• ေဆာင္းအကုန္ေႏြအကူး ေလးရႈးထတဲ့ ခုလို တေပါင္းလရာသီမွာ စာေရးသူတုိ႔ဆယ္ေက်ာ္သက္အရြယ္က အလယ္တန္း ေက်ာင္းတက္ခဲ့ရတဲ့ ၊ ေက်ာက္ပန္းေတာင္းၿမဳိ႕နယ္က ၊ခါးပါတ္ရြာ တေပါင္းလ ဘုရားပြဲကုိ သတိရမိပါတယ္။
အလယ္တန္းေက်ာင္းတက္ရတဲ့ ခါးပါတ္ရြာဆုိတာ ေမြးရပ္ေျမေတာ့မဟုတ္ပါ။
သုိ႔ေသာ္လည္ မိတ္ေဆြ အေပါင္းအသင္းကုိ ခင္တတ္မင္တတ္၊ ၾကင္နာတတ္တာဟာ အဲဒီလုိ ဆယ္ေက်ာ္သက္ရြယ္ မဟုတ္ပါလား။
ယခုထက္တုိင္.. အေတြးထဲမွာ ထင္ထင္ရွားရွား သတိရေနတဲ့ တေပါင္းပြဲအမွတ္တရေတြကေတာ့ .. ေက်ာင္းေနဖက္သူငယ္ခ်င္းက တေပါင္းဘုရာပြဲမွာ ေပးသြားတဲ့ ေက်ာက္ပန္းခတ္ေလးပါ။
ဒီေက်ာက္ပန္းခတ္က ..စာေရးသူတုိ႔ အညာေက်းလတ္ေဒသမွာ မရွိပါဘူး၊ သူက ရွမ္းျပည္နယ္ ေတာင္ႀကီးက
ေက်ာင္းလာတတ္တာမုိ႔ ေႏြရာသီ ေက်ာင္းပိတ္ရန္ အျပန္မွာ လက္ေဆာင္အျဖစ္ယူလာခဲ့တာပါ။
ဒီပန္းခတ္ေလးကို ၊ သူကျမတ္ျမတ္ႏုိးႏုိး သူရဲ႕ မွတ္စုစာအုပ္ထဲမွာ ညွပ္ထားလုိ႔မူလအစိမ္းေရာင္မွ၊ ျဖဴေဖ်ာ့ေဖ်ာ့အောရာင္ ေျပာင္းၿပီး၊ ျပားပိေနပါတယ္။ စာေရးသူလည္း ျမတ္ျမတ္ႏုိးႏုိး သိမ္းထားလုိက္ပါတယ္။
ေနာက္ တစ္ခု အမွတ္ရေနတာက…၊ ရြာဦးေက်ာင္းက ဘုရားဇာတ္ပြဲပဲျဖစ္ပါတယ္။ တစ္ႏွစ္ခါ တစ္ခါဆုိသလုိ ခုလုိေႏြးဦးေပါက္ရာသီမွာ ရြားဦးေက်ာင္း ဘုရားပြဲမွာ ဇာတ္ပြဲမ်ားကုိထည့္ေလ့ရွိပါတယ္။ ဒီလုိဇာတ္ပြဲပါၿပီးဆုိရင္.. ဆယ္ေက်ာ္သက္တုိ႔ကေတာ့ အေပ်ာ္ဆုံးေပါ့။
သူငယ္ခ်င္းေတြနဲ႔ ပြဲေဈးတန္းေလွ်ာက္လယ္မယ္။ ဘုရားပြဲေဈးတန္းက အေၾကာ္ေပါင္းစုံဝယ္စားမယ္၊ ရြယ္တူ ကေလးမေလးေတြကုိ လုိက္စၾကမယ္ေပါ့။
စာေရးသူတုိ႔ ပညာသင္တဲ့အရြယ္ေရာက္ေတာ့ ရန္ကုန္ကုိ ေရာက္လာပါတယ္။
ရန္ကုန္ ေရႊတိဂုံေစတီေတာ္ တေပါင္းပြဲေတာ္ဟာလည္း သိပ္စည္ကားပါတယ္။ စာေရးသူတို႔ ရန္ကုန္ေရာက္စမွာ (၅)ရက္တိုင္တိုင္ က်င္းပေလ့ရွိတဲ့ ေရႊတိဂုံေစတီေတာ္ တေပါင္းပြဲေတာ္ကို မၾကာခဏေရာက္ပါတယ္။ ငယ္ရြယ္သူတုိ႔အဖုိ႔ ဘုရားပြဲဆုိေသာ္လည္း ေစတီေတာ္ကို ပုဆိန္ေပါက္ ဦးခ်ၿပီး ေပ်ာ္ပြဲရႊင္ပြဲေတြဆီ သြားေနတာမ်ားပါတယ္။
အစားအစာမ်ိဳးစုံ၊ ေပ်ာ္ပြဲမ်ိဳးစုံ၊ ပစၥည္းမ်ိဳးစုံတို႔ ဆုံတဲ့ေနရာပါ။ ျမန္မာျပည္နယ္အႏွ႔ံက ဘုရားဖူးမ်ားနဲ႔ အစဥ္အ ၿမဲ ျပည့္နက္ေနတတ္ပါတယ္။ ရင္ျပင္ေတာ္ေပၚမွာ ဆြမ္းေတာ္ၾကီးတင္၊ ေရသပၸါယ္၊ သံဃာေတာ္မ်ား ပဌာန္းနဲ႔ပူ ေဇာ္၊ ဆြမ္းဆန္စိမ္းေလာင္းလွဴတာေတြနဲ႔ လူက ၾကက္ပ်ံမက် စည္ကားလွပါတယ္။ ဟိုတုန္းက ေရႊတိဂုံေစတီ ေတာ္ တေပါင္းပြဲေတာ္ေရာက္ၿပီဆိုရင္ ျမန္မာႏိုင္ငံသားမ်ားသာမက ထိုင္း၊ ကေမၻာဒီယား၊ လားအို၊ ဂ်ပန္၊ ကိုရီး ယားစတဲ့ တိုင္းျပည္ေတြကပါ ဘုရားလာဖူးတတ္ေၾကာင္း သိရပါတယ္။ ယေန႔ ေရႊတိဂုံေစတီေတာ္ တေပါင္းပြဲ ေတာ္ကေတာ့ အရင္နဲ႔မတူေတာ့ပါ။ ျမန္မာေတြ ဘ၀အေျခမေကာင္းလို႔ တေပါင္းပြဲေတာ္ေတြလဲ တိမ္ေကာစျပဳ လာၿပီထင္ပါတယ္။
ေဟာ ! ခုလုိျပည္ပတုိင္းျပည္ေရာက္ေတာ့လည္း ..ျမန္မာ့ရိုးရာမပ်က္ တေပါင္းလ ရြာဘုရားပြဲကုိ သတိရမိပါတယ္။ ဒီမွာကေတာ့ ရာသီလည္း ေအး ဘုရားေစတိကလည္း မရွိေသးေတာ့ ဘုရားပြဲေတာ္အစား ၊ နိဗၺာန္ေဈးပြဲေတာ္ကုိ က်င္းပျဖစ္ပါတယ္။
ျပည္ပေရာက္ နိဗၺာန္ေဈးပြဲေတာ္ကလည္း ဆယ္ေက်ာက္သက္စကားနဲ႔ေျပာရရင္ ၊ရင္ခုန္လြမ္း စရာေလးေတြနဲ႔ ျပည့္ႏွက္လုိ႔႔ပါ။
မေတြ႕ရတာ ၾကာၿပီျဖစ္တဲ့ မိတ္ေဟာင္းေဆြးေဟာင္းေတြနဲ႔ ေတြၾကမယ္၊ ေျပာၾကဆုိၾကမယ္ေပါ့။
ျမန္မာႏုိင္ အပူပုိင္းအညာေဒသမွာ ႀကီးျပင္လားတဲ့ စာေရးသူတုိ႔အဖုိ႔ ေအာက္တုိဘာလေန ၊ မတ္လဆန္းပုိင္ထိေအာင္ ခုိက္ခုိက္တန္ေအးတဲ့ ေျမာက္ဝန္ရုိးစြန္းမွာ အိမ္းတြင္းေအာင္း ေနရတာ၊ သိပ္ကုိ အထိက်န္ဆန္လွပါတယ္။
တေဆာင္းတြင္းလုံး ေနေရာင္ကုိ ေကာင္းေကာင္းမျမင္ရလုိ႔ တခါတစ္ေလ ရႈးခ်င္စိတ္ေတာင္ေပါက္ေနသလုိပဲ၊ အျပင္ရာသီဥတု ဒဏ္က ေအးလြန္းလြန္းလုိ႔ ေႏြးေႏြးေထြးေထြး ျဖစ္ဖုိ႔ ဝတ္ထားတဲ့ အေႏြးထည္ကုတ္အက်ႋီ ကုိယ္အေလခ်ိန္ထက္ေတာင္ ပုိမယ္ထင္ပါတယ္။
ခုလုိ ပြင့္လင္းရာသီေရာက္လာၿပီဆုိေတာ့ .. သူသူငါငါ လွလွပပ သစ္လြင္တဲ့ အဝတ္အစားေလးေတြ ဝတ္ကာ ၊ အိမ္ျပင္ထြက္လုိ႔ မိတ္ေဆြ အေပါင္းအသင္းေတြနဲ႔ အလာပ၊သလာပေျပာကာ ရယ္လုိ႔ ေမာလုိ ၊ ရၿပီမဟုတ္လား။
လာမည့္ မတ္လ ၁၆-ရက္ေန႔ တနဂၤေႏြေန႔က ၊ ဗုဒၶရံသီဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းရဲ႕ နိဗၺာန္ေဈးပြဲေတာ္ျဖစ္ပါတယ္။ ဗန္ကူးဘားေရာက္ျမန္မာမ်ား ၊ ကေနဒါေဆာင္းရာသီဒဏ္က ၊ကြ်တ္လြတ္ခါစမုိ႔၊တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦး ေတြ႕ဆုံၾကဖုိ႔၊ ျမန္မာအစားအစားမ်ားကုိလည္း အထူးအားခဲ့ စာေသာက္ၾကဖုိ႔ အားခဲထားၾကပါတယ္။
ဒီပုံရိပ္ကေလးေတြကလည္း .. ဆယ္ေက်ာ္သက္အရြယ္က ၊ ရြာဦးေက်ာင္း တေပါင္းဘုရားပြဲနဲ႔တထပ္ထည္း ခံစားရသလုိပါပဲ။
ဒီလုိ တေပါင္းအေၾကာင္းေတြကုိ ေတြးမိေလတုိင္း အင္း၀ေခတ္စာဆိုေက်ာ္ ရွင္အုံးညိဳကို ျပန္ေျပာင္း သတိရမိျပန္ပါတယ္။
"သာသည္ညင္းညင္း
ေျမာက္ေလၾကြင္းႏွင့္
ဆီးႏွင္းမကုန္
ပူဟုန္မသည္း
ပ်ံ႕ပ်ံ႕ျဖည္းသား"
သူရဲ႕ ရာသီကဗ်ာေတြက ယခုေခတ္အထိေအာင္ ရွင္သန္ေနဆဲပါ။
ျမန္မာရာသီဥတုအရဆုိရင္ တေပါင္းလဆုိတာ ေဆာင္းအကုန္ ေႏြအကူး ထူးျခားတဲ့ရာသီ သဘာ၀တခုပင္ျဖစ္ပါတယ္။
တေပါင္းရဲ့ ေန႔ခင္းပိုင္းရာသီဟာ အတန္အသင့္ ပူေသာ္လည္း ညပိုင္းမွာ ေျမာက္ျပန္ ေလညင္းလို႔ ေဆာင္းၾကြင္းလက္က်န္
ေငြႏွင္းတို႔က်ေနတတ္ျပန္တယ္။ မပူလြန္း မေအးလြန္းသည္မို႔ သာယာလွပ မွ်တၿပီး အလြန္ေနထိုင္၍ ေကာင္းတဲ့ ရာသီပင္ျဖစ္ပါတယ္။
ပူပန္ျခင္းေကာင္းေသာလ၊ ပူေသာေႏြရာသီသို႔ က်ေရာက္ေသာလ၊ ထန္းခ်က္လ၊ ထန္းရည္ကို က်ိဳ၍ ထန္းလ် က္ခ်က္ေသာလ စတဲ့ အဓိပၸါယ္ဆိုလိုခ်က္မ်ားမွ တေပါင္းဆိုတဲ့ ေ၀ါဟာရထြက္ေပၚလာခဲ့ေၾကာင္း ပညာရွင္မ်ားက ဆိုထားပါတယ္။ တ=ထန္း+ေပါင္း=ခ်က္ေသာလ၊ တေပါင္း=ထန္းခ်က္လဟု ဆိုလိုၾကပါတယ္။
ေရွေခတ္က တေပါင္းလရဲ့ ထင္းရွားေသာပြဲေတာ္မ်ားမွာ သဲပုံေစတီပြဲနဲ႔ တေပါင္းပြဲပင္ျဖစ္ပါတယ္။ သဲပုံေစတီပြဲေတာ္သည္ ဗုဒၶသာသနာနဲ႔အတူ ေပၚထြန္းခဲ့ေသာပြဲေတာ္ဟု ယူဆႏိုင္ပါတယ္။ ပုဂံေခတ္တြင္ အေနာ္ရထာမင္းၾကီးဟာ ဧရာ၀ တီျမစ္ကမ္း သဲေသာင္ခုံေပၚတြင္ သဲပုံေစတီပြဲကို ပူေဇာ္က်င္းပေလ့ရွိပါတယ္။ ေရႊစည္းခုံေစတီမွာ ထင္ရွားေသာ သာဓက တရပ္ပင္ျဖစ္တယ္။ စည္းခုံ=စဲခုံ=သဲခုံ ဟု သနဲ႔စ အကၡရာမ်ားကို အေျပာင္းအလဲလုပ္လိုက္လွ်င္ ေရႊ စည္းခုံေစတီေတာ္ရဲ့ မူရင္းသမိုင္းအစနဲ႔ ပုဂံေခတ္သဲပုံေစတီပြဲအေၾကာင္းကို ျမင္ေနရပါတယ္။
တေပါင္းလတြင္ ျမစ္၊ ေခ်ာင္းမ်ား၌္ ေရက်သြားသျဖင့္ သဲေသာင္ခုံမ်ား ေပၚလာေလ့ရွိပါတယ္။ သဲေပါမ်ား ေသာ ထိုလတြင္ ေကာင္ပဲသီးႏွံ၊ စပါးဆန္သိမ္း၍ ေငြစရႊင္ေနတဲ့ တိုင္းသူျပည္သားမ်ားဟာ စုေပါင္း၍ သဲပုံေစတီပြဲ ေတာ္ကို က်င္းပၾကပါတယ္။ အလွဴဒါနနဲ႔ ေပ်ာ္ပြဲရႊင္ပြဲမ်ားလည္း ပါ၀င္ျပဳလုပ္ၾကပါတယ္။
၀ါးျဖင့္ျပဳလုပ္ထားေသာ ရုိင္ပတ္အ၀န္းအ၀ိုင္းအတြင္းသို႔ သဲမ်ားကိုသြန္းေလာင္းကာ သဲပုံေစတီကို တည္ထား ကိုးကြယ္ၾကပါတယ္။ ပထမအဆင့္ (အရစ္) ၿပီးတဲ့အခါ ဒုတိယအဆင့္၊ တတိယအဆင့္၊ စတုတၳအဆင့္နဲ႔ ပဥၥမအ ဆင့္မ်ားကို ဆက္လက္တည္ေဆာက္ၾကပါတယ္။ ျမင္းမိုရ္ေတာင္ရွိ အာလိန္ငါးဆင့္ပုံကို ရည္ညြန္း၍ သဲပုံေစတီ မ်ားကို ငါးဆင့္ျပဳလုပ္တည္ေဆာက္ျခင္းျဖစ္ပါတယ္။
ႏွစ္ကာလ ၾကာျမင့္လာတဲ့အခါ သဲပုံေစတီေတာ္မ်ားကို အုတ္မ်ားျဖင့္ငုံ၍ ေစတီေတာ္ၾကီးမ်ားအျဖစ္တည္ထား ကိုးကြယ္ၾကပါတယ္။ ေစတီေလးမ်ိဳးကိုးကြယ္မွဳသည္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ားအတြက္ ကုသိုလ္ေရႊအိုးျမဳတ္ႏွံရာတခု ျဖစ္ေၾကာင္း ခုဒၵကပါဌပါဠိ၊ နိဓိက႑သုတ္မွာ ျမတ္ဗုဒၶမိန္႔မွာခဲ့ပါတယ္။
ျမတ္ဗုဒၶေဒသနာႏွင့္အညီ ဗုဒၶဘာသာထြန္းကားတဲ့ ျမန္မာျပည္မွာလုိ တေပါင္းဘုရားပြဲကုိ ပြဲႀကီးပြဲလမ္းနဲ႔ စည္စည္ကားကား မက်င္းႏုိင္ေပမယ့္ ၊ ျပည္ပေရာက္ျမန္မာမ်ား တစ္ပုိင္ တစ္ႏုိင္ ကုသုိလ္ေရႊအုိး ျမွဳပ္ႏွံနဲ႔အေန နဲ႔ ဘုန္းေတာ္ႀကီး ေက်ာင္းရံပုံေငြအျဖစ္ ၊ နိဗၺာန္ေဈးက်င္းပမွာျဖစ္ပါတယ္။
ျမန္မာ့ရုိးရာ မပ်က္ အစဥ္အလာထိမ္းသိမ္းနဲ႔အေနျဖင့္လည္းေကာင္း၊ျပည္ပေရာက္ ျမန္မာမ်ား ေတြ႕ဆုံပြဲအျဖစ္လည္းေကာင္း က်င္းပရျခင္းျဖစ္ၿပီး၊ ဤပြဲကုိ ကမၼကထ ျပဳလုပ္ေပးၾကေသာ ၊နိဗၺာန္ေဈးေရာင္းသူမ်ားအားလည္းေကာင္း ၊ ႂကြေရာက္အားေပးၾကေသာ မိတ္ေဆြမ်ားအားလည္းေကာင္း အထူးပင္ ေက်းဇူးတင္မိေနပါေတာ့တယ္။
အလယ္တန္းေက်ာင္းတက္ရတဲ့ ခါးပါတ္ရြာဆုိတာ ေမြးရပ္ေျမေတာ့မဟုတ္ပါ။
သုိ႔ေသာ္လည္ မိတ္ေဆြ အေပါင္းအသင္းကုိ ခင္တတ္မင္တတ္၊ ၾကင္နာတတ္တာဟာ အဲဒီလုိ ဆယ္ေက်ာ္သက္ရြယ္ မဟုတ္ပါလား။
ယခုထက္တုိင္.. အေတြးထဲမွာ ထင္ထင္ရွားရွား သတိရေနတဲ့ တေပါင္းပြဲအမွတ္တရေတြကေတာ့ .. ေက်ာင္းေနဖက္သူငယ္ခ်င္းက တေပါင္းဘုရာပြဲမွာ ေပးသြားတဲ့ ေက်ာက္ပန္းခတ္ေလးပါ။
ဒီေက်ာက္ပန္းခတ္က ..စာေရးသူတုိ႔ အညာေက်းလတ္ေဒသမွာ မရွိပါဘူး၊ သူက ရွမ္းျပည္နယ္ ေတာင္ႀကီးက
ေက်ာင္းလာတတ္တာမုိ႔ ေႏြရာသီ ေက်ာင္းပိတ္ရန္ အျပန္မွာ လက္ေဆာင္အျဖစ္ယူလာခဲ့တာပါ။
ဒီပန္းခတ္ေလးကို ၊ သူကျမတ္ျမတ္ႏုိးႏုိး သူရဲ႕ မွတ္စုစာအုပ္ထဲမွာ ညွပ္ထားလုိ႔မူလအစိမ္းေရာင္မွ၊ ျဖဴေဖ်ာ့ေဖ်ာ့အောရာင္ ေျပာင္းၿပီး၊ ျပားပိေနပါတယ္။ စာေရးသူလည္း ျမတ္ျမတ္ႏုိးႏုိး သိမ္းထားလုိက္ပါတယ္။
ေနာက္ တစ္ခု အမွတ္ရေနတာက…၊ ရြာဦးေက်ာင္းက ဘုရားဇာတ္ပြဲပဲျဖစ္ပါတယ္။ တစ္ႏွစ္ခါ တစ္ခါဆုိသလုိ ခုလုိေႏြးဦးေပါက္ရာသီမွာ ရြားဦးေက်ာင္း ဘုရားပြဲမွာ ဇာတ္ပြဲမ်ားကုိထည့္ေလ့ရွိပါတယ္။ ဒီလုိဇာတ္ပြဲပါၿပီးဆုိရင္.. ဆယ္ေက်ာ္သက္တုိ႔ကေတာ့ အေပ်ာ္ဆုံးေပါ့။
သူငယ္ခ်င္းေတြနဲ႔ ပြဲေဈးတန္းေလွ်ာက္လယ္မယ္။ ဘုရားပြဲေဈးတန္းက အေၾကာ္ေပါင္းစုံဝယ္စားမယ္၊ ရြယ္တူ ကေလးမေလးေတြကုိ လုိက္စၾကမယ္ေပါ့။
စာေရးသူတုိ႔ ပညာသင္တဲ့အရြယ္ေရာက္ေတာ့ ရန္ကုန္ကုိ ေရာက္လာပါတယ္။
ရန္ကုန္ ေရႊတိဂုံေစတီေတာ္ တေပါင္းပြဲေတာ္ဟာလည္း သိပ္စည္ကားပါတယ္။ စာေရးသူတို႔ ရန္ကုန္ေရာက္စမွာ (၅)ရက္တိုင္တိုင္ က်င္းပေလ့ရွိတဲ့ ေရႊတိဂုံေစတီေတာ္ တေပါင္းပြဲေတာ္ကို မၾကာခဏေရာက္ပါတယ္။ ငယ္ရြယ္သူတုိ႔အဖုိ႔ ဘုရားပြဲဆုိေသာ္လည္း ေစတီေတာ္ကို ပုဆိန္ေပါက္ ဦးခ်ၿပီး ေပ်ာ္ပြဲရႊင္ပြဲေတြဆီ သြားေနတာမ်ားပါတယ္။
အစားအစာမ်ိဳးစုံ၊ ေပ်ာ္ပြဲမ်ိဳးစုံ၊ ပစၥည္းမ်ိဳးစုံတို႔ ဆုံတဲ့ေနရာပါ။ ျမန္မာျပည္နယ္အႏွ႔ံက ဘုရားဖူးမ်ားနဲ႔ အစဥ္အ ၿမဲ ျပည့္နက္ေနတတ္ပါတယ္။ ရင္ျပင္ေတာ္ေပၚမွာ ဆြမ္းေတာ္ၾကီးတင္၊ ေရသပၸါယ္၊ သံဃာေတာ္မ်ား ပဌာန္းနဲ႔ပူ ေဇာ္၊ ဆြမ္းဆန္စိမ္းေလာင္းလွဴတာေတြနဲ႔ လူက ၾကက္ပ်ံမက် စည္ကားလွပါတယ္။ ဟိုတုန္းက ေရႊတိဂုံေစတီ ေတာ္ တေပါင္းပြဲေတာ္ေရာက္ၿပီဆိုရင္ ျမန္မာႏိုင္ငံသားမ်ားသာမက ထိုင္း၊ ကေမၻာဒီယား၊ လားအို၊ ဂ်ပန္၊ ကိုရီး ယားစတဲ့ တိုင္းျပည္ေတြကပါ ဘုရားလာဖူးတတ္ေၾကာင္း သိရပါတယ္။ ယေန႔ ေရႊတိဂုံေစတီေတာ္ တေပါင္းပြဲ ေတာ္ကေတာ့ အရင္နဲ႔မတူေတာ့ပါ။ ျမန္မာေတြ ဘ၀အေျခမေကာင္းလို႔ တေပါင္းပြဲေတာ္ေတြလဲ တိမ္ေကာစျပဳ လာၿပီထင္ပါတယ္။
ေဟာ ! ခုလုိျပည္ပတုိင္းျပည္ေရာက္ေတာ့လည္း ..ျမန္မာ့ရိုးရာမပ်က္ တေပါင္းလ ရြာဘုရားပြဲကုိ သတိရမိပါတယ္။ ဒီမွာကေတာ့ ရာသီလည္း ေအး ဘုရားေစတိကလည္း မရွိေသးေတာ့ ဘုရားပြဲေတာ္အစား ၊ နိဗၺာန္ေဈးပြဲေတာ္ကုိ က်င္းပျဖစ္ပါတယ္။
ျပည္ပေရာက္ နိဗၺာန္ေဈးပြဲေတာ္ကလည္း ဆယ္ေက်ာက္သက္စကားနဲ႔ေျပာရရင္ ၊ရင္ခုန္လြမ္း စရာေလးေတြနဲ႔ ျပည့္ႏွက္လုိ႔႔ပါ။
မေတြ႕ရတာ ၾကာၿပီျဖစ္တဲ့ မိတ္ေဟာင္းေဆြးေဟာင္းေတြနဲ႔ ေတြၾကမယ္၊ ေျပာၾကဆုိၾကမယ္ေပါ့။
ျမန္မာႏုိင္ အပူပုိင္းအညာေဒသမွာ ႀကီးျပင္လားတဲ့ စာေရးသူတုိ႔အဖုိ႔ ေအာက္တုိဘာလေန ၊ မတ္လဆန္းပုိင္ထိေအာင္ ခုိက္ခုိက္တန္ေအးတဲ့ ေျမာက္ဝန္ရုိးစြန္းမွာ အိမ္းတြင္းေအာင္း ေနရတာ၊ သိပ္ကုိ အထိက်န္ဆန္လွပါတယ္။
တေဆာင္းတြင္းလုံး ေနေရာင္ကုိ ေကာင္းေကာင္းမျမင္ရလုိ႔ တခါတစ္ေလ ရႈးခ်င္စိတ္ေတာင္ေပါက္ေနသလုိပဲ၊ အျပင္ရာသီဥတု ဒဏ္က ေအးလြန္းလြန္းလုိ႔ ေႏြးေႏြးေထြးေထြး ျဖစ္ဖုိ႔ ဝတ္ထားတဲ့ အေႏြးထည္ကုတ္အက်ႋီ ကုိယ္အေလခ်ိန္ထက္ေတာင္ ပုိမယ္ထင္ပါတယ္။
ခုလုိ ပြင့္လင္းရာသီေရာက္လာၿပီဆုိေတာ့ .. သူသူငါငါ လွလွပပ သစ္လြင္တဲ့ အဝတ္အစားေလးေတြ ဝတ္ကာ ၊ အိမ္ျပင္ထြက္လုိ႔ မိတ္ေဆြ အေပါင္းအသင္းေတြနဲ႔ အလာပ၊သလာပေျပာကာ ရယ္လုိ႔ ေမာလုိ ၊ ရၿပီမဟုတ္လား။
လာမည့္ မတ္လ ၁၆-ရက္ေန႔ တနဂၤေႏြေန႔က ၊ ဗုဒၶရံသီဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းရဲ႕ နိဗၺာန္ေဈးပြဲေတာ္ျဖစ္ပါတယ္။ ဗန္ကူးဘားေရာက္ျမန္မာမ်ား ၊ ကေနဒါေဆာင္းရာသီဒဏ္က ၊ကြ်တ္လြတ္ခါစမုိ႔၊တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦး ေတြ႕ဆုံၾကဖုိ႔၊ ျမန္မာအစားအစားမ်ားကုိလည္း အထူးအားခဲ့ စာေသာက္ၾကဖုိ႔ အားခဲထားၾကပါတယ္။
ဒီပုံရိပ္ကေလးေတြကလည္း .. ဆယ္ေက်ာ္သက္အရြယ္က ၊ ရြာဦးေက်ာင္း တေပါင္းဘုရားပြဲနဲ႔တထပ္ထည္း ခံစားရသလုိပါပဲ။
ဒီလုိ တေပါင္းအေၾကာင္းေတြကုိ ေတြးမိေလတုိင္း အင္း၀ေခတ္စာဆိုေက်ာ္ ရွင္အုံးညိဳကို ျပန္ေျပာင္း သတိရမိျပန္ပါတယ္။
"သာသည္ညင္းညင္း
ေျမာက္ေလၾကြင္းႏွင့္
ဆီးႏွင္းမကုန္
ပူဟုန္မသည္း
ပ်ံ႕ပ်ံ႕ျဖည္းသား"
သူရဲ႕ ရာသီကဗ်ာေတြက ယခုေခတ္အထိေအာင္ ရွင္သန္ေနဆဲပါ။
ျမန္မာရာသီဥတုအရဆုိရင္ တေပါင္းလဆုိတာ ေဆာင္းအကုန္ ေႏြအကူး ထူးျခားတဲ့ရာသီ သဘာ၀တခုပင္ျဖစ္ပါတယ္။
တေပါင္းရဲ့ ေန႔ခင္းပိုင္းရာသီဟာ အတန္အသင့္ ပူေသာ္လည္း ညပိုင္းမွာ ေျမာက္ျပန္ ေလညင္းလို႔ ေဆာင္းၾကြင္းလက္က်န္
ေငြႏွင္းတို႔က်ေနတတ္ျပန္တယ္။ မပူလြန္း မေအးလြန္းသည္မို႔ သာယာလွပ မွ်တၿပီး အလြန္ေနထိုင္၍ ေကာင္းတဲ့ ရာသီပင္ျဖစ္ပါတယ္။
ပူပန္ျခင္းေကာင္းေသာလ၊ ပူေသာေႏြရာသီသို႔ က်ေရာက္ေသာလ၊ ထန္းခ်က္လ၊ ထန္းရည္ကို က်ိဳ၍ ထန္းလ် က္ခ်က္ေသာလ စတဲ့ အဓိပၸါယ္ဆိုလိုခ်က္မ်ားမွ တေပါင္းဆိုတဲ့ ေ၀ါဟာရထြက္ေပၚလာခဲ့ေၾကာင္း ပညာရွင္မ်ားက ဆိုထားပါတယ္။ တ=ထန္း+ေပါင္း=ခ်က္ေသာလ၊ တေပါင္း=ထန္းခ်က္လဟု ဆိုလိုၾကပါတယ္။
ေရွေခတ္က တေပါင္းလရဲ့ ထင္းရွားေသာပြဲေတာ္မ်ားမွာ သဲပုံေစတီပြဲနဲ႔ တေပါင္းပြဲပင္ျဖစ္ပါတယ္။ သဲပုံေစတီပြဲေတာ္သည္ ဗုဒၶသာသနာနဲ႔အတူ ေပၚထြန္းခဲ့ေသာပြဲေတာ္ဟု ယူဆႏိုင္ပါတယ္။ ပုဂံေခတ္တြင္ အေနာ္ရထာမင္းၾကီးဟာ ဧရာ၀ တီျမစ္ကမ္း သဲေသာင္ခုံေပၚတြင္ သဲပုံေစတီပြဲကို ပူေဇာ္က်င္းပေလ့ရွိပါတယ္။ ေရႊစည္းခုံေစတီမွာ ထင္ရွားေသာ သာဓက တရပ္ပင္ျဖစ္တယ္။ စည္းခုံ=စဲခုံ=သဲခုံ ဟု သနဲ႔စ အကၡရာမ်ားကို အေျပာင္းအလဲလုပ္လိုက္လွ်င္ ေရႊ စည္းခုံေစတီေတာ္ရဲ့ မူရင္းသမိုင္းအစနဲ႔ ပုဂံေခတ္သဲပုံေစတီပြဲအေၾကာင္းကို ျမင္ေနရပါတယ္။
တေပါင္းလတြင္ ျမစ္၊ ေခ်ာင္းမ်ား၌္ ေရက်သြားသျဖင့္ သဲေသာင္ခုံမ်ား ေပၚလာေလ့ရွိပါတယ္။ သဲေပါမ်ား ေသာ ထိုလတြင္ ေကာင္ပဲသီးႏွံ၊ စပါးဆန္သိမ္း၍ ေငြစရႊင္ေနတဲ့ တိုင္းသူျပည္သားမ်ားဟာ စုေပါင္း၍ သဲပုံေစတီပြဲ ေတာ္ကို က်င္းပၾကပါတယ္။ အလွဴဒါနနဲ႔ ေပ်ာ္ပြဲရႊင္ပြဲမ်ားလည္း ပါ၀င္ျပဳလုပ္ၾကပါတယ္။
၀ါးျဖင့္ျပဳလုပ္ထားေသာ ရုိင္ပတ္အ၀န္းအ၀ိုင္းအတြင္းသို႔ သဲမ်ားကိုသြန္းေလာင္းကာ သဲပုံေစတီကို တည္ထား ကိုးကြယ္ၾကပါတယ္။ ပထမအဆင့္ (အရစ္) ၿပီးတဲ့အခါ ဒုတိယအဆင့္၊ တတိယအဆင့္၊ စတုတၳအဆင့္နဲ႔ ပဥၥမအ ဆင့္မ်ားကို ဆက္လက္တည္ေဆာက္ၾကပါတယ္။ ျမင္းမိုရ္ေတာင္ရွိ အာလိန္ငါးဆင့္ပုံကို ရည္ညြန္း၍ သဲပုံေစတီ မ်ားကို ငါးဆင့္ျပဳလုပ္တည္ေဆာက္ျခင္းျဖစ္ပါတယ္။
ႏွစ္ကာလ ၾကာျမင့္လာတဲ့အခါ သဲပုံေစတီေတာ္မ်ားကို အုတ္မ်ားျဖင့္ငုံ၍ ေစတီေတာ္ၾကီးမ်ားအျဖစ္တည္ထား ကိုးကြယ္ၾကပါတယ္။ ေစတီေလးမ်ိဳးကိုးကြယ္မွဳသည္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ားအတြက္ ကုသိုလ္ေရႊအိုးျမဳတ္ႏွံရာတခု ျဖစ္ေၾကာင္း ခုဒၵကပါဌပါဠိ၊ နိဓိက႑သုတ္မွာ ျမတ္ဗုဒၶမိန္႔မွာခဲ့ပါတယ္။
ျမတ္ဗုဒၶေဒသနာႏွင့္အညီ ဗုဒၶဘာသာထြန္းကားတဲ့ ျမန္မာျပည္မွာလုိ တေပါင္းဘုရားပြဲကုိ ပြဲႀကီးပြဲလမ္းနဲ႔ စည္စည္ကားကား မက်င္းႏုိင္ေပမယ့္ ၊ ျပည္ပေရာက္ျမန္မာမ်ား တစ္ပုိင္ တစ္ႏုိင္ ကုသုိလ္ေရႊအုိး ျမွဳပ္ႏွံနဲ႔အေန နဲ႔ ဘုန္းေတာ္ႀကီး ေက်ာင္းရံပုံေငြအျဖစ္ ၊ နိဗၺာန္ေဈးက်င္းပမွာျဖစ္ပါတယ္။
ျမန္မာ့ရုိးရာ မပ်က္ အစဥ္အလာထိမ္းသိမ္းနဲ႔အေနျဖင့္လည္းေကာင္း၊ျပည္ပေရာက္ ျမန္မာမ်ား ေတြ႕ဆုံပြဲအျဖစ္လည္းေကာင္း က်င္းပရျခင္းျဖစ္ၿပီး၊ ဤပြဲကုိ ကမၼကထ ျပဳလုပ္ေပးၾကေသာ ၊နိဗၺာန္ေဈးေရာင္းသူမ်ားအားလည္းေကာင္း ၊ ႂကြေရာက္အားေပးၾကေသာ မိတ္ေဆြမ်ားအားလည္းေကာင္း အထူးပင္ ေက်းဇူးတင္မိေနပါေတာ့တယ္။
No comments:
Post a Comment