ဝိဂတဆုိတဲ့ပါဠိက ကင္းကင္းရွင္းရွင္းလုိ႔ အဓိပၸါယ္ရပါတယ္။ အနႏၲရ၊ သမနႏၲရ ၊ နတၱိ ၊ ဝိဂတတုိ႔ရဲ့ စိတ္၊ေစတသိတ္သေဘာသြားေတြက အတူတူပါပဲ၊ စြမ္းရည္ သတၱိေတြ ကြဲျပားလုိ႔ အမည္ေလးမ်ဳိးနဲ႔ ျမတ္စြာဘုရား ထပ္ေဟာရျခင္းျဖစ္ပါတယ္။
ဥမာေလးေတြ ဦးစြာ စဥ္းစားၾကရေအာင္.. မ်ားေသားအားျဖင့္ မိဘေတြဟာ သားသမီးေတြေပၚမွာထားတဲ့ ခ်စ္ေမတၱာနဲ႔ သားသမီးေတြအေပၚကူညီေထာက္ပံ့ေနတာဟာ ေႏွာင္ႀကဳိးကင္းပါတယ္။ ကုိယ့္သား၊သမီးကုိ ေတာ္ေစခ်င္ ၊ တတ္ေစခ်င္တဲ့ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ မ်ဳိးေတာ့ရွိတာေပါ့၊ ဘယ္လုိ ျပန္လည္ေပးဆပ္ရမယ္ဆုိတဲ့ အေႏွာင္အဖြဲ႕ကေတာ့ကင္းပါတယ္။ ကုိယ္သားသမီး အခ်ိန္တန္ အရြယ္ေရာက္လုိ႔ ကုိယ့္အုိး ကုိယ့္အိမ္နဲ႔ သာသာယာယာရွိသြားရင္ မိဘေတြက ကင္းကင္းရွင္းရွင္းပဲ ဥေပကၡာသေဘာနဲ႔ ပီတိျဖစ္ရပါတယ္။
ထုိ႔အတူပါပဲ ပ႒ာန္းသေဘာအရ ေရွးေရွးကျဖစ္တဲ့ စိတ္၊ ေစသိက္ေတြကလည္း ေနာက္ေနာက္ စိတ္၊ေစသိက္ေတြကုိ ကင္းကင္းရွင္းရွင္းနဲ႔ပဲ ဆက္လက္ျဖစ္ဖုိ႔ေက်းဇူးျပဳျခင္းကုိ ဝိဂတပစၥေယာ ဟုေဟာေတာ္မူပါတယ္။
ေနေရာင္ကင္းေပ်ာက္မွ လေရာက္ထြက္လာရျခင္းကိုေလ့လာျခင္းအားျဖင့္လည္း ဝိဂတပစၥည္းရဲ့ အဓိပၸါယ္ကုိ သေဘာေပါက္ႏုိင္ပါတယ္။
ျမတ္စြာဘုရားက စိတ္၊ ေစတသိက္ေတြဟာ ရုပ္နဲ႔နာမ္တုိ႔ ေပါင္းဆုံမိတဲ့အခါမွာ ျမင္သိစိတ္ စသည္တုိ႔ျဖစ္ေပၚလာတယ္၊ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ စိတ္၊ေစတသိက္မ်ားလည္း ၾကာရွည္စြာ မတည္ပဲ ကင္းကင္းရွင္းရွင္း ခဏခ်ဳပ္သြားရတယ္ဆုိတဲ့ သေဘာကုိ သိျခင္းအားျဖင့္ စိတ္ ၊ ဝိညာဥ္ေလးေတြက အျမဲရွိေနတယ္ဆိုတဲ့ သႆတဒိ႒ိ ၊ စိတ္ေတြဟာ ျဖစ္ၿပီးရင္ၿပီးတာပဲ၊ အသစ္ အသစ္ေတြထပ္ျဖစ္ေနတာပဲဆုိတဲ့ ဥေစၧဒဒိ႒ိနဲ႔၊ သူ၊ငါ ဖန္ဆင္းလုိ႔ျဖစ္ရတယ္ဆုိတဲ့ ဖန္ဆင္းရွင္ မရွိပါဘူးဆုိတာကုိ ကင္းကင္းရွင္ရွင္ သိေစျခင္းပါ။
စိတ္ျဖစ္စဥ္ေလးေတြကုိ အေသးစိတ္ ေလ့လာၾကည့္ရေအာင္..
ျမင္စိတ္တခုျဖစ္စဥ္မွာ.. ဝီထိအစဥ္အတန္းေလးေတြက
၁၊ အတီတဘဝင္ = သာမန္ျဖစ္တည္ေနတဲ့ ဘဝရဲ႕အစိတ္အပုိင္းကေန စတင္ၿပီး
၂၊ ဘဝဂၤစလန ဘဝင္တုန္လႈပ္မႈ
၃၊ ဘဝဂၤုပေစၧဒ = ဘဝင္ျပတ္မႈ
၄၊ အာဝဇၨန္း= စူးစမ္းဆင္ျခင္မႈ
၅၊ စကၡဳဝိညာဥ္ = ျမင္သိစိတ္
၆၊ သမၸဋိစၧဳိင္း = လက္ခံျခင္း။
၇၊ သႏၲီရဏ = စုံးစမ္းျခင္း၊
၈၊ ဝုေ႒ာ= ဆုံးျဖတ္ခ်က္ခ်ျခင္း
၉၊ ေဇာ= မိမိဘဝေပးအေလ့အက်င့္အားေလွ်ာ္စြာ
ေကာင္း / မေကာင္း အာရုံ၏အရသာကုိ ခံစားတဲ့ ေဇာ (၇) ႀကိမ္ နဲ႔
၁၀၊ တဒါရုံ = အခ်ိန္သတ္လုိက္တဲ့ စိတ္ေတြ(၂) ႀကိမ္ျဖစ္ၿပီး ခ်ဳပ္ေပ်ာက္ကင္းသြားၿပီးမွ
ဘဝင္= ဘဝအစိတ္အပုိင္းျဖစ္တဲ့ ၿငိမ္သက္တဲ့ စိတ္ျပန္ျဖစ္ရပါတယ္။
ဝိဂတပစၥေယာ ပ႒ာန္းသေဘာကုိ နာလည္၍ စိတ္၊ေစတသိက္ေတြဟာ သူ႔သေဘာအတုိင္း ျဖစ္ေနတဲ့ စိတၱနိယာမမ်ားျဖစ္ေၾကာင္းသေဘာေပါက္ၾကပါေစ။
No comments:
Post a Comment