Wednesday, August 14, 2013

ဗုဒၶႏွင့္ဘာသာျခား ဇာဏုေသာဏီပုဏၰား

တစ္ေန႔ေသာအခါ  ျမတ္စြာဘုရားရွိရာ ေဇတဝန္ေက်ာင္းေတာ္သုိ့ ဘာသာျခား  ပညာရွိ မင္းအၾကံေပးအရာရွိ ဇာဏုေသာဏိပုဏၰား ဘုရာထံသုိ႔ေရာက္လာသည္။ သူ ေရာက္လာျခင္းက ျမတ္စြာဘုရားအတြက္ ထူးထူးဆန္းဆန္းျဖစ္လုိ ပုဏၰားႀကီးအတြက္ ရင္ခုန္စရာ စြန႔္စားမႈ႕ႀကီးတစ္ခုျဖစ္သည္။

သူ လာရျခင္း အေၾကာင္းကေတာ့ ဗုဒၶ၏ ဂုဏ္သတင္းမ်ား မင္းနန္းတြင္မွာ ဟုိးေလးတေက်ာ္ျဖစ္ေနတာရယ္။  သူ႕ရဲ႕ ဆရာ ေကာသလမင္းႀကီး ဘုရားထံေနတုိင္းသြာေနသည္ကုိျမင္ေတြ႕ရ၍ ဘုရားရွင္ကုိ  သူအထင္ႀကီးတာရယ္။ သူရဲ႕ဘက္ေတာ္သား အယူဝါဒတူ ေပါကၡရသတိပုဏၰာတုိ႔၊ ေဝရဥၥာပုဏၰာတု႔ိဆုိလွ်င္ ဘုရားဘက္ေတာ္သား ျဖစ္သြားရုံမွ်က ၊ ဆြမ္းဒကာ ၊ဥပကာမ်ားပင္ျဖစ္သြားၾကတာကုိ သူအထူးစိတ္ဝင္စားေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္။

ပညာရွိ မင္းအၾကံေပး တစ္ေယာက္အေနျဖင့္ ဘုရားထံကုိ သြားမွာဆုိေတာ့ ဘုရားထံေရာက္က ေမးျမန္းဖြယ္ရာ ပုစၧာမ်ားကုိလည္း သူႀကဳိတင္စဥ္းစာထားၿပီးျဖစ္သည္။

သူ ဘုရားထံေရာက္ေရာက္ျခင္း  ရုိေသမႈကုိ မျပဳေသး ၊ ႏုတ္ဆက္စကားေျပာၿပီး။ ‘အကြ်ုႏ္ုပ္ ဇာဏုေသာဏိ’ ဟု စတင္မိတ္ဆက္လုိက္သည္။
‘သိပါတယ္..ပုဏၰား’ လုိ႔ ဗုဒၶက ႏုတ္ဆက္စကာ ျပန္ဆုိလုိက္သည္။

‘အရွင္ဘုရားထံ ေမးျမန္းစရာမ်ားရွိ၍ အကြ်ဳႏ္ုပ္လာခဲ့ျခင္းပါ။ ေမးလုိ႔ျမန္းလုိ႔မ်ားရမလား’

ဗုဒၶက  ဆိတ္ဆိတ္ေနျခင္းျဖင့္ သူရဲ႕ အေမးကုိ လက္ခံလုိက္သည္။
 အရွင္ေဂါတမ…
•    မင္းတုိ႔ဟာ အဘယ္အရာကုိ အလုိရွိအပ္ပါကုန္းသလဲ။
•    အဘယ္အလုိ႔ငွာ ေလ့လာၾကပါသလဲ။
•    အဘယ္လွ်င္ တည္ရာရွိပါသလဲ။
•    အဘယ္ကုိ ႏွလုံးသြင္းၾကပါသလဲ။
•    မင္းတုိ႔၏ လုိအပ္ခ်က္မွာ အဘယ္မွာ အဆုံးရွိပါသလဲ။
ဗုဒၶ။
•    မင္းတုိ႔ဟာ စည္းစိမ္းကုိ အလုိရွိၾကတယ္။
•    ပညာအလုိ႔ငွာ ေလ့လာၾကတယ္။
•    စစ္သည္ဗုိလ္ပါအေပါင္းလွ်င္ တည္ရာရွိတယ္။
•    ေရေျမကုိ အစုိးရျခင္း၌ ႏွလုံးသြင္းတယ္။
•    မင္းတုိ႔ အဆုံးစြန္ေသာ လုိအပ္ခ်က္ကား အစုိးရျခင္းျဖစ္တယ္။

ပုဏၰားႀကီး ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ အေျဖကုိ ေတာ္ေတာ္လည္း သေဘာက်သြားသည္။ သူ႕ကုိလည္း   တျခားဘာသာေရးေခါင္းေဆာင္းမ်ားႏွင့္မတူ လုိလုိလားလား ဆက္ဆံၿပီး ေမးခြင့္ျပဳေသာေၾကာင့္ လည္းေနာက္ထပ္ ေမးခြန္းမ်ားေမးရန္ စိတ္အားထက္သန္ ဒုတိယ ေမးခြန္းကုိ ထပ္ေမးလုိက္သည္။

အရွင္ေဂါတမ..
•    ပုဏၰားတုိ႔သည္ အဘယ္ကုိ အလိုိရွိပါသလဲ။
•    အဘယ္အလုိ႔ငွာ ေလ့လာၾကသလဲ
•    သူတုိ႕၏ ေဆာက္တည္ရာကား အဘယ္ပါလဲ။
•    သူတို႔ အဘယ္ကုိ ႏွလုံးသြင္းၾကပါသလဲ။
•    သူတုိ႔၏ လုိအပ္ခ်က္ကား အဘယ္ပါလဲ။
•   
ပုဏၰားတုိ႔သည္…
•    စိည္းစိမ္ကုိ အလုိရွိၾကပါတယ္။
•    ပညာအလုိ႔ငွာ ေလ့လာၾကပါတယ္။
•    သူတုိ႔၏ ေဆာက္တည္ရာကား မႏၲာန္သာျဖစ္ပါတယ္။
•    ယဇ္ပူေဇာ္ျခင္းကုိ ႏွလုံးသြင္းၾကပါတယ္။
•    သူတုိ႔၏ အဆုံးစြန္ေသာ ရည္မွန္းခ်က္ကား ျဗဟၼာဘုံမွ်သာျဖစ္ပါတယ္။
ဇာဏုေသာဏိပုဏၰားတစ္ေယာက္ ဘုရားရဲ႕အေျဖကုိ ၾကားေတာ့ ေတာ္ေတာ္ေလး အံ့ၾသသြားျပန္သည္။ သူကုိယ့္သူ ေမးမိတာမ်ား မွားသြားၿပီးလားလုိ႔ ေတြးထင္းလုိက္သည္။ ဗုဒၶက သူတုိ႔အေၾကာင္း ကႀကီးမွအစ အ-အဆုံးထိ အံျပသြားသည္မဟုတ္လား။
ထုိေခတ္က  ပုဏၰာတုိ႔၏ စည္စိမ္းသည္ မင္းတုိ႔စည္းစိမ္မမီေသာ္လည္း မင္းႏွင့္ပုဏၰားဆုိတာ အဲဒီေခတ္က စည္းစိမ္ၿပုိင္၊ ဂုဏ္ပုိင္ဖက္မ်ား ျဖစ္ၾကသည္။

အမ်ုိးဂုဏ္ၿပုိင္ရာ၌ မင္းႏွင့္ပုဏၰား မည္သူကျမတ္သည္ဆုိတာကုိ သမုိင္းႏွင့္ခ်ီ၍ ေနရာလုေသာ ေခတ္ျဖစ္ပါသည္။ မင္းမွာ အုပ္ခ်ဳပ္သူလူတန္းစားျဖစ္၍  မသိမသာ အရႈံးေပးထာရေသာ္လည္း ရုိးရာယဇ္ပူေဇာ္ပြဲမွာ ပညာရွင္ပုဏၰာတုိ႔ အသာစီးရေနသည္။ ဒါေၾကာင့္ မင္းႏွင့္တစ္ႏုိင္ငံလုံးက ယဇ္ႀကီး၊ယဇ္ငယ္ ပူေဇာ္ပြဲကုိ သာထက္ငါသာေအာင္ အျမဲတမ္းႏွလုံးသြင္းထားၾကသည္။

ဤတြင္.. မင္းမ်ုိးႏြယ္ ေဂါတမက ျဗဟၼဏဝါဒကုိ တုိက္ရုိက္ မရႈတ္ခ်ေသာ္လည္း သူ၏ အနတၱဝါဒ၊ နိဗၺာနဝါဒကေတာ့ ျဗဟၼဏဝါဒကုိ ႏွိမ့္ခ်သေယာင္ျဖစ္ေနသည္။ သုိ႔ေသာ္ ပုဏၰားႀကီကုိယ္တုိင္းလည္း နိဗၺာန္ဝါဒကုိ နားမလည္းႏုိင္ေသး။ သေဘာမေပါက္ေသး။

ပုဏၰားႀကီး ဘုရားႏွင့္စကားေျပာရာမွာ အေပးအယူ နာလည္းမႈရွိေသာေၾကာင့္ ရင္းႏွီးလာကာ သူသိလုိေသာ ေမးခြန္းမ်ားကို ထပ္ေမးျပန္သည္။
အရွင္ေဂါတမ..
•    သူၾကြယ္တုိ႔သည္ အဘယ္ကုိ အလုိရွိပါသလဲ။
•    အဘယ္အလုိ႔ငွာ ေလ့လာၾကပါသလဲ။
•    အဘယ္ကိစၥကုိ ႏွလုံးသြင္းၾကပါသလဲ။
•    အဘယ္အရာတြင္ အဆုံးရွိပါသလဲ။
ပုဏၰား..
•    သူၾကြယ္တုိ႔သည္ စည္းစိမ္ကုိသာ အလုိရွိၾကပါတယ္။
•    ပညာအလုိ႔ငွာ ေလ့လာၾကပါတယ္။
•    ကုန္သြယ္မႈ အတတ္ပညာသာလွ်င္ တည္ရာရွိပါတယ္။
•    အလုပ္ကိစၥ၌ ႏွလုံးသြင္းျခင္းလွ်င္ အဆုံးရွိၾကပါတယ္။
ေဂါတမသည္ လူတုိ႔ကိစၥအဝဝကုိလည္း တိတိက်က်ေျဖသြားေတာ့ ပုဏၰာႀကီး အံၾသရျပန္သည္။ ေဂါတမသည္လူကုံတုိ႔ကိစၥသာ နာလည္ႏုိင္စြမ္းရွိရာ၏၊ လူမႈေအာက္ေျခအရပ္ရပ္ကုိ နာမလည္ႏုိင္ရာ ဤသို႔ေတြး၍  အရွင္ေဂါတမ..
•    မိန္းမတုိ႔သည္ အဘယ္အရာကို အလုိရွိဆုံးလဲ။
•    အဘယ္အရာကုိ ေလ့လာၾကပါသလဲ။
•    အဘယ္အရာသာလွ်င္ တည္ရွိၾကပါသလဲ။
•    အဘယ္အရာကုိ ႏွလုံးသြင္းၾကပါသလဲ။
ပုဏၰား…
•    မိန္းမတုိ႔သည္.. ေယာက်္ားကုိ အလုိရွိၾကပါတယ္။
•    ဝတ္စားဆင္းယင္ အလွျပင္ျခင္းကိစၥ၌ ေလ့လာကုန္၏။
•    သူတုိ႔၏ ေထာက္တည္ရာကား သားေပတည္း။
•    သူတုိ႔၏ ႏွလုံးသြင္းမႈကား လင္တူ မယားမရွိမႈပင္တည္း။
•    သူတုိ႔၏ ဆႏၵကား မိမိအိမ္၌ အစုိးရျခင္းလွ်င္ အဆုံးရွိကုန္၏။
ယင္းအေျဖမ်ားကုိ ၾကားရေတာ့ ပုဏၰားႀကီး ထခုန္မတတ္ျဖစ္သြား၏။ ရွင္ေဂါတမ၊ လူတုိ႔ကိစၥအဝဝကုိ နားလည္လွပါ၏။ မွန္လွပါ၏ဟု ႏွစ္သိမ့္သြား၏။

ပုဏၰားႀကီးသည္ မင္းနန္းေတာ္ႏွင့္ ေနရာတကာတြင္ ဆရာႀကီးတစ္ဆူျဖစ္ေသာ္လည္း အိမ္သို႕ေရာက္အေသာအခါ အိမ္သူပုေဏၰးမႀကီးက  စုိးပုိင္ခ်င္သည္။ ဆရာလုပ္ခ်င္သည္။ သူ႔ထက္ သူ႕သားမ်ားကုိသာ အရာရာအားထား အေလးေပးသည္။ အိမ္တြင္ သူ ဘုရင္ျဖစ္၏။ ထုိ႕ေၾကာင့္လည္း “အိမ္ရွင္မ” ဟူေသာ ေဝါဟာရေပၚေပါက္လာျခင္းျဖစ္ေပလိမ့္မည္။

အျခားအေၾကာင္းမ်ား ရွိပါေသးသည္ ပုဏၰားႀကီးသည္ အသက္အရြယ္ႀကီးျပင္း အုိးမင္းလွၿပီ ျဖစ္ေသာ္လည္း ပုေဏၰမႀကီးက သြားေလရာရာ စိတ္မခ်၊ မယားငယ္တုိ႔ႏွင့္ ေတြ႕လာမည္းကုိ အျမဲမျပတ္ စိုးရိမ္း မယုံသကၤာ မၾကာခဏ ေမးတတ္ျမန္းတတ္သည္။
ပုေဏၰးမႀကီးသည္ အသက္အရြယ္ႀကီးျပင္လွၿပီးျဖစ္ေသာ္လည္း တန္ဆာဆင္ယင္ အလွျပင္းျခင္းမွာေတာ့ ေခတ္ကာလ ကေလးမေတြ အရႈံးေပးရေအာင္ ေၾကးမုံေရွ႕တြင္ အျမဲ လုိလုိ ရွိေနတတ္သည္။

ပုဏၰားႀကီး ရွင္ေဂါတမႀကီး အေျဖမ်ားကုိ ေခါင္းတညိမ့္ညိမ္ႏွင့္ ေက်းနပ္ဟန္ရွိိေသာ္လည္း ရာႏႈန္းျပည့္ ယုံၾကည္မႈကား မရွိေသး ထုိ႔ေၾကာင့္ ရွင္ေဂါတမ မသိဟု သူယူဆထားေသာ အျခားကိစၥကုိ ထပ္ေမးျမန္းျပန္ပါတယ္။
အရွင္ေဂါတမ..
•    သူခုိးတုိ႔သည္ အဘယ္ကုိ အလုိရွိကုန္ပါသလဲ။
•    အဘယ္အလုိ႔ငွာ ေလ့လာၾကပါသလဲ။
•    အဘယ္အရာတြင္ တည္ရွိပါသလဲ။
•    အဘယ္အခ်က္ကုိ ႏွလုံးသြင္းပါသနည္း။
•    အဘယ္ဆႏၵလွ်င္ အဆုံးရွိပါသနည္း။
ပုဏၰား..
•    သူခုိးတုိ႔သည္ သူတစ္ပါး ပစၥည္းယူျခင္းကုိ အလုိရွိကုန္၏။
•    လွ်ုိဝွက္ ပုန္းေအာင္းရန္အလုိ႔ငွာ ေလ့လာကုန္၏။
•    သူတုိ႔၏ ေထာက္တည္ရာကား လက္နက္သာတည္း။
•    မျမင္ကြယ္ရာ၌ အမႈိက္ေမွာင္ကုိ ႏွလုံးသြင္း၏။
•    သူတုိ႔၏ အဆုံးစြန္ေသာ ဆႏၵကား ဥစၥာရွင္တုိ႔ မျမင္မသိၾကေစလုိျခင္းျဖစ္၏။
ဤအေျဖမ်ားကုိ ၾကားရျပန္ေတာ့လည္း ရဟန္းေဂါတမ ၊ အေသးအမႊား သူခုိးအေၾကာင္းလည္း သိပါလားဟုဆုိေတြးကာ အံၾသရျပန္၏။ ေနာက္ဆုံးေတာ့ ပညာရွိပီပီ ေလးေလးနက္နက္ ေမးခြန္းမ်ားကုိလည္း ေမးဦးမွေတြးကာ..
ရဟန္းေဂါတမ..
•    ရဟန္းတုိ႔သည္ အဘယ္အရာကို အလုိရွိၾကပါကုန္သလဲ။
•    အဘယ္အလုိ႔ငွာ ေလ့လာၾကပါကုန္းသလဲ။
•    အဘယ္အရာလွ်င္ တည္ရွိၾကပါကုန္သလဲ။
•    အဘယ္အရာကုိ ႏွလုံးသြင္းၾကပါကုန္သလဲ။
•    အဘယ္မွာလွ်င္ အဆုံးရွိၾကပါကုန္သလဲ။
ပုဏၰား..
•    ရဟန္းတုိ႔သည္ ၾကဳံလာသမွ် သခၤါရတြင္ သည္းခံမႈ ဓမၼႏွင့္ သီလစင္ၾကယ္မႈကုိ အလုိရွိၾကကုန္၏။ အေၾကာင္းမူကား ငါဘုရားသည္ တပည့္သားရဟန္းတုိ႔အား သီလလွ်င္ အေျခခံအပ္ေသာ သည္းခံမႈကို အထူးျပဳ၍ ေဟာၾကားဆုံးမထားသည္။
•    ရဟန္းတုိ႔သည္ ေလာကုတၱရာအလုိ႔ငွာသာလွ်င္ ေလ့လာသင္ၾကားကုန္၏။
ရဟန္းတုိ႔၏ အသက္ပမာ ေဆာက္တည္ရာကား သီလပင္တည္း။

•    သီလစင္ၾကယ္၍ သည္းခံမႈကုိ သတိကပ္၍ ေန႕စဥ္က်င့္သုံး ေနထုိင္ရာတြင္လည္း ေၾကာင့္ၾကမႈကင္းေအာင္ မျပတ္ႏွလုံးသြင္းသည္။
•    ရဟန္းတုိ႔၏ ေနာက္ဆုံးပန္းတုိင္ကား.. ရုပ္နာမ္ဒုကၡတုိ႔ ကင္းၿငိမ္းရာ မဟာနိဗၺာန သႏၲိသုခပင္ျဖစ္သည္။
ဗုဒၶသည္ ပုဏၰားႀကီးသိလုိသမွ်ကုိ တိတိက်က် ျပတ္ျပတ္သားသားေျဖသြာျခင္းေၾကာင့္ ဘုရားကုိ အလြန္ေလးစားသြား၏။ ဇာဏုေသာဏိပုဏၰားႀကီး၊ အတၱကုိအေျခခံထားေသာ ျဗဟၼဏအေတြး အေခၚမ်ားကာ ႏွလုံးသားတြင္ အျမစ္စြဲေနေသာေၾကာင့္ သႏၲိသုခနိဗၺာန ခ်က္ခ်င္း သေဘာမေပါက္ႏုိင္ေသးေသာ္လည္း။ သည္းခံမႈတရားကုိ ေလးစားသည္၊သီလကုိ ၾကည္ညဳိသည္။ ပညာကုိ ရုိေသသည္။

ထုိ႔ေၾကာင့္ ဗုဒၶႏွင့္ပုဏၰားႀကီးတုိ႔ အေမးအေျဖအၿပီးတြင္ ဘုရားရွင္းအားခ်ဥ္းကပ္၍ “အရွင္းဘုရား တရာေတာ္မ်ားသည္ အံဖြယ္ရွိပါ၏။ ႏွစ္သက္ဖြယ္လည္းရွိပါ၏။ သုိ႔ျဖစ္ပါ၍ ယေန႔မွစ၍ အကြ်ႏု္ပ္အား အရွင္ႏွင့္တကြ တရား၊သံဃာ ရတနာသုံးပါးကုိ ဆည္းကပ္သူ ဥပသကာဟု မွတ္ေတာ္မူပါ” ဟု ေလွ်ာက္ထားေတာ္မူလုိက္သည္။

အတၱသည္ ေၾကာက္စရာေကာင္းေအာင္ အစြဲအလမ္းႀကီးလွ၏။ အတၱသည္ အမွား/အမွန္ ဆုံးျဖတ္ႏုိင္စြမ္းကုိ တားဆီးပိတ္ပင္ထား၏။ ဇာဏုေသာဏိပုဏၰားႀကီးသည္ ဥာဏ္ထက္ျမတ္ေသာ လည္း ျဗဟၼဏဝါက အတၱကႀကီးစုိးေနေသာေၾကာင့္ ဗုဒၶ၏ အနတၱဓမၼကုိ နားမလည္ႏုိင္ေအာင္ ကာကြယ္တားဆီးထား၏။

ထုိ႔ေၾကာင့္ ေလာကတြင္ ကိစၥအဝဝကုိ စဥ္းစားေတြးေခၚ၌ မိမိအတၱကုိ ခြါခ်ထားၿပီး ေတြးေခၚမွ အေျဖမွန္ကုိရႏုိင္၏။ ငါဟူေသာ အတၱကုိ အေျခခံထားသမွ် ၊ နားလည္ႏုိင္မႈ၊သေဘာထား တူညီမႈမ်ား  မရႏုိင္ပါ။

စာညႊန္း
သိလကၡႏၶပါဠိေတာ္
ဗုဒၶစာပန္းခ်ီ

No comments:

Post a Comment