ေမး။ ။``တပည့္ေတာ္တို႔ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ေတြက `ေကာင္းတာလုပ္ရင္ ေကာင္းတာျဖစ္မယ္၊ မေကာင္းတာလုပ္ရင္ မေကာင္းတာျဖစ္မယ္လို႔ ´ယံုၾကည္ထားၾကပါတယ္။ ဘုန္းႀကိးေတြကလည္း အဲလိုပဲ ေဟာၾကပါတယ္။´
`` ဒါေပမဲ့ တပည့္ေတာ္ ျဗဟၼဇာလသုတ္ျမန္မာျပန္ဖတ္ေတာ့ `ခ်မ္းသာျခင္း ဆင္းရဲျခင္း အလယ္အလတ္ျဖစ္ျခင္း အနာေရာဂါကင္းရွင္းျခင္း အနာေရာဂါထူထပ္ျခင္း စသျဖင့္ ဒီဘ၀မွာျဖစ္ေနသမွ် `အရာအားလံုးသည္´
ေရွးေရွးဘ၀က ျပဳခဲ့ေသာ ေကာင္းမႈ မေကာင္းမႈတို႔ေၾကာင့္ ျဖစ္ရ၏´
ဟု အယူရွိေနျခင္းသည္ `ပုေဗၺကတေဟတုဒိ႒ိ´ျဖစ္သည္´´လို႔ ဖတ္ရပါတယ္´´
``ဒါဆိုရင္ ကံ-ကံရဲ႕အက်ိဳးကို ယံုၾကည္တာဟာ ဘုရားအလိုက် မဟုတ္ဘူးလားဘုရား´´တဲ့။
တကယ္က အဲဒီဒကာေလးက စာကိုေသခ်ာမဖတ္လို႔ပါ။ ဘုရားရွင္ေဟာထားတာက ရွင္းရွင္းေလးပါ။ ဦးဇင္းက ဥပမာေလးတစ္ခု ထုတ္ေပးပါ့မယ္။
အနာေရာဂါတို႔သည္-----
၁။ သည္းေျခေၾကာင့္ျဖစ္ေသာ အနာေရာဂါ။
၂။ သလိပ္ေၾကာင့္ျဖစ္ေသာ အနာေရာဂါ။
၃။ ေလေၾကာင့္ျဖစ္ေသာ အနာေရာဂါ။
၄။ သည္းေျခ သလိပ္ ေလသံုးမ်ိဳး ေပါင္းစံု၍က်ေရာက္မႈေၾကာင့္ ျဖစ္ေသာအနာေရာဂါ။
၅။ ဥတုေဖာက္ျပန္မႈေၾကာင့္ျဖစ္ေသာ အနာေရာဂါ။
၆။ ခႏၵာကိုယ္ မညီမညြတ္ မမွ်မတေသာေၾကာင့္ျဖစ္ေသာ အနာေရာဂါ။
၇။ လံုးလအားထုတ္ျပဳလုပ္ျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္ေသာ အနာေရာဂါ။
၈။ ကံ၏အက်ိဳးေၾကာင့္ျဖစ္ေသာ အနာေရာဂါ။ လို႔ အနာေရာဂါျဖစ္ရျခင္းရဲ႕အေၾကာင္းရင္း ရွစ္မ်ိဳးရွိပါတယ္။
`အနာေရာဂါမွန္သမွ်အားလံုးသည္ ေရွးကံေၾကာင့္ခ်ည္းသာ ျဖစ္ရသည္ဟု ယူျခင္းကို `ပုေဗၺကတေဟတုဒိ႒ိ´လို႔ေခၚတယ္´´ဒါက သာသနာပက တိတၳိေတြရဲက အယူအဆတစ္မ်ိဳးေပါ့။
`အနာေရာဂါတို႔သည္ သက္ဆိုင္ရာ အေၾကာင္း တရားတုိ႔ေၾကာင့္ ျဖစ္ၾကသည္ဟု အမွန္အတိုင္းသိျမင္ျခင္းသည္ `ကမၼႆကတသမၼာဒိ႒ိ´လို႔ေခၚတယ္´´ ဒါကေတာ့ ဘုရားရွင္ရဲ႕ အယူ၀ါဒေတာ္အမွန္ေပါ့။
စာရႈ႕သူမ်ား ရွင္းၾကရဲ႕လားမသိဘူး။ ( `ခ်မ္းသာျခင္း ဆင္းရဲျခင္း အလယ္အလတ္ျဖစ္ျခင္း အနာေရာဂါကင္းရွင္းျခင္း
အနာေရာဂါထူထပ္ျခင္း စသျဖင့္ ဒီဘ၀မွာျဖစ္ေနသမွ် `အရာအားလံုးသည္´ ေရွးေရွးဘ၀က ျပဳခဲ့ေသာ
ေကာင္းမႈ မေကာင္းမႈတို႔ေၾကာင့္ ျဖစ္ရ၏´ ဟု အယူရွိေနျခင္းသည္ `ပုေဗၺကတေဟတုဒိ႒ိ´ျဖစ္သည္´´)
ဒီဘ၀ျဖစ္သမွ် `အရာအားလံုးဟာ´
ေရွးကံေၾကာင့္ခ်ည္းပဲ ျဖစ္ရတယ္လို႔ ေရွးကံကိုအားလံုးပံုခ်လိုက္တာက `ပုေဗၺကတေဟတုဒိ႒ိ´ေနာ္။
ဒီဘ၀မွာျဖစ္တဲ့ `အေၾကာင္းတရား´ေတြဟာ သက္ဆိုင္ရာ အေၾကာင္းတရားေတြေၾကာင့္ ျျဖစ္ရတယ္လို႔ (ေရွးကံကိုခ်ညး္ပဲ ပံုမခ်ပဲ) မွန္မွန္ကန္ကန္ ျမင္တတ္တာက `ကမၼႆကတသမၼာဒိ႒ိ´ေနာ္။
ဆိုပါေတာ့ ကိုယ့္ဘာသာ မစူးစမ္းမဆင္ျခင္ပဲ ေတြ႔ကရာ ျပည့္တန္ဆာမနဲ႔အိပ္လို႔ HIVျဖစ္ရတာကို ေရွးကံေၾကာင့္ ျဖစ္ရတယ္လို႔ ယူမိရင္ အဲဒါဟာ `ပုေဗၺကတေဟတုဒိ႒ိ´၊ ေအာ္..ဘာေၾကာင့္ ဒီေရာဂါျဖစ္ရတယ္လို႔ မွန္မွန္ကန္ကန္ သိျမင္ၿပီး (ျဖစ္သမွ်အားလံုးကို ေရွးကံေၾကာင့္ပဲလို႔) ေရွးကံကိုပံုမခ်တာက `ကမၼႆကတသမၼာဒိ႒ိ´ေနာ္။
ဒီေလာက္ဆိုရင္ေတာ့ `ပုေဗၺကတေဟတုဒိ႒ိနဲ႔ ကမၼႆကတသမၼာဒိ႒ိ´ႏွစ္ခုတို႔ရဲ႕ ကြဲျပားျခားနားခ်က္ကို မွန္မွန္ကန္ကန္ သိေလာက္ပါၿပီလို႔ ထင္ပါတယ္။
ကံ-ကံရဲ႕အက်ိဳးတရားတို႔ကို ဗုဒၶဘုရားရွင္ေတာ္ရဲ႕ နည္းလမ္းအတိုင္း မွန္မွန္ကန္ကန္ သိျမင္ႏိုင္ၾကပါေစလို႔ ဆုေတာင္းေပးလိုက္ပါတယ္။
............................................အရွင္ေခမာနႏၵ(မိုးသု-မႏၱေလး)
`` ဒါေပမဲ့ တပည့္ေတာ္ ျဗဟၼဇာလသုတ္ျမန္မာျပန္ဖတ္ေတာ့ `ခ်မ္းသာျခင္း ဆင္းရဲျခင္း အလယ္အလတ္ျဖစ္ျခင္း အနာေရာဂါကင္းရွင္းျခင္း အနာေရာဂါထူထပ္ျခင္း စသျဖင့္ ဒီဘ၀မွာျဖစ္ေနသမွ် `အရာအားလံုးသည္´
ေရွးေရွးဘ၀က ျပဳခဲ့ေသာ ေကာင္းမႈ မေကာင္းမႈတို႔ေၾကာင့္ ျဖစ္ရ၏´
ဟု အယူရွိေနျခင္းသည္ `ပုေဗၺကတေဟတုဒိ႒ိ´ျဖစ္သည္´´လို႔ ဖတ္ရပါတယ္´´
``ဒါဆိုရင္ ကံ-ကံရဲ႕အက်ိဳးကို ယံုၾကည္တာဟာ ဘုရားအလိုက် မဟုတ္ဘူးလားဘုရား´´တဲ့။
တကယ္က အဲဒီဒကာေလးက စာကိုေသခ်ာမဖတ္လို႔ပါ။ ဘုရားရွင္ေဟာထားတာက ရွင္းရွင္းေလးပါ။ ဦးဇင္းက ဥပမာေလးတစ္ခု ထုတ္ေပးပါ့မယ္။
အနာေရာဂါတို႔သည္-----
၁။ သည္းေျခေၾကာင့္ျဖစ္ေသာ အနာေရာဂါ။
၂။ သလိပ္ေၾကာင့္ျဖစ္ေသာ အနာေရာဂါ။
၃။ ေလေၾကာင့္ျဖစ္ေသာ အနာေရာဂါ။
၄။ သည္းေျခ သလိပ္ ေလသံုးမ်ိဳး ေပါင္းစံု၍က်ေရာက္မႈေၾကာင့္ ျဖစ္ေသာအနာေရာဂါ။
၅။ ဥတုေဖာက္ျပန္မႈေၾကာင့္ျဖစ္ေသာ အနာေရာဂါ။
၆။ ခႏၵာကိုယ္ မညီမညြတ္ မမွ်မတေသာေၾကာင့္ျဖစ္ေသာ အနာေရာဂါ။
၇။ လံုးလအားထုတ္ျပဳလုပ္ျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္ေသာ အနာေရာဂါ။
၈။ ကံ၏အက်ိဳးေၾကာင့္ျဖစ္ေသာ အနာေရာဂါ။ လို႔ အနာေရာဂါျဖစ္ရျခင္းရဲ႕အေၾကာင္းရင္း ရွစ္မ်ိဳးရွိပါတယ္။
`အနာေရာဂါမွန္သမွ်အားလံုးသည္ ေရွးကံေၾကာင့္ခ်ည္းသာ ျဖစ္ရသည္ဟု ယူျခင္းကို `ပုေဗၺကတေဟတုဒိ႒ိ´လို႔ေခၚတယ္´´ဒါက သာသနာပက တိတၳိေတြရဲက အယူအဆတစ္မ်ိဳးေပါ့။
`အနာေရာဂါတို႔သည္ သက္ဆိုင္ရာ အေၾကာင္း တရားတုိ႔ေၾကာင့္ ျဖစ္ၾကသည္ဟု အမွန္အတိုင္းသိျမင္ျခင္းသည္ `ကမၼႆကတသမၼာဒိ႒ိ´လို႔ေခၚတယ္´´ ဒါကေတာ့ ဘုရားရွင္ရဲ႕ အယူ၀ါဒေတာ္အမွန္ေပါ့။
စာရႈ႕သူမ်ား ရွင္းၾကရဲ႕လားမသိဘူး။ ( `ခ်မ္းသာျခင္း ဆင္းရဲျခင္း အလယ္အလတ္ျဖစ္ျခင္း အနာေရာဂါကင္းရွင္းျခင္း
အနာေရာဂါထူထပ္ျခင္း စသျဖင့္ ဒီဘ၀မွာျဖစ္ေနသမွ် `အရာအားလံုးသည္´ ေရွးေရွးဘ၀က ျပဳခဲ့ေသာ
ေကာင္းမႈ မေကာင္းမႈတို႔ေၾကာင့္ ျဖစ္ရ၏´ ဟု အယူရွိေနျခင္းသည္ `ပုေဗၺကတေဟတုဒိ႒ိ´ျဖစ္သည္´´)
ဒီဘ၀ျဖစ္သမွ် `အရာအားလံုးဟာ´
ေရွးကံေၾကာင့္ခ်ည္းပဲ ျဖစ္ရတယ္လို႔ ေရွးကံကိုအားလံုးပံုခ်လိုက္တာက `ပုေဗၺကတေဟတုဒိ႒ိ´ေနာ္။
ဒီဘ၀မွာျဖစ္တဲ့ `အေၾကာင္းတရား´ေတြဟာ သက္ဆိုင္ရာ အေၾကာင္းတရားေတြေၾကာင့္ ျျဖစ္ရတယ္လို႔ (ေရွးကံကိုခ်ညး္ပဲ ပံုမခ်ပဲ) မွန္မွန္ကန္ကန္ ျမင္တတ္တာက `ကမၼႆကတသမၼာဒိ႒ိ´ေနာ္။
ဆိုပါေတာ့ ကိုယ့္ဘာသာ မစူးစမ္းမဆင္ျခင္ပဲ ေတြ႔ကရာ ျပည့္တန္ဆာမနဲ႔အိပ္လို႔ HIVျဖစ္ရတာကို ေရွးကံေၾကာင့္ ျဖစ္ရတယ္လို႔ ယူမိရင္ အဲဒါဟာ `ပုေဗၺကတေဟတုဒိ႒ိ´၊ ေအာ္..ဘာေၾကာင့္ ဒီေရာဂါျဖစ္ရတယ္လို႔ မွန္မွန္ကန္ကန္ သိျမင္ၿပီး (ျဖစ္သမွ်အားလံုးကို ေရွးကံေၾကာင့္ပဲလို႔) ေရွးကံကိုပံုမခ်တာက `ကမၼႆကတသမၼာဒိ႒ိ´ေနာ္။
ဒီေလာက္ဆိုရင္ေတာ့ `ပုေဗၺကတေဟတုဒိ႒ိနဲ႔ ကမၼႆကတသမၼာဒိ႒ိ´ႏွစ္ခုတို႔ရဲ႕ ကြဲျပားျခားနားခ်က္ကို မွန္မွန္ကန္ကန္ သိေလာက္ပါၿပီလို႔ ထင္ပါတယ္။
ကံ-ကံရဲ႕အက်ိဳးတရားတို႔ကို ဗုဒၶဘုရားရွင္ေတာ္ရဲ႕ နည္းလမ္းအတိုင္း မွန္မွန္ကန္ကန္ သိျမင္ႏိုင္ၾကပါေစလို႔ ဆုေတာင္းေပးလိုက္ပါတယ္။
............................................အရွင္ေခမာနႏၵ(မိုးသု-မႏၱေလး)
No comments:
Post a Comment