Wednesday, September 5, 2012

ကုမ႓ေဃာသက( ႀကီးပြားလုိသူတုိ႔ရဲ့ စိေနသေဘာထား


လူသားတုိင္း လူသားတုိင္း အကန္႔အသတ္မရွိ ဖြင့္ၿဖဳိးတုိးတက္ႏုိင္စြမ္းရွိပါတယ္။

လူသားတုိင္း လူသားတုိင္း ေယဘုယ်တူညီေသာ အေျခခံျဖင့္ ဘဝကုိ တည္ေဆာက္ၾကရပါတယ္။

သုိ႔ေသာ္….အဘယ္ေၾကာင့္ လက္ရွိအေနအထားတြင္ လူသားအခ်င္းခ်င္း ကြားျခင္းသနည္း

အေျခခံသေဘာတရားကုိ  ဤကုမ႓ေဃာသက ဇာတ္လမ္းတြင္  ေလ့လာႏိုင္ပါတယ္။

*************************************
ဗုဒၶလက္ထက္ေတာ္က ရာဇၿဂုိဟ္မွာ သူေဌးစ္ဦးရွိခဲ့ဖူးပါတယ္။ သူေဌးႀကီးအိမ္မွာ ယင္နာေခၚ ကူးစက္ေရာဂါျဖစ္လုိ႔  အိမ္သူအိမ္သားမ်ား  ကူးစက္ျပန္ပြားကား ေသကုန္ၾကတယ္။ ေနာက္ဆုံးမွာ သူေဌးဇနီး  ေမာင္ႏွံမွားလည္း  ထုိေရာဂါစြဲကပ္လာလုိ႔  လြတ္ေျမာက္ရာလမ္း မျမင္ေသာေၾကာင့္  လူလားမေျမာက္ေသးေသာ သားငယ္အား “ သားငယ္.. ငါတုိ႔ကုိ  သံေယာဇဥ္တြယ္ကာ မေနႏွင့္ေတာ့၊ ဒီေရာဂါဟာ မည္သူ႕ကုိမွ အသက္ခ်မ္းသာ ေပးမွာမဟုတ္ဘူး၊ လြတ္ရာ လြတ္ေၾကာင္း နံရံကုိ ေဖာက္ေျပေလာ့ ငါတုိ႔ပုိင္ဆုိင္တဲ့ ကုေဋေလးဆယ္ေသာ ရတနာမ်ားကုိလည္း ဒီေနရာမွာ ေျမျမဳပ္ထားခဲ့မယ္၊ သားငယ္.. ေနာင္တခ်ိန္ အသက္ခ်မ္းသာရာ ရေသာခါ ျပန္လာ၍ တူးေဖာ္ပါ” လုိ႔ေျပာဆုိၿပီး မၾကာခင္ပဲ ဇနီးေမာင္းႏွံ ေသဆုံးသြားခဲ့ပါတယ္။


ထုိ႔ေနာက္ ကုမ႓ေဃာသကလည္း  ထြက္ေျပးတိမ္းေရွာင္ရင္းျဖင့္ မထင္မရွာ သာမန္ဘဝျဖင့္ ၁၂-ႏွစ္ၾကာေအာင္ ရြာတစ္ရြာမွာ ေနထုိင္ခဲ့ပါတယ္။

ခ်င့္ခ်င့္ခ်ိန္ခ်ိန္ သုခမိန္..

ထုိေနာက္ အခ်ိန္တန္အရြယ္ေရာက္ေသာအခါ မိဘမ်ား ျမွဳပ္ႏွံထားေသာ ရတနာမ်ားရွိရာ ရာဇၿဂဳိလ္ၿမဳိ႕သုိ႔ ျပန္ေရာက္လာတယ္။

ဦးစြားပထမတာ့ ေဃာသက.. ရတနာေတြကုိ ခ်က္ျခင္း ထုတ္ယူသုံးစြဲဖုိ႕ပါပဲ ၊ သုိ႔ေသာ္ ပညာဥဏ္ျဖင့္ ဆင္ျခင္စဥ္းစားမိတာက ..  “ ငါ ဒီရြာက လူလားမေျမာက္ခင္ ကေလးလဝက ထြက္ေျပးခဲ့တာ ၊ ယခုေတာ့  လူလားေျမာက္လို႔  မုတ္ဆိတ္၊ က်င္စြယ္ေတြေတာင္ေပါက္ေနၿပီ၊  ငါကုို ဘယ္သူမွ မွတ္မိေတာ့ မွာ မဟုတ္ဘူး၊ ဒီေဒသမွာလည္း ငါ့ေဆြမ်ဳိးေတြ တစ္ေယာက္မွ မရွိေတာ့ဘူး၊ ဤရြာသားေတြကုိ ငါကလည္း မသိ ၊ သူတုိ႔ကလည္း ငါ့ကုိဒီရြာက သူေဌးသားရယ္လုိ႔ ဘယ္သူမွ သိၾကမွာ မဟုတ္ဘူး၊ ေလာေလာဆယ္မွာ ဒီရတနာေတြကုိ ယူသုံးရင္ ရြာသားေတြက ဒီအညၾတ  ျပည္သူပုိင္းေျမမွ   ပစၥည္းေတြကုိ  ထုပ္ယူသုံးစြဲေနတယ္ဟု စြပ္စြဲကာ င့ါပစၥည္းေတြကုိ သိမ္းပုိက္ၾကမွာပဲ၊ ဒါတြင္မေသး ငါရဲ့အသက္ေဘးအႏၲရယ္ေတာင္ ၾကဳံေတြ႕ႏိုင္တယ္” စသျဖင့္ ဥာဏ္ပညာျဖင္ ဆင္ျခင္ကာ  ရတနာ ပစၥည္းေတြကုိ မတူးေဖာ္ေသးပဲ ေနခဲ့တယ္။

ေလာေလာဆယ္ ဘဝရပ္တည္ေရးမွာေတာ့  ဤရြာမွာပဲ အထင္မရွား အခစားအလုပ္ ဝင္လုပ္တယ္။
ေဃာသက လုပ္ရေသာ အလုပ္ကလည္း စိတ္ဝင္စားစရာေကာင္းတယ္…ဤရြာထဲမွာရွိတဲ့ လူေတြကုိ နံက္ေစာေစာ အလုပ္သြားၾကရန္၊ယာဂုထမင္းခ်က္ၾကရန္ နံက္ေစာေစာထ၍ ေဆာ္ၾသရေသာ အလုပ္ျဖစ္တယ္။

အသံၾကားရုံႏွင့္ သိေသာပညာ

တေန႔ေသာ နံက္ခင္းမွာ ေမာင္ေဃာသကမွာ… “ အုိ..လူအေပါင္းတုိ႔.. အိပ္ရာမွထ၍ အလုပ္သြားၾကေလာ့၊ အို..လူအေပါင္းတုိ႔ အိပ္ရာမွထ၍..ယာဂုထမင္းခ်က္ၾကေလာ့”ဆုိတဲ့ ေဆာ္ၾသသံကုိ ဗိမၼိသာရ မင္းႀကီး ၾကားသြားတယ္။ မင္းႀကီးဟာ .. အသံၾကားရုံနဲ႔   လူတုိ႔ရဲ့ အဆင့္အတန္းကုိ ခြဲျခားတတ္တဲ့ ပညာရွိတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေမာင္ေဃာသက အသံၾကားတာနဲ႔  ဤလူဟာ ပစၥည္းဥစၥာမ်ားစြာ ပုိင္တဲ့ သူေဌးသားဆုိတာ ခ်က္ျခင္းသိလုိက္တယ္။

ဒါေၾကာင့္  မင္းႀကီးက အနီးနာရွိ မင္းလုလင္ေတြကုိ ေမာင္ေဃာသကရဲ့  အေျခအေနကုိ တိတ္တ ဆိတ္စုံစမ္းခုိင္းတယ္။ သုိ႔ေသာ္လည္း စုံစမ္းေရးသမားေတြက ထူးထူးျခားျခား ဘာမွမေတြ႕ရ သာမာန္ဆင္းရဲသားဟုသာ မင္းႀကီးအား ျပန္လည္ေလွ်ာက္ထားၾကပါတယ္။  မင္းႀကီးဟာ  နံက္ေစာေစာ ေမာင္ေဃာသကရဲ႕ အသံကုိၾကားတုိင္း “ဒီလုလင္ဟာ သာမန္မဟုတ္ဘူး ထူးျခားတယ္” လုိ႔သာေျပာေနတယ္။


မိန္းမ မာယာ


ဒီေတာ မင္းႀကီးရဲ့  ကုိလုပ္ေမာင္းမမိသားစုက.. “ မင္းႀကီး ဒီလုလင္ရဲ့ ဘဝျဖစ္ရပ္မွန္ကုိ  တိတိက်က် သိလုိလွ်င္ က်မတုိ႔ သားမိႏွစ္ေယာက္ သြားေရာက္စုံစမ္းမယ္။ လုိအပ္သုံးစြဲရန္အတြက္ အသျပာတစ္ေထာင္ သာ ေပးပါ”ဟု ေတာင္းကာ ဆက္လက္စုံးစမ္းတယ္။

ေနာက္တစ္ေန႔ ထုိအမ်ဳိးသမီးႀကီးဟာ သမီးကုိ ညစ္ႏြမ္းေသာ အဝတ္ကုိ ဝတ္ေစ၍  ခရီးသြားဟန္ေဆာင္ကာ ေဃာသကေနေသာ ဆင္းရဲသားရပ္ကြက္ အိမ္တအိမ္မွာ ခဏတာ တည္းခုိလုိေၾကာင္း ခြင့္ေတာင္းတယ္။

ထုိအခါ အိမ္ရွင္က “ က်န္ေတာ္တို႔အိမ္မွာ လူေတြမ်ား လြန္းတယ္ ၊ ဧည္သည္အတြက္ ေနရာမရွိဘူး ၊ ရြားဖ်ားက  ေဃာသကအိမ္မွာ သူတစ္ေယာက္တည္း သူဆီကုိ ေမးျမန္ၿပီး တည္းခုိပါ” ဟု အၾကံေပးတယ္။

ထုိသားအမိႏွစ္ေယာက္လည္း ေဃာသကကအိမ္သုိ႔သြားၿပီး “ ေမာင္ေလး.. ငါတုိ႔ခရီးသြားေတြပါ .. ဒီေန႔ေတာ့ ညမိုးခ်ဳပ္လု႔ိ မင္းအိမ္မွာ တစ္ညေလာက္ တည္းခုိပါရေစ” လုိ႔ ခြင့္ေတာင္တယ္။ ပထမေတာ့ သမီးမ်ဳိရြယ္ မိန္းကေလး ပါလာတာမုိ႔ ေမာင္ေဃာသက ျငင္းဆန္ေနပါေသးတယ္။ ေနာက္ေတာ့ အမ်ဳိးသမီးႀကီးရဲ့ ေတာင္းပန္ခယမႈ ေၾကာင့္ တစ္ည တည္ခုိခြင့္ေပးလုိက္တယ္။

ေနာက္တစ္ေန႔နံက္ ေမာင္ေဃာသက အလုပ္သြားခါနီးမွာ ထုိအမ်ဳိးသမီးႀကီးက  “ ေမာင္ေလးအတြက္ ခ်က္ျပုတ္ေကြ်းမယ္ ဆန္ထားခဲ့ပါ” လုိေျပာေတာ့  ေဃာသက မလုပ္ပါနဲ႔ အားနာစရာ
လုိ႔ ျငင္းေသးတယ္။ ေနာက္ဆုံး  ထပ္တလဲလဲ ေျပာတာေၾကာင့္ ဆန္ေပးကာ အလုပ္ထြက္သြားတယ္။

ထုိအမ်ဳိးသမီးလည္း အုိးသစ္ခြက္သစ္တုိ႔ကုိ ဝယ္ကာ  နန္းတြင္းအစားစာမ်ားကုိကဲ့သုိ ေကာင္းစြာ ခ်က္ျပဳတ္ကာ  ေကြ်းေတာ့ ေမာင္ေဃာသကလည္း သေဘားက်၍ ေက်းဇူးတင္ စကားေျပာၾကရင္း .. အခြင့္ေကာင္းယူကာ ထုိအမ်ုိးသမီးက ေနာက္တညပါ တည္းခုိလုိေၾကာင္း ေတာင္းဆုိလာ၍
 ေမာင္ေဃာသကလည္း  ၾကည္ၾကည္ျဖဳျဖဳ ခြင့္ျပုလုိက္တယ္။

တစ္ေနတြင္ ထုိအမ်ဳိးသမီးမွ ပရိယာယ္ျဖင့္ ေမာင္ေဃာသကရဲ့   ခုတင္မွ ႀကုိးတခ်ုိ႕ကုိျဖုတ္ထား လုိက္တယ္။ ေမာင္ေဃာကျပန္ေရာက္လာလုိ႔ ထုိအခ်င္းအရာကုိေတြေသာအခါ “ ဧည့္သည္္တုိ႔  .က်န္ေနာ့္ ခုတင္ဘယ္သူလုပ္တာလဲ” လုိ႔ေမးတယ္။ အမ်ဳိးသမီးႀကီးက အိမ္နားက ကေလးမ်ား လာေရာက္ေဆာ့ၾကလုိ႔ ပ်က္သြားေၾကာင့္ ငါတုိ႔မွာဧည့္သည္ျဖစ္ေနလုိ႔ မတားျမစ္ဝံ့ေၾကာင္း ေျပာေတာ့ ေမာင္ေဃာသကမွ
 “ အိမ္း.. ဒါဆုိလည္း က်ေနာ္ ဒီေန႕ည အိပ္စရာေနရာ မရွိေတာ့လုိ႔  ခင္ဗ်ားတုိ႔ ျပန္ပါေတာ့လုိ႕ ေျပာလုိက္တယ္။

 “ ေမာင္ေလး ရယ္.. ငါတုိ႔ ေနဝင္မုိးခ်ဳပ္ သားအမီးႏွစ္ေယာက္ ခရီးမဆက္တတ္ပါဘူး ၊ ဒီမွာပဲ ဆက္အိပ္ပါရေစ” ဟုေျပာ ေျပာဆုိဆုိ သမီးကုိ သူတုိ႔နဲ႕ ခုတင္တစ္ခုတည္း အိပ္ဖုိ႔ ေနရာပင္ခုိင္းလုိက္တယ္။

အဲဒီည ေဃာသက .. အုိးခ်င္းထား အုိးခ်င္းထိ ဆိုသကဲ့သုိ့  အဖြားႀကီးရဲ့ အၾကံအစည္းအတုိင္ း သမီးပ်ဳိနဲ႔ ညားပါေတာ့တယ္။

အိမ္ေထာင္က်ၿပီးေသာ္..
ေဃာသက အိမ္ေထာင္က်ၿပီး ႏွစ္ရက္, သုံးရက္ေလာက္ရွိေတာ့  ထုိအမ်ဳိးသမီးက   ဘုရင္ထံ အေၾကာင္းၾကားကာ အိမ္တုိင္း အိမ္တုိင္း ပြဲလမ္းသဘင္  က်င္းပရမည္ ၊ မက်င့္ေသာအိမ္ ျပစ္ဒဏ္ခ်မည္ဟု အမိန္႔ထုတ္ခုိင္းလုိ႔  ဗိမၼိသာရမင္းႀကီးလည္း အမိန္႕ထုတ္ျပန္တယ္။

ေနာက္တစ္ေန႔ ဘုရင္အမိန္႔အရ ပြဲလမ္းဘဘင္ က်င္းပမုိ႔  ေယာကၡမက ေဃာသကထံ ေငြေတာင္းတယ္။
 ေမာင္ေဃာသက ေငြမရွိကပါေၾကာင္းအမ်ုိးမ်ဳိးေျပာေသာ္လည္း ေနာက္ဆုံးမရလုိ႔ ျမဳပ္ႏွံထားေသာ ေငြမ်ားမွာ ေငြသအျပာ တစ္ခုကုိ ထုတ္ေပးလုိက္တယ္။ ဒီလုိန႔ဲ ပြဲလမ္းသဘင္ သုံးႀကိမ္က်င္းပၿပီေနာက္ ေယာကၡမႏွင့္
 ေဃာသကတုိ႔ စကားမ်ားၾကၿပီး။ ထုိသားအမိလည္း နန္းတြင္းသို႔ ျပန္သြားတယ္။

သူေဌးရာထူး ခံယူပြဲ

ထုိမိသားအမိက ေနာက္ထပ္ပါလာေသာ အသျပာကုိလည္း မင္းႀကီးထံ ဆက္သၿပီး “ မင္းႀကီး. တပည့္ေတာ္မ်ားရဲ့ တာဝန္ၿပီးဆုံးပါၿပီ.. ဤလုလင္ပ်ဳိး ပစၥည္းဥစၥာမ်ားစြာ ပိုင္ဆုိင္သာ သူ ဟုတ္/ မဟုတ္ဆုိတာ သက္ေသ အေထာက္မ်ားျဖင့္သာ ေခၚယူစစ္ေဆးပါေလာ့”ဟု ေလွ်ာက္ထားလုိက္တယ္။

ေနာက္တစ္ေန႔တြင္ မင္းႀကီးသည္ မင္းလုလင္တုိ႔ကုိ ေစလႊတ္၍ ေဃာသကကုိ နန္းေတာ္သုိ႔ အေခၚခုိင္းလုိက္တယ္။

ဦးစြာပထ ေဃာသကဟာ မလုိက္လုိေၾကာင္း ျငင္းဆုိပါေသးတယ္၊ သို႔ေသာ္လည္း မင္းလုလင္တုိ႔က အတင္းအၾကပ္ ေခၚေသာေၾကာင့္ မင္းနန္းေတာ္ကိုိေရာက္သြားခဲ့တယ္။

ထုိညီလာခံ၌ ေဃာသကအိမ္းကုိ လာေရာက္စုံစမ္းတဲ့ သားအမိ ႏွစ္ေယာက္လည္း ဝတ္ေကာင္းစားလွနဲ႔   တက္ေရာက္ေနတယ္။ မင္းႀကီးက “ ေမာင္ေဃာသက ဤအျပာေငြတုိ႔ကုိ မင္းဘယ္ကရပါသလဲ” လုိ႔ေမးလုိက္တယ္။

ေဃာသကလည္း မိမိအေမြပုိင္  ကုေဋ ေလးဆယ္ထဲမွ ျဖတ္ယူခဲ့ေသာ အျပာကုိ မွတ္မိ၍.. ဤအသျပာေတြ မင္းႀကီးထံ ဘယ္လုိေရာက္သြားပါလိမ့္လုိ႔ စဥ္စားရင္းျဖင့္ လည့္ပတ္ၾကည့္လုိက္ရာ နန္းဝတ္နန္းစာျဖင့္ ထုိင္ေနေသာ ခရီးသြား သားအမိႏွစ္ေယာက္ကုိ ေတြ႕သြားတယ္။ 

ထုိအခါ .. ေဃာသကလည္း  မင္းႀကီးဟာ ဤသားအမိ ႏွစ္ေယာက္ကုိ လႊတ္၍ စုံးစမ္းထားၿပီးဟု သိေသာေၾကာင့္  “ မင္းႀကီး က်ေနာ္မွာ အားကုိစရာ မည္သူမွ မရွိပါ” လို႔ေျပာေတာ့ ။ မင္းႀကီးက. သင့္ကုိ ငါေစာင့္ေရွာက္မယ္ အမွန္အတုိင္းသာ ဝန္ခံပါလုိ႔ ေျပာလုိက္ေသာအခါ.. ကုမ႓ေဃာသကဟာ မိဘေတြရဲ့ အေမြအနစ္အေၾကာင္းကုိ ေျပာျပၿပီး အကြ်ႏ္ုပ္ ေလာေလာဆယ္ အေျခအေနမွာ မိဘပစၥည္းဥစၥမ်ား
 ေဖာ္ယူသုံးစြဲပါက  အသက္အႏၲာရာယ္ စုိးရိမ္ရေသာေၾကာင့္ ဆင္းရဲသားေယာင္ ေဆာင္ၿပီး  ေန႔စားအလုပ္ျဖင့္
 ဘဝရပ္တည္ရပါေၾကာင္း ဤကုေဋ ေလးဆယ္ကုိလည္း မင္းႀကီးအား အပ္ႏွံပါေၾကာင္း
 ေလွ်ာက္ထားလုိက္တယ္။

မင္းႀကီလည္း ေဃာသကရဲ့ ပစၥည္းဥစၥာေတြကုိ တူးေဖာ္၍ မင္းရင္ျပင္မွာ စုပုံေစၿပိး ျပည္သူျပည္အားလုံးရဲ့ သေဘာတူညီခ်က္နဲ႔  ေဃာသကကုိ သူေဌး ရာထူးေပးကာ သမီးေတာ္ႏွင့္ လက္ထပ္ထိမ္းျမား
ေပးလုိက္တယ္။

ဗုဒၶႏွင့္ေတြ႕

ေနာက္တစ္ေန႔ မင္းႀကီးသည္ ကုမ႓ေဃာသကႏွင့္တူ ဗုဒၶထံသြားၿပီး သူရဲ့ စိတ္ေနသေဘာထားနဲ႔ ဘဝရပ္တည္ပုံတုိ႔ကုိ ျမတ္စြားဘုရားေလွ်ာက္ျပေသာ အခါ..။

ျမတ္စြာဘုရားက“ ဒကာေတာ္မင္းႀကီး… 
လူတစ္ေယာက္ဟာ စီးပြားပ်က္ေသာအခါ.. မိမိဘဝကုိ အခစားျပဳျခင္း စေသာ ရုိးသားေသာ လုပ္ငန္းျဖင့္ အသက္ေမြးဝမ္းေၾကာင့္ျခင္းဟာ သူေတာ္ေကာင္ အသိဥာဏ္ရွိသူတုိ႔ရဲ့ စိတ္ေနသေဘားထားျဖစ္တယ္။ သုိ႔မဟုတ္ပဲ ခုိး၊ဆုိး၊ဝွက္ျခင္းျဖင့္ ဘဝကို မရပ္တည္သင့္” ဟုဆုိကာ  ဆုံးမစကားေျပာေတာ္မူတယ္။

^^ဝီရယရွိသူ၊
^^သတိရွိသူ၊
^^ရုိးသားျဖဴစင္သူ၊
^^ အရာရာကုိ စူးစူးစမ္းစမ္း လုပ္ေလ့ရွိသူ၊
^^ကုိယ္ႏႈတ္ႏွစ္ပါးကုိ ေစာင့္စည္းသူ၊
^^တရားသျဖင့္ စီးပြားရွာသူ၊
^^မေမ့ေမလွ်ာ့ မေပါ့ဆသူတုိ႔အတြက္  စည္းစိမ္ဥစၥာရတနာေတြဟာ တေန႔တျခား ဒီေရအလားတုိးတက္ပြားမ်ားလာပါလိမ့္မယ္လုိ႔  ဆုံးမၾသဝါဒ ေပးေတာ္မူပါတယ္။

ေဒသနာအဆုံးမွာ ကုမ႓ေဃာသကလည္း ေသတာပတၱဖုိလ္၌ တည္ေတာ္မူပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ ႀကီးပြားတုိးတက္လုိသူတုိင္း ကုမ႓ေဃာသကလုိ  ရုိးသားျဖဴစင္ျခင္းျဖင့္ ဘဝကုိရပ္တည္ႏုိင္ၾကပါေစလုိ႔ ဆႏၵျပဳလုိက္ရပါတယ္။

No comments:

Post a Comment