Friday, September 28, 2012

ဘႀကီးက်န္း


ေန  ထန္းတစ္ဖ်ားလာက္ရွိၿပီဟုဆုိလွ်င္ပင္  ဘႀကီးက်န္းသည္ အိမ္ေရွ႕ ကြပ္ပ်စ္ကေလးေပၚတြင္  ဒူးတစ္ေခ်ာင္းေထာင္ၿပီးထိုိင္ကာ ဆီမ်ား ရႊဲေနေအာင္ ဆမ္းထာေသာ ပဲျပဳတ္ကေလးကို တျဖည္းျဖည္းဝါးျမဳံ႕ရင္း လက္ဖက္ရည္ ၾကမ္း  ေသာက္ေလ၏။ မ်က္စိႏွစ္လုံးကား မိမိ၏ တစ္သက္တြင္ အခါေပါင္း အရာေထာင္မက ဖတ္ရႈသုံးသပ္ခဲၿပီးျဖစ္၍ ေဟာင္းႏြမ္းစုိတ္ျပန္လ်က္ရွိၿပီး ျဖစ္  ေသာ ဓမၼပဒဝတၳဳေတာ္ႀကီးကုိ ဆာေလာင္မြတ္သိပ္ စြာဖတ္ရႈေနေလ၏။

အိမ္ေရွ႕ အိမ္ဝရံတာကေလးမွ ေကာလိပ္ေက်ာင္းသား သိန္းေအာင္သည္ ဘႀကီးက်န္းကို အျမင္ကတ္ေသာ ၾကည့္ျခင္းမ်ဳိးျဖင့္ လွမ္း၍ ၾကည့္ကာ “ တယ္ - ဒီအဘုိႀကီးဟာ တစ္ေန႕လာလဲ စာအုပ္အေဟာင္းအႏြမ္း အစုတ္ အပဲ၊ တစ္ေန႔လာလဲ စာအုပ္အေဟာင္းအႏြမ္း အစုတ္အပဲ့ နဲ႔ၾကည့္ရတာ အျမင္ကပ္လာၿပီး။ ဒီအစုတ္အပဲ့ေတြ ဖတ္ၿပီး၊ ဒီၿမဳိ႕မွာ လူတတ္ႀကီး လုပ္ေနတာပဲ။ လူေတြကလည္း ဒီအဘုိးႀကီးကုိ ကမ႓ာေပၚမွာ အေတာ္ဆုံး ထင္ၿပီး ေမးလား စမ္းလား လုပ္ေနတာဟာ ေျပာင္းလဲျဖစ္ပ်က္ေနတဲ့ ေခတ္ႀကီးမွာ သူ႕စာအုပ္အစုိတ္ အျပတ္ေတြ ဖတ္ၿပီး လူတတ္ႀကီး လုပ္ေနတာ လူမ်ဳိးျခားေတြက ရယ္ခ်င္ၾကမွာပဲ။ ၿမဳိ႕က ခြကုိက်ပါေသးတယ္။  ဒီထဲ နင္႔တုိ႔လဲ ပါတာပဲ” ဟု ဘုရားစင္၌  ဆြမ္းေတာ္တင္မည္ျပဳေနေသာ ႏွမေလး ညြန္႕ေဝကုိ လွမ္း၍ ႀကိမ္းေမာင္း ေျပာဆုိေလ၏။

ညြန္႔ေဝလည္း လင္ပန္းကေလးကုိ အသာအယာခ်ကာ မ်က္ႏွာသုတ္ပဝါကုိ ပခုံးေပၚသုိ႔ ပင့္၍ တင္လုိက္ၿပီးေနာက္ “ အစ္ကုိႀကီးကလဲ သိပ္ခက္တာပဲ၊ အစ္ကုိႀကီးဘာသာ အစ္ကုိႀကီး မ်က္မုန္းက်ဳိးရုံနဲ႔ အားမရဘူး။ သူမ်ားေတြကုိပါ မႈိခ်ဳိးမွ်စ္ခ်ဳိး လုိက္ေျပာေနတာပဲ။ ဘႀကီးက်န္း ဘယ္ေလာက္ က်မ္းတတ္ တယ္ဆုိ တာ အစ္ကုိႀကီး မသိရင္ အစ္ကုိႀကီးဟာ ဘႀကီးက်န္း ေျပာသလုိ လူ႕အႏၶပဲ။ ကုိင္း” ဟု ေဒါသ ကေလးမ်ား ထြက္ကာ ျပန္လွန္ေခ်ပၿပီးလွ်င္ တြမ္းေတာ္တင္ရန္ ဘုရားစင္ဘက္သုိ႔ မ်က္ႏွာကုိ လွည့္လုိက္ ေလ၏။

`ေဟ့ - ဘာေျပာတက္ကြ၊ ဒီအလုိးႀကီးက ငါ့ကုိ လူ႕အႏၶတဲ့လား။  ငါသြားေဆာ္မယ္။ ငါ အခု သြားေဆာ္မယ္။ ဒီအဘုိးႀကီးကို အျမင္ကပ္္တာၾကာလွၿပီး’ ဟု ေဒါသႀကီးစြာ ေျပာလ်က္ ဒုန္းဒုန္းႏွင့္ ဆင္းသြားမည္ျပဳသည့္ အခါ ညြန္႕ေဝမွာ မ်က္လုံးကေလးမ်ား ျပူလ်က္ - “မဟုတ္ဘူး အစ္ကုိႀကီးရဲ့ ၊ ေနပါဦး လူအႏၶလုိ႔ ဘႀကီးက အစ္ကုိႀကီးကုိ တုိက္ရုိက္ေျပာတာမဟုတ္ဘူး။ မသိတဲ့လူဟာ အႏၶလုိ႔သာ ေျပာတာပါ။ အစ္ကုိႀကီး  မသိလုိ႔ ကြ်န္မက အစ္ကုိႀကီးကုိ စိတ္မရွည္တာနဲ႔ လူ႕အႏၶလုိ႔ ေျပာတာ သိပလား”ဤတြင္မွ သိန္းေအာင္လည္း ကုိယ္ရွိန္သက္ကာ
  “ေအာင္မာ နင္တုိ႕က လူပါးဝလုိ႔ ။ ဒါ ပညာရွိနဲ႕ ေပါင္းလုိ႔ အခုလုိ လိမ္လိမ္မာမာ ေျပာေတာေပါ့ေလ၊ ထြီ ပညာရွိတဲ့၊ ဘာပညာရွိလဲ၊  ျပင္ျပင္ႀကီး ညာေနတာေတြသာ ရွိတာပဲ။ တယ္ေလ ငါထင္တုိင္း
 ေျပာလုိက္ရ မေကာင္းဘူး” ဟု ေဒါႏွင့္ေမာႏွင့္ ေျပာကာ အတြင္းဘက္သုိ႔ ဝင္သြားေသာေၾကာင့္ ညြန္႕႔ေဝလည္း မိမိ၏ အစ္ကုိႀကီးအတြက္ မ်ားစြာ စိတ္မေကာင္းျဖစ္ကာ ဆြမ္းေတာ္ကပ္ျခင္းအမႈကုိ ျပဳေလ၏။

ထုိ႔ေနာက္ သူကိစၥ၊ ကုိယ္ကိစၥျဖင့္ တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦး စကား မေျပာႏုိင္ဘဲ ရွိေနၾကရာမွ ထမင္းစာခ်ိန္သုိ႔ေရာက္၍ ထမင္းပြဲတြင္ ဆုံမိၾကေသာအခါ သုိ႔ေတာင္ေအာင္ သိန္းေအာင္မွာ အခဲေက်ေသးပုံမရသည္ႏွင့္ ညြန္ေဝလည္း မ်က္ႏွာရိပ္မ်က္ႏွာကဲခတ္ကာ စကား တစ္ခြန္းမွ မေျပာဘဲ ထမင္းကုိသာ ငုံ႕၍စားၿပီးလွ်င္ လက္ေဆး၍ မီးဖုိေခ်ာင္ဆီးသုိ႕ ထသြားေလ၏။

တစ္ခဏမွ်ၾကာ၍ မီးဖုိေခ်ာင္မွ ျပန္ထြက္လာေသာအခါ ညြန္႔ေဝ၏ လက္တြင္ပန္းကန္လုံးကေလး တစ္လုံးကုိ ေတြ႕ျမင္ရေလ၏။ ညြန္႕ေဝလည္း သိန္းေအာင္စားေနေသာ  ထမင္းစားပြဲအနီးမွ ျဖတ္၍ ေက်ာ္ကာ အိမ္ေရွ႕ ေလွကားမွ ဆင္းမည္ျပဳရာ သိန္းေအာင္က ‘ဟဲ - ဘယ္လဲ’ ဟု မုိးႀကဳိးပစ္လုိက္သကဲ့သုိ႕ေသာ တစ္ခဲနက္ အသံျဖင့္ ေမးေသာေၾကာင့္ ညြန္႔ေဝလည္း တစ္ကုိယ္လုံးတုန္သြားကာ -‘ အိမ္- အိမ္- အိမ္ေရွ႕
 အိမ္ ကုိ’ ဟု တစ္ခြန္းျခင္း ခဲရင္းစြာျပန္၍ ေျဖၾကားလုိက္ၿပီးလွ်င္ မည္သုိ႕ အဆုိ အေျပာခံရမည္ကုိ အသင့္နာခံေနသည့္အလား ရပ္မိရပ္ရာ ေလွခါးခုံမွာပင္ ရပ္၍ေနမိေလ၏။

“ တယ္ - ငါေျပာလုိ႔မွ မဆုံးေသးဘူး။ သြားၿပီး ပူေဇာ္မလုိ႔လား။ ယူခဲ့ ၊ အခု ဒီပန္းကန္ သူ႔ဆီ သြားပုိ႔မယ့္အစား ေခြးေကြ်းပစ္မယ္၊  ယူခဲ့ေလ -ငါေျပာေနတာ မၾကားဘူးလား။ နင္တုိ႔ တေတြေၾကာင့္ အရပ္ထဲမွာ လူၾကယ္ လုပ္ေနႏုိင္တာ သိလား”ဟု ေငါက္ငမ္းရုံမွ်မက မိမိ မယူခဲ့လွ်င္ အတင္းပင္လာ၍ ယူငင္ေပါက္ခြဲပစ္ေတာ့မည့္ အလား ရွဴးရွဴးရွားရွား ျဖစ္ေနသည္ႏွင့္ ညြန္႕ေဝလည္း ခြင့္တုန္႔မျပန္သာဘဲ အလြန္စိတ္ မေကာင္းစြာျဖင့္ ဟင္းပန္းကန္းကုိ ျပန္၍ယူလာရၿပီလွ်င္ ကုလားထုိင္တစ္လုံးကုိ မွီကာ မ်က္ရည္ကေလးမ်ားလည္လ်က္  အစ္ကုိ ျဖစ္ေနသူအား ၾကည့္ေနမိေလ၏။

သိန္ေအာင္ကာ ထုိမွ်ေျပာဆုိရရုံျဖင့္ မေက်နပ္ႏုိင္ေသးသည့္ အလား
 “ နင္တုိ႕ေတြဟာ သိပ္ခက္တယ္။ နင္တုိ႔ မသိတုိင္း ညာရင္ ညာတဲ့သူကုိ ဘုရားေလာက္ထင္တာပဲ။ နင္တုိ႔လုိ ဥာဏ္မရွိတဲ့ လူေတြေၾကာင့္ ဗမာျပည္ႀကီး အတုိးတက္ႏုိင္တာပဲ။ ဥာဏ္မရွိတဲ့လူေတြက နင္တုိ႔မၾကားဘူးတဲ့ စကားေတြကုိ ဟန္နဲ႔ ပန္နဲ႔ ေျပာျပရင္ နင္တုိ႔က သူတို႕ကုိ ဘုရားစင္တင္ၿပီး ရွိခုိးမေလာက္ပဲ။ နင္တုိ႔မိန္းမေတြ အထူသျဖင့္ အသိဥာဏ္ အဆင္ျခင္နည္းလုိ႔ အားလုံးအခုလုိ ျဖစ္ေနတာ။  လူညာေတြလည္း လူပါးဝႏုိင္တာ ။ ေတာ္ - ေနာက္ နင္ ဟုိအိမ္သြားရင္ အသတ္ပဲ” ဟု ႀကိမ္းေမာင္းကာ ေနာက္ဆုံး ထမင္းလုပ္ ခံတြင္းသုိ႔ ေဒါႏွင့္ေမာႏွင့္ သြင္းလုိက္ၿပီးေနာက္ ေဆာင့္ႀကီး ေအာင့္ႀကီးႏွင့္ လက္ေဆးကာ  
လက္သုတ္ပဝါကုိ ဆတ္ခနဲ ဆြဲယူေလ၏။

ညြန္႔ေဝမွာ အစ္ကုိႀကီးအျဖစ္ကုိ ရင္ထုမနာလြန္းလွ၍ ထမင္းပြဲကုိပင္ မသိမ္းႏုိင္ဘဲ အိမ္ခန္းတြင္းသုိ႔ ဝင္ခဲ့ေလ၏။ အစကမူ မိမိအစ္ကိုႀကီး တကၠသိုလ္ေက်ာင္းေတာ္ႀကီးမွ ျပန္လာလွ်င္ိ မုခ်ပင္ ပညာမ်ား တုိးပြား တတ္ေျမာက္လာလိမ့္မည္။ မိမိမွာ မိန္းကေလးျဖစ္၍ ေက်ာင္းတြင္ မေနႏုိင္ေသာေၾကာင့္ အစ္ကုိႀကီးထံမွပင္ ပညာကုိ တစ္ဆင့္ ခံယူေတာ့မည္ဟု အားအကုိးႀကီးႏွင့္ ကုိးခဲ့ရာမွ ယခုေသာ္ကား ဘုးရား တရားေတာ္အတုိင္း သိမ့္ေမြ႕စြာ ေနထုိင္က်င့္ၾကံပါလ်က္ တရားအတိုင္း ေျပာဆုိစီမံ ခန္႕ခြဲေပး တတ္ေသာေၾကာင့္ ၿမဳိ႕တစ္ၿမဳိ႕လုံးက ၾကည္ညုိကုိးစားေနေသာသူေတာ္ေကာင္းႀကီးကုိပင္ရစရာမရွိေအာင္ ေျပာဆုိပုတ္ခတ္ေနေခ်ေသာ ေၾကာင့္ ေမွ်ာ္လင့္ထားခဲ့သမွ် တျဖည္းျဖည္းလြင့္ပါးလ်က္ အစ္ကုိႀကီးျဖစ္သူကုိပင္  ေၾကာက္ရြံ၍ လာသည္အတြက္ သိန္းေအာင္ အိမ္ေပၚမွ ဆင္းသြားေသာ အသံကုိၾကားရမွ အိမ္ခန္းထဲမွ ထြက္လာခဲ့ေလ၏။

“ ေၾသာ္ - ကုိကုိသိန္းေရာက္ေနတာ ၾကာပလား။ ျမေတာင္ အိမ္ဘက္ လွမ္းၾကည့္ခဲ့ေသးတယ္။ ဘယ္သူမွ မျမင္ဘူး။ ကုိကုိသိန္း ေက်ာင္းပိတ္လုိ႔ ျပန္လာၿပီဆုိတာ မေန႕က  မညြန္႕ေဝက ေျပာလုိ႔သိရတယ္။ ညကေတာင္ လာဦးမလားလုိ႔ ေမွ်ာ္မိေသးတယ္။

မနက္ေစာေစာကလဲ ေမွ်ာ္မိေသးတယ္။ မလာႏုိင္တာနဲ႔ အကဲလဲခတ္ရင္း ဆုိသလုိ ဘႀကီးက်န္းဆီသြား ဟင္းကေလးပုိ႔ၿပီး မျမင္တာနဲ႔ ျပန္လာခဲ့တာပဲ။ ကုိကုိသိန္း မာရဲ့ေနာ္။ ဘယ္ေတာ့ ေက်ာင္းဖြင့္မလဲ” ဟူ၍ မေတြ႕ရသည္မွာ ၾကာျမင့္ၿပီျဖစ္သျဖင့္ တစ္ခြန္းၿပီး တစ္ခြန္း ဆင့္ကာ ဆင့္ကာ ပ်ဴပ်ဴငွာငွာ ေျပာဆုိေနေသာ္လည္း သိန္လြင္ေအာင္တြင္ အိမ္က ႏွမကုိ ဆုိဆုံးမလုိ႔မ၍မွ ပါးစပ္ မပိတ္ရေသးမီ မိမိ္အသက္ေပး၍ ခ်စ္သူသူ ျမရီကပါ မိမိၾကည့္မရသူ အဘုိးႀကီးအား ပူေဇာ္ပသေနသည္ကုိ ေတြ႕ရေသာေၾကာင့္ မ်ားစြာ မ်က္ႏွာမေကာင္းဘဲ အလိုက္သင့္ အဆင္ေျပရုံမွ်  ျပန္လည္ေျဖၾကားျခင္း ျပဳေလ၏။

ျမရီးလည္း အကင္းပါးသူ မိန္းကေလးတစ္ေယာက္ ျဖစ္သည့္အေလ်ာက္ “ကုိကုိသိန္း မ်က္ႏွာ မေကာင္းပါလလား။ ဘာျဖစ္လုိ႔လဲ”ဟု အလြန္စုိးရိမ္ေသာ အမႈအရာျဖင့္ ေမးေသာ္လည္း သိန္းေအာင္မွာ မိမိ၏ ႏွမျဖစ္သူအား ပုိင္ပုိင္ႏုိင္ႏုိင္ေျပာဆုိႏုိင္သကဲ့သုိ႔ ေျပာဆုိရန္ မျဖစ္ႏုိင္သည္အတြက္ -
“ ဘာမွ မျဖစ္ပါဘူး ျမရယ္ ဒီဘႀကီးက်န္းကိ ကုိကုိသိန္း ၾကည့္လုိ႔မရတာ တစ္ခုပါပဲ” ဟု စကားျပတ္ေစရန္ တုိတုိတုတ္တုတ္ပင္ ျပန္ေျဖလုိက္ေလ၏။

သုိ႕ေသာ္ ျမရီကား ဤစကားကုိဤေနရာတြင္ အျပတ္မခံႏုိင္၍ “ ဘာျဖစ္လုိ႔ ၾကည့္မရတာလဲ ကုိကုိသိန္းရယ္၊ ဘႀကီးက်န္းဟာ သူတစ္ဖက္သားကုိဘာမွ မလုပ္ပါပဲလား” ဟု သႀကီးက်န္းဘက္မွ ခုခံေခ်ပေသာ အသံျဖင့္ေျပာလုိက္ရာ သိန္းေအာင္မွာ စိတ္ကိုရွည္ေအာင္ မေအာင့္အည္း မထိန္း သိမ္းႏုိင္ေတာ့တဲ့ ေစာေစာက ညြန္႕ေဝအား ေျပာၾကားသကဲ့သို႔ ဘႀကီးက်န္း လိမ္ညာေနပုံတုိ႕ကုိ ေျပာျပေလ၏။

ျမရီလည္္း တစ္ခြန္းတစ္ပါးမွ် ဝင္ေနမေျပာပဲေနၿပီးမွ သိန္းေအာင္ စကားစျပတ္၍ သြားသည့္အခါ “ ေဩာ္ ကုိကုိသိန္း  ဒီလုိယူဆထားတာကုိး ကုိကုိသိန္း ဒီလုိယူဆတယ္လုိ႔ ျမအရင္က မသိခဲ့ဘူး။ တကယ့္ ပညာရွိႀကီး၊ သူေတာ္ေကာင္းႀကီးတစ္ဆူကုိ ကုိကုိသိန္း သက္သက္ျပစ္မွားေနတာ။ ၿပီးၿမဳိ႕က လူေတြက ဘႀကီးက်န္းအေပၚမွာ ၾကည္ညဳိေနတာဟာ အလုိ႔နလုိ႔ ဆုိတာလဲ ၿမဳိ႕ကုိ ကုိကုိသိန္း အထင္းေသးၿပီး ရႈတ္ခ်ရာ က်တာပဲ။  ကုိကုိသိန္း ၁၃-တန္းေအာင္လုိ႔ ၁၄-တန္းေရာက္ၿပီးဆုိတာ ျမလဲသိပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဒီေနရာမွာ ကုိကုိသိန္း အေတြးအေခၚမွားၿပီး ထင္ပါတယ္။ ဘႀကီးက်န္းဟာ ကုိကုိသန္းတုိ႔လုိ တကၠသုိလ္ေက်ာင္းႀကီး ကုိေတာ့ မေရာက္ဖူးရွာဘူး။ ဒါေပမယ့္ ပညာေတာ့တတ္တာပဲ ကုိကုိသိန္းတုိ႔ တတ္တာလဲ တတ္တာပဲ၊ သုိ႕ေပမယ့္ လူေတြရဲ့ သံသယကုိ ေဖ်ာက္ႏုိင္ေလာက္ေအာင္ တတ္မွာေတာ့ မဟုတ္းဘူး။  ဒါက ကုိကုိသိန္းရဲ့ ခြ်တ္ယြင္းခ်က္ေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ ကုိကုိသိန္တုိ႕ရဲ့ ေခတ္ပညာမွာကုိ ခြ်တ္ယြင္းေနတာကုိး။ ကိုကုိသိန္းတုိ႔ရဲ့ ပညာက  သံသယကုိ တုိးတုိးၿပီး ျဖစ္ေစႏုိင္တယ္။

 ဘႀကီးက်န္းတုိ႔ ျမတုိ႔ လိုက္စားတဲ့ ပညာက  သံသယကုိ တုိးတုိးၿပီး ေျဖေဖ်ာက္ႏုိင္ေစတယ္။ တစ္ခုက သံသရာ ရဟတ္ႀကီး စက္ရပ္သြားေအာင္ အာေပးတယ္။ တစ္ခုက သံသရာ စက္ရဟတ္ႀကီး အရွိန္ပုိၿပီးလည္ေအာင္ အားေပတယ္။ အဲဒါကြာျခားတာပဲ၊ ျမေေျပာတာ ဟုတ္- မဟုတ္ ကုိကုိသိန္းကုိယ္တုိင္ စဥ္းစားၾကည့္ေလ”
သိန္းေအာင္သည္ ျမရီး၏ ေလးနက္ေသာ မ်က္ႏွာထားကုိ ၾကည့္ကာ စဥ္းစာေနေလ၏။

“ စဥ္စားေလ ကုိကုိသိန္း ေကာလိပ္မသြားခင္က ဒီေလာက အေၾကာင္းနဲ႔ ပတ္သတ္ၿပီးရွိတဲ့ သံသယနဲ႔ အခု ေကာလိပ္ေရာက္ၿပီးမွ ရွိတဲ့ သံသယ ဘယ္သင္းကပုိၿပီး မ်ားသလဲ၊ ႀကီးမားလာသလဲ။ လူေတြ ပညာရွာတယ္ဆုိတာ ကုိယ့္လုံးလုံးမသိတာတုိ႔ တစ္ဝက္တစ္ပ်က္သိတာတုိ႔ကုိ ရွင္းရွင္း လင္းလင္း ကြင္းကြင္း ကြက္ကြက္ သိေအာင္ ရွာၾကတာပဲ မဟုတ္လား။ ကိုကုိသိန္း အခု ေကာလိပ္ေရာက္ၿပီးမွ  ေရွးကထက္တုိးၿပီး ေလာကသဘာဝႀကီးကုိ နးလည္လာသလား ၊ ဒါမွမဟုတ္ ေရွးကထက္ တုိးၿပီး အစဥ္းစာရ က်ပ္လာသလား”

ျမရီ၏ အသံသည္ ေလးနက္စြာ စဥ္းစားေနေသာ သိန္းေအာင္၏ နားအတြင္းသုိ႔ တစ္လုံးခ်င္း ျပတ္သားစြာ ဝင္ေလ၏။ ဘႀကီးက်န္းႏွင့္ ၎၏ စုတ္ပဲ့ျပတ္ သတ္ေနေသာ စာေဟာင္း ၊ စာျမင္းတုိ႔ အေပၚတြင္ မိမိထားခဲ့သည္ ခိုင္မာေသာ ထင္ျမင္ခ်က္တုိ႔သည္ တျဖည္းျဖည္း ႀကဳိးေလ်ာ့ေသာ ေစားကဲ့သုိ႕ ေပ်ာ့ေပ်ာင္း၍ လာေလ၏။

“ ကုိကုိသိန္းတုိ႔ ပညာလဲ ေသးငယ္တယ္လုိ႔ မဆုိပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ ျမ အထင္ မွာေတာ့ သံသရာ နယ္ႀကီးကုိ ခ်ဲ႕ေပးေနတာပဲ။ သံသယကုိ  မေျဖေဖ်ာက္နုိင္တဲ့ အျပင္ တုိးတုိးၿပီးျဖစ္ေအာင္ ဟုိလူက တစ္မ်ဳိးေျပာ၊ ဒီလူက တစ္မ်ဳိးဆုိနဲ႔ ဘယ္ေတာ့ သူတု႔ိ သေဘာညီညြတ္ၾကတာ ရွိသလဲ။ ဒီႏွစ္ထြက္တဲ့ စာအုပ္နဲ႔ ေရွ႕ႏွစ္ထြက္တဲ့ စာအုပ္ဟာ မတူေတာ့ဘူးလုိ႔ ကိုကုိသိန္း   ေျပားဖူတယ္မဟုတ္လား။ ဒါဘာေၾကာင့္လဲ သူတုိ႔ဟာ ယထာဘူတဆုိတဲ့ ဟုတ္မွန္တဲ့ ဥာဏ္ကုိ မရၾကလုိ႔၊ စမ္းတဝါးဝါးနဲ႔ ရွာေဖြ စူးစမ္းေနၾကရလုိ႔  မဟုတ္လား။ ျမေတာ့ ဗမာေတြ အဂၤလိိပ္ေက်ာင္းေတြမွာ စာသင္တာဟာ ကုိယ္တတ္ၿပီးသား သိၿပီးသာဟာေတြ ဒါမွမဟုတ္လဲ ဗုဒၶစာေပ က်မ္းဂန္ေတြထဲမွာ ပါေနလုိ႔ လြယ္လင့္တကူ သိႏုိင္တဲ့ဟာေတြကုိ သက္သက္စြန္႕ျပီး မသိတသိနဲ႕  လူတတ္လုပ္ေနၾကတဲ့ အဂၤလိပ္ေတြရဲ့  တစ္ဝက္တစ္ပ်က္ ပညာေတြကုိ လိုက္ေနၾကတယ္လုိ႕ ဆုိခ်င္တာပဲ။ ျမ ေျပာတာ ကုိကုိသိန္းေအာင္ သေဘာမက်ရင္ ျမကုိ စိတ္မဆုိးနဲ႔ေနာ္ ျမ စိတ္ထင္ တာ ေျပာမိတာပဲ။”

သိန္ေအာင္သည္ အင္းမလုပ္၊ အဲမလုပ္ ၿငိမ္သက္စြာ နားေထာင္ေနရာမွ “ ျမ ေျပာတာ ဟုတ္ေတာ့ ဟုတ္တာပဲ၊ဒါေပမယ့္ ဒီေလာက္ေတာ့လည္း မဆုိးေသးပါဘူး။ ကုိကုိသိန္းတို႔ တတ္သေလာက္ တတ္လုိ႔  အခုဒီအတန္းထိပဲ ေရာက္လာခဲ့ၿပီးမဟုတ္လား”

“ ဟုတ္ပါတယ္ ျမလည္း ေစာေစာကတည္းက ေျပာထားသားပဲ၊ ဒါေပမယ့္ ျမ ဆုိလုိတာက ဒီအဂၤလိပ္ စာေတြကုိ သင္လုိ႔  ကုိကုိတုိ႔ရဲ႕ ကုိယ္ပုိင္ဥာဏ္ဟာ  ၿငိမ္းလာသလား အဲတာေျပာတာပါ”

သိန္ေအာင္သည္ အေျဖရ က်ပ္ေလ၏။ မိမိခ်စ္သူ၏ ေရွ႕တြင္ မိမိ သိမ္ငယ္သြားမည္ကုိ မ်ားစြာ စုိးရိမ္လာ၏။

“ေကာင္းသင့္သေလာက္ေတာ့ ေကာင္းတာေပါ့ ျမရဲ့  ဘယ္အလကား ျဖစ္ပါ့မလဲ။
 ျမ မယုံရင္ စမ္းၾကည့္ပါလား” ဟု စကားကုိ ေပါ့သြားေအာင္ ျပဳံလ်က္ ေျပာေလ၏။

“ ျမ တစ္ခုေမးမယ္ ကိုကုိသိန္းကုိ မယုံလုိ႕မဟုတ္ဘူး။ ဒါေပမယ့္ သိရေအာင္ ေျပာၾကည့္တာ၊ ကဲ- လူတစ္ေယာက္ဟာ မနက္ ခပ္ေစာေစာက ရွစ္းပါသီလ ယူထားတယ္တဲ့။ ေနာက္ မနက္ ဆယ္နာရီေလာက္က်ေတာ့ ငါးပါးသီလ သူမ်ားနဲ႔ေရာၿပီး ယူလုိက္ျပန္သတဲ့။ ဒီေတာ့ သူဟာ ရွစ္ပါးသီလ ပ်က္ကေရာလား။ အဲဒီေန႕အဖုိ႕ ဘယ္သီလ ထိမ္းသိမ္းတယ္ဆုိရမလဲ”

“ ဟာ ဒါအလြယ္ကေလးေပါ့ ျမရာ။ ေမးေနရေသးသလား။ ငါးပါးသီလကုိ ေနာက္ထပ္ၿပီး ယူတယ္ဆုိေပမယ့္ စင္စစ္ေတာ့ ငါးပါးသီလဟာ ရွစ္ပါးသီလထဲမွာလဲ အပါအဝင္ျဖစ္ၿပီးသားမုိ႔ ရွစ္ပါး ဘယ္ပ်က္မလဲ။  အဂၤလိပ္လုိေတာ့ ရွစ္ပါးသီထဲမွာ ငါးပါးသီလထဲ ထုံမႊန္း ( အက်ဳံးဝင္)
 ျဖစ္ေနတာကလား”

“ အဲ လြဲၿပီ ကုိကုိသိန္း လြဲၿပီး။ ဒီလုိၾကည့္ၿပီး  လြယ္လြယ္ကူကူတြက္လုိ႔ ရတာမ်ဳိး မဟုတ္ဘူး။ ရွစ္ပါးသီလကုိ ပထမခံယူစဥ္က ရွစ္ပါးသီလကုိ ေပးသနား
 ေတာ္မူပါလုိ႔ ေတာင္းတယ္။ ဒီေတာ့ ရွစ္ပါးသီးလရတယ္။ ေနာက္ ငါးပါးသီလ
ယူေတာ့ အဟံဘေႏၲ တိသရေဏန သဟ ပဥၥသီလံ ဓမၼံယာစာမိ  လုိ႔ ငါးပါးသီလေတာ္ယူတယ္။

ဒီလုိငါးပါးသီလ  ေတာင္းယူၿပီးေနာက္ ဒီလူအဖုိ႔ ေစာေစာက ေတာင္းထားတဲ့ ရွစ္ပါးသီလဟာ မရွိေတာ့ဘူး။ ငါးပါးသာရွိေတာ့တယ္ မဟုတ္လား။ စဥ္းစားေလ စဥ္းစားရင္ အမွန္အတုိင္း ေပၚလာမွာပဲ။ အဲဒါမ်ဳိးက်ေတာ့ ဘႀကီးက်န္းတုိ႔ဟာ စဥ္းစားေတာင္ မေနဘူး။ တစ္ခဏခ်င္း ေျဖႏုိင္တာပဲ။ ဒါေၾကာင့္ ျမအထင္မွာ ဘႀကီးက်န္းတုိ႕လုိ ပုဂၢဳိလ္မ်ဳိးတစ္ေယာက္ ဒီၿမဳိ႕ရွိတာဟာ တကယ့္တကၠသုိလ္ တစ္ခုႀကီးပဲ။ အဲဒါေၾကာင့္ သြားသြားၿပီး ဆည္းပူးရတာပဲ။  အဲဒါေၾကာင့္ ပညာအတြက္ ကန္ေတာ့ရတာ ကုိကုိသိန္းရဲ့ - ရွင္းပလား၊ ကုိကုိသိန္း စိတ္မေက်နပ္ရင္ ဒီည ခပ္ခက္ခက္ျပႆနာတစ္ခုကုိ စဥ္းစားထာေလ။ မနက္က်ေတာ့ အိမ္ေရွ႕ကူးၿပီး ေမးၾကည့္ပါလား။ ဒုိခနဲ႔ ဒက္ခနဲ႔ တစ္ခ်က္မလႊဲေအာင္ ေျဖလုိက္လိမ့္မယ္”


ေန ထန္းတစ္ဖ်ားေလာက္ရွိၿပီဆုိလွ်င္ ဘႀကီးက်န္းအား အိမ္ေရွ႕ ကြပ္ပ်စ္ကေလးေပၚတြင္ ဒူးတစ္ေခ်ာင္း ေထာင္ၿပီးထုိင္ကာ ဆီမ်ားရႊဲေနေအာင္ ဆမ္းထားေသာ ပဲျပဳတ္ကေလး တျဖည္းျဖည္း ဝါးျမဳံ႕ရင္ လက္ဖက္ ရည္ၾကမ္းေသာက္ေနသည္ကုိ ေတြ႕ျမင္ရေလ၏။ မ်က္စိႏွစ္လုံးမွာကာ ၎၏တစ္သက္တြင္ အခါေပါင္း အရာေထာင္မက ဖတ္ရႈသုံးသပ္ၿပီးျဖစ္၍ ေဟာင္းႏြမ္းစုတ္ျပတ္ လ်က္ရွိၿပီးျဖစ္ေသာ စာအုပ္တစ္အုပ္ကုိ ဆာေလာင္မြတ္သိပ္စြာ ဖတ္ရႈေနသည္ကုိ ေတြ႕ျမင္ရေပ၏။

အိမ္ေရွ႕ အိမ္ဝရန္တာကေလးမွ သိန္းေအာင္သည္ၾကည့္ကာ    ညကမိမိစဥ္စားထားေသာ ျပႆနာကုိ  ေမးျခင္းအားျဖင့္ အဘုိးႀကီးအာ
 ေခ်ာက္ခ်ာေစဦးလုိက္ရဦးမည္ဟု ေတြးေတာႏွစ္သိမ့္ ေနေလ၏။ ထုိ႔ေနာက္ ဘုရားတင္ရန္ ပင္းမ်ားကုိ ေရေဆးေနေသာ ညြန္႔ေဝဘက္သုိ႔ လွည့္ၿပီးလွ်င္…
“ ညြန္႔ေဝ၊ ငါ အိမ္ေရွ႕ အိမ္ကုိ ခဏသြားလုိက္ဦးမယ္” ဟု
 ေျပာေျပာဆုိဆုိဆင္း၍ သြားေသာေၾကာင့္ ညြန္႔ေဝတြင္ ယမန္ေန႔ကေျပာစကားမ်ားကုိ ျပန္လည္ေတြးေတာကာ ဘႀကီးက်န္းအား မေတာ္မသင့္ ျပဳလုပ္ရန္မ်ားလာဟု ရင္ကေလးမ်ားခုန္လာသည့္တုိင္ေအာင္ ပူပင္ေၾကာင့္ၾကမိလ်က္ မိမိ အစ္ကုိႀကီးအား မ်က္ေတာင္မခတ္ ၾကည့္ေနမိေလ၏။

သိန္းေအာင္သည္ ကြပ္ပ်စ္ကေလးေပၚသုိ႔ ေရာက္ေလၿပီး။ ဘုရား… ဘုရား..၊ ဘႀကီးမ်ား ထုိးလုိုက္ႀကိတ္လုိက္ မလားဟု ေတြးေတာကာ မ်က္လုံးကေလးမ်ားျပူးလ်က္ အိမ္ေပၚမွတစ္ဟုန္တည္း ေျပးဆင္းလာခဲ့ေလ၏။
ထုိေနာက္ ေမားႀကီးပန္းႀကီးျဖင့္…“ အစ္ကုိႀကီး… အစ္ကုိႀကီး ဘာလုပ္မလုိ႔လဲ”ဟု အသက္ေသာ္မွ် မွန္ေအာင္မရႈႏုိင္ဘဲ
 ေမးေလရာ သိန္ေအာင္လည္း…
“ဟ… ညက စဥ္စားမိတဲ့ မရွင္းတဲ ေမးခြန္းကေလးတစ္ခု ကုိ ေမးမလုိ႔ပါဟ၊ နင္းနွယ္ စိုးရမ္ရန္ေကာ ၊ သြား…. အိမ္မွာ လုပ္စရာရွတာ လုပ္ေခ်။ၿပီး မနက္ စာေတာ္ပဲျပဳတ္ကေလး က်န္ေသးတယ္ မဟုတ္လား။ ေခြးမကုိ အပုိ႔ိခုိင္းလုိက္၊ သြား..သြား” ဟု ေအးေအားသာသာပင္ ေျပာေသာေၾကာင့္ မိမိကုိယ္ကုိ မယုံႏုိင္ေအာင္ ရွိကာသြားဆုိ၍သာ ျပန္္ခဲ့ရေသာ္လည္း မည္သည့္ေမးခြန္းကုိ ေမးၿပီး ဘႀကီးက်န္းအား မည္သုိ႕ ခြထုိးဦးမည္နည္းဟု မ်ားစြာ သိခ်င္မိေလ၏။

“ အင္း… လုံမကေလးကျဖင့္ ေတာ္ရွာပါေပကြ၊ ေတာ္ရွာပါေပတယ္။  ကဲ… ဘႀကီးကုိ ဘမ်ားေမးမလုိလဲကြယ့္၊ မလာစဖူး လာတာ”
“ မလာစဖူးလာဆုိ ဘႀကီးကုိ ကြ်န္ေတာ္ေမးစရာ တစ္ခုရွိလုိ႕ပဲ”
“ ေအာင္မယ္၊ မင္းတုိ႔လုိ ရန္ကုန္ျပန္ အဂၤလိ္ပ္စာတတ္ေတြက တုိ႔ အဘုိးႀကီးေတြဆီမ်ား ေမးလား စမ္းလား လုပ္မယ္ဆုိတာ ဘႀကီးေတာ့ မယုံၾကည္ခ်င္ဘူးကြယ့္”

“မယုံခ်င္ေပမယ့္ ကြ်န္ေတာ္ ေမးရေအာင္ ဒီေရာက္ေနၿပီ မဟုတ္လား ဘႀကီးရဲ့”
“ကုိင္း… ေမးစမ္းပါဦးကြယ္ ၊ ေမးစမ္းပါဦး၊ ဒါေပမယ့္ ေမးဆုိတာက ဒီလုိရွိေသးတယ္ကြယ့္ ၊ မသိလုိ႔ ေမးေတာလား၊ ဘႀကီး ေျဖႏုိင္ ၊ မေျဖႏုိင္ သိခ်င္လုိ႔ ေမးတာလား”

“ မသိလုိ႔ ေမးေတာေပါ့ ဘႀကီးရယ္”

“ အင္း ေမတာေတာ့ ေျဖရတာေပါ့ကြယ္။ ဒါေပမယ့္ မင္းတုိ႔ အဂၤလိပ္စာေပနဲ႔ တုိ႔ျမန္မာစာေပနဲ႔ အယူအဆခ်င္းေတာ့ တယ္ၿပီးတူမွ်ၾကမွာ မဟုတ္လုိ႔ တုိ႔ေပးတဲ့ အေျဖကုိ မင္းႀကဳိက္ခ်င္မွ ၾကဳိက္မယ္ကြယ့္။ ဥပမာ ကေလးနဲ႔ လူႀကီး အလားတူ ရာဇဝတ္မႈတစ္ခု က်ဳးလြန္တဲ့အခါ မင္းတုိ႔ ေလာကီေၾကာင္းအရဆုိရင္ မလိမၼာေသးတဲ့ ကေလးအျပစ္ေပါ့ၿပီး၊ လိမၼာတဲ့လူႀကီးက အျပစ္ေလးမယ္ ဒီလုိမဟုတ္လားကြယ့္”

“ ဟုတ္ပါတယ္ ဒီအတုိင္းပါပဲ။ ဘႀကီးတုိ႕က ဒါကုိ ဘယ္လုိမ်ား ဆုိခ်င္ေသးလုိ႔ပါလဲ”

“ အဲ ဘႀကီးတုိ႔ ျမန္မာစာေပ က်မ္းဂန္ ဘက္ကေတာ့ ဒီလုိမဟုတ္ဘူးကြယ့္ အမႈက်ဳးလြန္တဲ့ေနာရာမွာ ကေလးက လူႀကီးထက္ အျပစ္ႀကီးသကြယ့္”
“ ဒီအယူကုိ ကြ်န္ေတာ္ သေဘာမက်ႏုိင္ဘူး ဘႀကီး ၊ ဘယ္နည္းနဲ႔မွ သေဘာမက်ႏုိင္ဘူး။ ကေလးဆုိတာ ဘာမွ သိတာမဟုတ္ပဲကလား။  ဒီေတာ့ ဘယ္မွာ အျပစ္ႀကိးႏုိင္ပါ့မလဲ”

“ အဲ ဒီအယူအဆေတြေပၚ မွာမွီၿပီး ေမာင္တုိ႔ တရားဥပေဒ စီရင္ထုံးေတြလဲ လုပ္ထားေလေတာ့ ဘယ္မွာ လမ္းမွန္က်ေတာ့မလဲကြယ့္။ တရားဥပေဒမွာ ကေလးရယ္၊  လူႀကီးရယ္ ခြဲျခားျခင္းမျပဳဘဲ အျပစ္ရဲ့ အေဆာက္
အအုံႀကီးျခင္းကုိပဲ ၾကည့္ၿပီး၊ ဆုံးျဖတ္စီရင္မွ အျပစ္အထုိက္ အေလ်ာက္ျဖစ္ေတာ့ မေပါ့ကြယ့္ မင္းစဥ္းစားေလ။ တရားဥပေဒဆုိတာ ပုဂၢဳိ္လ္ခြဲျခားေနရင္ ဘယ္မွာ ေျဖာင့္မတ္ ညီညြတ္ပါေတာ့မလဲ။ ပုဂၢဳိလ္ခြဲျခားတယ္ဆုိရာမွာလဲ လူကပဲ လူကုိခြဲျခားတယ္ မဟုတ္လားကြယ့္။ ဒီေနရာမွာ မင္တုိ႔အယူအဆနဲ႔ ေကာင္းေကာင္းႀကီး ဆန္႕က်င္မေနဘူး လားကြယ့္”

သိန္းေအာင္သည္ ဘာမွျပန္၍ မေျပာဘဲ ၿငိမ္သက္စြာ စဥ္းစား၍ ေနေလ၏။ ထိုအခိုက္ ေခြးမသည္ ပဲျပဳတ္ ဆီဆမ္းကုိလာ၍ ထည့္ၿပီး ျပန္သြားေလ၏။
“ကဲ - ကဲ မင္း ေမးခ်င္တယ္ဆုိတဲ့ဟာကုိ ေမးစမ္းပါဦးကြယ္ ၾကားရေအာင္ ဘႀကီးတုိ႕ တတ္သေလာက္ မွတ္သေလာက္ေတာ့ ေျပာရတာေပါ့”

“ က်ေနာ္ ေမးခ်င္တာကေတာ့ ငါးပါးသီလထဲမွာပါတဲ့ ကာေမသုမိစၧာစာရ ေနရာမွာ လင္ရွိမိန္းမ တစ္ေယာက္က သူမွ လင္မရွိပါဘူးလုိ႔ ေျပာတာကုိ ေယာက်္ားတစ္ေယာက္က ယုံၾကည္ၿပီး တကယ့္ အလြတ္အလပ္ထင္ၿပီး ေပါင္းသင္းဆက္ဆံမိပါေရာ။ အဲဒီလုိ ေပါင္းသင္း ဆက္ဆံမိရာမွ ပရဒါရကံ လြတ္ မလြတ္ပါပဲ”

“ေဩာ္ - ပရဒါရကကံဆုိတာ စကားက မျပည့္စုံတတ္ေသးဘူးကြယ့္ ပရဆုိတာ သူတစ္ပါး ဒါရဆုိတာက မယား။ ဒီေတာ့ ပရဒါရကကံဆုိတာ သူတစ္ပါးမယားကံဆုိတာေလာက္ပဲ ရွိေသးသကြယ့္၊ အင္း - မင္း အေမးကေတာ့ ေတာ္ေတာ္ ေကာင္းတဲ့  အေမတစ္ခုပဲ။ ခုကာလ လူငယ္ေတြတယ္ၿပီး သိခ်င္ၾကလိမ့္မကြယ့္။ သိလဲ သိထုိက္သကြယ့္။ အင္မတန္ အေရႀကီးတဲ့ ျပႆနာႀကီးကလား။ ကဲ ကဲ ေျဖရတာေပါ့။ မင္းေမးတဲ့ အေမးကုိ က်မ္းဂန္အရ ေျဖမယ္ဆုိရင္ အဲဒီ ေယာက်္ားဟာ ပရဒါရကကံ မုခ်အားျဖင့္ ထုိက္သကြယ့္"

“ဟာ… ဘႀကီးရာ၊ ဘယ္အတြက္ေၾကာင့္ ထုိက္ရမွာလဲ သူမွ မသိဘဲဟာ မိန္းမကိုယ္တုိင္က သူ႔မွာ လင္မရွိပါဘူးလုိ႔ ေျပာေနတာပဲ။ ဒီေတာ့ ေယာက်္ားက လြန္က်ဳးမိမွာေပါ့။ တကယ္လုိ႕ မိန္းမမွာ ေယာက်္ားရွိမွန္းသာ သိမယ္ဆုိရင္ ဘယ္က်ဳးလြန္ပါ့မလဲ။ ခုလုိ မိန္းမက သူလြတ္လပ္ပါတယ္ဆုိလုိ႔ ယူၿပီး
 ေပါင္းသင္းမိတာတာေတာ့ ေယာက်္ားမွာ ဘာမွမသိတာမုိ
႔ ျပစ္ခ်က္မလြတ္ထုိက္ေပးဘူးလား ဘႀကီး”

“ မလြတ္ဘူးကြယ္ မလြတ္ႏုိင္ဘူး၊ မင္းေျပာတာက ပါဏာတိပါတ သေဘာ ခပ္ဆန္ဆန္ေျပာေနတာ။ ပါဏာတိပါတနဲ႔ ကာေမသုမိစၧာစာရဟာ သေဘာခ်င္း မတူၾကဘူး။ အ႒သာလိနီအ႒ကထာမွာ ပါဏာတိပါတာ အဂၤါ  ငါးပါးျပၿပီး ၊ ကာေမသုမိစၧာစာရ အဂၤါက်ေတာ့ ေလးပါျပထားသကြယ့္။  ကာေမသုမိစၧာစာရ အဂၤါေလးပါး ဆုိတာကေတာ့
(၁) အဂမနိယဝတၳဳ = မသြားလာ မလြန္က်ဳးအပ္တဲ့ မိန္းမျဖစ္ျခင္း။
(၂) တသၼိေသဝန စိတၱံ = ထုိမိန္းမ၌ မွိဝဲလုိတ့ဲ စိတ္ရွိျခင္း။
(၃)  ေသဝနပေယာေဂါ = မွိဝဲရန္ လုံလ အားထုတ္မႈႏွင့္ ယွဥ္ျခင္း။
(၄) မေဂၢမဂၢပဋိပတၱိ အဓိဝါသနံ = မဂ္တစ္ခုျဖင့္ မဂ္တစ္ခုကုိ က်င့္ရာ၌ သာယာတဲ့ စိတ္ရွိျခင္း။  အဲဒီ အဂၤါ ေလးပါးညီညြတ္ရင္ ကမၼပထေျမာက္တာပဲ။

 ပါဏာတိပါတမွာ ပါဏသည္သာ သတၱဝါအမွတ္ ရွိသည္လည္းျဖစ္ေစလုိ႔ ဆိုထားပါတယ္။ အဲသလုိ ကာေမသုမိစၧာစာရမွာ အာဂမနိယဝတၳဳသည္သာ အာဂမနိယဝတၳဳ ( မသြားလာအပ္ေသာ မိန္းမျဖစ္ေစ) ဆိုတဲ့ အဂၤါမပါဘူး။ ဒီေတာ့ အမွတ္သညာ မျပ႒ာန္းေတာ့ဘူး။  ဆုိလုိရင္းမွာေတာ့ ဂမနိယ ( သြားလာအပ္တဲ့ မိန္းမ ) မွတ္ၿပီး မွိဝဲေသာ္လည္း ဝတၳုမွာေတာ့ ကုိယ္ထင္သလုိ ဂမနိယ မဟုတ္ပဲ အဂမနိယ ( မသြားမလာ မလြန္မက်ဳးအက္တဲ့ မိန္းမ) ျဖစ္ေနလုိ႔ စင္စစ္ အျပစ္မလြတ္ဘူးလုိ႔ မွတ္ေပေတာ့။ ဘယ့္ႏွယ့္လဲ သေဘာက်ရဲ့လား။ က်မ္းဂန္ရဲ့ အဆုံးအျဖတ္ကုိ”

“ အစ္ကုိႀကီး ထမင္းစာရေအာင္။ ေအးေတာင္ ကုန္ၿပီ” ဟူေသာ အသံၾကား၍ လွည့္ၾကည္လုိက္မွပင္ ထမင္းစာခ်ိန္ေရာက္၍ ညြန္႔ေဝ ထမင္းစား လာေခၚ
 ေနသည္ကုိ သတိရကာ ထမည္ျပင္ေလ၏။

“ မင္းလဲ စဥ္းစားဦးေလ။  သေဘာမက်ရင္ လာေမးေသးတာေပါ့ကြယ္” ဟု အဘုိးႀကီး ေျပာေလ၏။

အိ္မ္သို႔ေရာက္၍  ထမင္းပြဲ၌ ထုိင္မိသည့္တုိင္ေအာင္  စကားတစ္စုံတစ္ရာ မေျပာ စဥ္းစားေတြးေတာ၍သာ ေနေသာေၾကာင့္ ညြန္႔ေဝလည္း မ်က္ႏွာရိပ္မ်က္ႏွာကဲကုိ ခတ္ကာ -

“ အစ္ကုိႀကီး - ဘယ့္ႏွယ့္လဲ။  ဘႀကီးကုိ ဘယ္လုိသေဘာရသလဲ။ အစ္ကုိႀကီးတို႕ ေကာလိပ္က ဆရာေတြနဲ႔ ဘယ္ႏွယ္ေနသလဲ။  ကြ်န္မလည္း မျမရီေျပာမွ သိေတာ့တယ္။ မျမရီ ခုနမွျပန္သြားတယ္။ အစ္ကုိႀကီးကုိ လာေစာင့္ေနတယ္။ ေနာက္ေတာ့ မေစာင့္ႏုိင္တာနဲ႔ “ ကဲ - လာရင္ အိမ္ဘက္လာပါဦးလုိ႔ ေျပာလုိက္ပါဆုိၿပီး” ထြက္သြားတယ္။ ထမင္းျမန္ျမန္စားၿပီး လုိက္သြားေလ။ ေတာ္ေတာ္ၾကာ မမျမရီက စိတ္ဆုိးေနဦးမယ္”

သိန္ေအာင္သည္ ထမင္လုပ္ကုိ ပါစပ္ထဲသုိ႕သြင္းမည္လုပ္ၿပီးမွ မသြင္းေသးပဲ။ “ တယ္.. ဒီေကာင္မေလးက ေနာက္တီးေနာက္ ေတာက္” ဟု ေငါက္သလုိေျပာကာ ဟန္ႏွင့္၊ ပန္ႏွင့္ စားေနေလ၏။ ညြန္႕ေဝကား ဘႀကီးက်န္းအိမ္သုိ႔ တစ္ေန႔ ဟင္းတစ္ခြက္ မွန္မွန္ႀကီး ပုိ႕ရေတာ့မည္ျဖစ္၍ ေယာက္မေလာင္း မျမရီကုိပင္ စိတ္ထဲမွာ ေက်းဇူးတင္၍ ေနေလ၏။
                                                                                                                  ေရႊလင္းယုန္  ၁၉၃၉- ခု

No comments:

Post a Comment