Thursday, May 10, 2012

အန္းကုန္း .. ဘယ္ကစ?

တရုတ္လုိ ဗိုက္ပူႀကီးနဲ႔ ရယ္ကာ ရႊင္ျပဳံးျပဳံး တရုတ္ေက်ာင္းေတြရဲ့ ေရွ႕မ်က္ႏွာတည့္တည့္မွာ မိန္႔မိန္႕ႀကီးထုိင္ ထုိင္ေနတဲ့ပုံကုိ ျမန္မာေတြက  “အန္းကုန္း” သုိ႔မဟုတ္ “ပုတိဘြား” လုိ႔ေခၚၾကပါတယ္။ တခ်ဳိ႕ဘာသာေရး သိပ္နားမလည္တဲ့ သူေတြက အန္းကုန္းဘုိးေတာ္လုိ႔ေတာင္ ေခၚတတ္ၾကပါေသးတယ္။

အန္းကုန္း ရုပ္ထုေတာ္မ်ားကုိ တရုတ္ျပည္မ်ားတြင္သာမက ယခု ျမန္မာႏုိင္ငံ ေမၿမဳိ႕၊ မႏၲေလး၊ ငါးသုိင္းေခ်ာင္းတို႔မွာ ဖူးေမွ်ာ္ႏုိင္ပါၿပီ။


 အန္းကုန္း ရုပ္ပြားေတာ္ၾကီး ကို ဧရာ၀တီတိုင္း ေရၾကည္ၿမိဳ့နယ္ ငါးသိုင္းေခ်ာင္းၿမိဳ့နယ္ခြဲတြင္ 2002 ခုႏွစ္ ဇန္န၀ါရီလ 2 ရက္ေန့တြင္ စတင္တည္ေဆာက္ခဲ့ရာ 2005 ခုႏွစ္ မတ္လ 9 ရက္ေန့ တြင္ ၿပီးစီေအာင္ျမင္ခဲ့သည္။ က်ပ္သိန္းႏွစ္ရာေက်ာ္ ကုန္က်ခဲ့သည္။ အန္းကုန္း ရုပ္ပြားေတာ္ၾကီး မွာ အၿမင့္ေပ 60 မ်က္ခံုးေတာ္ 9ေပ မ်က္လံုးေတာ္ 7 ေပ နားေတာ္ 7 ေပ ႏွာေခါင္းေတာ္ 7 ေပ ပါးစပ္ေတာ္ 7ေပ ကမၻာလံုးေတာ္ အတြက္ အခ်င္း 3 ေပ ကမၻာလံုးေတာ္ လံုးပတ္ 52.2 ေပ ေအာက္ခံအေၿခ ေပ 100 ရွိေၾကာင္းသိရသည္။      အင္တာနက္
ျမန္မာႏုိင္ငံ၊ ငါးသုိင္းေခ်ာင္းမွာရွိေသာ အန္းကုန္း

အန္းကုန္း ( သုိ႔) ပုတိဖြားဆုိတဲ့ အမည္သည္ ျမန္မာတုိ႔၏ အေခၚအေဝၚျဖစ္ပါတယ္။

တရုတ္ေခၚ မိလေဖာ္ ( mi-lo-fwo)
ဂ်ပန္အေခၚ= မိရကူ (miraku)
တိဘတ္အေခၚ =ဗ်ာမပါ ( Byams-pa)
ဗိယက္နန္အေခၚ = ဒီေလာ့ ( Di-lac)
ကုိရီယားအေခၚ = မိရန္ ( Mi –rug) ဟုေခၚၾကပါတယ္။

အုန္းကုန္းအေၾကာင္းကုိ ေထရဝါဒအျမင္၊ မဟာယာနအျမင္တုိ႔ျဖင့္ ပူတြဲတင္ျပထားပါတယ္။ သမုိင္းေၾကာင္းေနာက္ခံမွာ အားလုံးနီပါးတူညီၿပီး ၊ ေနာက္ပိုင္း ရုပ္ထု ကုိိးကြယ္လာမႈႏွင့္ ယုံၾကည္အားထားမႈတုိ႔မွာ တႏုိင္ငံႏွင့္ တႏုိင္ငံ ကြဲျပားျခားနားပါတယ္။

တူညီခ်က္

၁။ အရိေမေတၱယ် ဘုရားေလာင္း။
၂။ တာဝတႎသာနတ္ျပည္လက္ရွိေန၍ အခ်ိန္ေရာက္ေသာ္ ဘုရားအျဖစ္လူျပည္တြင္ပြင့္မည္။           
 ၃။ ေမတၱာကိုယ္စားျပဳမႈ
 ၄။ ေဂါတမျမတ္စြာဘုရားထံမွ ဗ်ာဒိတ္ေတာ္ရ။


ျခားနားခ်က္

ယုံၾကည္ကုိးကြယ္ အားထားမႈ ႏွင့္ ရုပ္ထုပူေဇာ္မႈ။

ယခုျမန္မာေတြ ကုိးကြယ္ၾကတဲ့ အန္းကုန္း ရုပ္ပြားေတာ္မွာ တရုတ္ေတြရဲ့ ယုံၾကည္ခ်က္အရ အရိေမေတၱယ် ဘုရားေလာင္းဟု ဆုိပါတယ္။
အရိေမေတၱယ် (Maitreya) မွာ  Sanskrit မွလာၿပီး ပါဠိလုိ ေမတၱာ ( ခ်စ္ခင္ျခင္း ) ဟု အဓိပၸါယ္ရပါတယ္။ ေမတၱာတရား၊ ကရုဏာတရားတုိ႔ျဖင့္ ျပည့္စုံသူလုိ႔ အဓိပၸါယ္ရပါတယ္။

အန္းကုန္းေခၚ ( Mi-Lo- Fwo)ကုိ တရုတ္ဗုဒၶဘာသာေက်ာင္းတုိင္းမွာ ဖူးေတြ႕ႏိုင္ပါတယ္။  အန္းကုန္း ရုပ္ပြာေတာ္ဟာ ေက်ာင္းတုိက္ရဲ့ ဝင္ဝ အလယ္တည့္တည့္မွာ ပူေဇာ္ခံေလ့ရွိၿပီး။ အန္းကုန္းကုိ ကုိးကြယ္ ဆည္းကပ္ျခင္းအားျဖင့္ စီးပြားဥစၥာတုိးတတ္တယ္လုိ႔ ယုံၾကည္ၾကပါတယ္။ တခ်ဳိ႕က ( Mee- Luh) လုိ႔လည္း အသံထြက္ေခၚေဝၚၾကပါတယ္။


တရုတ္က်မ္းစာအရ ယခု အန္းကုန္းဟာ တာဝတႎသာမွာရွိၿပီး၊ ေဂါတမျမတ္စြာဘုရားရဲ့ ဗုဒၶအေမြကုိ ဆက္လက္ခံယူမည္သူဟု ဆုိပါတယ္။ တိဘတ္ေတြရဲ့ယုံၾကည္မႈအရ အန္းကုန္း ရုပ္ထုကုိ ထုလုပ္ကုိးကြယ္မယ္၊ ဂါထာေတြကုိ ရြက္မယ္ဆုိရင္ ေသလြန္တဲ့အခါ တာဝတႎသာေရာက္ၿပီး အရိေမေတၱယ် ဘုရားေလာင္းနဲ႕ ဖူးေတြ႕ရမယ္လုိ႔ဆုိပါတယ္။

အန္းကုန္းရဲ့ ရုပ္ထုေတာ္ဟာ အျမဲျပဳံးေနတတ္ၿပီး ၊တည္ၿငိမ္ ၊ေအးခ်မ္းတဲ့ အသြင္ကုိေဆာင္ပါတယ္။ သူရဲ့ ဘယ္ဖက္ လက္မွာ ၾကာပန္းကုိ ကုိင္ထားၿပီး၊ အဲဒီၾကာပန္းဟာ ဓမၼစၾကာတရားဦးေဒသနာကုိ ကိုယ္စားျပဳတယ္လုိ႔ ဆုိပါတယ္။ ညာဖက္မွာ varad mudra ေခၚ စိတ္ပုတီးကုိလည္း ကုိင္ေဆာင္တတ္ပါတယ္။ ဒါကေတာ့ စီးပြားေရး အတြက္ အကူအညီလုိ႔လည္း အဓိပၸါယ္ေကာက္ယူၾကပါတယ္။

အုန္းကုန္း ရုပ္ထုမ်ားကုိ မ်ားေသာအားျဖင့္ ၾကာပန္းေပၚမွာ ထုိင္ေနတဲ့ပုံကုိ ထုလုပ္ ကုိးကြယ္ေလ့ရွိၿပီး ေပ်ာ္ရြႊင္ေစတဲ့ ဗုဒၶ၊ ထာဝရမိခင္ႀကီးသဖြယ္ သတၱဝါေတြကုိ သနားၾကင္နာတတ္တဲ့ ဗုဒၶ၊ အားနည္း သူကုိ အားေပးသူ၊ အမွန္တရား ဖက္မွ ရပ္တည္သူအျဖစ္လည္း ယုံၾကည္ၾကပါတယ္။ ထုိ႔အတူ ပညာအရာမွာလည္း အရိေမေတၱယ်ကုိ အားထားၾကပါတယ္။
ကုိးရီယာကေတာ့  အန္းကုန္းကုိ - ကေလးေမြးေပးသူ ၊ ကေလးေတြကုိ ေစာင့္ေရွာက္သူအျဖစ္ ယုံၾကည္ၾကပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ တခ်ဳိ႕ အန္းကုန္း ရုပ္ပြားေတြမွာ ကေလးေတြနဲ႔ တေပြ႔တပုိက္ ေတြ႕ႏုိင္ပါတယ္။

ဂ်ပန္လူမ်ဳိးေတြကေတာ့ ေယာက်္ား၊ မိန္းမ ဆက္ဆံေရးမွာ အဆင္ေျပေအာင္ ကူညီေဆာင္ရြက္သူအျဖစ္လည္း ယုံၾကည္ ကိုးကြယ္ၾကပါတယ္။

                                   အန္းကုန္း  ဗုိက္ပူရျခင္းအေၾကာင္း…

အန္းကုန္းကုိ  ဖ်င္လြယ္အိတ္ႀကီးလြယ္ထားတဲ့ ရဟန္းတစ္ပါးအေနနဲ႔လည္း ေတြျမင္ႏုိင္ပါတယ္။ Chan မင္းဆက္လက္ထက္ ( 907- 1060) Cheking ျပည္သား ရဟန္းတစ္ပါးကုိ အေၾကာင္းျပဳၿပီျဖစ္လာရတာပါ။

အဲဒီ တရုတ္ရဟန္းေတာ္ဟာ Tang မင္းဆက္အၿပီး Wu-Tai မင္းဆက္မွာ ခရီးသြား သာသနာျပဳဳ ရဟန္းတစ္ပါး အျဖစ္ ထင္ရွားပါတယ္။ သူဟာ ရဟန္းတစ္ပါးလုိ သကၤန္းဝတ္ေသာ္လည္း အလြန္ေအးခ်မ္းလွေသာ ေဆာင္းရာသီတြင္  စႏုိးေပၚမွာ မေအးမခ်မ္း ၊ မစြတ္စုိပဲ ၊ ေနႏုိင္တယ္လုိ႔ ဆုိပါတယ္။  ေနာက္ၿပီး သူဟာ အတိတ္၊ အနာဂတ္ကုိ ျမင္ႏုိင္၊ ၾကားႏိုင္သူရယ္လုိ႔လည္း ထင္ရွားပါတယ္။ တခ်ဳိ႕မွတ္တမ္းေတြ အရဆုိရင္ သူမွာ ေနာက္မ်က္ေစ့ ပါတယ္လုိ႔ေတာင္ ဆုိၾကပါတယ္။

တခါတရံမွာ သူဟာ  သူ႕လုိအပ္ခ်က္မ်ာ သယ္ေဆာင္ဖုိ႔ လြယ္အိတ္ႀကီးႀကီး လြယ္ထားတဲ့ ေယာဂီအျဖစ္နဲ႕လည္ ဖူးေတြ႕ရပါတယ္။ ေနာက္ပုိင္းမွာေတာ့ သူကုိ လူေတြက “ အရိေမေတၱယ်” ဘုရားေလာင္းအျဖစ္ ကိုးကြယ္လာၾကပါတယ္။ သူ ပ်ံလြန္ေတာ္မူၿပီးေနာက္   အရိေမေတၱယ်  ဘုရားေလာင္းေခၚ အန္းကုန္းကုိ ကုိးကြယ္တဲ့သူေတြဟာ အဲဒီ တရုတ္ရဟန္းေတာ္ရဲ့ ပုံကုိ ၊ ပုံတူယူၿပီ  ဗုိက္ပူႀကီးနဲ႔ ထုလုပ္လာတယ္လုိ႔ သမုိင္းအေထာက္ အထားမ်ားအရ သိရပါတယ္။ အေနာက္တုိင္းသားေတြကေတာ မိန္႔မိန္႕ႀကီး ျပဳံေနတာကုိၾကည့္ၿပီး Happy Buddha လုိ႔ ေခၚေဝၚတတ္ၾကပါေသးတယ္။

ေနာက္ပုိင္းး ကာလေရြ႕ေလ်ာလာတာနဲ႔မွ် ကိုးကြယ္အားထားမႈမ်ားလည္း အမ်ဳိးမ်ဳိးကြဲျပားလာၿပီး အမ်ဳိးသမီးမ်ားက အန္းကုန္းရဲ့ ဗိုက္ပူႀကီး ကုိ ပြတ္ေပးရင္.. မိမိလုိခ်င္တဲ့ သား၊သမီးကုိ ရႏုိင္တယ္လုိ႔ ယုံၾကည္လာတာေၾကာင့္ အမ်ဳိးသမီး ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက အန္းကုန္းရဲ့  ဗုိက္ႀကီး ပြတ္သပ္ ပူေဇာ္တတ္ၾကပါတယ္။

အန္းကုန္းရဲ့ ေနာက္ခံသမုိင္းကုိ တိတိက်က် မသိၾကတဲ့ ျမန္မာတရုတ္မ်ားကေတာ့ တရုတ္ႏွစ္သစ္ကူးမွာ စီးပြားဥစၥာ တုိးတက္ေအာင္လုိ႔ဆုိၿပီး စားစရာ၊ ေသာက္စရာ ဝို္င္အရက္တုိ႔ျဖင့္  အန္းကုန္းဘုိးေတာ္ကုုိ ဆက္သတက္ၾကပါတယ္။


အန္းကုန္းေနာက္ခံသမုိင္းကုိ  ေထရဝါဒ နည္းျဖင့္ ေလ့လာၾကည့္ေသာ္

               အရိေမေတၱယ် ဘုရားေလာင္း အဇိတမင္းသား ရဟန္းျပဳျခင္း

အဇာတသတ္မင္းႀကီး၏ မိဖုရား ကဥၥနေဒဝီ တုိ႔၏ သားျဖစ္ေသာေၾကာင့္ အဇိတဟု ေခၚပါတယ္။  ခမည္းေတာ္ အဇာတသတ္မင္းႀကီးသည္ “ ျမတ္စြာဘုရား၏ အေမြေတာ္ကုိ ခံေတာ္မူပါ”ဟု တုိက္တြန္းခ်က္ ေၾကာင့္ ေနာက္ပါမင္းသား ငါးရာျခံရံလွ်က္ ေဝဠဳဝန္ေက်ာင္း၌ ရဟန္းျပဳေတာ္မူသည္။  ထုိေနာက္ အဇိတ မေထရ္ဟု အမည္ရကာ ျမတ္စြာဘုရားႏွင့္အတူ ကပိလဝတ္ျပည္ နိေျဂာဓာရုံ ေက်ာင္းတြင္ သတင္းသုံေတာ္ မူသည္။

                                        ပဇာပတိေဂါတမီရဲ့ ေရႊသကၤန္း

မိေထြေတာ္ ေဂါတမီသည္ မိမိကုိယ္တုိင္ စုိက္ပ်ဳိး၊ ယက္လုပ္ ခ်ဳပ္စပ္ထားေသား ေရႊသကန္းကုိ ျမတ္စြာဘုရား အား လႉဒါန္းေသာခါ ျမတ္စြာဘုရားက တစ္ထည္သာ အလႉခံၿပီး ၊ က်န္တစ္ထည္ကုိ သံဃာေတာ္အား လႉဒါန္း ေစပါသည္။  သုိ႕ေသာ္ အဖုိးတန္ေသာ မိေထြးေတာ္ လႉေသာ ေရႊသကၤန္းကုိ  အရွင္သာရိပုတၱရာစေသာ ရွစ္က်ိပ္ေသာ မေထရ္တုိ႔သည္ အလႉမခံဝံ့ၾကပါ။  ထုိအခါ  ဘုရားေလာင္ အရိေမေတၱယ်ကား  မိေထြးေတာ္ အက်ုဳိးကုိ ေမွ်ာ္ခိုး၍ သံဃာ့ပရိတ္ အလယ္၌ မေၾကာက္မရြံ႕ ရဲ့ရဲ့ဝ့ံဝံ့ အလႉခံေတာ္မူပါသည္။

ဤအခ်င္းအရာကို ျမင္ၾကတဲ့ ပုထုဇဥ္ရဟန္းမ်ားက .. မဟာသာဝကမ်ားပင္ အလႉမခံဝံံေသာ  ေရႊသကၤန္းကုိ အညၾတရဟန္းေလးက  အလႉခံသတဲ့ ဟု ကဲ့ရဲ့ျပင္တင္ ရႈတ္ခ်ေသာအခါ.. ျမတ္စြာဘုရားက.. ဤရဟန္း ေလးသည္ သာမညမဟုတ္ ပါရမီဆယ္ပါး ကုိ ျဖည့္ဆီးေနေသာ ေနာင္အခါပြင့္မည့္ ဘုရားေလာင္ ေမေတၱျဖစ္ပါသည္ဟု ဇာတ္ေၾကာင္းစုံလင္ကုိ ေဟာျပေတာ္မူသည္။

                                သပိ္တ္ေတာ္ ေကာင္းကင္လႊတ္၍…

ထုိေနာက္ ဘုရားရွင္က အာနႏၵာဆီမွ နတ္သားေလးေယာက္ ကယ္လႉထားေသာ ျမသပိတ္ကုိ လက္ဝါးေပၚ တင္၍ လႊတ္တင္လုိက္ေလေသာ္ ျမတ္သပိတ္သည္ အတုိင္းမသိ စၾကာဝဠာကုိ လႊမ္း၍ သြားေလ၏။ ထုိသပိတ္ကုိ ရွစ္က်ိပ္ မေထရ္ႀကီးတုိ႔အားလည္းေကာင္း ၊ အျခားရဟန္းတုိ႔အားလည္းေကာင္ ယူေစေသာ္လည္း  တစ္ပါးမွ အယူေဆာင္ႏုိင္ျခင္းမရွိ။ ေနာက္ဆုံး ျမတ္စြာဘုရား ခုိင္းေစခ်က္ေၾကာင့္ အဇိတေထရ္ ယူေဆာင္ေတာ္ မူေလသည္။

ထုိေနာက္ မိမိအလႉခံရေသာ ေရႊဖ်ဥ္စကုိ ျမတ္စြာဘုရား၏ ေညာင္ေစာင္းထက္မွာ ဗိတာန္ၾကက္၍ မ်က္ႏွာခ်က္ လုပ္လႉၿပီး ဤေကာင္းမႈေၾကာင့္ တပည့္ေတာ္ဘုရားျဖစ္သည့္အခါ တဆယ့္ႏွစ္ယူဇနာရွိေသာ မ်က္ႏွာ ဗိတာန္ ျဖစ္ပါေစဟု ဆုေတာင္းေတာ္မူသည္။

အရွင္အာနႏၵာရဲ့ ေလွ်ာက္ထားခ်က္ေၾကာင့္ ျမတ္စြာဘုရားက အဇိတမင္းသားအား ဤဘဒၵကမၻာ၌ အရိေမေတၱယ် ဘုရားေလာင္းဟု ဗ်ာဒိေတာ္ေပးေတာ္မူၿပီး  အရွင္သာရိပုတၱရာ ေလွ်ာက္ထားခ်က္ေၾကာင့္ အနာတဝင္က်မ္း ေဟာေတာ္မူသည္။

                                       ငါးပါးေသာ ကြယ္ျခင္း

၁) ပဋိသမၻိဒါေခတ္ကြယ္ျခင္း။
၂) မဂ္၊ ဖုိလ္ကြယ္ျခင္း
၃) အက်င့္ကြယ္ျခင္း
၄) ပရိယတၱိ ပိဋကတ္သုံးပုံ ကြယ္ျခင္း
၅) သံဃာကြယ္ျခင္း

၁) အႏွစ္ငါးရာေက်ာ္ တစ္ေထာင္းအတြင္း ပဋိသမၻိဒါေလးပါးျပည့္စုံေသာ ရဟႏၲာကြယ္မည္။
၂) ထုိေနာက္ ေသာတာပတၱိဖုိလ္၊ သကဒါဂါမိဖုိလ္၊ အနာဂါမိဖုိလ္သာ ရႏုိင္ေတာ့မည္။
၃) ရဟန္ေတာ္မ်ား ပါရာဇိက သာလွ်င္ေစာင့္ျခင္း အႏွစ္တစ္ေထာင္တည္ၿပီးေနာက္ အက်င့္သီလ ပ်က္စီးၿပီး အက်င့္ကြယ္လိမ့္မည္။
၄) မင္း၊ မူးမတ္၊ တုိင္းျပည္အုပ္ခ်ဳပ္သူ ၊ စစ္သူႀကီး၊ ရပ္ရြာလူႀကီးတုိ႔ တရားမေစာင့္ျခင္းေၾကာင့္ မုိေလးေလဝသ ေခါင္းပါးမည္၊ ပစၥည္းေလးပါ ေထာက္ပံမည့္သူရွားပါ၍၊ ပရိယတၱိတာဝန္ မထမ္းေဆာင္ႏုိင္ၾကေတာ့ပဲ ပ႒ာန္း  က်မ္းမွစတင္၍ က်မ္းႀကီး က်မ္းငယ္ အသြယ္သြယ္ ကြယ္ၾကမည္။
၅) ေနာက္ဆုံ သကၤန္းမဝတ္ၾကေတာ့ပဲ သံဃာရဲ့အသြင္အျပင္ကြယ္မည္။

သာသနာကြယ္ၿပီးေနာက္ နိမၼိတဗုဒၶက တန္ခုိးျပကာ တရားေဟာျခင္းျဖင့္ ကုေဋတစ္သိန္းေသာ နတ္၊ ျဗဟၼာအေပါင္း ကြ်တ္တန္းဝင္မည္။

                              ဆုတ္ကပ္ အပုိင္းအျခား..

ထုိေနာက္ လူေလာကသည္ အမုိက္အတိျဖစ္၍ အသက္တုိကာ ငါးႏွစ္သာ ရွိေသာ ေယာက်္ား၊ မိန္မ အိမ္ေထာင္ျပဳလိမ့္မည္။ ကပ္ႀကီးသုံးပါဆုိက္ေရာက္ကာ နတ္ျပည္ ၊ ငရဲျပည္ ၊ ၿပိတၱာျပည္သုိ႔ေရာက္ၾကလိမ့္မည္။

ထုိအခါ ဝိသၾကဳံနတ္သားက  .. လူေတြသည္ ယေန႔မွစ၍ (၇) ရက္တုိင္းေသာ္ အခ်င္းခ်င္း သတ္ျဖတ္စားလတၱံ၊ စားေသာက္ၿပီး အရုိးအသားတုိ႔ျပည့္လတ္ေသာ္ မုိးႀကီးရြာခ်၍ ပုန္းေအာင္ ေနသူတုိ႔ ေကာင္းမြန္စြာ သီလ ေဆာက္တည္ေနၾကလိမ့္မည္ဟု ေၾကညာေသာ္  သီတင္းသီလ ေဆာက္တည္သူတုိ႔သာ လူေလာကတြင္ က်န္ရစ္လိမ့္မည္။

                                တက္ကပ္အပုိင္းအျခား

လူတုိသည့္ ဆယ္္ႏွစ္မွ စ၍ အသေခ်ၤယ်ထိ တက္သြား၏။ ထုိေနာက္ ျပန္လည္ဆုတ္ကာ  တစ္သိန္းတန္းသုိ႕ ေရာက္ေသာအခါ လူေတြသည္ နတ္သားတမွ်  က်န္းက်န္းမာမာ ျပည့္ျပည့္စုံစုံ ေနရေတာ့သည္။

                                 အရိေမေတၱယ်ဘုရားေလာင္း ပဋိသေႏၶယူ

ရတနာ (၇)ပါး ဆင္း၊ ျမင္း၊ရထားစေသာ ဗိုလ္ပါ (၇) ပါးႏွင့္ျပည့္စုံေသာ ေကတုမတီျပည္ႀကီးမွာ  သခၤစၾကာဝေတး မင္း စုိးစံလိမ့္မည္။  စၾကာဝေတမင္းရဲ့ တန္ခုိးေၾကာင့္ တုိင္းျပည္မွာ သာယာလွ်က္ရွိၿပီး ၊ ဥတု သုံးပါးလည္း မွ်မွ်တတရွိလွ၏။ ဤအခ်ိန္က လူျပည္သည္ တာဝတႎသာ နတ္ျပည္ႏွင့္ ထူးမျခားလွေပ။

ထုိအခါ ေမတၱယ်ဘုရားေလာင္း (၁၆) သေခၤ် ကမၻာတစ္သိန္း ပါရမိျပည့္၍ တေသာင္းေသာ စၾကာဏဠာမွ နတ္ျဗဟၼာတုိ႔ရဲ့   ေတာင္းပန္မႈေၾကာင့္ တုသိတာ နတ္ျပည္မွ  (၁၈) ကုေဋေသာ အျခံအရံႏွင့္တကြ ေကတုမတိ မင္းေနျပည္ေတာ္ သခၤစၾကာဝေတးမင္း၏ ဆရာ သုျဗဟၼပုဏၰားႀကီးႏွင့္ ျဗဟၼဝတီ မည္ေသာ ပုေဏၰမတုိ႔၌ ပဋိသေႏၶတည္ၿပီး ဣသိပတန သမင္းေတာမွာ  ေမြးဖြားၿပီးလွ်င္ “ အဇိတ” အမည္ေခၚၾကလိမ့္မည္။

                             ေလာကစီးစည္ႏွင့္ အိမ္ေထာင္ဖက္

အဇိတမင္းသာေလးသည္ ေလာကီစည္းစိမ္ အေထြေထြကိုခံစားၿပီး စႏၵမုိခီမည္ေသာ မိဖုရားႏွင့္ အိမ္ေထာင္က်ကာ အႏွစ္ တစ္ေသာင္းခန္႔တြင္ ျဗဟၼာဝံသ အမည္ရေသာ သားေတာ္ တစ္ပါး ဖြားျမင္မည္။

                            ဘုရားေလာင္း ေတာထြက္ခန္း ႏွင့္ဘုရားျဖစ္ခန္း

နိမိတ္ႀကီးေလးပါးျမင္၍ ေတာထြတ္ေတာ္မူမည္။  သက္ေတာ္ကာ တသိန္းတန္းျဖစ္၍ အႏွစ္ရွစ္ေသာင္း ေနရလိမ့္မည္။ အရိေမေတၱယ်ဘုရားေလာင္ အရပ္ေတာ္ကား အေတာင္ရွစ္ဆယ္၊ မ်က္တြင္းေတာ္၊ ခံတြင္းေတာ္တုိ႔ ငါးေတာင္စီရွိၿပီး နာရြက္ေတာ္ အေစာက္လည္း ငါးေတာင္ရွိလိမ့္မည္။  အရိေမေတၱယ်သည္ ကံေကာ္ေဗာဓိမ႑ဳိင္ အဆင္းႏွင့္တူေသာ တလင္းျပင္၌ ေကာင္းကင္မွ သက္ဆင္း၍ (၆) ႏွစ္ ဒုကၠရစရိယာ က်င့္ေတာ္မူမည္။  စႏၵမုကၡီ မိဖုရားရဲ့ ႏုိ႕ဆြမ္းကုိ ဘုဥ္ေပးေတာ္မူၿပီး မဟာမ႑ဳိင္ ကံေကာ္ပင္ ေအာက္ဝယ္ ဥာဏ္စဥ္ေလးပါးကုိ အဆင့္ဆင့္ သိေတာ္မူမည္။ ဘုရားျဖစ္ၿပီေသာ အခါ “ဗုဒၶရာဇာ”   ဟု အမည္ေခၚလိမ့္မည္။
ေရွးဘုရားမ်ား နည္းတူ တရားေဟာရန္  ၊ ေရႊမ႑ပ္ ၊ ေရႊေခါင္းလာင္းႀကီးမ်ား ေပၚေပါက္လာမည္။  သတ္ေတာ္ ရွစ္ေသာင္းေစ့ေသာ္ ပရိနိဗၺာန္စံဝင္ၿပီး  သာသနာေတာ္ အႏွစ္သုံးသိန္ရွစ္ေသာင္း ထားရွိခဲ့မည္။

                                အရိေမေတၱယ် ဘုရားဖူးျမင္ခြင့္ရမည့္သူမ်ား

၁) သာသနာေတာ္၌ ေကာင္းစြာ ရဟန္းျပဳ၍ ဝိနည္းေတာ္ႏွင့္အညီး က်င့္ၾကံေနထုိင္သူ။
၂) မိမိ၏ သား၊ သမီး ေျမးတုိ႕ကုိလည္းေကာင္း ၊ သူတစ္ပါး သား၊ သမီးတုိ႕ကုိေလည္းေကာင္း ရွင္ျပဳ   ရဟန္းခံေပးသူ။
၃) မိဘကုိလုပ္ေကြ်းသူ။
၄) သရဏဂုံ၊ ငါးပါးသီလ၊ ကမၼ႒ာန္းဘာဝနာကုိ မျပတ္ပြားမ်ားသူ။
၅) သာသနာတည္စိမ့္ေသာငွာ ေစတီ၊ ပုထုိး၊ ဘုရား၊ ေက်ာင္း ၊ ကံ ၊ ဇရပ္ တည္ေဆာင္လႉဒါန္းသူ၊ ေဗာဓိေညာင္ပင္ စိုက္ပ်ဳိး လႉဒါန္းသူ၊
၆) ရဟန္းသံဃာတုိ႔အား ပစၥည္းေလးပါး လႉဒါန္းသူ၊ ေညာင္ေရသြန္းေလာင္းသူတုိ႔သည္ အရိေမေတၱယ် ဘုရားကုိ ဖူးေတြ႕၍ ကြ်တ္တန္း ဝင္ၾကလိမ့္မည္။

အရိေမေတၱယ်ဘုရား သာသနာ သုံသိန္းေျခာက္ေသာင္း ကြယ္လတ္ေသာ္ ကမၻာႀကီး ဘုရားမပြင့္ ဆိတ္သုဥ္းၿပီး သုညကမၻာအျဖစ္ ကမၻာတစ္သိန္းျဖစ္လိမ့္မည္။

                              အရိေမေတၱျမတ္စြာဘုရား ထူးျခားခ်က္

အရိေမေတၱယ် ျမတ္စြာဘုရားသည္ သြားေလရာ၊ ေနေလရာတုိင္း၌ ေရႊဝါေရာင္ ေတာက္ပေန၏။ ထုိသုိ႔ျဖစ္ျဖစ္ရျခင္းမွာ ပါရမိျဖည့္စဥ္က ျမတ္စြာဘုရားအား ပင္ပန္းႀကီးစြာ ခႏၶာကုိယ္အရင္းျပဳ၍ သြားေရာက္ဖူးေမွ်ာ္ၿပီး မိမိဦးေခါင္းကုိ လးက္သဲႏွင့္လွီးျဖတ္ၿပီး ပူးေဇာ္ကာ.. “တပည့္ေတာ္သည္ အရွင္ဘုရားကဲ့သုိ႔ သစၥာေလးပါးတရားကို ေဟာျပႏုိင္ေသာ ဘုရားျဖစ္ၿပီး ၊ အကြ်ဳႏု္ပ္ကုိယ္ေတာ္သည္လည္း ေန႔ညဥ့္မျပတ္ ကုိယ္ေရာင္ ကိုိယ္ဝါ ေတာက္ပပါေစသတည္းဟု ဆုေတာင္းခ်က္ေၾကာင့္ျဖစ္ပါသည္။

         ( မဟာဗုဒၶဝင္က်မ္းႏွင့္ အင္တာနက္ အန္းကုန္း အေထာက္အထားတုိ႔ကုိ စုစည္းတင္ျပပါသည္)

No comments:

Post a Comment