မ်ားမၾကာမွိမွာပဲ.. သားေလး တစ္ေယာက္ေမြးဖြားခဲ့သည္။..သားေလး ေမြးဖြားတုန္းက အေပ်ာ္ဆုံးသူဟာ ေမာင္ပါပဲ၊ ေက်နပ္ေသာ အျပဳံးမ်ား၊ ဝမ္းသာေသာ အျပဳံးမ်ားျဖင့္ ေမာင္တစ္ေယာက္ အျပဳံး မ်က္ရည္မ်ား ေဝခဲ့ရသည္။ သားဦးေလးက ေမာင္နဲ႔အခ်စ္တုိ႔ရဲ့ ပထဦးဆုံး အခ်စ္သက္ေသ မဟုတ္ပါလား။
သားေလးရၿပီး ေမာင္ အလုပ္ေတြ ပုိႀကဳိးစားခဲ့သည္။ တခါတရံ အလုပ္ႏွစ္ခုလုပ္ခဲ့ရသည္။ ကုိယ့္တုိ႔ရဲ့ အခ်စ္အိမ္ေလးမွာ ခ်စ္စရာတစ္ေယာက္ တိုးလာၿပီကုိ ။ အဲဒီတုန္းက အခ်စ္က အိမ္မွာေန သားေလးကုိ ေစာင့္ေရွာက္ရင္းနဲ႔ တရားစိဒီေတြ နားေထာင္လုိ႔.. တရားစာအုပ္ေတြဖတ္နဲ႔ ေမာင္အလုပ္က ျပန္လာရင္ တရားေဟာျပလုိက္တာ နားေထာင္လုိ႔ေတာင္ မၿပီးႏုိင္ပါဘူး။
အခ်စ္က ပရိတ္ႀကီး (၁၁) သုတ္ အကုန္းလုံးလုိလုိရတယ္၊ တရားဦးဓမၼစၾကားတရားဆုိလည္း တကၠသုိလ္ဓမၼစၾကာဝတ္အသင္းမွာ အခ်စ္က ပါဝင္ရြတ္ဆုိဘူးေတာ့ ဓမၼစၾကာေဒသနာကုိလည္း ဘုရားေရွ႕မွာ ရြတ္ဆုိပူေဇာ္တာ မၾကာမၾကား ေမာင္ၾကားေနရတတ္သည္။
ဓမၼစၾကာတရားထဲက အခ်စ္အျမဲရြတ္ေနတဲ့ စာပိုဒ္ေလး တစ္ပုိဒ္ ယခုထိ ေမာင္ၾကားေယာင္ေနဆဲပါ၊ “ပိေယပိ ဝိပၸေယာေဂါ ဒုေကၡာ ၊ အပိေယပိ သမၸေယာေဂါ ဒုေကၡာ” ခ်စ္ေသာ သူနဲ႔ ခြဲခြာ၍ ေနရျခင္းကလည္း ဒုကၡ၊ မခ်စ္ေသာသူနဲ႔ အတူေနရျခင္းကလည္းဒုကၡတဲ့ ။ အဲဒီစာပုိဒ္ေလးက ေမာင္ရဲ့ ေဝဒနာကုိ ဆြေပးေနသလုိပါပဲ။
ေနာက္ အခ်စ္ကေျပာေသးတယ္ ပရိတ္ႀကီး (၁၁) သုတ္ထဲမွာ ေမတၱာသုတ္ကုိ ပုိၿပီးသေဘာက်တယ္တဲ့၊ ေလာကႀကီး ေအးခ်မ္းသာယာေနတာ ေမတၱာေၾကာင့္တဲ့။ သတၱဝါေတြ ေမတၱာမရွိၾကရင္ ကမၻာႀကီး ေလာဘမီးေတြ ေဒါသမီးေတြ ေလာင္ကုန္မွာတဲ့။
ဒီေတာ့ ေမာင္က ကဲကဲ ေမတၱာရွင္မႀကီး ေမတၱာသုတ္ကုိ ဝိတၳာခ်ဲ႕စမ္းပါဦးဆုိေတာ့။ 'ယႆာႏုဘာဝေတာ' အစခ်ီလုိ႔ ေမတၱာသုတ္ပါဠိေတာ္ကို ဒုိးဒုိးေဒါက္ေဒါက္ ရြတ္ျပခဲ့တာ ခုထိၾကားေယာင္ဆဲပါ။
ျမတ္စြာဘုရား ေမတၱာသုတ္ကုိ ဘာေၾကာင့္ ေဟာရသလဲလုိ႔ ေမာင္ကေမးေတာ့ အခ်စ္ကပဲ ေမတၱာသုတ္ ေနာက္ခံ သမုိင္းေၾကာင္းကုိ ေျပာျပတခဲ့တယ္မဟုတ္လား။
ေမတၱာသုတ္ အေၾကာင္းကေတာတဲ့ အခါတပါး ရဟန္းငါးရာတုိ႔ဟာ ျမတ္ဗုဒၶထံမွ ကမၼ႒ာန္းယူၿပီး ဟိမဝႏၲာႏွင့္တစပ္တည္း တည္ေနေသာ ေတာအုပ္တခုသုိ႔ ဝင္ေရာက္ကာ သစ္ပင္ရင္းမ်ာ၌ တရားအားထုတ္ေနၾကသတဲ့၊ ထုိရဟန္းေတာ္တုိ႔၏ သိလ တန္ခုိးေၾကာင့္ သစ္ပင္မ်ားရွိ နတ္မ်ား သစ္ပင္၌ မေနဝံၾကပဲ ကေလးမ်ားကုိ လက္ဆြဲကာ လွည့္လည္ေနၾကရကုန္သတဲ့၊ တေန႔ ျပန္ႏိုးႏုိး ေစာင့္ေနခဲ့ရာ အရွင္မ်ား မျပန္ေတာ့မည္ကုိ သိရ၍ မေနဝံ့ေအာင္ ညဥ့္အခါ ေၾကာက္မက္ဖြယ္ အဆင္းအသံမ်ားျပကာ ေျခာက္လွန္႕ၾကသတဲ့၊ ဒါေတြကုိ ရဟန္းေတာ္မ်ား ထိတ္လန္႕ၾက၍ ေရာဂါအမ်ဳိးမ်ဳိးရကာ သမာဓိမရျဖစ္ၾကကာ မိမိတို႔ ဒီအရပ္မွာ မေနသင့္ဟု ဆုံးျဖစ္ၿပီး ဘုရားရွင္ထံ ႂကြေရာက္၍ ဤအေၾကာင္းကုိ ေလွ်ာက္ထားၾကသတဲ့၊ ျမတ္စြာဘုရားဟာ ဤရဟန္းေတာ္မ်ား ထုိေနရင္း အရပ္မွလြဲ၍ သပၸါယျဖစ္ရာ အျခားအရပ္မရွိဟု ျမင္ေတာ္မူလုိ႔ ထုိအရပ္သုိ႔ပင္ ျပန္လည္ေနၾကရန္ မိန္႔ေတာ္မူၿပီး ေမတၱာသုတ္ကုိ ကမၼ႒ာန္းအလုိ႕ငွာလည္းေကာင္း အႏၲရာယ္ အကာအကြယ္အရံအတား အလုိ႔ငွာ လည္းေကာင္း သင္ၾကားေပးသတဲ့၊
ရဟန္းေတာ္မ်ားလည္း ျပန္လာၾကၿပီး ဘုရားရွင္ သင္ၾကားေပးညႊန္ၾကားအပ္သည့္အတုိင္ ေမတၱသုတ္ကုိ ရြတ္ဆုိကာ ေမတၱဘာဝနာကုိ ပြားမ်ားၾကရာ နတ္အမ်ား ခ်စ္ျမတ္ႏုိးၾကလွ်က္ ဝတ္ၾကီးဝတ္ငယ္ မ်ားပင္ ျပဳလုပ္ ေစာင့္ေရွာက္ၾကသတဲ့ ၊ ထုိရဟန္းမ်ား ေမတၱာဘာဝနာပြား၍ ထုိေမတၱသုတ္ကုိ အေျခခံကာ ဝိပႆနာ အားထုတ္ျခင္းျဖင့္ ဝါတြင္းမွာ ပင္ရဟႏၲာအျဖစ္သုိ႔ေရာက္ၾကကုန္သတဲ့။
အခ်စ္ေျပာျပတဲ့ ေမတၱာသုတ္ျဖစ္ေပၚလာရျခင္းအေၾကာင္းရင္းကုိ ေမာင္ၾကားေယာင္ဆဲပါ။
ေမာင္လည္း အခ်စ္ျပန္လာေအာင္ ေမတၱာသုတ္ အေခါက္ေခါက္ အခါခါ ဘုရားညႊန္ျပသလုိ ရြတ္ရမလုိျဖစ္ပါၿပီ သုိ႔ေသာ္ျငားလည္း ေမာင္ပဲ သမာဓိမေကာင္းလုိ႔လား အခ်စ္ကပဲ ေမာင့္ေမတၱာကုိ လက္မခံႏုိင္ေတာ့လုိ႔လား အခ်စ္နတ္ႀကီး ျပန္မေရာက္လာတာ ခုထိပဲ မဟုတ္လား။
အခ်စ္ရြတ္ေနၾက ေမတၱသုတ္ထဲက ဒီစာပုိဒ္ေလးေတြကုိလည္း ၾကားေယာင္ေနပါေသးတယ္..
“မာတာ ယထာ နိယံ ပုတၱမာယုသာ ဧကပုတၱ မႏုရေကၡ ၊
ဧဝမၸိ သဗၺဘူေတသု ၊မာနသံ ဘာဝေယ အပရိမာဏံ” ဆုိတဲ့ စာပုိဒ္ကုိေလ၊
အခ်စ္ပဲ အဓိပၸါယ္ရွင္းျပခ့ဲပါတယ္။
“ေမြးမိခင္သည္ မိမိရင္ႏွစ္ သားရင္းျဖစ္ေသာ တဦးတည္းေသာ သားကုိ မိမိအသက္ျဖင့္ေသာ္ပင္ အစဥ္မကြာ ကာကြယ္ ေစာင့္ေရွာက္သလုိ ထုိ႔အတူ အလုံးစုံေသာ သတၱဝါတုိ႔၌ ွွအတုိင္း အတာမရွိေသာ ေမတၱာကုိ အႀကိမ္အႀကိမ္အခါခါ ပြားမ်ားရာ၏”တဲ့။
ေလာကမွာ ခ်စ္သူ မုန္းသူရယ္လုိ႔ မရွိသင့္ဘူးတဲ့ အားလုံးေသာ သတၱဝါေတြဟာ ကုိယ့္ေသြး ကုိယ့္သားလုိ သေဘားထားပါတဲ့ ဒီေမတၱာသုတ္ရဲ့ ညႊန္ျပခ်က္ကုိ အခ်စ္ပဲ ႀကဳိက္အႏွစ္သက္ဆုံးလုိ႔ ေျပာခဲ့တယ္မဟုတ္လား။
ယခုေတာ့ အခ်စ္မွာ အမုန္းဆုံးလူ ေမာင္ျဖစ္ေနၿပီထင္တယ္၊ အခ်စ္ကပဲ လူေတြကုိ ေမတၱာသုတ္ထဲကလုိ ေမတၱာမထားတတ္ေတာ့တာလား၊ သုိ႔တည္းမဟုတ္ ေမာင့္ထက္ ပုိခ်စ္ရမည့္သူမ်ား ရွိလာတာလား၊ ေမာင္နဲ႔အခ်စ္တို႔ ဒီဘဝဤမွ်နဲ႔ပဲ အခ်စ္ကံကုန္ေလသလား မေျပာတတ္ပါ။
အဲဒီေနာက္ မ်ားမၾကာမွီမွာပဲ .. သမီးေလးတစ္ေယာက္ ထပ္ေမြးေတာ့လည္း အခ်စ္နဲ႔ေမာင္တုိ႔ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ရြင္ရႊင္ သာသာယာယာ အခ်စ္အိမ္ေထာင္ေလးပါပဲ။ အခ်စ္ဧည့္သည္ ႏွစ္ေယာက္တုိးလာေတာ့ ေမာင္ အလုပ္ေတြ ပုိႀကဳိးစားရတာေပါ့။
အခ်စ္လည္း ကေလးႏွစ္ေယာက္နဲ႔ အိမ္မႈကိစၥနဲ႔ အလုပ္ေတြ ပုိမ်ားခဲ့သည္မဟုတ္လား၊ သုိ႕ေသာ္ျငားလည္ အိမ္မွာပဲေနေတာ အခ်စ္ တရားဓမၼေတြကုိ ဆက္လက္ေလ့လာျဖစ္တယ္ ၊ နားေထာင္ျဖစ္တယ္ ၊ ေမာင္ ညေန အလုပ္က ျပန္လာရင္ အခ်စ္နဲ႔ ေမာင္တုိ႔ တရားေၾကာင္းေတြ ေဆြးေႏြးျဖစ္ တုိင္ပင္ျဖစ္ၾကတယ္။ အခ်စ္က ဓမၼာစရိယ ဦးေ႒လႈိင္ေရးတဲ့ ‘ေမတၱာဝါဒ’ ကုိဖတ္ၿပီး မၾကာမၾကား ေမတၱာအေၾကာင္းကိုပဲ ေဆြးေႏြျဖစ္ခဲ့ၾကတာ မွတ္မိေနဆဲပါ။
အဲဒီအခ်ိန္က သားကေတာ့ ေတာ္ေတာ္ေလး သိတတ္စအရြယ္ ေက်ာင္းတက္ေနပါၿပီ။
ျမတ္စြာဘုရာလက္ထက္က ရဟန္းမ်ားပင္ တစ္ပါးႏွင့္တပါး ေမတၱာမထားတတ္၍ ျပႆနာျဖစ္ရပုံကုိ အခ်စ္ေျပာခဲ့တာ မွတ္မိေနဆဲပါ။
ေကာသမၺီျပည္မွာ ဝိနည္းေဆာင္ရဟန္းႏွင့္ သုတၱန္ေဆာင္ ရဟန္းမ်ားအဖြဲ႕ အခ်င္းခ်င္း ဘာမွ် မေျပာပေလာက္ေသာ အိမ္သာေရခြက္၌ ေရက်န္ခဲ့ျခင္းကုိ အေၾကာင္းျပဳၿပီး စိတ္ဝမ္းေတြကြဲခဲ့ၾကသတဲ့၊
တေန႔ေသာအခါ သုတၱန္ေဆာင္ရဟန္း အိမ္သာသုိ႔ဝင္ၿပီးေနာက္ သန္႔သက္ေရခြက္၌ ေရႂကြင္း ေရက်န္ထားၿပီး အမွတ္မဲ့ ထြက္လာခဲ့သတဲ့ ထုိအခုိက္ ဝိနည္းေဆာင္ရဟန္း ဝင္လာေသာအခါ ေရခြက္ကို ေတြ႕သျဖင့္ ျပန္ထြက္လာၿပီး “ငါရွင္ ၊ သန္႔သက္ေရႂကြင္းကုိ သင္ ခ်န္ထားခဲ့သလား ဤသုိ႔ထားလွ်င္ အာပတ္သင့္မည္ကုိ မသိဘူးလား” ဟု ဝိနည္းေဆာင္ရဟန္းကေမးေတာ့ မသိ၍ ထားခဲ့မိေၾကာင္း ရုိးသာစြာ ဝန္ခံေလွ်ာက္းထားသတဲ့ ၊ အာပတ္သင့္လွ်င္လည္း ေဒသနာၾကား ကုစားပါမည္” ဟုေလွ်ာက္ထားသတဲ့ ၊ “ေမ့ေလ်ာ့ၿပီး ထားခဲ့မိလွ်င္ ေစတနာမပါ၍ အျပစ္မရွိ” ဟုပင္ ဝိနည္းေဆာင္ရဟန္းက ဆုံးျဖတ္ ေျပာဆုိသျဖင့္ သုတၱန္ေဆာင္ရဟန္းမွာ အျပစ္မရွိဟုပင္ ယူဆၿပီး ေနလုိက္သတဲ့၊ တကယ္ေတာ့ ဝိနည္းေတာ္အရကား မည္သို႔ျဖစ္ေစ ဒုကၠဋ္အာပတ္သင့္သတဲ့ ၊ ဝိနည္းေဆာင္ ရဟန္းကား ရုိးသာစြာ ဝန္ခံေလွ်ာက္ထား၍ အာပတ္မသင့္ဟု ရုိးသာစြာမွတ္ထင္ေနေသာ သုတၱန္ေဆာင္ရဟန္းအား “အာပတ္သင့္လ်က္ သင့္မွန္းပင္ မသိ” ဟု မိိမိတပည့္မ်ားအား ေျပာရာမွ တပည့္အခ်င္းခ်င္း ႐ႈတ္ခ် ေျပာဆုိေနၾကသတဲ့ သုတၱန္ေဆာင္ ရဟန္းမ်ားၾကားေတာ့ “ဤဝိနည္းေဆာင္ရဟန္းမွာ အစက အာပတ္မသင့္ဟု ေျပာၿပီးမွ ယခု အာပတ္သင့္သည္ဟု ေျပာျပန္သည္။ ဝိနည္းေဆာင္ရဟန္းသည္ မုသားစကား ေျပာၾကား၏” ဟု မိမိတပည့္မ်ားအား ေခ်ပေျပာဆုိရာမွ တပည့္အခ်င္းခ်င္း အျငင္းပြားကာ ဝိနည္းသံဃာစုက သုတၱန္းသံဃာစုအား ႏွင္ထုတ္ေသာ ဝိနည္းကံပြဲ ( ဥေပကၡနိယကံ) ကုိုျပဳလုပ္ၾကသတဲ့။
ေကာသမၺိျပည္၌ ရဟန္းေတာ္မ်ား ဘာမဟုတ္သည့္ ကိစၥေလးအတြက္ ကြဲးၾကေသာအခါ လူဒကာမ်ားလည္း ႏွစ္ျခမ္းကြဲသြာၾကသတဲ့၊ ထုိမွ်မက ေက်ာင္းေစာင့္နတ္၊ ၿမဳိ႕ေစာင့္နတ္၊ စတုမဟာရာဇ္နတ္မ်ားမွအစ နတ္ျပည္ ေျခာက္ထပ္ ျဗဟၼာျပည္ႏွစ္ဆယ္တုိင္ေအာင္ တစ္ေလာကလုံးး ႏွစ္ျခမ္းကြဲၾကသတဲ့။
ထုိအေၾကာင္းကုိ ျမတ္ဗုဒၶၾကားေတာ္မူလုိ႔ ႏွစ္ပကၡလုံးအား သံဃာမကြဲျပားေအာင္ ေနထုိင္နည္းမ်ား သံဃာ ညီညြတ္ေရး တရားမ်ားကုိ ေဟာၾကားေတာ္မူရသတဲ့၊ သုိ႔ရာတြင္ ဘက္လုိ္က္သည္ဟု ထင္လွ်င္ ထင္သူမွာ နစ္နာမည္ စုိးသျဖင့္ မည္သူအားမွ် အျပစ္တင္ေတာ္မမူဘဲ ညီညြတ္ေအာင္သာ ဆုံးမေတာ္မူသတဲ့၊ ေနာက္ဆုံး ျမတ္စြာဘုရား ကုိယ္ေတာ္တုိင္ ဆုံမ၍ မရလုိ႔ ေတာထြက္ခါ ပလလည္းေတာမွာ တပါးတည္း ဝါကပ္ေတာ္မူသတဲ့၊
အခ်စ္က စိတ္ဝမ္း မကြဲေၾကာင္းတရားေတြ၊ ေမတၱာတရားေတြအေၾကာင္း အေျပာမ်ားလာေတာ့ ေမာင္လည္းစိတ္ဝင္စားစြာနဲ႔ ကဲ..ကဲ.. ဒါဆုိ .. မိသားစုမွာ စိတ္ဝမ္းမကြဲေအာင္ ဘယ္လုိေမတၱာ ထားမလဲလုိ႔ေမးေတာ့ အခ်စ္ကုိယ္တုိင္းပဲ ဓမၼာစရိယ ဦးေ႒းလႈိင္းရဲ့ ‘ေမတၱာဝါဒ’ စာအုပ္ထဲမွာပါတဲ့ မိသားစု ေမတၱာက်င့္စဥ္ျဖစ္တဲ့
၁) ေမတၱာ ကာယကံ ထားျခင္း၊
၂) ေမတၱာ ဝစီကံ ထားျခင္း၊
၃) ေမတၱာ မေနာကံ ထားျခင္း၊
၄) မိမိပုိင္ပစၥည္းမ်ားကုိ မွ်ေဝ၍ သုံးစြဲျခင္း၊
၅) တူညီေသာ ကုိယ္က်င့္သီလရိွျခင္း၊
၆) တူညီေသာ အယူဝါဒ (အျမင္) ရွိျခင္းတဲ့ စတဲ့ သာရဏီယတရား ေျခာက္ပါးကုိ အခ်စ္ဖတ္ျပခဲ့တယ္ မဟုတ္လား၊
ေမာင္နားမလည္ေသးဘူးဆုိေတာ့ အခ်စ္က ထပ္ၿပီးရွင္းျပခဲ့ေသးတယ္္ေလ..
(၁) အတူတကြ ေနထုိက္ၾကေသာအခါ ပစၥည္းအသုံးအေဆာင္စသည္ မသင့္မေတာ္ ပစ္ထားလွ်င္၊ ျဖစ္ေနလွ်င္ ျပဳလုပ္သူကုိ အျပစ္မဖုိ႔ဘဲ မိမိျပဳလုပ္ထားသကဲ့သုိ႔ သုိမွီသိမ္းဆည္းထာျခင္း၊ ရွင္းလင္း သုတ္သင္သင့္သည္ကုိ ရွင္းလင္း သုတ္သင္ျခင္းသည္ မ်က္ေမွာက္ ကာယကံ ေမတၱာတဲ့၊
အတူေနရာမွ တစ္စုံတစ္ဦးက ခြဲခြာသြားစဥ္ မသင့္မေတာ္ က်န္ရွိရစ္သည္ကုိမ်ားကုိ မ႐ႈတ္ခ်ဘဲ မိမိအမႈကဲ့သုိ႔ သုိမွိး ရွင္းလင္းျခင္းသည္ မ်က္ကြယ္ ကာယကံ ေမတၱာတဲ့
(၂) အတူေနထုိင္စဥ္ တစ္ဦးေပၚတစ္ဦး သာယာေခ်ငံစြာ ေျပာဆုိ ဆုံးမ ညႊန္ျပေဆြးေႏြးျခင္းသည္ မ်က္ေမွာက္ ေမတၱာ ဝစီကံ။ ခြဲခြာေနၾကရေသာ္ “ငါ၏မိတ္ေဆြသည္ ဤသုိ႔ သီလ၊ သမာဓိ ၊ ပညာဂုဏ္ႏွင့္ ျပည့္စုံသူျဖစ္သည္” စသည္ျဖင့္ မ်က္ကြယ္ရွိ မိတ္ေဆြ၏ ေက်းဇူးဂုဏ္ကုိ ေျပာဆုိျခင္း၊ တစ္စုံတစ္ဦးက အျပစ္တင္ အထင္လႊဲမွားေနလွ်င္လည္း အမွန္အတိုင္း ကာကြယ္ေျပာဆုိျခင္းသည္ မ်က္ကြယ္ ေမတၱာ ဝစီကံတဲ့၊
(၃) “ငါ၏ မိတ္ေဆြ ခ်မ္းသာပါေစ” စသည္ျဖင့္ အက်ဳိးလုိလားေသာ စိတ္ထားျခင္း ေမတၱာမေနာကံ ကာ မ်က္ေမွာက္ မ်က္ကြယ္ မထူးျခား အတူတူပဲလုိ႔ ရွင္းျပခဲ့တာလဲ ၾကားေယာင္ေနဆဲပါပဲ။
ျမတ္စြာဘုရား မညီညြတ္ေသာ ရဟန္းေတာ္မ်ားဆီမွာ ဖဲခြါ၍ ညီညြတ္စြာ ေမတၱာျဖင့္ေနၾကေသာ အရွင္ႏုရုဒၶါစေသာ ရဟႏၲာႀကီးမ်ားသုံးဦးထံသြားေတာ့ အရွင္ႏုရုဒၶါ ေလွ်ာက္ထားေသာ စကားမွာ အတုယူက်င့္သုံးဖြယ္ ေကာင္းေၾကာင္း အခ်စ္ပဲ ေျပာခဲ့သည္ မဟုတ္လား။
အရွင္အႏုရုဒၶါက.. “ျမတ္စြာဘုရား.. တပည့္ေတာ္တုိ႔ သုံးဦးမွာ ကုိယ္ကသာ သုံးကုိယ္ကြဲျပားေသာ္လည္း စိတ္သည္ကား မကြဲမျပား ႏုိ႔ႏွင့္ေရ ေရာထားသကဲ့သုိ႔ တစ္သားတည္း တစ္ခုတည္းကဲ့သုိ႔ျဖစ္ပါသည္” တဲ့
ျမတ္စြာဘုရားကလည္း မိ္မိအၾကဳိက္ကုိ ဖယ္၍ တစ္ပါးသူ အၾကဳိက္အတုိင္း လုိက္နာက်င့္သုံးကာ ႏုိ႔ႏွင့္ေရ ေရာထားသကဲ့သုိ႕ တစ္သေဘာတည္း ညီညြတ္သင့္ျမတ္ၾကပါသည္ဟု ေလွ်ာက္ထားေတာ့ သာဓု သုံးႀကိမ္းေခၚေတာ္မူသတဲ့။
အဲဒီ ‘ေမတၱာဝါဒ’ စာအုပ္ထဲမွာ ပါတဲ့ ဓမၼာစရိယ ဦးေ႒လႈိင္ရဲ့ အျမင္ကုိ ေမာင္ အႀကဳိက္ဆုံးပါပဲ။
“စားေသာက္ ေနထုိင္ေရး က်န္းမာေရး ကိစၥမ်ဳိးကား အသိဥာဏ္ပညာရွိသူမ်ား မဆုိထားဘိ ၊ အဟိတ္တိရစၧာန္ တုိ႔ပင္လွ်င္ က်န္းမာ မွ်တ၍ တစ္ဝမ္း တစ္ခါးဝရုံကိုမူ အလြယ္တကူ ျပဳႏုိင္ၾကေပေသး၏။
သုိ႔ရာတြင္ သတၱဝါတုိ႔သည္ တစ္ေယာက္တည္းကုိပင္ (ကိုယ့္စိတ္ႏွင့္ကုိယ္) တည္ေအာင္မေနႏုိင္ၾက၊ ဆႏၵလည္း အမ်ဳိမ်ဳိးရွိၾကသျဖင့္ လူမ်ားေလ ကြဲျပားေလျဖစ္ရကာ လူေလာက၊ နတ္ေလာက ၊တိရစၧာန္ေလာက တစ္ေလာကလုံး၌ပင္ ခုိက္ရန္ ျငင္းခုံရင္ပင္ တစ္သက္တာ ကုန္ေနၾကရရွာ၏။ ဒီအဆုိအမိန္႕ဟာ ေမာင့္အတြက္ ယခုလက္ရွိ ေတြ႔ၾကဳံခံစာေနရတာနဲ႔ တထပ္ထည္းျဖစ္ေနလုိ႔ပါပဲ။
ေနာက္တစ္ခုက ဤေလာကႀကီးအတြက္၌ ေမတၱာသက္ဝင္ ခ်စ္ခင္ညီညြတ္စြာ ေနထုိင္ၾကရသူ ၊ ညီညြတ္ၾကသူ၊ ညီညြတ္ေသာေနရာကား တစ္ရံတစ္ခါမွ်သာရွိ၍ အလြန္တရာ ရခဲျဖစ္ခဲ လွဘိ၏။ မညီညြတ္သမွ် ခ်မ္းသာမႈ မရႏုိင္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ျမတ္ဗုဒၶ သာဓုေခၚေတာ္မူပါသည္ဟု ဦးေ႒လႈိင္က ျမတ္စြာဘုရာက အခ်င္းခ်င္း ညီညီညြတ္ညြတ္ေမတၱာျဖင့္ေနျခင္း ေက်နပ္ဝမ္းေျမာက္ေတာ္မူေၾကာင္း ေဖာ္က်ဴးေပးခဲ့ျခင္းကုိ ေမာင္ .. အႀကဳိက္ဆုံးျဖစ္ပါပဲ။
သမီးေလးလည္း တစ္ႏွစ္ေလာက္ရွိလာေတာ့ မိသားစု ေလးေယာက္ တုိက္ခန္း တစ္ခုတည္းမွာေနရတာ အနည္ငယ္ ၾကပ္သလုိျဖစ္လာေတာ့ အခ်စ္ကပဲ စၿပီးတုိင္ပင္ျဖစ္ၾကတယ္ေလ.. “ေမာင္.. အခ်စ္တုိ႔ မိသားစုလည္းႀကီးလာၿပီး အိမ္ေလးတစ္လုံး ဝယ္ရရင္ မေကာင္းဘူးလားတဲ့ ၊ သား၊သမီးေတြလည္း အနည္ငယ္ ႀကီးလာၿပီပဲ အခ်စ္ေကာ အလုပ္လုပ္မွာေပါ့တဲ့” ၊ ဒီေတာ့ ေမာင္က အခ်စ္ကုိ သနားတာနဲ႔ ဟာ.. ဘယ္ဟုတ္ပမလဲ့ .. လုပ္စရာမလုိပါဘူး .. သမီးကုိပဲ ၾကည့္ထိမ္းပါဦးလုိ႔ေျပာေတာ့ သမီးကုိ Daycare မွာ ပုိ႔ထားရင္ ရပါတယ္တဲ့ ေနာက္ႏွစ္ဆုိ မူႀကဳိးေက်ာင္းပုိ႔ေတာ့မွာပဲမဟုတ္လားတဲ့။
အခ်စ္ဆႏၵနဲ႔ ေမာင္တုိ႔ိမိသားစု အတြက္ အိမ္ေလးတလုံး ရွာဝယ္ျဖစ္ခဲ့သည္။ အိမ္းသစ္တက္တဲ့ေန႕က အေပ်ာ္ဆုံးေတာ့ အခ်စ္ပါပဲ ၊ အဲဒီတုန္းက အခ်စ္က အိမ္တြင္း စီမန္ခန္႕ခြဲေရ ဝန္ႀကီးအျဖစ္နဲ႔ ဒီအခန္ၾကီးက ေမာင္နဲ႔အခ်စ္ ေဟာဒီႏွစ္ခန္းကေတာ့ သားနဲ႔ သမီးတဲ့၊ ေဟာ - ဧည့္ခန္းနဲ႔တြဲေနတဲ့ အခန္းေသးေလးေတာ့ ဘုရားခန္းတဲ့ အိမ္ေလးကလည္း မိသားစုေနခ်င္စရာပါပဲ။ အိ္ပ္သစ္ေရာက္သည္အထိ ဘာမွမျဖစ္ေသး ၊ ေမာင္တုိ႔မိသားစုေလ ေအးေအးေဆးေဆး သာသာယာယာ၊ အခ်စ္ဘုံဗိမာန္ေလးတစ္ခုပါပဲ။
ဆက္ဖတ္ရန္
သားေလးရၿပီး ေမာင္ အလုပ္ေတြ ပုိႀကဳိးစားခဲ့သည္။ တခါတရံ အလုပ္ႏွစ္ခုလုပ္ခဲ့ရသည္။ ကုိယ့္တုိ႔ရဲ့ အခ်စ္အိမ္ေလးမွာ ခ်စ္စရာတစ္ေယာက္ တိုးလာၿပီကုိ ။ အဲဒီတုန္းက အခ်စ္က အိမ္မွာေန သားေလးကုိ ေစာင့္ေရွာက္ရင္းနဲ႔ တရားစိဒီေတြ နားေထာင္လုိ႔.. တရားစာအုပ္ေတြဖတ္နဲ႔ ေမာင္အလုပ္က ျပန္လာရင္ တရားေဟာျပလုိက္တာ နားေထာင္လုိ႔ေတာင္ မၿပီးႏုိင္ပါဘူး။
အခ်စ္က ပရိတ္ႀကီး (၁၁) သုတ္ အကုန္းလုံးလုိလုိရတယ္၊ တရားဦးဓမၼစၾကားတရားဆုိလည္း တကၠသုိလ္ဓမၼစၾကာဝတ္အသင္းမွာ အခ်စ္က ပါဝင္ရြတ္ဆုိဘူးေတာ့ ဓမၼစၾကာေဒသနာကုိလည္း ဘုရားေရွ႕မွာ ရြတ္ဆုိပူေဇာ္တာ မၾကာမၾကား ေမာင္ၾကားေနရတတ္သည္။
ဓမၼစၾကာတရားထဲက အခ်စ္အျမဲရြတ္ေနတဲ့ စာပိုဒ္ေလး တစ္ပုိဒ္ ယခုထိ ေမာင္ၾကားေယာင္ေနဆဲပါ၊ “ပိေယပိ ဝိပၸေယာေဂါ ဒုေကၡာ ၊ အပိေယပိ သမၸေယာေဂါ ဒုေကၡာ” ခ်စ္ေသာ သူနဲ႔ ခြဲခြာ၍ ေနရျခင္းကလည္း ဒုကၡ၊ မခ်စ္ေသာသူနဲ႔ အတူေနရျခင္းကလည္းဒုကၡတဲ့ ။ အဲဒီစာပုိဒ္ေလးက ေမာင္ရဲ့ ေဝဒနာကုိ ဆြေပးေနသလုိပါပဲ။
ေနာက္ အခ်စ္ကေျပာေသးတယ္ ပရိတ္ႀကီး (၁၁) သုတ္ထဲမွာ ေမတၱာသုတ္ကုိ ပုိၿပီးသေဘာက်တယ္တဲ့၊ ေလာကႀကီး ေအးခ်မ္းသာယာေနတာ ေမတၱာေၾကာင့္တဲ့။ သတၱဝါေတြ ေမတၱာမရွိၾကရင္ ကမၻာႀကီး ေလာဘမီးေတြ ေဒါသမီးေတြ ေလာင္ကုန္မွာတဲ့။
ဒီေတာ့ ေမာင္က ကဲကဲ ေမတၱာရွင္မႀကီး ေမတၱာသုတ္ကုိ ဝိတၳာခ်ဲ႕စမ္းပါဦးဆုိေတာ့။ 'ယႆာႏုဘာဝေတာ' အစခ်ီလုိ႔ ေမတၱာသုတ္ပါဠိေတာ္ကို ဒုိးဒုိးေဒါက္ေဒါက္ ရြတ္ျပခဲ့တာ ခုထိၾကားေယာင္ဆဲပါ။
ျမတ္စြာဘုရား ေမတၱာသုတ္ကုိ ဘာေၾကာင့္ ေဟာရသလဲလုိ႔ ေမာင္ကေမးေတာ့ အခ်စ္ကပဲ ေမတၱာသုတ္ ေနာက္ခံ သမုိင္းေၾကာင္းကုိ ေျပာျပတခဲ့တယ္မဟုတ္လား။
ေမတၱာသုတ္ အေၾကာင္းကေတာတဲ့ အခါတပါး ရဟန္းငါးရာတုိ႔ဟာ ျမတ္ဗုဒၶထံမွ ကမၼ႒ာန္းယူၿပီး ဟိမဝႏၲာႏွင့္တစပ္တည္း တည္ေနေသာ ေတာအုပ္တခုသုိ႔ ဝင္ေရာက္ကာ သစ္ပင္ရင္းမ်ာ၌ တရားအားထုတ္ေနၾကသတဲ့၊ ထုိရဟန္းေတာ္တုိ႔၏ သိလ တန္ခုိးေၾကာင့္ သစ္ပင္မ်ားရွိ နတ္မ်ား သစ္ပင္၌ မေနဝံၾကပဲ ကေလးမ်ားကုိ လက္ဆြဲကာ လွည့္လည္ေနၾကရကုန္သတဲ့၊ တေန႔ ျပန္ႏိုးႏုိး ေစာင့္ေနခဲ့ရာ အရွင္မ်ား မျပန္ေတာ့မည္ကုိ သိရ၍ မေနဝံ့ေအာင္ ညဥ့္အခါ ေၾကာက္မက္ဖြယ္ အဆင္းအသံမ်ားျပကာ ေျခာက္လွန္႕ၾကသတဲ့၊ ဒါေတြကုိ ရဟန္းေတာ္မ်ား ထိတ္လန္႕ၾက၍ ေရာဂါအမ်ဳိးမ်ဳိးရကာ သမာဓိမရျဖစ္ၾကကာ မိမိတို႔ ဒီအရပ္မွာ မေနသင့္ဟု ဆုံးျဖစ္ၿပီး ဘုရားရွင္ထံ ႂကြေရာက္၍ ဤအေၾကာင္းကုိ ေလွ်ာက္ထားၾကသတဲ့၊ ျမတ္စြာဘုရားဟာ ဤရဟန္းေတာ္မ်ား ထုိေနရင္း အရပ္မွလြဲ၍ သပၸါယျဖစ္ရာ အျခားအရပ္မရွိဟု ျမင္ေတာ္မူလုိ႔ ထုိအရပ္သုိ႔ပင္ ျပန္လည္ေနၾကရန္ မိန္႔ေတာ္မူၿပီး ေမတၱာသုတ္ကုိ ကမၼ႒ာန္းအလုိ႕ငွာလည္းေကာင္း အႏၲရာယ္ အကာအကြယ္အရံအတား အလုိ႔ငွာ လည္းေကာင္း သင္ၾကားေပးသတဲ့၊
ရဟန္းေတာ္မ်ားလည္း ျပန္လာၾကၿပီး ဘုရားရွင္ သင္ၾကားေပးညႊန္ၾကားအပ္သည့္အတုိင္ ေမတၱသုတ္ကုိ ရြတ္ဆုိကာ ေမတၱဘာဝနာကုိ ပြားမ်ားၾကရာ နတ္အမ်ား ခ်စ္ျမတ္ႏုိးၾကလွ်က္ ဝတ္ၾကီးဝတ္ငယ္ မ်ားပင္ ျပဳလုပ္ ေစာင့္ေရွာက္ၾကသတဲ့ ၊ ထုိရဟန္းမ်ား ေမတၱာဘာဝနာပြား၍ ထုိေမတၱသုတ္ကုိ အေျခခံကာ ဝိပႆနာ အားထုတ္ျခင္းျဖင့္ ဝါတြင္းမွာ ပင္ရဟႏၲာအျဖစ္သုိ႔ေရာက္ၾကကုန္သတဲ့။
အခ်စ္ေျပာျပတဲ့ ေမတၱာသုတ္ျဖစ္ေပၚလာရျခင္းအေၾကာင္းရင္းကုိ ေမာင္ၾကားေယာင္ဆဲပါ။
ေမာင္လည္း အခ်စ္ျပန္လာေအာင္ ေမတၱာသုတ္ အေခါက္ေခါက္ အခါခါ ဘုရားညႊန္ျပသလုိ ရြတ္ရမလုိျဖစ္ပါၿပီ သုိ႔ေသာ္ျငားလည္း ေမာင္ပဲ သမာဓိမေကာင္းလုိ႔လား အခ်စ္ကပဲ ေမာင့္ေမတၱာကုိ လက္မခံႏုိင္ေတာ့လုိ႔လား အခ်စ္နတ္ႀကီး ျပန္မေရာက္လာတာ ခုထိပဲ မဟုတ္လား။
အခ်စ္ရြတ္ေနၾက ေမတၱသုတ္ထဲက ဒီစာပုိဒ္ေလးေတြကုိလည္း ၾကားေယာင္ေနပါေသးတယ္..
“မာတာ ယထာ နိယံ ပုတၱမာယုသာ ဧကပုတၱ မႏုရေကၡ ၊
ဧဝမၸိ သဗၺဘူေတသု ၊မာနသံ ဘာဝေယ အပရိမာဏံ” ဆုိတဲ့ စာပုိဒ္ကုိေလ၊
အခ်စ္ပဲ အဓိပၸါယ္ရွင္းျပခ့ဲပါတယ္။
“ေမြးမိခင္သည္ မိမိရင္ႏွစ္ သားရင္းျဖစ္ေသာ တဦးတည္းေသာ သားကုိ မိမိအသက္ျဖင့္ေသာ္ပင္ အစဥ္မကြာ ကာကြယ္ ေစာင့္ေရွာက္သလုိ ထုိ႔အတူ အလုံးစုံေသာ သတၱဝါတုိ႔၌ ွွအတုိင္း အတာမရွိေသာ ေမတၱာကုိ အႀကိမ္အႀကိမ္အခါခါ ပြားမ်ားရာ၏”တဲ့။
ေလာကမွာ ခ်စ္သူ မုန္းသူရယ္လုိ႔ မရွိသင့္ဘူးတဲ့ အားလုံးေသာ သတၱဝါေတြဟာ ကုိယ့္ေသြး ကုိယ့္သားလုိ သေဘားထားပါတဲ့ ဒီေမတၱာသုတ္ရဲ့ ညႊန္ျပခ်က္ကုိ အခ်စ္ပဲ ႀကဳိက္အႏွစ္သက္ဆုံးလုိ႔ ေျပာခဲ့တယ္မဟုတ္လား။
ယခုေတာ့ အခ်စ္မွာ အမုန္းဆုံးလူ ေမာင္ျဖစ္ေနၿပီထင္တယ္၊ အခ်စ္ကပဲ လူေတြကုိ ေမတၱာသုတ္ထဲကလုိ ေမတၱာမထားတတ္ေတာ့တာလား၊ သုိ႔တည္းမဟုတ္ ေမာင့္ထက္ ပုိခ်စ္ရမည့္သူမ်ား ရွိလာတာလား၊ ေမာင္နဲ႔အခ်စ္တို႔ ဒီဘဝဤမွ်နဲ႔ပဲ အခ်စ္ကံကုန္ေလသလား မေျပာတတ္ပါ။
အဲဒီေနာက္ မ်ားမၾကာမွီမွာပဲ .. သမီးေလးတစ္ေယာက္ ထပ္ေမြးေတာ့လည္း အခ်စ္နဲ႔ေမာင္တုိ႔ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ရြင္ရႊင္ သာသာယာယာ အခ်စ္အိမ္ေထာင္ေလးပါပဲ။ အခ်စ္ဧည့္သည္ ႏွစ္ေယာက္တုိးလာေတာ့ ေမာင္ အလုပ္ေတြ ပုိႀကဳိးစားရတာေပါ့။
အခ်စ္လည္း ကေလးႏွစ္ေယာက္နဲ႔ အိမ္မႈကိစၥနဲ႔ အလုပ္ေတြ ပုိမ်ားခဲ့သည္မဟုတ္လား၊ သုိ႕ေသာ္ျငားလည္ အိမ္မွာပဲေနေတာ အခ်စ္ တရားဓမၼေတြကုိ ဆက္လက္ေလ့လာျဖစ္တယ္ ၊ နားေထာင္ျဖစ္တယ္ ၊ ေမာင္ ညေန အလုပ္က ျပန္လာရင္ အခ်စ္နဲ႔ ေမာင္တုိ႔ တရားေၾကာင္းေတြ ေဆြးေႏြးျဖစ္ တုိင္ပင္ျဖစ္ၾကတယ္။ အခ်စ္က ဓမၼာစရိယ ဦးေ႒လႈိင္ေရးတဲ့ ‘ေမတၱာဝါဒ’ ကုိဖတ္ၿပီး မၾကာမၾကား ေမတၱာအေၾကာင္းကိုပဲ ေဆြးေႏြျဖစ္ခဲ့ၾကတာ မွတ္မိေနဆဲပါ။
အဲဒီအခ်ိန္က သားကေတာ့ ေတာ္ေတာ္ေလး သိတတ္စအရြယ္ ေက်ာင္းတက္ေနပါၿပီ။
ျမတ္စြာဘုရာလက္ထက္က ရဟန္းမ်ားပင္ တစ္ပါးႏွင့္တပါး ေမတၱာမထားတတ္၍ ျပႆနာျဖစ္ရပုံကုိ အခ်စ္ေျပာခဲ့တာ မွတ္မိေနဆဲပါ။
ေကာသမၺီျပည္မွာ ဝိနည္းေဆာင္ရဟန္းႏွင့္ သုတၱန္ေဆာင္ ရဟန္းမ်ားအဖြဲ႕ အခ်င္းခ်င္း ဘာမွ် မေျပာပေလာက္ေသာ အိမ္သာေရခြက္၌ ေရက်န္ခဲ့ျခင္းကုိ အေၾကာင္းျပဳၿပီး စိတ္ဝမ္းေတြကြဲခဲ့ၾကသတဲ့၊
တေန႔ေသာအခါ သုတၱန္ေဆာင္ရဟန္း အိမ္သာသုိ႔ဝင္ၿပီးေနာက္ သန္႔သက္ေရခြက္၌ ေရႂကြင္း ေရက်န္ထားၿပီး အမွတ္မဲ့ ထြက္လာခဲ့သတဲ့ ထုိအခုိက္ ဝိနည္းေဆာင္ရဟန္း ဝင္လာေသာအခါ ေရခြက္ကို ေတြ႕သျဖင့္ ျပန္ထြက္လာၿပီး “ငါရွင္ ၊ သန္႔သက္ေရႂကြင္းကုိ သင္ ခ်န္ထားခဲ့သလား ဤသုိ႔ထားလွ်င္ အာပတ္သင့္မည္ကုိ မသိဘူးလား” ဟု ဝိနည္းေဆာင္ရဟန္းကေမးေတာ့ မသိ၍ ထားခဲ့မိေၾကာင္း ရုိးသာစြာ ဝန္ခံေလွ်ာက္းထားသတဲ့ ၊ အာပတ္သင့္လွ်င္လည္း ေဒသနာၾကား ကုစားပါမည္” ဟုေလွ်ာက္ထားသတဲ့ ၊ “ေမ့ေလ်ာ့ၿပီး ထားခဲ့မိလွ်င္ ေစတနာမပါ၍ အျပစ္မရွိ” ဟုပင္ ဝိနည္းေဆာင္ရဟန္းက ဆုံးျဖတ္ ေျပာဆုိသျဖင့္ သုတၱန္ေဆာင္ရဟန္းမွာ အျပစ္မရွိဟုပင္ ယူဆၿပီး ေနလုိက္သတဲ့၊ တကယ္ေတာ့ ဝိနည္းေတာ္အရကား မည္သို႔ျဖစ္ေစ ဒုကၠဋ္အာပတ္သင့္သတဲ့ ၊ ဝိနည္းေဆာင္ ရဟန္းကား ရုိးသာစြာ ဝန္ခံေလွ်ာက္ထား၍ အာပတ္မသင့္ဟု ရုိးသာစြာမွတ္ထင္ေနေသာ သုတၱန္ေဆာင္ရဟန္းအား “အာပတ္သင့္လ်က္ သင့္မွန္းပင္ မသိ” ဟု မိိမိတပည့္မ်ားအား ေျပာရာမွ တပည့္အခ်င္းခ်င္း ႐ႈတ္ခ် ေျပာဆုိေနၾကသတဲ့ သုတၱန္ေဆာင္ ရဟန္းမ်ားၾကားေတာ့ “ဤဝိနည္းေဆာင္ရဟန္းမွာ အစက အာပတ္မသင့္ဟု ေျပာၿပီးမွ ယခု အာပတ္သင့္သည္ဟု ေျပာျပန္သည္။ ဝိနည္းေဆာင္ရဟန္းသည္ မုသားစကား ေျပာၾကား၏” ဟု မိမိတပည့္မ်ားအား ေခ်ပေျပာဆုိရာမွ တပည့္အခ်င္းခ်င္း အျငင္းပြားကာ ဝိနည္းသံဃာစုက သုတၱန္းသံဃာစုအား ႏွင္ထုတ္ေသာ ဝိနည္းကံပြဲ ( ဥေပကၡနိယကံ) ကုိုျပဳလုပ္ၾကသတဲ့။
ေကာသမၺိျပည္၌ ရဟန္းေတာ္မ်ား ဘာမဟုတ္သည့္ ကိစၥေလးအတြက္ ကြဲးၾကေသာအခါ လူဒကာမ်ားလည္း ႏွစ္ျခမ္းကြဲသြာၾကသတဲ့၊ ထုိမွ်မက ေက်ာင္းေစာင့္နတ္၊ ၿမဳိ႕ေစာင့္နတ္၊ စတုမဟာရာဇ္နတ္မ်ားမွအစ နတ္ျပည္ ေျခာက္ထပ္ ျဗဟၼာျပည္ႏွစ္ဆယ္တုိင္ေအာင္ တစ္ေလာကလုံးး ႏွစ္ျခမ္းကြဲၾကသတဲ့။
ထုိအေၾကာင္းကုိ ျမတ္ဗုဒၶၾကားေတာ္မူလုိ႔ ႏွစ္ပကၡလုံးအား သံဃာမကြဲျပားေအာင္ ေနထုိင္နည္းမ်ား သံဃာ ညီညြတ္ေရး တရားမ်ားကုိ ေဟာၾကားေတာ္မူရသတဲ့၊ သုိ႔ရာတြင္ ဘက္လုိ္က္သည္ဟု ထင္လွ်င္ ထင္သူမွာ နစ္နာမည္ စုိးသျဖင့္ မည္သူအားမွ် အျပစ္တင္ေတာ္မမူဘဲ ညီညြတ္ေအာင္သာ ဆုံးမေတာ္မူသတဲ့၊ ေနာက္ဆုံး ျမတ္စြာဘုရား ကုိယ္ေတာ္တုိင္ ဆုံမ၍ မရလုိ႔ ေတာထြက္ခါ ပလလည္းေတာမွာ တပါးတည္း ဝါကပ္ေတာ္မူသတဲ့၊
အခ်စ္က စိတ္ဝမ္း မကြဲေၾကာင္းတရားေတြ၊ ေမတၱာတရားေတြအေၾကာင္း အေျပာမ်ားလာေတာ့ ေမာင္လည္းစိတ္ဝင္စားစြာနဲ႔ ကဲ..ကဲ.. ဒါဆုိ .. မိသားစုမွာ စိတ္ဝမ္းမကြဲေအာင္ ဘယ္လုိေမတၱာ ထားမလဲလုိ႔ေမးေတာ့ အခ်စ္ကုိယ္တုိင္းပဲ ဓမၼာစရိယ ဦးေ႒းလႈိင္းရဲ့ ‘ေမတၱာဝါဒ’ စာအုပ္ထဲမွာပါတဲ့ မိသားစု ေမတၱာက်င့္စဥ္ျဖစ္တဲ့
၁) ေမတၱာ ကာယကံ ထားျခင္း၊
၂) ေမတၱာ ဝစီကံ ထားျခင္း၊
၃) ေမတၱာ မေနာကံ ထားျခင္း၊
၄) မိမိပုိင္ပစၥည္းမ်ားကုိ မွ်ေဝ၍ သုံးစြဲျခင္း၊
၅) တူညီေသာ ကုိယ္က်င့္သီလရိွျခင္း၊
၆) တူညီေသာ အယူဝါဒ (အျမင္) ရွိျခင္းတဲ့ စတဲ့ သာရဏီယတရား ေျခာက္ပါးကုိ အခ်စ္ဖတ္ျပခဲ့တယ္ မဟုတ္လား၊
ေမာင္နားမလည္ေသးဘူးဆုိေတာ့ အခ်စ္က ထပ္ၿပီးရွင္းျပခဲ့ေသးတယ္္ေလ..
(၁) အတူတကြ ေနထုိက္ၾကေသာအခါ ပစၥည္းအသုံးအေဆာင္စသည္ မသင့္မေတာ္ ပစ္ထားလွ်င္၊ ျဖစ္ေနလွ်င္ ျပဳလုပ္သူကုိ အျပစ္မဖုိ႔ဘဲ မိမိျပဳလုပ္ထားသကဲ့သုိ႔ သုိမွီသိမ္းဆည္းထာျခင္း၊ ရွင္းလင္း သုတ္သင္သင့္သည္ကုိ ရွင္းလင္း သုတ္သင္ျခင္းသည္ မ်က္ေမွာက္ ကာယကံ ေမတၱာတဲ့၊
အတူေနရာမွ တစ္စုံတစ္ဦးက ခြဲခြာသြားစဥ္ မသင့္မေတာ္ က်န္ရွိရစ္သည္ကုိမ်ားကုိ မ႐ႈတ္ခ်ဘဲ မိမိအမႈကဲ့သုိ႔ သုိမွိး ရွင္းလင္းျခင္းသည္ မ်က္ကြယ္ ကာယကံ ေမတၱာတဲ့
(၂) အတူေနထုိင္စဥ္ တစ္ဦးေပၚတစ္ဦး သာယာေခ်ငံစြာ ေျပာဆုိ ဆုံးမ ညႊန္ျပေဆြးေႏြးျခင္းသည္ မ်က္ေမွာက္ ေမတၱာ ဝစီကံ။ ခြဲခြာေနၾကရေသာ္ “ငါ၏မိတ္ေဆြသည္ ဤသုိ႔ သီလ၊ သမာဓိ ၊ ပညာဂုဏ္ႏွင့္ ျပည့္စုံသူျဖစ္သည္” စသည္ျဖင့္ မ်က္ကြယ္ရွိ မိတ္ေဆြ၏ ေက်းဇူးဂုဏ္ကုိ ေျပာဆုိျခင္း၊ တစ္စုံတစ္ဦးက အျပစ္တင္ အထင္လႊဲမွားေနလွ်င္လည္း အမွန္အတိုင္း ကာကြယ္ေျပာဆုိျခင္းသည္ မ်က္ကြယ္ ေမတၱာ ဝစီကံတဲ့၊
(၃) “ငါ၏ မိတ္ေဆြ ခ်မ္းသာပါေစ” စသည္ျဖင့္ အက်ဳိးလုိလားေသာ စိတ္ထားျခင္း ေမတၱာမေနာကံ ကာ မ်က္ေမွာက္ မ်က္ကြယ္ မထူးျခား အတူတူပဲလုိ႔ ရွင္းျပခဲ့တာလဲ ၾကားေယာင္ေနဆဲပါပဲ။
ျမတ္စြာဘုရား မညီညြတ္ေသာ ရဟန္းေတာ္မ်ားဆီမွာ ဖဲခြါ၍ ညီညြတ္စြာ ေမတၱာျဖင့္ေနၾကေသာ အရွင္ႏုရုဒၶါစေသာ ရဟႏၲာႀကီးမ်ားသုံးဦးထံသြားေတာ့ အရွင္ႏုရုဒၶါ ေလွ်ာက္ထားေသာ စကားမွာ အတုယူက်င့္သုံးဖြယ္ ေကာင္းေၾကာင္း အခ်စ္ပဲ ေျပာခဲ့သည္ မဟုတ္လား။
အရွင္အႏုရုဒၶါက.. “ျမတ္စြာဘုရား.. တပည့္ေတာ္တုိ႔ သုံးဦးမွာ ကုိယ္ကသာ သုံးကုိယ္ကြဲျပားေသာ္လည္း စိတ္သည္ကား မကြဲမျပား ႏုိ႔ႏွင့္ေရ ေရာထားသကဲ့သုိ႔ တစ္သားတည္း တစ္ခုတည္းကဲ့သုိ႔ျဖစ္ပါသည္” တဲ့
ျမတ္စြာဘုရားကလည္း မိ္မိအၾကဳိက္ကုိ ဖယ္၍ တစ္ပါးသူ အၾကဳိက္အတုိင္း လုိက္နာက်င့္သုံးကာ ႏုိ႔ႏွင့္ေရ ေရာထားသကဲ့သုိ႕ တစ္သေဘာတည္း ညီညြတ္သင့္ျမတ္ၾကပါသည္ဟု ေလွ်ာက္ထားေတာ့ သာဓု သုံးႀကိမ္းေခၚေတာ္မူသတဲ့။
အဲဒီ ‘ေမတၱာဝါဒ’ စာအုပ္ထဲမွာ ပါတဲ့ ဓမၼာစရိယ ဦးေ႒လႈိင္ရဲ့ အျမင္ကုိ ေမာင္ အႀကဳိက္ဆုံးပါပဲ။
“စားေသာက္ ေနထုိင္ေရး က်န္းမာေရး ကိစၥမ်ဳိးကား အသိဥာဏ္ပညာရွိသူမ်ား မဆုိထားဘိ ၊ အဟိတ္တိရစၧာန္ တုိ႔ပင္လွ်င္ က်န္းမာ မွ်တ၍ တစ္ဝမ္း တစ္ခါးဝရုံကိုမူ အလြယ္တကူ ျပဳႏုိင္ၾကေပေသး၏။
သုိ႔ရာတြင္ သတၱဝါတုိ႔သည္ တစ္ေယာက္တည္းကုိပင္ (ကိုယ့္စိတ္ႏွင့္ကုိယ္) တည္ေအာင္မေနႏုိင္ၾက၊ ဆႏၵလည္း အမ်ဳိမ်ဳိးရွိၾကသျဖင့္ လူမ်ားေလ ကြဲျပားေလျဖစ္ရကာ လူေလာက၊ နတ္ေလာက ၊တိရစၧာန္ေလာက တစ္ေလာကလုံး၌ပင္ ခုိက္ရန္ ျငင္းခုံရင္ပင္ တစ္သက္တာ ကုန္ေနၾကရရွာ၏။ ဒီအဆုိအမိန္႕ဟာ ေမာင့္အတြက္ ယခုလက္ရွိ ေတြ႔ၾကဳံခံစာေနရတာနဲ႔ တထပ္ထည္းျဖစ္ေနလုိ႔ပါပဲ။
ေနာက္တစ္ခုက ဤေလာကႀကီးအတြက္၌ ေမတၱာသက္ဝင္ ခ်စ္ခင္ညီညြတ္စြာ ေနထုိင္ၾကရသူ ၊ ညီညြတ္ၾကသူ၊ ညီညြတ္ေသာေနရာကား တစ္ရံတစ္ခါမွ်သာရွိ၍ အလြန္တရာ ရခဲျဖစ္ခဲ လွဘိ၏။ မညီညြတ္သမွ် ခ်မ္းသာမႈ မရႏုိင္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ျမတ္ဗုဒၶ သာဓုေခၚေတာ္မူပါသည္ဟု ဦးေ႒လႈိင္က ျမတ္စြာဘုရာက အခ်င္းခ်င္း ညီညီညြတ္ညြတ္ေမတၱာျဖင့္ေနျခင္း ေက်နပ္ဝမ္းေျမာက္ေတာ္မူေၾကာင္း ေဖာ္က်ဴးေပးခဲ့ျခင္းကုိ ေမာင္ .. အႀကဳိက္ဆုံးျဖစ္ပါပဲ။
သမီးေလးလည္း တစ္ႏွစ္ေလာက္ရွိလာေတာ့ မိသားစု ေလးေယာက္ တုိက္ခန္း တစ္ခုတည္းမွာေနရတာ အနည္ငယ္ ၾကပ္သလုိျဖစ္လာေတာ့ အခ်စ္ကပဲ စၿပီးတုိင္ပင္ျဖစ္ၾကတယ္ေလ.. “ေမာင္.. အခ်စ္တုိ႔ မိသားစုလည္းႀကီးလာၿပီး အိမ္ေလးတစ္လုံး ဝယ္ရရင္ မေကာင္းဘူးလားတဲ့ ၊ သား၊သမီးေတြလည္း အနည္ငယ္ ႀကီးလာၿပီပဲ အခ်စ္ေကာ အလုပ္လုပ္မွာေပါ့တဲ့” ၊ ဒီေတာ့ ေမာင္က အခ်စ္ကုိ သနားတာနဲ႔ ဟာ.. ဘယ္ဟုတ္ပမလဲ့ .. လုပ္စရာမလုိပါဘူး .. သမီးကုိပဲ ၾကည့္ထိမ္းပါဦးလုိ႔ေျပာေတာ့ သမီးကုိ Daycare မွာ ပုိ႔ထားရင္ ရပါတယ္တဲ့ ေနာက္ႏွစ္ဆုိ မူႀကဳိးေက်ာင္းပုိ႔ေတာ့မွာပဲမဟုတ္လားတဲ့။
အခ်စ္ဆႏၵနဲ႔ ေမာင္တုိ႔ိမိသားစု အတြက္ အိမ္ေလးတလုံး ရွာဝယ္ျဖစ္ခဲ့သည္။ အိမ္းသစ္တက္တဲ့ေန႕က အေပ်ာ္ဆုံးေတာ့ အခ်စ္ပါပဲ ၊ အဲဒီတုန္းက အခ်စ္က အိမ္တြင္း စီမန္ခန္႕ခြဲေရ ဝန္ႀကီးအျဖစ္နဲ႔ ဒီအခန္ၾကီးက ေမာင္နဲ႔အခ်စ္ ေဟာဒီႏွစ္ခန္းကေတာ့ သားနဲ႔ သမီးတဲ့၊ ေဟာ - ဧည့္ခန္းနဲ႔တြဲေနတဲ့ အခန္းေသးေလးေတာ့ ဘုရားခန္းတဲ့ အိမ္ေလးကလည္း မိသားစုေနခ်င္စရာပါပဲ။ အိ္ပ္သစ္ေရာက္သည္အထိ ဘာမွမျဖစ္ေသး ၊ ေမာင္တုိ႔မိသားစုေလ ေအးေအးေဆးေဆး သာသာယာယာ၊ အခ်စ္ဘုံဗိမာန္ေလးတစ္ခုပါပဲ။
ဆက္ဖတ္ရန္
No comments:
Post a Comment