ရုပ္= မ်က္ျမင္ ထင္ထင္ရွားရွား ေဖာက္ျပန္တတ္ေသာ သေဘာ
စိတ္ကလည္း ေဖာက္ျပန္တတ္ပါတယ္။ သုိ႔ေသာ္လည္း စိတ္ေဖာက္ျပန္ျခင္းဟာ သိပ္ျမန္ဆန္လြန္းလုိ႔ မ်က္ျမင္ ထင္ထင္ရွားရွား မေတြ႕ႏုိင္ ၊ ရုပ္ၾကေတာ့ သိႏိုင္ပါတယ္။
မဟာဘုတ္ ၄-ပါး
အေျခခံအက်ဆုံးျဖစ္လုိ႔ မဟာဘူတ= မဟာဘုတ္လုိ႔ေခၚတယ္။
ပထဝီ = မာမႈ၊ ေပ်ာ့မႈ၊ ၾကမ္းတမ္းမႈ၊ ၊ ႏူးညံံ့မႈ၊
အာေပါ = ယုိစီးမႈ၊ ဖြဲ႕စည္းတတ္ေသာ သေဘာ။
ေတေဇာ = ပူမႈ ၊ ေအးမႈ
ဝါေယာ = တြန္းကန္ ေထာက္ကန္တတ္ေသာ သေဘာ။
ဥပါဒါရုပ္ ၂၄-ပါး
မဟာဘုတ္ေလးပါးကုိ အမွီျပဳျဖစ္လုိ႔ ဥပါဒါလုိ႔ေခၚတယ္။
ပသာဒရုပ္ - ၅ပါး
၁) စကၡဳပသာဒ
၂) ေသာတပသာဒ
၃) ဃာနပသာဒ
၄) ဇိဝွာပသာဒ
၅)ကာယပသာဒ
ဝိသယရုပ္ ၇-ပါး
ပါဠိေတာ္ေတြမွာ - ဝိသယ ၊ အာရမၼဏ ၊ ေဂါစရဟု သုံးမ်ဳိးေတြ႔ႏုိင္ပါတယ္။
၁) ရူပါရုံ
၂) သဒၵါရုံ
၃) ဂႏၶာရုံ
၄) ရသာရုံ
၅) ေဖာ႒ဗၺာရုံ ( ပထဝီ၊ ေတေဇာ၊ ဝါေယာ) မဟာဘုတ္ေလးပါး အေပါင္း။
အဘိဓမၼာသေဘာအရ - အာေပါဓာတ္ကုိ ေတြ႕ထိ၍မရ။
ဘာဝရုပ္ ၂-ပါး
ဣတၳိဘာဝရုပ္ ၊ ပုမၻာဝရုပ္
ဟဒယရုပ္ -၁
ႏွလုံးအိမ္အတြင္း ကံေၾကာင့္ျဖစ္ေသာ ေသြးတစ္မ်ဳိး။
ဇီဝိတရုပ္-၁
ရုပ္တုိ႕ကုိ မပုပ္မသုိးေအာင္ ၊ မေဆြးေျမ့ေအာင္ ေစာင့္ေရွာက္တတ္ေသာအသက္။
အာဟာရရုပ္ -၁
အစားအေသာက္ထဲတြင္ပါေသာ ၾသဇာဓာတ္။
ဤမဟာဘူတ ၄+ ပသာဒ ၅+ ဝိသယ ၄+ ဘာဝ ၂+ ဟဒယ + ဇီဝိတ + အာဟာရ = ၁၈ ပါးတုိ႔ကို
အကာသရုပ္ = ၁ ဟင္လင္ျပင္ျဖစ္ေသာသေဘာ
ဝိညတ္ရုပ္ = ၂ သိေစျခင္း သေဘာ။
ကာယဝိညတ္၊ ဝစီဝိညတ္
ဝိကာရရုပ္ - ၅ပါး
ကာယႆလဟုတာ - ေပါ့ပါးသည့္သေဘာ
ကာယႆမုဒုတာ - ႏူးညံ့မႈသေဘာ
ကမၼညတာ အမႈ၌ ခန္႔ေသာသေဘာ
လကၡဏရုပ္ ၄-ပါး
အမွတ္အသားျဖစ္ေသာ သေဘာ
ဥပစယ- ပထမျဖစ္ေသာ သေဘာ
သႏၱတိ - ပထမျဖစ္ၿပီး ျဖစ္ေသာအခိုက္အတန္႔သေဘာ
( ဇာတိတစ္ခုတည္းကုိပင္ အဘိဓမၼာ၌ ဥပစယ၊ သႏၱတိ အမည္ႏွစ္မ်ဳိးေတြ႕ရ။
ဇရတာ - အုိမင္းရင့္ေရာ္ျခင္း
အနိစၥတာ - မျမဲျခင္း
ဤ အာကာသရုပ္ ၁+ ဝိညတ္ရုပ္ ၂+ ဝိကာရုပ္ ၃+ လကၡဏရုပ္ ၄ = ၁၀ပါးကုိ
စိတ္ကလည္း ေဖာက္ျပန္တတ္ပါတယ္။ သုိ႔ေသာ္လည္း စိတ္ေဖာက္ျပန္ျခင္းဟာ သိပ္ျမန္ဆန္လြန္းလုိ႔ မ်က္ျမင္ ထင္ထင္ရွားရွား မေတြ႕ႏုိင္ ၊ ရုပ္ၾကေတာ့ သိႏိုင္ပါတယ္။
မဟာဘုတ္ ၄-ပါး
အေျခခံအက်ဆုံးျဖစ္လုိ႔ မဟာဘူတ= မဟာဘုတ္လုိ႔ေခၚတယ္။
ပထဝီ = မာမႈ၊ ေပ်ာ့မႈ၊ ၾကမ္းတမ္းမႈ၊ ၊ ႏူးညံံ့မႈ၊
အာေပါ = ယုိစီးမႈ၊ ဖြဲ႕စည္းတတ္ေသာ သေဘာ။
ေတေဇာ = ပူမႈ ၊ ေအးမႈ
ဝါေယာ = တြန္းကန္ ေထာက္ကန္တတ္ေသာ သေဘာ။
ဥပါဒါရုပ္ ၂၄-ပါး
မဟာဘုတ္ေလးပါးကုိ အမွီျပဳျဖစ္လုိ႔ ဥပါဒါလုိ႔ေခၚတယ္။
ပသာဒရုပ္ - ၅ပါး
၁) စကၡဳပသာဒ
၂) ေသာတပသာဒ
၃) ဃာနပသာဒ
၄) ဇိဝွာပသာဒ
၅)ကာယပသာဒ
ဝိသယရုပ္ ၇-ပါး
ပါဠိေတာ္ေတြမွာ - ဝိသယ ၊ အာရမၼဏ ၊ ေဂါစရဟု သုံးမ်ဳိးေတြ႔ႏုိင္ပါတယ္။
၁) ရူပါရုံ
၂) သဒၵါရုံ
၃) ဂႏၶာရုံ
၄) ရသာရုံ
၅) ေဖာ႒ဗၺာရုံ ( ပထဝီ၊ ေတေဇာ၊ ဝါေယာ) မဟာဘုတ္ေလးပါး အေပါင္း။
အဘိဓမၼာသေဘာအရ - အာေပါဓာတ္ကုိ ေတြ႕ထိ၍မရ။
ဘာဝရုပ္ ၂-ပါး
ဣတၳိဘာဝရုပ္ ၊ ပုမၻာဝရုပ္
ဟဒယရုပ္ -၁
ႏွလုံးအိမ္အတြင္း ကံေၾကာင့္ျဖစ္ေသာ ေသြးတစ္မ်ဳိး။
ဇီဝိတရုပ္-၁
ရုပ္တုိ႕ကုိ မပုပ္မသုိးေအာင္ ၊ မေဆြးေျမ့ေအာင္ ေစာင့္ေရွာက္တတ္ေသာအသက္။
အာဟာရရုပ္ -၁
အစားအေသာက္ထဲတြင္ပါေသာ ၾသဇာဓာတ္။
ဤမဟာဘူတ ၄+ ပသာဒ ၅+ ဝိသယ ၄+ ဘာဝ ၂+ ဟဒယ + ဇီဝိတ + အာဟာရ = ၁၈ ပါးတုိ႔ကို
- သဘာဝရုပ္ = တကယ့္ေဖာက္ျပန္တဲ့ရုပ္
- သလကၡဏရုပ္ = သေဘာလကၡဏာရွိေသာရုပ္
- နိပၹႏၷရုပ္ = ( ကံ၊ စိတ္၊ ဥတု၊အာဟာတုိ႔က ျဖစ္ေစေသာရုပ္)
- ရူပရုပ္= (တကယ္ေဖာက္ျပန္ေသာရုပ္)
- သမၼသနရုပ္ ( လကၡဏာေရးသုံးပါ ဆင္ျခင္ရေသာရုပ္) အျခားအမည္မ်ားျဖင့္လည္း ေခၚေဝၚ။
အကာသရုပ္ = ၁ ဟင္လင္ျပင္ျဖစ္ေသာသေဘာ
ဝိညတ္ရုပ္ = ၂ သိေစျခင္း သေဘာ။
ကာယဝိညတ္၊ ဝစီဝိညတ္
ဝိကာရရုပ္ - ၅ပါး
ကာယႆလဟုတာ - ေပါ့ပါးသည့္သေဘာ
ကာယႆမုဒုတာ - ႏူးညံ့မႈသေဘာ
ကမၼညတာ အမႈ၌ ခန္႔ေသာသေဘာ
လကၡဏရုပ္ ၄-ပါး
အမွတ္အသားျဖစ္ေသာ သေဘာ
ဥပစယ- ပထမျဖစ္ေသာ သေဘာ
သႏၱတိ - ပထမျဖစ္ၿပီး ျဖစ္ေသာအခိုက္အတန္႔သေဘာ
( ဇာတိတစ္ခုတည္းကုိပင္ အဘိဓမၼာ၌ ဥပစယ၊ သႏၱတိ အမည္ႏွစ္မ်ဳိးေတြ႕ရ။
ဇရတာ - အုိမင္းရင့္ေရာ္ျခင္း
အနိစၥတာ - မျမဲျခင္း
ဤ အာကာသရုပ္ ၁+ ဝိညတ္ရုပ္ ၂+ ဝိကာရုပ္ ၃+ လကၡဏရုပ္ ၄ = ၁၀ပါးကုိ
- အဘာဝရုပ္
- အလကၡဏရုပ္
- အနိပၹႏၷရုပ္
- အရူပရုပ္
- အသမၼသနရုပ္ ေခၚေဝၚၾကပါေသးသည္။
No comments:
Post a Comment