ၿခဳိးျခံစြာ က်င့္သုံးေနထုိင္ျခင္း သည္ မဂၤလာတစ္ပါးျဖစ္သည္။ ေအာက္ပါ ပံု၀တၳဳကို သာဓကအျဖစ္ တင္ျပအပ္ပါသည္။
ေရွးသေရာအခါ ဗာရာဏာသီျပည္တြင္ ကုေဋ ရွစ္ဆယ္ ၾကြယ္ဝေသာ ျဗာဟၼဏ သူေဌးလင္မယား ႏွစ္ေယာက္ ရွိ၏ ။ သူတုိ႔တြင္ သားတစ္ေယာက္ႏွင့္ သမီးတစ္ေယာက္ရွိသည္။ သားကုိ ‘‘အကိတၱိ’’ ဟု အမည္ေပး၍ သမီးကုိ ‘‘ယသဝတီ’’ ဟု အမည္ေပးသည္။
အကိတၱိ အရြယ္ေရာက္ေသာအခါ တကၠသုိလ္ျပည္သုိ႔ သြား၍ ပညာဆည္းပူးသည္။ ပညာမ်ား တတ္ေျမာက္ေသာအခါ မိဘတုိ႔ထံ ျပန္လာသည္။ ႏွစ္အတန္ၾကာေသာအခါ မိဘႏွစ္ပါး ကြယ္လြန္သြားသည္။ မ်ားျပားလွေသာ ဥစၥာပစၥည္းမ်ားကုိ အကိတၱိတုိ႔ ေမာင္ႏွမ ရရွိၾကသည္။ သုိ႔ရာတြင္ အကိတၱိက ဥစၥာတုိ႔ကုိ မယူ။ ရေသ့ရဟန္းျပဳမည္ဟု ဆုိလ်က္ ႏွမငယ္အား ပစၥည္းဥစၥာ အားလုံးကုိ ေပးအပ္သည္။ သု႔ိရာတြင္ ႏွမငယ္ကလည္း မယူေပ။
‘‘ေမာင္ၾကီး၊ ကၽြန္မသည္ ေမာင္ၾကီး စြန္႔ပစ္ေသာ တံေတြးကုိ ဦးေခါင္းျဖင့္ မခံလုိပါ။ ဥစၥာကုိ အလုိမရွိပါ။ ေမာင္ၾကီးႏွင့္ အတူ ရေသ့ အျဖစ္ခံယူ ေနထုိင္လုိပါသည္’’ ဟူ၍ ဆုိ၏ ။
သုိ႔ျဖင့္ သူတုိ႔ေမာင္ႏွမသည္ ရွိသမွ် ဥစၥာတုိ႔ကုိ လွဴဒါန္းစြန္႔ၾကဲျပီးလွ်င္ ဗာရာဏာသီျပည္မွ ထြက္ခဲ့ၾက၏ ။ သုံးယူဇနာ ကြာေဝးေသာ ေတာအရပ္တြင္ ေက်ာင္းသခၤမ္းေဆာက္၍ ရေသ့ရဟန္းျပဳကာ ေနထုိင္ၾက၏ ။
အကိတၱိရေသ့ကုိ ၾကည္ညဳိၾကသျဖင့္ လူအမ်ားပင္ ရေသ့ျပဳလာၾက၏ ။ အျခံအရံ မ်ားလာ၏ ။ လာဘ္ပူေဇာ္မႈလည္း မ်ားလာ၏ ။
ထုိအခါ အကိတၱိရေသ့သည္ မႏွစ္ျမဳိ႔။ ႏွမငယ္ကုိပင္ အသိမေပး။ တစ္ကုိယ္တည္း ထြက္ခဲ့ျပီးလွ်င္ ဥယ်ာဥ္တစ္ခု၌ တစ္ပါးတည္း ေနထုိင္သည္။ တရားကုိ ၾကဳိးစားအားထုတ္၏ ။ ထုိ႔ေၾကာင့္ မၾကာမွီပင္ စ်ာန္ရ ရေသ့အျဖစ္သုိ႔ ေရာက္ရွိသြားေလသည္။ ထုိအခါ လူအမ်ား ေရာက္လာၾကျပီး ပူေဇာ္ၾကျပန္၏ ။ လာဘ္လာဘတုိ႔ ေပါမ်ားလာျပန္၏ ။ အကိတၱိရေသ့ မႏွစ္ျမဳိ႔ႏုိင္ျပန္။ ထုိေနရာမွ ဖယ္ခြါ၍ လူသူေဝးေသာ ကၽြန္းတစ္ကၽြန္းသုိ႔ သြားေရာက္ ေနထုိင္၏ ။ ထုိကၽြန္းရွိ ကံျပင္းပင္ၾကီးကုိ အမွီျပဳလ်က္ ေက်ာင္းေဆာက္၍ တစ္ပါးတည္း ေနုထုိင္၏ ။
အကိတၱိရေသ့သည္ အလြန္ၿခဳိးျခံစြာ ေနထုိင္၏ ။ ကံျပင္းပင္ၾကီး အသီးသီးေသာအခါ အသီးကုိ စား၏ ။ အသီးမရွိေသာအခါ အရြက္ကုိျပဳတ္၍ စား၏ ။ အစာကုိ ၿခဳိးျခံစားရုံမက အအိပ္၊အေန ကုိလည္း ၿခဳိးျခံ၏ ။ တရားကုိသာ အထူးၾကဳိးစား အားထုတ္၏ ။
ထုိအခါ သိၾကားမင္းသည္ အကိတၱိရေသ့ကုိ စူးစမ္းရန္ ပုဏၰားအသြင္ ဖန္ဆင္း၍ လာေရာက္ အလွဴခံ၏ ။ ထုိအခ်ိန္မွာ အကိတၱိရေသ့သည္ အစာအတြက္ ကံျပင္းရြက္ျပဳတ္ စားမည္ဟု ျပင္ဆင္ေနခ်ိန္ ျဖစ္သည္။ ပုဏၰားက ကံျပင္းရြက္ျပဳတ္ကုိ အလွဴခံရာ အကိတၱိရေသ့က သူစားမည့္ကံျပင္းရြက္ျပဳတ္အား ေပးလွဴ၍ အစာမစားပဲၿခဳိးျခံစြာ ေနထုိင္သည္။
ဤသုိ႔လ်င္ သိၾကားမင္းသည္ သုံးရက္တုိင္လာ၍ သုံးၾကိမ္အလွဴခံ၏ ။ အကိတၱိရေသ့ကလည္း ေရွးနည္းအတုိင္း လွဴျမဲလွဴသည္။ သုံးရက္ေျမာက္ေသာအခါ သိၾကားမင္းက ကုိယ္ထင္ျပလွ်က္ “မည္သည့္အရာကုိ ေတာင့္တ၍ ဤသုိ႔လွဴပါသနည္း” ဟု ေမးျမန္း၏။
အကိတၱိက “ငါသည္ နတ္စည္းစိမ္၊ သိၾကားစည္းစိမ္ကုိ မလုိ၊ ဘုရားအျဖစ္ကုိ လုိသျဖင့္ ဤသုိ႔ၿခဳိးျခံစြာ ေနထုိ္င္ကာ တရားအားထုတ္ေနျခင္း ျဖစ္သည္” ဟု ျပန္ေျပာလုိက္သည္။
ထုိစကားကုိၾကားေသာ္ သိၾကားမင္းသည္ အလြန္ၾကည္ညဳိလွသျဖင့္ လုိရာဆုကုိ ေပးမည္ဟု ဆုိရာ အကိတၱိက လက္မခံ။ “ဆုကုိ လက္ခံပါက ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟ တုိ႔ပြားေတာ့မည္။ သင္သိၾကားမင္းကဲ့သုိ႔ေသာ နတ္၏ အဆင္းကုိျမင္ေနရလွ်င္လည္း ငါ့တြင္ၿခဳိးျခံမႈ အက်င့္တုိ႔ ေလ်ာ့ပါးေလေတာ့မည္။ ငါ့ထံသုိ႔ သင္မလာရန္သာ ငါ ေတာင္းဆုိပါ၏” ဟု ဆုိ၏ ။
သိၾကားမင္းလည္း “ရွင္ရေသ့၊ ေကာင္းလွပါျပီ။ အရွင္ရေသ့ထံမလာေတာ့ပါ” ဟု ဝန္ခံ၍ ရုိေသစြာ ရွိခုိးကန္ေတာ့ျပီး မိမိေနရာ တာဝတိ ံသာနတ္ျပည္သုိ႔ ျပန္သြားေလေတာ့သည္။
ေရွးသေရာအခါ ဗာရာဏာသီျပည္တြင္ ကုေဋ ရွစ္ဆယ္ ၾကြယ္ဝေသာ ျဗာဟၼဏ သူေဌးလင္မယား ႏွစ္ေယာက္ ရွိ၏ ။ သူတုိ႔တြင္ သားတစ္ေယာက္ႏွင့္ သမီးတစ္ေယာက္ရွိသည္။ သားကုိ ‘‘အကိတၱိ’’ ဟု အမည္ေပး၍ သမီးကုိ ‘‘ယသဝတီ’’ ဟု အမည္ေပးသည္။
အကိတၱိ အရြယ္ေရာက္ေသာအခါ တကၠသုိလ္ျပည္သုိ႔ သြား၍ ပညာဆည္းပူးသည္။ ပညာမ်ား တတ္ေျမာက္ေသာအခါ မိဘတုိ႔ထံ ျပန္လာသည္။ ႏွစ္အတန္ၾကာေသာအခါ မိဘႏွစ္ပါး ကြယ္လြန္သြားသည္။ မ်ားျပားလွေသာ ဥစၥာပစၥည္းမ်ားကုိ အကိတၱိတုိ႔ ေမာင္ႏွမ ရရွိၾကသည္။ သုိ႔ရာတြင္ အကိတၱိက ဥစၥာတုိ႔ကုိ မယူ။ ရေသ့ရဟန္းျပဳမည္ဟု ဆုိလ်က္ ႏွမငယ္အား ပစၥည္းဥစၥာ အားလုံးကုိ ေပးအပ္သည္။ သု႔ိရာတြင္ ႏွမငယ္ကလည္း မယူေပ။
‘‘ေမာင္ၾကီး၊ ကၽြန္မသည္ ေမာင္ၾကီး စြန္႔ပစ္ေသာ တံေတြးကုိ ဦးေခါင္းျဖင့္ မခံလုိပါ။ ဥစၥာကုိ အလုိမရွိပါ။ ေမာင္ၾကီးႏွင့္ အတူ ရေသ့ အျဖစ္ခံယူ ေနထုိင္လုိပါသည္’’ ဟူ၍ ဆုိ၏ ။
သုိ႔ျဖင့္ သူတုိ႔ေမာင္ႏွမသည္ ရွိသမွ် ဥစၥာတုိ႔ကုိ လွဴဒါန္းစြန္႔ၾကဲျပီးလွ်င္ ဗာရာဏာသီျပည္မွ ထြက္ခဲ့ၾက၏ ။ သုံးယူဇနာ ကြာေဝးေသာ ေတာအရပ္တြင္ ေက်ာင္းသခၤမ္းေဆာက္၍ ရေသ့ရဟန္းျပဳကာ ေနထုိင္ၾက၏ ။
အကိတၱိရေသ့ကုိ ၾကည္ညဳိၾကသျဖင့္ လူအမ်ားပင္ ရေသ့ျပဳလာၾက၏ ။ အျခံအရံ မ်ားလာ၏ ။ လာဘ္ပူေဇာ္မႈလည္း မ်ားလာ၏ ။
ထုိအခါ အကိတၱိရေသ့သည္ မႏွစ္ျမဳိ႔။ ႏွမငယ္ကုိပင္ အသိမေပး။ တစ္ကုိယ္တည္း ထြက္ခဲ့ျပီးလွ်င္ ဥယ်ာဥ္တစ္ခု၌ တစ္ပါးတည္း ေနထုိင္သည္။ တရားကုိ ၾကဳိးစားအားထုတ္၏ ။ ထုိ႔ေၾကာင့္ မၾကာမွီပင္ စ်ာန္ရ ရေသ့အျဖစ္သုိ႔ ေရာက္ရွိသြားေလသည္။ ထုိအခါ လူအမ်ား ေရာက္လာၾကျပီး ပူေဇာ္ၾကျပန္၏ ။ လာဘ္လာဘတုိ႔ ေပါမ်ားလာျပန္၏ ။ အကိတၱိရေသ့ မႏွစ္ျမဳိ႔ႏုိင္ျပန္။ ထုိေနရာမွ ဖယ္ခြါ၍ လူသူေဝးေသာ ကၽြန္းတစ္ကၽြန္းသုိ႔ သြားေရာက္ ေနထုိင္၏ ။ ထုိကၽြန္းရွိ ကံျပင္းပင္ၾကီးကုိ အမွီျပဳလ်က္ ေက်ာင္းေဆာက္၍ တစ္ပါးတည္း ေနုထုိင္၏ ။
အကိတၱိရေသ့သည္ အလြန္ၿခဳိးျခံစြာ ေနထုိင္၏ ။ ကံျပင္းပင္ၾကီး အသီးသီးေသာအခါ အသီးကုိ စား၏ ။ အသီးမရွိေသာအခါ အရြက္ကုိျပဳတ္၍ စား၏ ။ အစာကုိ ၿခဳိးျခံစားရုံမက အအိပ္၊အေန ကုိလည္း ၿခဳိးျခံ၏ ။ တရားကုိသာ အထူးၾကဳိးစား အားထုတ္၏ ။
ထုိအခါ သိၾကားမင္းသည္ အကိတၱိရေသ့ကုိ စူးစမ္းရန္ ပုဏၰားအသြင္ ဖန္ဆင္း၍ လာေရာက္ အလွဴခံ၏ ။ ထုိအခ်ိန္မွာ အကိတၱိရေသ့သည္ အစာအတြက္ ကံျပင္းရြက္ျပဳတ္ စားမည္ဟု ျပင္ဆင္ေနခ်ိန္ ျဖစ္သည္။ ပုဏၰားက ကံျပင္းရြက္ျပဳတ္ကုိ အလွဴခံရာ အကိတၱိရေသ့က သူစားမည့္ကံျပင္းရြက္ျပဳတ္အား ေပးလွဴ၍ အစာမစားပဲၿခဳိးျခံစြာ ေနထုိင္သည္။
ဤသုိ႔လ်င္ သိၾကားမင္းသည္ သုံးရက္တုိင္လာ၍ သုံးၾကိမ္အလွဴခံ၏ ။ အကိတၱိရေသ့ကလည္း ေရွးနည္းအတုိင္း လွဴျမဲလွဴသည္။ သုံးရက္ေျမာက္ေသာအခါ သိၾကားမင္းက ကုိယ္ထင္ျပလွ်က္ “မည္သည့္အရာကုိ ေတာင့္တ၍ ဤသုိ႔လွဴပါသနည္း” ဟု ေမးျမန္း၏။
အကိတၱိက “ငါသည္ နတ္စည္းစိမ္၊ သိၾကားစည္းစိမ္ကုိ မလုိ၊ ဘုရားအျဖစ္ကုိ လုိသျဖင့္ ဤသုိ႔ၿခဳိးျခံစြာ ေနထုိ္င္ကာ တရားအားထုတ္ေနျခင္း ျဖစ္သည္” ဟု ျပန္ေျပာလုိက္သည္။
ထုိစကားကုိၾကားေသာ္ သိၾကားမင္းသည္ အလြန္ၾကည္ညဳိလွသျဖင့္ လုိရာဆုကုိ ေပးမည္ဟု ဆုိရာ အကိတၱိက လက္မခံ။ “ဆုကုိ လက္ခံပါက ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟ တုိ႔ပြားေတာ့မည္။ သင္သိၾကားမင္းကဲ့သုိ႔ေသာ နတ္၏ အဆင္းကုိျမင္ေနရလွ်င္လည္း ငါ့တြင္ၿခဳိးျခံမႈ အက်င့္တုိ႔ ေလ်ာ့ပါးေလေတာ့မည္။ ငါ့ထံသုိ႔ သင္မလာရန္သာ ငါ ေတာင္းဆုိပါ၏” ဟု ဆုိ၏ ။
သိၾကားမင္းလည္း “ရွင္ရေသ့၊ ေကာင္းလွပါျပီ။ အရွင္ရေသ့ထံမလာေတာ့ပါ” ဟု ဝန္ခံ၍ ရုိေသစြာ ရွိခုိးကန္ေတာ့ျပီး မိမိေနရာ တာဝတိ ံသာနတ္ျပည္သုိ႔ ျပန္သြားေလေတာ့သည္။
- (မင္းယုေဝ)
No comments:
Post a Comment