီ ကုိင္ထားရမယ္ဆုိၿပီး အဲဒီလုိ တႏွစ္ကုုန္လုိ႔ ေနာက္တႏွစ္ကူးေျပာင္းတဲ့ အလွဲ႔ေျပာင္းတဲ့အခ်ိန္ကုိ သၾကၤန္းပြဲေတာ္အျဖစ္ ဆင္ႏြဲခဲ့ၾကပါတယ္။ 
အတာေရ ပက္ခါဖ်န္း


သၾကၤအႀကဳိေန႕နဲပတ္သတ္ၿပီး ပထမဦးဆုံးေတြ႕ရွိခ်က္က ဥေပါသထမင္းႀကီး ရဲ့ ေခါင္းေဆးမဂ္လာျပဳရာက စတယ္လုိ႔ုဆုိပါတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္က ဘုရင္မ်ားဟာ တစ္ႏွစ္တခါ ဦးေခါင္းေတာ္ ေဆးတဲ့ မဂၤလာကုိ က်င္းပေလ့ရွိပါ တယ္။

 ျမန္မာမင္း မ်ားကလည္း အဲဒီအခ်ိန္ေရာက္ရင္ ယခု ေမာ္လၿမဳိင္ ၊ မုတၱမွာရွိတဲ့ ေခါင္းေဆး ကြ်န္းမွာ ေခါင္းေဆးေလ့ရွိပါတယ္။ သၾကၤန္ အက်ေန႔မွာေတာ... သၾကားမင္းဟာ နတ္ျပည္ကေန လူျပည္ကုိ ဆင္းသက္ လာပါတယ္။ အဲဒီလို ဆင္းသက္လာတဲ့ အခ်ိန္ကုိ သိေစဖုိ႔ သၾကၤန္အေျမာက္ကုိ ေဖာက္ၾကပါတယ္။

အဲဒီအခါ လူေတြဟာ အတာအုိး ထဲမွာ ေရထည့္လုိ႔ သေျပခက္နဲ႔  ေျမႀကီးကုိ ေရဖ်န္းကာ ပူေဇာ္ၾကပါတယ္။ အဲဒီအခါမွာေတာ ့  ဘုရင္ဆရာမ်ားျဖစ္တဲ့ ၊ အႏၵိယမ်ဳိးႏြယ္ ျဗဟၼဏပုဏၰမ်ားက ေႏွာင္လာမယ့္ႏွစ္ အတြက္ေဟာကိန္းျဖစ္တဲ့ သၾကၤန္စာကုိ ရြတ္ဖတ္ေၾကညာပါေတာ့တယ္။ ဒီေဟာကိန္းကုိေတာ့ သၾကားမင္းက ဘယ္တိရစၧာန္ကုိ စီးၿပီး ဘာကုိ ကုိင္လာသလဲဆိုတာ အေျခခံၿပီး ေဟာတာျဖစ္ပါတယ္။

 ကေလးေတြကုိ အဲဒီအခ်ိန္မွာ လူႀကီးေတြ ေျပာေလ့ေျပာထရွိတာက ေကာင္းတာလုပ္တဲ့သူရဲ့ အမည္းစာရင္းကုိ  သၾကားမင္းက ေရႊပရဗုိရ္မွာ  ေရးမွတ္ထားၿပီး ဆုိးသြမ္းသူရဲ့ အမည္စားရင္း ကုိ ေခြသားေရး ပရဗုိဇ္မွာ ေရးမွတ္ထား တယ္လုိ႔ ေျပာေလ့ ေျပာထ ရွိပါတယ္။  သၾကၤန္အၾကတ္ေန ႔မွာလည္း သၾကားမင္းဟာ အထက္က လုိပဲ ေကာင္းမႈ ကုသုိလ္ျပဳလုပ္သူေတြကုိ ေရႊပရဗုိရ္မွာ ေရးမွတ္၊ မေကာင္းတဲ့ သူေတြကုိ ေခြသားေရ ပရဗုိရ္မွာ ေရးမွတ္ၿပီး အတက္ေန႕မွာေတာ့ လူျပည္ကေန နတ္ျပည္ကုိ ျပန္တတ္သြားတယ္လုိ႔ ဆုိေလ့ရွိပါတယ္။


တကယ္ေတာ့ သၾကၤန္ဟာ ဟိႏၵဴဝါဒ ယုံၾကည္မႈထုံလမ္းစဥ္လာမွ ဆင္းသက္လာခဲ့တာပါ။ ဒါေပမယ့္ ပညာရွင္ ကဝိမ်ားက  ေထရဝါဒဗုဒၶဘာသာရဲ့ အဆုံးအမမ်ားနဲ႔ ျပဳျပင္ယူခဲ့ၾကၿပီး ႏွစ္သစ္ကူးက စလုိ႔ ရွင္ျပဳျခင္းဓေလ့  ဘုရားေက်ာင္းကံမ်ားမွာ ဥပုသ္သီလေဆာက္တည္ျခင္းဓေလ့၊ လူႀကီးသူမေတြကုိ   ေခါင္းေလွ်ာ္ေပးျခင္း ၊ ေျခသဲ၊ လက္ညႇပ္ေပးျခင္း ၊ သတၱဝါေတြကုိ ေဘးမဲ့ေပးျခင္းဓေလ့   ေတြနဲ႔ ေပါင္းစပ္ ခဲ့ၾကတာျဖစ္ပါတယ္။ 


သၾကၤန္းအခါ.တရားဘာဝနာပြားမ်ားကာျဖင့္
သၾကၤန္ပြဲေတာ္ကုိ တခ်ိန္က ဟိႏၵဴယဥ္ေက်းမႈ အလြမ္းမုိးခံခဲ့ရတဲ့ အေရွ႕ေတာင္အာရွေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားမွာ ႏွစ္သစ္ကူးပြဲေတာ္ အျဖစ္က်င္းပၾကပါတယ္။ ယခုအခ်ိန္မွာ ျမန္မာႏုိင္ငံ၊ ထုိင္ႏုိင္ငံ၊ လာအုိႏုိင္ငံနဲ႔ ကေမၻာဒိယာ ႏိုင္ငံေတြမွာ ဆက္လက္က်င္းပ ဆဲျဖစ္တာကုိေတြ႕ရပါတယ္။



သၾကၤန္လုိ႔ဆုိလုိက္တာနဲ႔ လူေတြရဲ့စိတ္ထဲမွာ အလုိလုိျမဴးၾကြလာ ၾကပါတယ္။ တခ်ဳိ႕ကေတာ့ သၾကၤန္ရက္ေတြ မွာ ရိပ္သာဝင္ျခင္း ၊ သာသာနာ့ေဘာင္ဝင္ျခင္း ၊ ဥပုသ္ သီလေဆာင္တည္းျခင္းမ်ားနဲ႔ သၾကၤန္ရက္ကုိ ကုန္ဆုံးေစၿပီး ။ တခ်ဳိ႕ကေတာ့ သၾကၤန္   ေရသဘင္ပြဲေတာ္ ကုိ ႏႊဲေပ်ာ္ရင္း သၾကၤန္းအခါကုိေပ်ာ္ေပ်ာ္ႀကီး ျဖတ္သန္းၾကပါတယ္။  

ျမန္မာ့ရုိးရာ ပြဲေတာ္မ်ားအနက္ သၾကၤန္ပဲြဲေတာ္ဟာ ရက္အၾကာဆုံး က်င္းပတဲ့ ပြဲေတာ္တစ္ခု လည္း ျဖစ္ပါတယ္။  သၾက္န္ပြဲေတာ္ကုိ အက်ဳိေန႕၊ အက်ေန႔ ၊ အၾကတ္ေန႔၊ အတက္ေန႔ ႏွစ္ဆန္းတစ္ရက္ေန႔ စသျဖင့္ ( ၅) ရက္တုိင္တုိင္က်င္းပၾကပါတယ္။ အခ်ဳိ႕ႏွစ္ေတြမွာေတာ့ အက်ေန႕ကုိ ၂-ရက္ သတ္မွတ္ၿပီး   ၆-ရက္ က်င္းပၾကပါတယ္။ ေရသဘင္ ပ်က္ဖ်န္းတဲ့ပြဲေတာ္ကုိေတာ့ အတက္ေန႔အထိပဲ က်င္းပၾကၿပီး ။ အခ်ဳိ႔ေဒသ ေတြမွာေတာ့ ႏွစ္ဆန္း ၁-ရက္ေန႔အထိက်င္းပၾက တာကုိ ေလ့လာေတြ႕ရွိရပါတယ္။ ႏွစ္ဆန္း ၁-ရက္ေန႔ ေရာက္တဲ့ အခါမွလည္း ရက္ကြက္အလုိက္၊ လမ္းအလုိက္၊ ေက်းရြာအလုိက္ သံဃာေတာ္မ်ားကုိ ပင့္ဖိတ္ကာ အႏၲရာယ္ကင္းပရိတ္မ်ားကုိ နာၾကားၾကပါတယ္။ အခ်ဳိ႕ကလည္း  စတုဒီသာေကြ်း ၊ တိရစၧာန္ေတြကုိ ေဘးမဲ့ ေပးကာ ကုသုိလ္ယူၾကပုံကုိ..

“ႏြားႀကီးလည္း ပါသေဟ့..၊
 ေၾကာေပၚမွာ ေရႊေကာေဇာ ၊
 အေမြးေကာ ေရႊသနပ္ခါး၊
 ဂ်ဳိးျပားမွာ ပိေတာက္ပန္းေတြက၊
 အလွ်မ္းလွ်မ္း ေရႊအဆင္း၊
   ႏြားစိတ္ထဲ အခဲသားဝင္လုိက္ရရင္ျဖင့္၊
  ရႊင္လုိက္မည့္ျဖစ္ျခင္း  ..။

စသည္ျဖင့္ ..
ဆရာေဇာ္ဂ်ီက တစ္ခုေသာ သၾကၤန္ကဗ်ာမွာ သတၱဝါေတြ ေဘးမဲ့ေပးပုံကုိ ေရးစပ္ထားပါတယ္။
သၾကၤန္ေရာက္ၿပီးဆုိတာနဲ႕႔ သၾကၤန္မ႑ပ္မ်ားမွာ အဓိက ေကြ်းေမြးတဲ့ အစားအစာ အခ်ဳိ႕ကေတာ့ မႈန္႕လုံး ေရေပၚပဲျဖစ္ပါတယ္။   ဖေရာင္းနံ႔စြဲေနေအာင္ခိုးသက္ထားတဲ့အုိးမွာ ဆန္ထည့္ၿပီး   ေရခန္းခ်က္ကာ ရုိးရုိးေရ သုိမဟုတ္ ဖေရာင္းနံ႕သင္းတဲ့ ေရမွာစိမ္ထားၿပီး သၾကၤန္ထမင္းနဲ႔ ငါးေျခာက္ေက်ာ္စသည္တို႕ကုိ  ေကြ်ေမြးၾကပါတယ္။ အခ်ဴိ႕ကလည္း မုန္႕လက္ေဆာင္၊ ေရႊရင္ေအး စသည့့္ျဖင့္ တက္ႏုိင္ရာရာ မုန္႕႔မ်ားကုိ ျပဳလုပ္ၿပီး တအိမ္ႏွင့္ တအိပ္ေပးလႉၾကတာဟာျဖင့္ ျမန္မာ လူမ်ဳိးတုိ႔ရဲ့ ခ်စ္စရာ ဓေလ့တခု    ျဖစ္ပါတယ္။  ျမန္မာေတြရဲ့ သဒၶါတရားထက္သန္ပုံကုိလည္း..

သၾကၤန္တြင္းမွာ တရားဘာဝနာပြားမ်ားကာျဖင့္...
ဒါနက တေဝေဝ..၊
 ေရေတြက တရြဲရြဲ..၊
 ေပ်ာ္ပြဲက တဝင္းဝင္း၊
  ကဲလုိ႕သာဆုိရင္ေတာ့၊
 အရြယ္သင့္ အရြယ္ငယ္၊
 ျမန္မာလုိ႔ထင္လုိက္ၾက..။

ဆုိၿပီး ေရွးစာဆုိမ်ားက ဖြဲ႕ဆိုခဲ့ၾကျပန္ပါတယ္။
သၾကၤန္ပြဲေတာ္ဟာ ရုိးရာ အစဥ္အလာမ်ားထင္ဟပ္ေနတဲ့ ပြဲတစ္ခုျဖစ္ပါတယ္။ သၾကၤန္ပြဲေတာ္ဟာ   ေကာင္းျမတ္ ေအးခ်မ္းသာယာလွပၿပီး  ယဥ္ေက်းသိမ္ေမြ႕တဲ့ ပြဲေတာ္တစ္ခုျဖစ္ပါတယ္။ လြန္ခဲ့တဲ့ ၁၀-စုႏွစ္မ်ားအတြင္း ျမန္မာ ပြဲေတာ္ဆင္ႏြဲရာမွာ သၾကၤန္အကမ်ားကုိ စီစဥ္၍ ဆုခ်ီးျမႇင္ခဲ့ၾကပါတယ္။   ေရပက္ခံအဖြဲ႔မွလည္း တဖြဲ႔ႏွင္တဖြဲ႔ သံၾကပ္မ်ားထုိးကာ က်ီစယ္ၾကပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ ျပည္တြင္းေကာ ၊ ျပည္ပမမွာပါ.. ၾကည္ႏႈးဖြယ္ေကာင္းေသာ ျမန္မာ့သၾကၤန္ကုိ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ရႊင္ရႊင္ ဆင္ႏႊဲၾကပါဟု တုိက္တြန္းရင္းျဖင့္…။

သၾကန္းပုိးထသူမ်ားအတြက္…။

No comments:

Followers

My Blog List