Monday, October 8, 2012

ဖန္ဆင္းရွင္တုိ႔ အေၾကာင္း တစ္ေစ့တစ္ေစာင္း


ကမ႓ာမွာ လူသားေတြ ကုိးကြယ္ ယုံၾကည္တာ  ဘာသာႀကီး ေလးခုရွိပါတယ္။ သုိ႔ေသာ္လည္း အျခား  မိမိယုံၾကည္ရာ ကိုးကြယ္သူမ်ားလည္း ရွိပါတယ္။ စာေရးသူက ငယ္ငယ္ကတည္းက ကုိရင္ဝတ္ႀကီးျပင္း လာသူမုိ႔ ဘာသားျခား ကုိ ေလ့လာမႈအားနည္တယ္လုိ႔ဆုိႏုိင္ပါတယ္။  ေယဘုယ်အားျဖင့္ သာသာတုိင္း မွာ
 ေကာင္းတဲ့ အခ်က္ေတြ အမ်ားႀကီးပါ။

ဗုဒၶကေတာ့ အရာအားလုံးဟာ အေၾကာင္းတရားေၾကာင့္ျဖစ္ေပၚလာရ တယ္လုိ႔ ေဟာပါတယ္။  တခ်ဳိ႕ဟာ ကုိယ္ဥာဏ္မမွီလုိ႔ မစဥ္စားႏုိင္တာ ၊ မသိျမင္ႏုိင္တာပဲ ရွိပါတယ္။

အေနာက္တုိင္းမွ  ႏုိင္ငံေရးသမားမ်ားနဲ႔ ေလ့လာေစာင့္ၾကည့္သူ တခ်ဳိ႕ေတာ့ အေၾကာင္းမဲ့ ျဖစ္ေသာတရားမ်ား ရွိတယ္လုိ႔ လကၡံထားဆဲပါ။
   ျမန္မာျပည္ လြတ္လပ္ေရး မရခင္က  အဂၤလန္မွာ  ပါဠီေဒေဝီေခၚ Pearl David က လယ္တီဆရာေတာ္ႀကီးကုိ ေမးေလွ်ာက္ဖူးပါတယ္။ ‘ဗုဒၶဘာသာ အဆုိရ အရာအားလုံးဟာ  ျဖစ္၊တည္၊ပ်က္ ဆုိတာရွိတယ္။

အဲဒီသေဘာတရားအရဆုိရင္ က်မတုိ႔ က်က္မွတ္ထားတဲ့ အသိပညာေတြက ပ်က္မသြားပဲ ဘာလုိ႔ တပည့္ေတာ္တုိ႔  မွတ္မိေနေသးတားလဲ’လုိ႔  ေမးပါတယ္။  ဆရာေတာ္ကေတာ့ ေျဖလုိက္တာ တခြန္းတည္းပါ။ အနႏၲတရ ပစၥည္းသေဘာေၾကာင့္ပါတဲ့။

 မိမိတုိ႔ခႏၶာကုိယ္၊ အသိဥာဏ္ပညာေတြဟာ လွ်ပ္စစ္မီးမ်ားလုိ႔၊ စန္းေရးမ်ားလုိ႔ အဆက္မျပတ္စီဆင္းေနလုိ႔သာ ဆက္တုိက္ျဖစ္ေနျခင္းပါ။ အသစ္ေတြ ဆက္လက္ မစီးဆင္းတဲ့ တစ္ေန႔မွာ ရပ္တန္႔သြားမွားပါပဲ။

စာေရးသူလည္း ဘာသာတိုိင္းကုိ ေလးစားတာေၾကာင့္ ဖန္းဆင္ရွင္အေၾကာင္း
ကုိ ေလ့လာမိပါတယ္။ ဘုရားသခင္ရဲ့ ဖန္ဆင္းရွင္ ဇာတ္လမ္း ေတြကေတာ့  သိပ္စိတ္ဝင္စားစရာပါ။ ဒါေပမဲ့ လူသားတစ္ေယာက္ က်ဳးလြန္ခဲ့တဲ့ အျပစ္တခုကုိ က်ေနာ္တုိ႔ လူသားတစ္ရပ္လုံး ယခုထက္ထိ အျပစ္ဒဏ္က်ခံေနရတာကေတာ့ ဘုရား သခင္ရဲ့ အျပစ္ဒဏ္ဟာ ႀကီးမွားလြန္းလွပါတယ္။

ကမ႓ာဦးက်မ္းထဲက ထာဝရဘုရားသခင္ Jehovah ရဲ့ ဖန္ဆင္းျခင္း ေန႔ရက္မ်ား Day of Creation ကုိ အနည္းငယ္ တင္ျပခ်င္ပါတယ္။

အဲဒီသမၼာက်မ္းစာႀကီးကေတာ့ ဒီေန႔အထိ ျပင္မဆုံး၊ ျငင္းလုိ႔ မဆုံးႏုိင္ေအာင္ “ကြဲလြဲမႈ” ေတြ ဒုနဲ႔ေဒဒရွိေနဆဲပါ။ ဒါေပမယ့္ စာေရးလည္း ပညာရွိမဟုတ္ေတာ့ အက်ယ္အက်ယ္ မေျပာတတ္ပါဘူး ၊ ဖန္ဆင္းျခင္းနဲ႔ ပတ္သတ္လုိ႔ အနည္းငယ္ပဲ သမၼာက်မ္းစားထဲက ကုိးကားမွာပါ။

ထာဝရ ဘုရားသခင္ရဲ့ ဆ႒မေျမာက္ေန႔ ဖန္ဆင္းျခင္းလက္ထဲမွာ အေရးအႀကီးဆုံး ေယာက်္ားကုိ ဖန္ဆင္းပါတသတဲ့။ သူဟာ ပထမဆုံး ေယာက်္ား အာဒမ္ Adam ပါပဲ။  အာဒမ္အတြက္ ဘုရားသခင္ကုိ ဧဒင္ ဥယ်ာဥ္ႀကီးကိုလည္း   အေရွဘက္မွာ ဖန္ဆင္းေပးလုိက္ပါေသးတယ္။ အဲဒီ ဥယ်ာဥ္ထဲမွာ စီဆင္းေနတဲ့ ျမစ္ေလးသြယ္ရယ္၊ စားဖြယ္ေကာင္းေသာ  အပင္မ်ဳိးစုံနဲ႔အတူ  ဥယ်ာဥ္ေတာ္ရဲ့အလယ္မွာ ေကာင္း၊ မေကာင္းကုိ သိႏုိင္ဖုိ႔ ေမးႏုိင္တဲ့  “အသိပင္”လည္း ပူးတြဲဖန္ဆင္းထားပါတယ္။

စဥ္းစားၾကည့္ရင္ေတာ့ ဘုရားသခင္ဟာ လူကုိဖန္ဆင္းတာဟာ အဲဒီဥယ်ာဥ္ေတာ္ႀကီး ေစာင့္ေရွာက္ဖုိ႔ေလာက္ သာပါ။ ဘုရားသခင္က အာဒန္အတြက္ ဥယ်ာဥ္ထဲမွာ အကန္႔အသတ္ေတြနဲ႔ပါ။ က်န္တဲ့ အသီးအပင္ေတြ စားပုိင္ခြင့္ရွိေသာ္လည္း ေကာင္း၊မေကာင္းကုိ သိတတ္တဲ့ အပင္ကို ခူးစားပုိင္ခြင့္ မရွိပါဘူး။ အဲဒီအပင္က အသီးကုိ ခူးစားမိရင္ ေသဒဏ္လုိ႔ ပညေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။  အာဒန္ရဲ့ တာဝန္ကလဲမေသး ဥယ်ာဥ္ထဲမွ တိရိစၧာန္ေတြကုိလည္း နာမည္းေပးရပါေသးသတဲ့။

ထုိ႔ေနာက္ ဥယ်ာဥ္ေစာင့္ အာဒမ္အတြက္  ကူေပၚေလာင္ဖက္ အကူအညီလုိအပ္တယ္ဆုိတာ သိေတာ္မူလုိ႔  ဘုရားသခင္က အာဒမ္ကုိ အိပ္ေစၿပီး အာဒမ္ရဲ့ နံရုိးတစ္ေခ်ာင္းကို ထုတ္ၿပီး အရုိးအစား အသားကုိ ယူေတာ္မူပါတယ္။
သမၼာက်မ္းစာရဲ့ ဘာသာျပန္မူရင္းအရဆုိရင္… “ ဤသူသည္ ငါ့အရုိးထဲက အရုိ၊ ငါ့အသားထဲက အသားျဖစ္၏။ လူထဲက ထုတ္ေသာေၾကာင့္ လူမိန္းမ” ဟုေခၚေဝၚအပ္၏လုိ႔ဆုိေလ၏၊ ထုိအေၾကာင္းေၾကာင့္ ေယာက်္ားတုိ႔သည္ ကုိယ့္မိဘကုိစြန္႕၍ ကိုယ့္ခင္ပြန္း၌ မွိဝဲသျဖင့္ ထုိသူတုိ႔သည္ တစ္သား တစ္ကုိယ္တည္း ျဖစ္ရလိမ့္မည္။

ထုိလင္မယား ႏွစ္ဦးတုိ႔သည္ အဝတ္မဝတ္ပဲ ေန၍ ရွက္ေၾကာက္ျခင္းႏွင့္ ကင္းလြတ္ၾက၏”…လုိ႔ အခန္း၂၃၊ ၂၅ ထိပါရွိပါတယ္။

ဘုရားသခင္းကလည္း အမိန္႕ထုတ္ထားတာက ပညတ္ထားတဲ့ သစ္ပင္က လြဲရင္ ရွာေဖြစားစရာ မလုိဘူးတဲ့၊ အဝတ္လည္း ဝတ္စရာမလုိဘူးတဲ့။ သုိ႔ေသာ္လည္း လူပိသလြန္းတဲ့ မိန္းမ ဧဝကေတာ့ မလုပ္နဲ႔ လုိ႔ ပညတ္ထား တာကုိမွ လုပ္ျဖစ္ေအာင္ လုပ္လုိက္တယ္။ 

စာတန္က ေမြေယာင္ေဆာင္ၿပီး မိန္းမ ဧဝကုိ ျဖားေယာင္းခဲ့ပုံက… “ ထုိအသီးကုိ စားမိလွ်င္ ဧကန္အမွန္ ေသရမည္မဟုတ္။ ထုိအသီးကုိ စားေသာေန႔၌ သင္တုိ႔သည္ မ်က္စိပြင့္လ်က္ ေကာင္း၊ မေကာင္းကုိ သိလ်က္ ဘုရားသခင္ကဲသုိ႕ ျဖစ္ၾကလတၱံ” လုိ႔ေသြးေဆာင္ ျဖားေယာင္းပါသတဲ့။

တုိတုိေျပာၾကပါစို႕… ဒီသစ္သီးကလည္း စားခ်င္စရာ၊ လွလည္းလွ၊ ပညာလည္းတုိးပြားမယ္ဆုိေတာ့ ဧဝ- ကအရင္စားၿပီး ၊အာဒမ္ကုိလည္း ေပးစားလုိက္ပါသတဲ့။ စားၿပီးမၾကာပါဘူး အက်ဳိးရလာဒ္က မ်က္စိပြင့္၍ မိမိတုိ႔မွာ အဝတ္မပါ၊ ကိုယ္ဗလာျဖစ္ေနတာကုိ ျမင္လုိ႔ ၊ ရွက္ကုိးရွက္ကန္းနဲ႔ အနီးနားရွိ “သေဘၤာသဖန္းပင္” အရြက္တုိ႔ကုိ ဝတ္ၾကပါရပါသတဲ့။ ဒါနဲ႔ပဲ လူတုိ႔မွာ အဝတ္ ဝတ္ရျခင္းအလုပ္တစ္ခု ပုိတုိးလာတာေပါ့ဗ်ာ။

ညေနေစာင္းေလာက္ၾကေတာ့ ဘုရားသခင္ ေရာက္လာပါတယ္။
  သူတုိ႔ႏွစ္ေယာက္က အဝတ္အစား မလုံလုိ႔ ပုန္းေအာင္ေနေတာ့  ဘုရားသခင္က “ မင္းတုိ႔ကုိ အဝတ္ ခ်ည္းစည္းနဲ႔လုိ႔ ဘယ္သူေျပာလဲ။ မင္းတုိ႔ ပညတ္သီး စားမိၿပီနဲ႔တူတယ္လုိ႔” စစ္ေဆးပါေတာ့တယ္။

ဧဝက ေျမြလွည့္စား၍ စားမိပါတယ္လုိ႔ ဝန္ခံ၊ ဘုရားက ေမြကုိ က်န္စာတုိက္၊ မိန္းမ ဧဝကုိ.. မင္းဟာ ကုိယ္ဝန္ေဆာင္ၿပီး၊ ပင္ပန္းႀကီးစြာ သြားဖြားရမယ္၊ ကုိယ္ခင္ပြန္း အလုိလုိက္ၿပီး အုပ္စုိးျခင္းခံရမယ္” လုိ႔ မိန္႔ေတာ္မူတယ္။ အာဒမ္ကိုလည္း “မင္းဟာ မိန္းမစကား နားေထာင္ၿပီး  ငါတားျမစ္တာကုိ လုပ္ခဲ့လုိ႔ .. မင္းဟာ ေျမရဲ့
က်ိန္စာသင့္ၿပီ၊ ဧဒင္ဥယ်ာဥ္ထဲကထြက္သြားေပေတာ့ ဥယ်ာဥ္အလယ္မွာရွိတဲ့ အသက္ပင္က အသီးကုိ စားဖုိ႔မတန္ေတာ့ဘူး။ မင္းဟာ ေျမမႈန္႕က
 ျဖစ္လာျဖစ္ေသာေၾကာင့္မင္းဟာ ေသၿပီး ေျမမႈန္႕ဘဝကုိ ျပန္ေရာက္ရလိမ့္မယ္။ ပင္ပန္းဆင္းရဲစြာ ေျမေပၚမွာ ထြန္ရက္စားေပေတာ့လုိ႔ ႏွစ္ေယာက္စလုံး ဧဒင္ဥယ်ာဥ္ထဲကေန ေမာင္းထုတ္လုိက္ပါသတဲ့။ ဧဝက စလုိက္တဲ့အမွားဟာ ေဟာ.. လူဆုိတာ ေသဖုိ႔ျဖစ္လာရျပန္တယ္ဗ်ာ။

အာဒမ္နဲ႔ဧဝတုိ႔မွာ ပထမဆုံးသား ကာဣန( Cain) နဲ႔ အာေဗလ( Abel) လုိ႔ေခၚတဲ့ သားႏွစ္ေယာက္ ထြန္းကာပါတယ္။  ညီအကုိႏွစ္ေယာက္ ေပမယ့္္ တစ္ေယာက္နဲ႔ တစ္ေယာက္ စရုိက္ခ်င္းက မတူၾကပါဘူးတဲ့။ အကုိႀကီးက လယ္ယာသီးႏွံစုိ္က္တဲ့ လယ္သမားျဖစ္လာတယ္။  ညီျဖစ္သူကေတာ့ သိုးထိမ္း ၊သုိးေမြးျမဴေရး သမားတဲ့။

တစ္ေန႕ၾကေတာ့ ညီအကုိႏွစ္ေယာက္ ဘုရားသခင္ထံ (Jehovah) လက္ေဆာင္ေတြ ကိုိယ္စီနဲ႔သြားခဲ့တယ္။  ကာဣနရဲ့ လက္ေဆာင္က
 ေျမတခ်ဳိ႕နဲ႔ သစ္သီးေတြျဖစ္ၿပီး အာဗလကေတာ့ အေကာင္းဆုံး သုိးတစ္ေကာင္တဲ့။ ဘုရားသခင္က ကာဣနနဲ႔ သူ႕႔လက္ေဆာင္ကုိ မႀကဳိက္ဘူးတဲ့၊ ဘာေၾကာင့္လဲဆုိေတာ့ အာဗလဟာ လူေကာင္းတစ္ေယာက္ ဘုရားသခင္ကုိလည္း ခ်စ္တယ္၊ သူ႔အစ္ကုိ အာဣနကုိလည္း ခ်စ္လုိ႔တဲ့။ 

 ကာဣနခင္ဗ်ာ  စိတ္ဆုိးၿပီး မ်က္ႏွာပ်က္ေတာ့
 ( ဒီစကားဟာ အေရးႀကီးတာမုိ႔ ဆရာယုဒသန္ရဲ့ ဘာသာ ျပန္ခ်က္အတိုင္း ေဖာ္ျပရပါေစ)

“ ထာဝရဘုရားသခင္က သင္သည္ အဘယ္ေၾကာင့္ စိတ္ဆုိးရပါသနည္း။ အဘယ္ေၾကာင့္ မ်က္ႏွာ ပ်က္ရပါသနည္း။ သင္သည္ ေကာင္းမြန္စြာ ျပဳလုပ္လွ်င္ အခြင့္မရေလာ့၊ ေကာင္းမြန္စြာ မျပဳလုပ္လွ်င္ အျပစ္ေျဖေသာ ယဇ္ေကာင္သည္ တံခါးနားမွာ ဝပ္လ်က္ရွိ၏ သူသည္ သင္၏အလုိသုိ႔လုိက္၍ သင္သည္ အုပ္စုိးရ၏။ ကာဣနကို မိန္႔ေတာ္မူ၏လုိ႔ ေျပာခဲ့တယ္။ ဒါေပမယ့္ အခဲမေၾကတဲ့ ကာဣနဟာ ညီငယ္ အာဗလကို ရုိတ္သတ္ျဖစ္ခဲ့တယ္။

 လူသားႏွစ္ေယာက္ ေမြးတဲ့ ကမ႓ာဦးမွာ ပထမဆုံးလူသား တစ္ေယာက္ က်ဴးလြန္ခဲ့တဲ့ လူသတ္မႈ၊ ပုိဆုိးတာက ညီအကုိအရင္းကုိ သတ္တဲ့ ရာဇဝတ္မႈပါ။

ဘုရားသခင္းက မင္းညီဘယ္မွာလဲလုိ႔ေမးေတာ့ “ ဘုရားသခင္ ကြ်ဳႏု္ပ္ မသိပါ၊ကြ်ဳႏု္ပ္ဟာ ညီကုိ ေစာင့္ရသူ လားလုိ႔
 ျပန္ေမးပါသတဲ့။

ဒီေတာ့ ဘုရားသခင္က.. “မင္းဘယ္လုိ လုပ္လုိက္တာလဲ  မင္းညီးရဲ႕ ( အေသြးရဲ႕အသံ) ဟာ ေျမထဲကေန ငါ့ကုိ ေအာ္ဟစ္ေနတယ္၊ မင္းညီရဲ့ေသြး မင္းခံရမယ္။ မင္းညီ ေအာင္သံေၾကာင့္ ပါစပ္ဟ ေအာ္ေနတဲ့ ေျမႀကီးရဲ့ က်ိန္စာ မင္းခံရမယ္။ မင္း ဒီေန႕ကစၿပီး လယ္လုပ္တဲ့အခါ  ပကတိအတုိင္း သီးႏွံေတြ မရႏုိင္ေတာ့ဘူး။
 ေျမေပၚမွာ ေျပလြႊားေနရသူ၊ အရပ္တကာ လွည့္လယ္ေနရသူ ျဖစ္ေတာ့မယ္” လုိ႔ေျပာလုိက္တယ္။  “ကာဣနလည္း ကြ်ႏု္ပ္အျပစ္ဟာ မေျဖသာေအာင္ ႀကီးလွပါကလား ဒီေျမႀကီးေပၚကလည္း
 ႏွင္ထုတ္ခံရၿပီး  အရပ္တကာ နယ္တာကာ လွည့္လယ္ သူလည္း ျဖစ္ရေတာ့မယ္။ ေတြ႕သမွ် လူေတြက ကြ်ဳႏု္ပ္ကုိ သတ္ေတာ့မယ္” လုိ႔ ဘုရားသခင္ကုိ ျပန္ေလွ်ာက္ပါတယ္။ 

ထာဝရ ဘုရားသခင္က ကာဣနသတ္ေသာ သူကား ခုနစ္ဆေသာ အျပစ္ကုိ ခံရလိမ့္မည္ဟု မိန္႔ေတာ္မူၿပီးလွ်င္  ကာဣနကုိ ေတြ႕ေသာသူ တစ္စုံတစ္ေယာက္မွ် မသတ္ျခင္းငွာ ထာဝရ ဘုရားသည္ သူ၌ အမွတ္ေပးေတာ္မူ သည္..ဟု ျပန္္ေျပာေၾကာင္း က်မ္းစားမွာ ေတြ႔ႏုိင္ပါတယ္။

 ( ဆရာယုဒသန္ရဲ့)ဘာသာျပန္ခ်က္ပါ။
ဆက္ရန္…
စာကုိး သမၼာက်မ္းစာ / ယုဒသန္

No comments:

Post a Comment